Rien van der Schaft stopt als dressuurbondscoach

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 10:09

MarjanB schreef:
Janine1990 schreef:
Rick Helmink doet er nog een schepje bovenop in zijn column. Sensatiebeluste journalistiek.

Nou ik denk dat die een stuk beter zit met z’n column dan Rosie.. ik vind t bizar dat Nicole zo’n fb post plaatst en denk dat de buitenlandse ruiters die in de top meedraaien er ook het zijne van denken. Toch niet erg? Dan komt er vanzelf een keer een dag dat de boel echt klapt en de boel op de schop moet.

Dat stukje wel, maar het vervolg waarin Rien alsnog wordt zwartgemaakt doet dat van Nicole meteen vergeten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 10:16

NenaC schreef:
ik vind het allemaal wat laag bij de grond, wat ook meteen aangeeft wat voor mentaliteit er heerst. hier kom je als out sider ook niet tussen tenzij je meedoet waarschijnlijk.

dat van de paardenkrant niet tenzij je abonnee bent of iemand het inscant en hier plaatst.

Paniekvoetbal... euh dressuur.

Iedereen ziet dat het imago negatiever en negatiever wordt. Allemaal paniekreacties daarop. Des te slechter de eenheid die je kan vormen. Iets een team noemen is eenvoudig... een werkelijk team vormen is wat anders.

Eerder las ik over individueel rijden. Maar een sfeer werkt echt enorm bepalend voor hoe je rijdt. Een fake sfeer is killing.

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 10:21

Heb de discussie over de bouw van een paard en correcte gangen even vluchtig doorgelezen. Ik ben erg benieuwd wat jullie hier dan van vinden want ik moest eigenlijk meteen aan deze hengst denken.Afbeelding

Gewoon even pure interesse, weet zelf niet goed wat ik er van moet vinden

Edit:
Ok bagger foto zie ik nu, ik post echt nooit iets, lees alleen maar mee dus even geen idee wat ik verkeerd doe. Hoop dat jullie er iets mee kunnen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 10:28

Miss87 schreef:
Heb de discussie over de bouw van een paard en correcte gangen even vluchtig doorgelezen. Ik ben erg benieuwd wat jullie hier dan van vinden want ik moest eigenlijk meteen aan deze hengst denken.[ Afbeelding ]

Gewoon even pure interesse, weet zelf niet goed wat ik er van moet vinden

Edit:
Ok bagger foto zie ik nu, ik post echt nooit iets, lees alleen maar mee dus even geen idee wat ik verkeerd doe. Hoop dat jullie er iets mee kunnen.

Is dat Donnerhall of De Niro? Kan bijna niet zien wat er op de foto staat.

Janine1990 schreef:
MarjanB schreef:

Nou ik denk dat die een stuk beter zit met z’n column dan Rosie.. ik vind t bizar dat Nicole zo’n fb post plaatst en denk dat de buitenlandse ruiters die in de top meedraaien er ook het zijne van denken. Toch niet erg? Dan komt er vanzelf een keer een dag dat de boel echt klapt en de boel op de schop moet.

Dat stukje wel, maar het vervolg waarin Rien alsnog wordt zwartgemaakt doet dat van Nicole meteen vergeten.

Dat is wel laag ja.

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 10:35

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 10:50

Wordt het nu plots een topic paarden beoordelen?

Er zijn veel emoties, aannames en primaire reacties op het vertrek van Rien vd Schaft. En dat vind ik toch ergens wel mooi, want dit soort reuring gaat vaak aan verandering vooraf.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 10:55

Lante schreef:
Wordt het nu plots een topic paarden beoordelen?

Er zijn veel emoties, aannames en primaire reacties op het vertrek van Rien vd Schaft. En dat vind ik toch ergens wel mooi, want dit soort reuring gaat vaak aan verandering vooraf.

Ik vind het wel mooi te lezen dat veel mensen achter Rien zijn beslissing staan.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 10:55

MCE schreef:
zitten we zo straks ook op de tribune - of voor de buis-??

kijken we door de ogen van de journalist/handel: het paard in de bunisess

of

kijken we door onze ogen: het paard in de sport

sport zoals sport bedoeld is

Ik betwist uw stelling op zich niet. Maar brengt dit ons niet op het punt dat men de bedoeling van die sport opnieuw moet gaan overdenken. Iets waar ik iedere keer op terug kom, omdat ik ervan overtuigd ben dat anders geen fundamentele verandering bereikt wordt. Of anders gezegd: indien de doelstelling niet grondig overdacht en veranderd wordt zal hetzelfde probleem keer op keer blijven opduiken.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 23:03

Valt mij ook op dat eruit veel verschillende hoeken van de paardensport begrip en sympathie voor Rien is. Heeft hij toch echt een harmonie bereikt alleen niet met het team.

Zegt volgens mij dan ook mee over "het team" dan over Rein.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 11:35

Vooral interessant aan de boven geciteerde column zijn de reacties eronder. Waaruit blijkt dat de Nederlandse dressuurwereld inmiddels minstens zo gepolariseerd is als de Amerikaanse politiek, en dat men elkaar liever de tent uitvecht dan gezamenlijk (!) de broodnodige inhoudelijke discussie aan te gaan over de essentie van de dressuur en het belang van het bewaken van dierenwelzijn in de paardensport.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 14:45

Askja schreef:
Vooral interessant aan de boven geciteerde column zijn de reacties eronder. Waaruit blijkt dat de Nederlandse dressuurwereld inmiddels minstens zo gepolariseerd is als de Amerikaanse politiek, en dat men elkaar liever de tent uitvecht dan gezamenlijk (!) de broodnodige inhoudelijke discussie aan te gaan over de essentie van de dressuur en het belang van het bewaken van dierenwelzijn in de paardensport.

Uit mijn hart 'gesproken' !!! *\o/*
Er is geen dialoog waar men op de argumenten van de ander ingaat. Het is een strijd om het 'laatste woord'. Geen gelijk krijgen op basis van argumenten, maar gelijk hebben. Maar niets menselijks is mij vreemd, ofschoon ik anders probeer te zijn, bega ik die fout vaak genoeg. Niet iets waar ik trots op ben.

De grote Nelson Mandela, zo schrijven vooraanstaande analisten van politiek wetenschappen, heeft zijn succes, de vreedzame transitie van een 'Apartheidsregime' naar een democratie, vooral bereikt omdat hij bereid was te luisteren naar de problemen en angsten van die mensen die hem zo lang hadden opgesloten, de tegenpartij dus. Gebruik die basishouding in de discussie over de problemen in de hedendaagse dressuur en ik zie een goede kans dat men eruit komt.

Janine1990

Re: Rien van der Schaft stopt als dressuurbondscoach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 10:02

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 10:11

Denk wel dat HP realistisch is en gelijk heeft, eigenlijk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 10:28

_San87_ schreef:

Absoluut!!!

Maar Maarten van der Heijden komt dan met dit... dan vraag ik me echt af of hij überhaupt verstand van zaken heeft. Of dat dit paniekvoetbal is om het imago van de Nederlandse dressuursport te redden ten aanzien van sponsoren en andere geldschieters.

Na de prestatie van Adelinde afgelopen week zal er wel wat commentaar achterweg komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 11:28

Haha die Maarten, toch mooi hoe hij zichzelf toch altijd ZO belangrijk vindt en klaagt over de gang van zaken in Tryon terwijl potverdikkie zijn eigen Nederlandse club op zijn gat ligt. Bij vertrek was er toch soort algemeen bekend dat een medaille er al niet meer in zou zitten?

Vind hem echt verschrikkelijk en zijn commentaar is nog slecht ook, voor diegene die de proef van Madeleine gezien hebben zullen wel snappen dat 'Alleen in piaffe had hij iets meer opgericht mogen blijven.' over de hele proef telt en dat Cennin met zijn volle gewicht aan haar armen hing. :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 11:36

Janine1990 schreef:
_San87_ schreef:

Absoluut!!!

Maar Maarten van der Heijden komt dan met dit... dan vraag ik me echt af of hij überhaupt verstand van zaken heeft. Of dat dit paniekvoetbal is om het imago van de Nederlandse dressuursport te redden ten aanzien van sponsoren en andere geldschieters.

Na de prestatie van Adelinde afgelopen week zal er wel wat commentaar achterweg komen.

Ja dat ben ik met je eens.

Sowieso moeten van de sterke landen de beste ruiters nog komen dacht ik.

@Bobje, ik heb de proef niet gezien. Maar als het is hoe jij zegt, dan is ie wel overgewaardeerd geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 12:11

Ik vond het absoluut overgewaardeerd helaas, het was erg grof, grote hulpen en miste de soepelheid. Volgens mij reed ze 1 keer de verkeerde kant uit maar dat kon ik niet met zekerheid volgen.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 12:14

Die proef bewijst gewoon dat zij niet in het team had mogen zitten. Als dit haar beste proef van het seizoen is.
Dat dier hangt gewoon volledig aan haar. Als ze voor loslaat gaat ie op zijn snufferd. Heeft met harmonie en lossigheid niets van doen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 12:33

bobje26 schreef:
Ik vond het absoluut overgewaardeerd helaas, het was erg grof, grote hulpen en miste de soepelheid. Volgens mij reed ze 1 keer de verkeerde kant uit maar dat kon ik niet met zekerheid volgen.

Tsja, dat vind jij dan, maar die 7! fei juryleden hebben er toch ook wel verstand van denk ikzo.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 12:38

Het zal niet de eerste keer zijn dat het Jurycorps van de FEI bekritiseerd wordt. Ze jureren niet naar eigen richtlijnen, dat is een ding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 12:50

CharleyT schreef:
bobje26 schreef:

Tsja, dat vind jij dan, maar die 7! fei juryleden hebben er toch ook wel verstand van denk ikzo.

Dat klopt zeker. Ze hebben richtlijnen en blijkbaar bekijkt elke jury de richtlijnen op een andere manier. :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 19:42

_San87_ schreef:
Het zal niet de eerste keer zijn dat het Jurycorps van de FEI bekritiseerd wordt. Ze jureren niet naar eigen richtlijnen, dat is een ding.

Als ze gelijk hebben bij de nr. 1 Cosmo (nu) of toen met Vallegro, dan hebben ze ook gelijk met de waardering van Cennin ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 08:24

Electra63 schreef:
_San87_ schreef:

Als ze gelijk hebben bij de nr. 1 Cosmo (nu) of toen met Vallegro, dan hebben ze ook gelijk met de waardering van Cennin ;)

wie had er gelijk toen of nu?? het is veel meer een voorzetten van de FEI reglementen

gelukkig keken de juryleden nu wel bij de eerste 5 combinaties door dezelfde bril
deze 5 combinatie's lieten vanuit de ontspanning de atleet presteren

dat was fijn om naar te kijken, sport zoals de sport hoort te zijn

toen en dat was nu ook en natuurlijk zijn er persoonlijke smaken maar als bij alle 7 juryleden de eerste 5 combinaties dezelfde zijn...………………...zegt dat iets over de jury

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 14:26

Heb maar een heel klein stukje gezien, 1 minuutje ofzo van de proef van Edward Gal op Zonik. Maar dat minuutje was wel weer genoeg. Vond dat ie hem al weer veel meer bij de kop pakte als een tijdje geleden. Maar ja, nu hoeft ie geen indruk meer te maken op Rien, dus hop, we pakken hem weer bij de kop. Jammer, vond het er een tijdje geleden echt beter uit zien. Toen was ik aangenaam verrast en hoopte dat de trend zich voort zou zetten. Niet dus |(

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 21:26

lotje5lotje schreef:
Ik verbaas me ook al jaren dat bijvoorbeeld in Duitsland Ingrid Klimke of Uta Graf nooit eens in een team worden opgenomen, deze dames zijn het voorbeeld van vriendelijk rijden. Maar blijkbaar te weinig spektakel.....

Beetje late reactie maar zag net Ingrid Klimke brons winnen op de wereldruiterspelen (eventing). Ingrid is bij mijn weten naar de laatste 5 Olympische spelen geweest, dus het valt wel mee met nooit in een team te worden opgenomen. ;) Zij heeft gekozen voor eventing en is een absolute wereldtopper in die discipline.

Uta Graf zat bijna in het team om naar de OS in Londen te gaan. Gewoon pech dat er net op dat moment meerdere prachtige combinaties waren.