Veel ophef over nieuwe amazone Vorst D

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:19

CharmingS schreef:
Ik hoop dat het oplevert dat deze mevrouw zichzelf een achter haar oren gaat krabben, haar ogen open doet en het filmpje 50 x gaat terug kijken, en gaat reflecteren waar het mis is gegaan.. Als ze dat niet kan hoop ik dat ze het paard verkoopt, en een hobbelpaard koopt ofzo.

Want door maar te zeggen "ahh volgende keer beter" of "je had je dag niet", gaat deze vrouw haar ogen niet openen hoor.. Haar ego is al groot genoeg, aangezien ze zichzelf voor een proef inschrijft waar ZEI het niveau niet voor heeft. En daar heeft ZEI (amazone) zelf voor gekozen, lijkt niet dat ze is gedwongen om zichzelf in te schrijven voor deze proef..

Dus ja ik vind het niet meer als normaal dat daar dan negatief over word gesproken.

Deze mevrouw rijdt blijkbaar gewoon 60%, dus dat is een voldoende.. Ga jij je ook achter je oren krabben als je elke week terug komt met een winstpunt op een enkele keer na?

Deze vrouw aanvallen heeft echt geen enkele zin hoor, maar doe het vooral als je je dan beter voelt. Het is niet zo dat ze leest wat er op bokt staat.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:21

Ceetje_bokt schreef:
Sjolvir schreef:
Ach, als ik het geld had zou ik ook wel zo'n paard willen hebben, super leermeester. Enigste wat hier niet klopt is dat ze te hoog start, denk dat een paar klasses (lees heleboel) lager beter bij de ruiter zou passen. Maar we hebben het allemaal moeten leren, of het nu op zo'n duur paard is of op het manegepaard van de manege op de hoek, voor het paard is wat hij gekost heeft en hoeveel talent hij heeft lood om oud ijzer.

Ik ben het bijna 100% met je eens, behalve dat het enige dat niet klopt het startniveau is. Ze zou ook niet met stang en trens en sporen en zweep moeten rijden.

Goede toevoeging.
En op mijn paarden zou ze niet komen hoor, zo ben ik dan ook weer, maar ook ik heb leren rijden, maar moet zeggen, dat ik volgens mij vanaf les 1 er niet zo op heb zitten stuiteren en heb toch ook pas als volwassene leren rijden.
Maar ken nu ook mensen die vergelijkbaar met haar rijden en Eigen paard hebben en ook wel eens hebben gestart sommigen (wel met jammerlijke resultaten in de B) en die zijn ook weer gestopt met wedstrijden omdat ze daar uiteraard geen platte punt redden.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:33

Nies_ schreef:
CharmingS schreef:
Ik hoop dat het oplevert dat deze mevrouw zichzelf een achter haar oren gaat krabben, haar ogen open doet en het filmpje 50 x gaat terug kijken, en gaat reflecteren waar het mis is gegaan.. Als ze dat niet kan hoop ik dat ze het paard verkoopt, en een hobbelpaard koopt ofzo.

Want door maar te zeggen "ahh volgende keer beter" of "je had je dag niet", gaat deze vrouw haar ogen niet openen hoor.. Haar ego is al groot genoeg, aangezien ze zichzelf voor een proef inschrijft waar ZEI het niveau niet voor heeft. En daar heeft ZEI (amazone) zelf voor gekozen, lijkt niet dat ze is gedwongen om zichzelf in te schrijven voor deze proef..

Dus ja ik vind het niet meer als normaal dat daar dan negatief over word gesproken.

Deze mevrouw rijdt blijkbaar gewoon 60%, dus dat is een voldoende.. Ga jij je ook achter je oren krabben als je elke week terug komt met een winstpunt op een enkele keer na?

Deze vrouw aanvallen heeft echt geen enkele zin hoor, maar doe het vooral als je je dan beter voelt. Het is niet zo dat ze leest wat er op bokt staat.

Volgens mij reed ze 51% in deze proef.. Leuk voor haar dat ze een keer 60% heeft gehaald, vraag me dan ook af of ze daar ook zo reed zoals ze in dit filmpje reed..

En ik start in de klasse waar ik en mijn paard thuis horen.. En deze mevrouw mag zichzelf inderdaad even achter de oren krabben ja, zelfreflectie heet dat. En ik hoop dat ze er iets van leert en zichzelf en haar paard dit gewoon niet meer aan doet.

Nynkster

Re: Veel ophef over nieuwe amazone Vorst D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:43

Brrrrr... ik krijg acuut pijn in mijn buik als ik zie hoe ze alleen de sporen al gebruikt.....
Dit paard zou beter af zijn bij menig ander ruiter.... Dat niemand haar van haar paard gesleurd heeft onder de proef >;)

Ondanks haar slechte rijden, vreselijke hulpen (wat probeert ze nou bij de wissels, sporen op de rug leggen?) vind ik dat het paard zich netjes gedragen heeft, hij had wel wat meer van zich mogen laten horen in mijn opinie

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:06

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:23

Anoeska schreef:
Voor mij gaat het stukje van Eva-Marie Broomer niet over 'iemand' anders de schuld geven. Maar of het echt nodig en nuttig is om massaal een persoon op internet af te kraken. Wat denken we dat dat oplevert? Denken we dat de ruiter daar beter van wordt? Of doen we het alleen om ons zelf beter te voelen?

Citaat:
I entirely agree that we need to take a long and careful look at equine welfare in dressage. If we don’t, it will undoubtedly mean the end of what used to be more of a form of art than a sport, a thing of beauty. It is encouraging to see that an increasing number of professional and knowledgeable riders and trainers are speaking up and are working tirelessly to take dressage back to its roots, which is to teach a horse to use its body in a way that allows it to remain free of pain. To dance with us.

But with that comes the need for humility, for a recognition that we are all on a journey, a journey littered with errors, some of which even cause unintentional cruelty.

Volledig mee eens. Het is eigenlijk best erg en ook een sign of the times dat op dit forum, notabene door de nieuwsredactie, een topic hierover wordt geopend met als doel om iemand met z'n allen zoveel mogelijk af te zeiken. "Kijk eens wat slecht.." . Nou, dat is gelukt -O- .

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:26

Pipodipo schreef:
Volledig mee eens. Het is eigenlijk best erg en ook een sign of the times dat op dit forum, notabene door de nieuwsredactie, een topic hierover wordt geopend met als doel om iemand met z'n allen zoveel mogelijk af te zeiken. "Kijk eens wat slecht.." . Nou, dat is gelukt -O- .

Beweer je nou echt dat de Nieuwredactie van Bokt een topic neer zet MET ALS DOEL iemand zoveel mogelijk af te (laten) zeiken? Serieus?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:29

Het lijkt me nogal logisch dat een bericht als dit op bokt staat. Het zou juist niet passend zijn als het er niet zou staan.
En deze dame roept de negatieve kritiek toch echt (terecht) zelf over zich af.
Als ze nu na 1 proef had begrepen dat het toch niet helemaal zo lekker ging was er ook niet zoveel ophef geweest. Maar ze besluit zelf vaker te starten waar het zelfs nog erger is dan de keer er voor.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:36

Shelley Browning heeft meerdere paarden die allen zware tour starten met haar trainer. Ik denk dat trainer behoorlijk veel aan Browning verdient, als je nagaat dat stalling zo $1200 per paard kost in die regio, en daar nog een keer dat bedrag overheen voor training... Plus dat zij zo de beschikking heeft over goede paarden :(

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:51

Pipodipo schreef:

Je kan het ook anders zien. Deze vrouw kan dit niveau niet aan, en gaat respectloos met haar paard om. Dit kan gewoon in de VS, en is blijkbaar normaal.. Nu is hier een hoop ophef over, dus laten we hopen dat ze het systeem door deze ophef gaan aanpassen.

Daarnaast maak je aannames dat dit topic met dat doel is geopend, en dat is natuurlijk ook grote onzin.

Het is gewoon helaas de waarheid dat het slecht is en onacceptabel op dat niveau..

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:04

het was niet deze proef waar men zo over viel maar de 2e proef van vrijdag die maakte dat mensen boos werden, alleen was die 2e proef een tijdje niet beschikbaar en later weer toegevoegd.

Ik ben van mening dat de jury te blameren is, als je een ruiter te hoge punten geeft en daardoor het idee dat het allemaal wel mooi, netjes en er goed uitziet dan kan ik begrijpen dat een ruiter gewoon blijft doorgaan op de manier als ze bezig is.
De jury maakt haar wijs dat ze op de goede weg is, dat ze het goed doet maar nog niet goed genoeg. En dat is zo verkeerd.

Ook de proef van donderdag hadden ze haar moeten diskwalificeren vanwege het zweep gebruik, maar misschien was dat door de jury niet te zien.
Maar haar laten scoren boven de 50% met een voldoende voor houding etc... dat is iemand wat wijsmaken en ten koste van het welzijn van het dier.

@Libera: dat is niet aan ons om te oordelen of veroordelen of die trainer er aan veel of weinig aan verdient dat ze die paarden rijdt en traint.
California is een dure staat om te wonen, dus alles is duurder daar.

gertjan1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:16

Op zo'n super getraind paard zou iedereen met een beetje ervaring goede dressuurproeven rijden. Ik kon het na 30 sec niet meer aanzien, die absoluut niet stille handen en haar zit zijn zeker niet waarsig aan het niveau dat ze rijdt, zonde dat de jury niet ingrijpt. Zo heeft ze het misschien niet eens in de gaten haha... maar wauw wat een geweldig braaf paard. Mijne had haar er allang afgegooit :j

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:36

Dit is echt niveau “Rapper Sjors”

Mirjam1311

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:43

Arm paard. En dan te weten dat er zoveel mensen óók zó rijden!

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:55

mirjamalvaro schreef:
Het filmpje gaat nu ook rond met de cijfers van de juryleden. Laagste cijfers waren 3-en nl voor de twee_ers en de pirouette rechts. Maar voor veel oefeningen had ze nog 5.5-6.5.
Voor houding en zit, effect van de hulpen had ze 5.5 en 6.5....

Dan mogen ze die juryleden ook meteen afserveren.
Die 2-ers waren niet getoond en de pirouette ook niet, dat was eerder een volte 8 meter. En de piaffe waarin het paard stil viel....... pffff wat een oelewappers die juryleden.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:12

Heeft iemand het filmpje van de vrijdag?
In deze proef zie je inderdaad een amazone met weinig gevoel ervoor. En een paard dat echt mega braaf zijn rondje blijft lopen en zo nog wat voldoende's binnen weet te slepen...

Deze combinatie zou absoluut niet op dit niveau in de ring mogen verschijnen. Maar iedereen heeft moeten leren. In dit filmpje kan ik niet spreken van (bewust) mishandelen, meer van onkunde.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:25

Filmpje van vrijdag staat op writingofriding blog.

Alane, ik heb er jaren gewoond dus ja ik weet wat alles kost in Californie ;)
Dat is geen aanname dat die trainer daar aan verdient

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:28

Onkunde doet ook zeer aan de mond, Renee

leanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:55

Zelfs de meest onkundige beginners met een beetje gezond verstand hebben enigszins het besef dat zij zich op een paardenrug bevinden en gedragen zich veel terughoudender. Deze vrouw gedraagt zich zo grof dat je je kan afvragen wat nou de motivatie is. Zeer grove teugelhulpen zelfs wanneer ze in stap de ring verlaat. Deze vrouw doet dit enkel voor zichzelf en haar paard is totaal ondergeschikt.
Op hoger niveau heb je toch, of je het nou wilt of niet, een bepaalde voorbeeldrol voor o.a jongere ruiters. Ik vind het goed dat de wijze van deze amazone zo openlijk besproken wordt, vast en zeker vervelend voor haar, maar er worden nu toch interessante onderwerpen en een aantal pijnpunten besproken wat goed is voor de sport.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 15:05

Libera schreef:

Ik heb er ook gewoond, en inderdaad 1200 dollar per maand aan stal geld is daar heel normaal, maar zoals Alane al zegt, alles is daar duurder dat zou je zelf ook moeten weten. In ieder geval in die regio sowieso.

Maar dat maakt verder niet uit, trainer verdient daar lekker aan, en terecht daar zal ze hard genoeg voor gewerkt hebben. En ze zal de resultaten er naar hebben anders zou er niemand hun paard door haar laten trainen.

Het is alleen dan zo jammer als de eigenaresse van het paard denk dat als je een paard hebt wat op dat niveau kan lopen, dat ze het zelf ook wel even kan. Hoop dat de trainer haar de komende maanden op verplichte zitlessen zet ;)

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 15:05

leanR schreef:
Zelfs de meest onkundige beginners met een beetje gezond verstand hebben enigszins het besef dat zij zich op een paardenrug bevinden en gedragen zich veel terughoudender. Deze vrouw gedraagt zich zo grof dat je je kan afvragen wat nou de motivatie is. Zeer grove teugelhulpen zelfs wanneer ze in stap de ring verlaat. Deze vrouw doet dit enkel voor zichzelf en haar paard is totaal ondergeschikt.
Op hoger niveau heb je toch, of je het nou wilt of niet, een bepaalde voorbeeldrol voor o.a jongere ruiters. Ik vind het goed dat de wijze van deze amazone zo openlijk besproken wordt, vast en zeker vervelend voor haar, maar er worden nu toch interessante onderwerpen en een aantal pijnpunten besproken wat goed is voor de sport.

LeanR; Je slaat de spijker op zijn kop

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:14

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:25

Libera schreef:

Als je weet wat het er kost dan is dat bedrag naaronze maatstaven hoog maar volgens daar niet zo enorm (pension + training etc) en hier heb je ook stallen waar je 600 euro en meer betaald voor full pension en betaal je meer voor de extra dingen, solarium, wasplaats, stapmolen, huren bak, binnen en buiten zetten etc)

En natuurlijk verdient die trainer eraan, het is haar werk.... zij moet ook eten en leven.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:27

rien10 schreef:
Onkunde doet ook zeer aan de mond, Renee

Klopt zeker. Met een goede instructeur en (vooral zonder stang) training kan dit echter wel tot een minimum beperkt worden. We zijn niet allemaal als natuurtalenten geboren, dat hier nog heel wat training (waaronder een soepele hand) nodig is, lijkt me wel duidelijk.
Laatst bijgewerkt door Carlijn101 op 01-02-18 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:28

leanR schreef:

Hoewel ik van mening ben dat deze vrouw niet kan zitten, niet fair rijdt en een verkeerde beslissing heeft genomen door het paard überhaupt te gaan starten, laat staan op dit niveau, vind ik het niet dat ze het dan verdient aan de schandpaal genageld te worden. De diskwalificatie was absoluut wel verdiend.

En die zelfreflectie mist ze inderdaad, net als zoveel ruiters en amazone’s op Bokt en in de dressuurring. Hoe vaak ik niet hoor dat het paard de schuld krijgt, omdat hij ‘zo sensibel’ is of ‘moeilijk’, hij wil ‘opeens niet meer in de linkergalop’ of... koop dan een paard dat wel bij je past. Geldt echt niet alleen voor deze dame.

Mensen verheffen zichzelf graag en vanuit de sociale psychologie is bekend dat mensen vaak een positiever beeld van het eigen kunnen hebben dan ze waar kunnen maken.