Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Amber_anne schreef:Maar schijnbaar werkt het zonder overheids bemoeienis niet. Anders stonden er niet zoveel paarden nog alleen
sneeuwpop schreef:Nee, dat is marketing. Juist door naïeve mensen die niet verder luisteren en lezen wat ze echt doen krijgen ze een hoop stemmen.
Ze maken boeren kapot (erg goed voor de dieren??!) (Alle soorten boeren, door steeds de regels te veranderen, nadat boeren investeren hebben moeten doen om zich aan de voorgaande regels te houden)
Komen met ideeën die veelal niet in het voordeel zijn van de dieren.
Neem nu de scharrelkip, kippen kunnen slechts 20 soortgenoten herkennen en voor de rest maken ze ruzie. Dus in zo'n hal met duizenden kippen hebben ze enorm veel stress en ruzie.
Boeren zouden ze graag anders willen houden, maar moeten ook brood verdienen, dus gaan er in mee.
Boeren die geïnvesteerd hebben in hun boerderij kunnen geen kant op. Verkopen is verlies/schulden.
Onali schreef:Waarom zijn jullie zo bang dat er niet meer paardgereden mag worden.
Dst is zo'n idiote regel die er never nooit niet gaat komen.
Al was het maar omdat Beatrix een fervente amazone is, we gouden plakken blijven behalen op de OS en paarden als machtspel worden ingezet bij demonstraties.
Magrathea schreef:Onali schreef:Waarom zijn jullie zo bang dat er niet meer paardgereden mag worden.
Dst is zo'n idiote regel die er never nooit niet gaat komen.
Al was het maar omdat Beatrix een fervente amazone is, we gouden plakken blijven behalen op de OS en paarden als machtspel worden ingezet bij demonstraties.
Zelfs al ben je daar bang voor, dat gaat echt niet gebeuren ALS GEVOLG VAN een regel die eenzame paarden tegen moet gaan
Loretta schreef:Het zijn niet de minsten binnen de paardensector die zich al serieus zorgen maken over een verbod. Dat is niet helemaal voor niks als je bewust bent welke mensen er achter tal van lobby clubjes zitten die stuk connecties hebben met de PVDD.
Daarom kijk ik heel kritisch naar alles wat er uit die hoek naar voren wordt gebracht.
Loretta schreef:Het zijn niet de minsten binnen de paardensector die zich al serieus zorgen maken over een verbod. Dat is niet helemaal voor niks als je bewust bent welke mensen er achter tal van lobby clubjes zitten die stuk connecties hebben met de PVDD.
Daarom kijk ik heel kritisch naar alles wat er uit die hoek naar voren wordt gebracht.
https://www.bitmagazine.nl/bit-print/wo ... den/99077/
Magrathea schreef:Loretta schreef:Het zijn niet de minsten binnen de paardensector die zich al serieus zorgen maken over een verbod. Dat is niet helemaal voor niks als je bewust bent welke mensen er achter tal van lobby clubjes zitten die stuk connecties hebben met de PVDD.
https://www.bitmagazine.nl/bit-print/wo ... den/99077/
Nogmaals: waarom ben je dan tegen DIT voorstel. DIT. Dat eenzaamheid bij paarden tegen moet gaan. HOE zijn die twee gerelateerd? Waarom is dit een opstapje naar het verbieden van paardrijden? En zelfs al ben je daar bang voor: als de PvdD paardrijden wil verbieden kan dat ook zonder dat er een verbod is op het alleen houden van paarden. Ze zijn gewoon niet gerelateerd aan elkaar anders dan dat ze allebei met paarden te maken hebben
Snooki schreef:Ik ken er 2 die al jaren (zeker 10) alleen staan. In 2 verschillende dorpen wel.
Hiervoor kan dus 114 gebeld worden of hoe gaat dat in zn werk?
Snooki schreef:Ik ken er 2 die al jaren (zeker 10) alleen staan. In 2 verschillende dorpen wel.
Hiervoor kan dus 114 gebeld worden of hoe gaat dat in zn werk?
Mazida schreef:Wat een naïeve mensen hier zeg die het weg lachen dat paardrijden ooit wordt verboden. Dat kun je je nu niet voorstellen, maar zoals eerder gezegd dierenrechtenactivisten willen af van het dier als gebruiksdier. Dat begint in kleine stapjes, maar gaat uiteindelijk steeds verder. Er is een groot verschil tussen dierenrechten en dierenwelzijn. Mensen voor meer dierenwelzijn vinden dat dieren wel mogen worden gebruikt, maar in goede omstandigheden. Dierenrechtenactivisten willen uiteindelijk af van het dier als gebruiksdier, dus niet meer als landbouwdier, geen dier meer in de dierentuin, geen circusdier, geen dolfijn meer in het Dolfinarium, het niet meer mogen vangen van vissen en uiteindelijk ook niet meer op een paard zitten. Zij vinden dat dieren alleen goed af zijn in de natuur.
Voor veel mensen hier zal het zijn dat ik onzin verkoop, maar heb me de afgelopen jaren flink in verdiept. Neem nu bijvoorbeeld Wakker Dier. Eerst wilden ze van kooi-eieren (alleen maar goed overigens) en waren ze blij dat er alleen nog scharrelstallen zijn in Nederland. Nu zijn doe ook niet goed meer, maar ook vrije-uitloop-kippen vindt Wakker Dier niet goed. Uiteindelijk willen dierenrechtenactivisten af van het kip als legdier. Dus geen eieren meer en geen vlees van de kip. Het is niet voor niets dat ze vooral aanmoedigen alleen maar plantaardig te eten.
Organisaties als Wakker Dier, Faunabescherming, Varkens in Nood en Partij voor de Dieren zijn in feite één organisatie. Ze werken nauw samen. Als Wakker Dier een campagne bedenkt, komt dat eerst in tv-programma Radar of RTL Nieuws (ze hebben hele goede contacten met de pers) en dan stelt de Partij voor de Dieren al voorgeprogrammeerde Tweede Kamer-vragen. Het is een hele goed geoliede marketingmachine. En de organisaties werken in stapjes, zoals gezegd: eerst de kooi-eieren verbieden, nu richten ze hun pijlen op de scharrelstallen. Als dat verboden is, zijn ook de vrije-uitloop-stallen niet meer goed genoeg.
In grote steden zie de macht van de Partij voor de Dieren al heel ver reiken. In Amsterdam is het bijvoorbeeld al verboden om een schaap in een levende kerststal te zetten (zelfs als het alleen overdag is met een fijn strobed en uit de buurt van kinderhandjes) en mogen paarden niet meer koetsjes rijden in de stad.
Maar goed, ze zijn bij de Partij voor de Dieren ook niet gek natuurlijk. Daarom komen ze niet in één keer met maatregelen om dierentuinen te verbieden of paardrijden. Dan jagen ze een grote groep mensen die nu op hem stemt in één keer kwijt. Daarom werken ze in kleine stapjes en dat gaat ze goed af. En je kunt nu wel lachen dat dat echt niet gebeurt dat paardrijden wordt verboden, maar als de tijdsgeest daar rijp voor is (over 10, over 20 jaar), kan dat zomaar wél gebeuren. Als ruiters vinden wij natuurlijk dat je op een paard mag zitten als je daar verder goed voor bent, maar voor veel andere mensen is het krom dat je überhaupt op een dier gaat zitten en die verplicht moeilijke dressuurpassen te verrichten of om te springen over een hoge hindernis. Waar vroeger veel mensen het heel normaal vonden om bij het circus op een olifant te zitten en die in te huren voor een groot feest, is dat nu volslagen taboe (ik zeg overigens niet dat het een slecht verbod is!). Maar in bijvoorbeeld Azië kunnen veel mensen geen boterham verdienen als ze de olifant niet meer mogen inzetten voor om met bomen te slepen tijdens het kappen in verre bossen of als er geen toerist meer wil opzitten tegen betaling. Gaan wij daar als rijke westerlingen over oordelen? De Partij voor de Dieren is nu aan het richten op het sluiten van de konijnenhouderijen in Nederland. Ze vinden het bijvoorbeeld niet meer kunnen dat een konijn voor zijn vlees wordt geslacht, ongeacht hoe een konijn wordt gehouden. Wie had zoiets 30 jaar geleden bedacht?
En daarom ben ik sceptisch over voorstellen van de PvdD. Ik ben groot voorstander van een paard met minimaal in een maatje in de wei zetten overigens, maar moet dat per se in wetgeving? De dierenpolitie kan nu ook al gesprekken aangaan met eigenaren om te zien waarom een dier alleen staat en of daar iets aan te doen is. Verder zijn er situaties waarbij een paard gewoon niet graag met een maatje staat. Ik ken een paard dat met wel 20 paarden is gematcht, maar dan wordt het een complete neuroot. En als ie alleen staat met een draadje ertussen naar een ander paard is ie zijn rustige fijne zelf. Is dat dan verkeerd?
Loretta schreef:Amber_anne schreef:Maar schijnbaar werkt het zonder overheids bemoeienis niet. Anders stonden er niet zoveel paarden nog alleen
Overheidsbemoeienis lijdt tot een hoop papierwerk en kosten. Ik zie daar niet veel goeds van komen.
Blijf wel bedenken waar veel mensen achter dit soort clubjes werkelijk op uit zijn. Velen willen paardrijden uiteindelijk verbieden. Dit zijn professionele lobbyisten die precies weren hoe ze iets aan moeten pakken. Daarom beginnen ze nu met iets waar iedereen zich wel in kan vinden.