Australiër zegt dat paard hem toestemming gaf voor seks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 11:11

dromertje2 schreef:
En juist omdat we verschillend zijn is het zeker een no go.

En dan nog is de intentie anders, denk niet dat je een koe gaat melken om er seksueel plezier er van te hebben, als dit wel het geval is, is dat even walgelijk.

Precies, de intentie is anders en daarom is het ene wel okee en het andere niet. Helemaal mee eens. Maar denk je dat de koe snapt dat de ene boer het doet voor de melk en de andere omdat hij er opgewonden van raakt? Nee die ervaart beide keren als hetzelfde omdat ze de intentie niet weet. En dat is met paarden net zo. Dat paard heeft geen idee of het medisch noodzakelijk is of dat het voor de lol is.

En daarom zeggen een aantal mensen hier al meermaals dat het gedrag van de man echt niet normaal is, maar dat het paard het niet als vreselijke dierenmishandeling zal ervaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 11:15

Amber_anne schreef:
Choce schreef:

En als je het woord chihuahua met peuter vervangt? Vind je het dan nog steeds kunnen? En zo ja/nee, waarom wel/niet?

Een hond ziet het verschil niet tussen een vagina en een hand en legt hier geen betekenis achter. En eerlijk ik denk dat als een kind dit een keer vrijwillig doet het niet voor de rest van zijn leven is getraumatiseerd (wat het absoluut niet goedmaakt!!!)

Maar een kind op jonge leeftijd zal dit verschil ook niet zien. Waarom zit er dan toch verschil tussen de hond en het kind?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 11:19

Omdat een kind het later wel begrijpt en dan in ziet hoe vreselijk dat eigenlijk was. De hond denkt alleen jammie pindakaas.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 11:24

Een kind van 1 jaar of jonger ook?

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 11:25

Mars schreef:
nooit verwacht hier op bokt nog eens de normalisering van bestialiteit mee te gaan maken.

Ik blijf liever ouderwets :=

Deze reactie gaf Vjestagirl 8 jaar geleden ook al, blijkbaar vind zij bestialiteit niet erg. Toen vond ik het schokkend, nu sta ik er eigenlijk niet meer van te kijken, omdat er zo veel vreemde dingen op het nieuws komen. Laten we het er op houden dat er veel verschillende mensen rondlopen, niet alleen over de wereld maar ook gewoon in Nederland.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 11:28

Eight schreef:
Mars schreef:
nooit verwacht hier op bokt nog eens de normalisering van bestialiteit mee te gaan maken.

Deze reactie gaf Vjestagirl 8 jaar geleden ook al, blijkbaar vind zij bestialiteit niet erg. Toen vond ik het schokkend, nu sta ik er eigenlijk niet meer van te kijken, omdat er zo veel vreemde dingen op het nieuws komen. Laten we het er op houden dat er veel verschillende mensen rondlopen, niet alleen over de wereld maar ook gewoon in Nederland.

Inderdaad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 11:34

Jildau schreef:
Omdat een kind het later wel begrijpt en dan in ziet hoe vreselijk dat eigenlijk was. De hond denkt alleen jammie pindakaas.

Waarom is het vreselijk?

Qimm

Re: Australiër zegt dat paard hem toestemming gaf voor seks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 11:42

Omdat mensen een heel andere beleving hebben bij seksualiteit dan dieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 11:45

Qimm schreef:

Waar zit het verschil dan in?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 11:54

Bewustzijn over de handeling. Dieren kennen geen intimiteit zoals wij dat kennen. Dieren kennen geen schaamte.

Ik kan bij bijvoorbeeld mijn kippen prima zien wanneer de hen zich gewillig laat bespringen of wanneer ze eigenlijk liever niet wil, maar gewoon niet snel genoeg weg kon rennen. Maar de reactie van de hen is naderhand gelijk. Ze gaat gewoon verder met wat ze aan het doen was. Ik vind het altijd een beetje sneu als ze niet aan de haan kunnen ontkomen, maar ze raken er zeer zeker niet door getraumatiseerd.

Seks tussen mensen heeft zo'n andere lading dan het dekgedrag van dieren (enkele diersoorten uitgesloten waarbij seks niet enkel voor voortplanting wordt uitgevoerd. Bonobo's, dolfijnen)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 12:02

Eight schreef:
Mars schreef:

De mens blijft me verbazen. Ik kan voor heel veel dingen begrip hebben maar moreel verwerpelijk gedrag goedpraten onder de noemer ‘rijden is erger en paard merkt er niks van’ dat gaat mijn pet (gelukkig) te boven.

En nog hypocriet ook want diezelfde bokkers zullen zo’n viezerik van hun paard af trappen als ze hem in hun stal/wei aantreffen. Ipv te zeggen ‘joh Piet lekker bezig, wil je zo een bak koffie als je klaar bent?’ (Hoop ik)

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 12:07

Ik heb dezelfde gedachtegang als jij hoor Mars :) ik was toen alleen naïever en dacht dat iederen die van dieren houdt dacht zoals wij, daarom vond ik het schokkend. Inmiddels weet ik dat dus niet alle gedachtenstromen gelijk zijn en je (blijkbaar?) van dieren kan houden op verschillende manieren :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 12:11

Mars schreef:
En nog hypocriet ook want diezelfde bokkers zullen zo’n viezerik van hun paard af trappen als ze hem in hun stal/wei aantreffen. Ipv te zeggen ‘joh Piet lekker bezig, wil je zo een bak koffie als je klaar bent?’ (Hoop ik)

Niemand, letterlijk niemand, heeft in dit topic aangegeven dat het ok is om te doen, de vraag die wordt gesteld is 'is het écht ZO erg voor het dier'? Het is uitermate vervelend om dat te moeten blijven herhalen omdat er dus blijkbaar verschrikkelijk selectief wordt gelezen.

Er zijn dus voorbeelden waarbij er inderdaad een gedragsverandering bij het paard is ontstaan waaruit je zou kunnen concluderen dat het inderdaad erg is.
Maar wanneer een gedragsverandering om een andere reden ontstaat is de oorzaak daarvan weer niet niet zo schokkend.
Laatst bijgewerkt door Qimm op 29-07-18 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 12:12

Zoe_G schreef:
Jildau schreef:
Maar de mensen die dit echt verschrikkelijk vinden voor het paard. In welke mate en hoe lijdt het paard in zo'n geval volgens jullie?

Een paard heeft dit echt wel door, laatst was er in Nederland nog een paard dood gegaan omdat 'ie door een man' veerkracht' werd
Of hijoest afgemaakt worden dat weet ik niet meer. Maar het beschadigt eem paard dus duidelijk wel

Want dat paard kreeg een hartstilstand of zo?

Kijk als iemand gaat snijden of voorwerpen in een paard duwen dan is het wel duidelijk dat een paard er onder lijdt. Zeker als de schade zo groot is dat inslapen de enige optie is.

Ik vind het gevoelsmatig sex met een paard ook raar hoor En nee ik zou het zeker niet goedkeuren bij mijn paard.

Maar de gemiddelde 13 cm van een mens daar lijdt een paard niet onder. Niet als in pijn.
Misschien vind het paard ook raar hoor. Kan niet in het hoofd van een paard kijken.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 12:13

Het stoort me een beetje dat er hier niet goed gelezen wordt, zoals ook al eerder wordt gezegd. Er worden hier bokkers beschuldigd van het hebben van een mening die ze niet hebben. Het enige dat hier wordt gedaan is het onder de loep leggen van waarden en normen en erachter komen waarom we met dieren omgaan zoals we doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 12:15

Qimm schreef:
Bewustzijn over de handeling. Dieren kennen geen intimiteit zoals wij dat kennen. Dieren kennen geen schaamte.

Ik kan bij bijvoorbeeld mijn kippen prima zien wanneer de hen zich gewillig laat bespringen of wanneer ze eigenlijk liever niet wil, maar gewoon niet snel genoeg weg kon rennen. Maar de reactie van de hen is naderhand gelijk. Ze gaat gewoon verder met wat ze aan het doen was. Ik vind het altijd een beetje sneu als ze niet aan de haan kunnen ontkomen, maar ze raken er zeer zeker niet door getraumatiseerd.

Seks tussen mensen heeft zo'n andere lading dan het dekgedrag van dieren (enkele diersoorten uitgesloten waarbij seks niet enkel voor voortplanting wordt uitgevoerd. Bonobo's, dolfijnen)

Maar zowel de hond als het kind zijn zich op dat moment niet bewust van de seksuele lading, het gaat hen om het eten. En stel dat het kind zeer zwakbegaafd blijkt te zijn, hij zal zich nooit kunnen realiseren dat het niet om het eten ging maar om de seksuele behoeftes van de ander.
Is het dan wel oke? Omdat hij er geen negatieve ervaring bij heeft?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 12:19

In theorie is het dan inderdaad niet zo erg voor het kind. Dat je zulke dingen niet doet (dus ook seks met een paard) zou voor zich moeten spreken. Ik spreek ook nergens tegen dat de mensen die zulke dingen doen niet ergens een steekje los hebben zitten. Het gaat om de al-dan-niet schade die wordt aangericht.
Laatst bijgewerkt door Qimm op 29-07-18 12:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 12:20

Nee Choce dat is niet okee. Net als dat seks met dieren niet okee is. En dat heeft te maken met ethiek en moraal enzovoorts.

Dit moet ik nog 600 keer zeggen denk ik en dan nog wordt het niet gelezen.
Laatst bijgewerkt door Jildau op 29-07-18 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 12:22

Ik denk dat de meeste mensen, dus ook zwakbegaafde mensen, op een gegeven moment wel doorkrijgen wat voor een lading seks heeft, en dat hetgene dat vroeger met hen is gebeurd dus niet normaal is. Maar je weet het nooit natuurlijk :)

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 12:23

Choce schreef:
Qimm schreef:

Waar zit het verschil dan in?

Dat mijn kat het heerlijk vind zich tegen mij aan te vlijen als ik naakt in bed lig en hoogstwaarschijnlijk na enige tijd zijn eigen anus gaat likken.
En ik dat zelf toch best een beetje awkward vind.

Het is de mens die er een seksuele moraal op na houdt.
Ik geloof echt niet dat een dier dat ook zo ervaart.
Een piemel lijkt mij lekkerder sabbelen dan een bit en zal in mijn beleving een merrie echt niet veel vervelender zijn dan een thermometer of een natuurlijke dekking / inseminatie.

Vind ik het moreel verwerpelijk, ja.
Vind ik het dierenmishandeling? nee

Ik ga met Vjestagirl mee dat het een interessante verdediging is. Ik zie niet staan dat er sedatie aan te pas is gekomen of dat hij het paard in een japanse touwbondage heeft gelegd.
Ik kan me geen standje voorstellen waarin de genoemde acties een voor de man succesvolle afloop hadden als de merrie haar afkeuring duidelijk had laten blijken.
Laatst bijgewerkt door Qerty op 29-07-18 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 12:25

Qimm schreef:
In theorie is het dan inderdaad niet zo erg voor het kind. Dat je zulke dingen niet doet (dus ook seks met een paard) zou voor zich moeten spreken.

Maar waarom zou dat voor zich moeten spreken? Het kind/ hond heeft er toch geen slechte ervaringen over? Waarom kiezen we er dan voor dit niet goed te keuren?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 12:33

Dat is dus vanuit de normen en waarden die onze samenleving heeft. Wij, de omstanders, vinden het verschrikkelijk.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 12:53

Het lijkt hier wel Sodom en Gomorra! :( :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 12:57

Qimm schreef:
Dat is dus vanuit de normen en waarden die onze samenleving heeft. Wij, de omstanders, vinden het verschrikkelijk.

Niet iedereen
Vjestagirl schreef:
Wat iemand doet met zijn eigen dieren moet hij/zij wat mij betreft volledig zelf weten. Of dat nou is dat de rijke dame d'r vagina insmeert met pindakaas en dat er door Fifi af laat likken, of dat iemand zijn penis in de vagina van een paard stopt: zolang je het dier niet schaadt is het wat mij betreft afgedaan met een welgemeend "boeiend".

En daarom ben ik benieuwd waar voor haar dan de grens wel ligt en vooral waarom?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 13:01

Ik denk dat wat men acceptabel vindt nogal wisselt. Ik vind het geenszins dierenmishandeling, en voor het dier niet erg. Maar ik vind het wel iets wat je nou eenmaal niet doet. Ik kan niet voor anderen spreken.