Update Adelinde mogelijk aangeklaagd voor dierenmishandeling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 15:35

https://www.youtube.com/watch?v=hokqRs9Gbr
Deze dierenartsen kan je zeker ook :D

Geen htk ruiter, geen Anky, niemand zou LDR moeten rijden. Met LDR kan een paard zijn rug niet bollen en kan hij nooit zijn achterhand in verbinding met de voorhand brengen.
En dat zie je terug in de proeven. Ook bij Isabel. Kijk maar eens naar de passage van Isabel. Dat is geen passage maar een tense step (gas geven en remmen).
https://www.youtube.com/watch?v=_-bvXSltJh4

Paard loopt niet met de nek als hoogste punt, en de achterbenen bewegen vaak niet parallel aan de voorbenen (gebroken diagonaal). Allemaal tekenen van LDR rijden.
Maar tja, mensen zien dat gewoon niet omdat ze het zo vaak zien dat ze er aan gewend zijn.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 15:36

R12312 schreef:
MargrietJonk schreef:

Die gasten ken ik, die neem ik echt niet serieus.

Het gehele stuk is zelfs niet serieus te nemen. Hans is gewoon hoefsmid die heilig geloofd in zijn thermografie verhaal. Daarnaast is het pure stemmingmakerij wat hij in beide artikelen schrijft, want er is nog nooit een topruiter bij hem geweest voor een behandeling. Dus hij kan helemaal niet schrijven vanuit zijn ervaringen.

Pure stemmingmakerij om klantjes te winnen zoals altijd bij deze groep.

Wil je es onderbouwen waarom je deze artikelen niet serieus neemt?

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 15:57

R12312 schreef:
[
Het gehele stuk is zelfs niet serieus te nemen. Hans is gewoon hoefsmid die heilig geloofd in zijn thermografie verhaal. Daarnaast is het pure stemmingmakerij wat hij in beide artikelen schrijft, want er is nog nooit een topruiter bij hem geweest voor een behandeling. Dus hij kan helemaal niet schrijven vanuit zijn ervaringen..

Van mij zelfde vraag, waarom moeten we die artikelen niet serieus nemen?
De artikelen zijn overigens geschreven door Karin Leibbrandt, dierenarts en revalidatietrainer.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 16:03

damian23 schreef:
R12312 schreef:
[
Het gehele stuk is zelfs niet serieus te nemen. Hans is gewoon hoefsmid die heilig geloofd in zijn thermografie verhaal. Daarnaast is het pure stemmingmakerij wat hij in beide artikelen schrijft, want er is nog nooit een topruiter bij hem geweest voor een behandeling. Dus hij kan helemaal niet schrijven vanuit zijn ervaringen..

De artikelen zijn overigens geschreven door Karin Leibbrandt, dierenarts en revalidatietrainer.

Ja ik ken haar. Als ik dat allemaal op moet gaan schrijven ben ik volgend jaar nog bezig. En daarbij mag je van mij haar fantastisch vinden, ik vind het helemaal niets.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 16:23

R12312 schreef:
damian23 schreef:

Ja ik ken haar. Als ik dat allemaal op moet gaan schrijven ben ik volgend jaar nog bezig. En daarbij mag je van mij haar fantastisch vinden, ik vind het helemaal niets.

Nou dit is een onderbouwing van lik me vestje..!!
Je mag van mij alles vinden maar lukraak stellen dat iets niets is zonder onderbouwing neem ik niet serieus!

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 16:26

pol1 schreef:
Nou dit is een onderbouwing van lik me vestje..!!
Je mag van mij alles vinden maar lukraak stellen dat iets niets is zonder onderbouwing neem ik niet serieus!

Dat hoeft ook niet :D

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 16:27

Lukraak iets overnemen van een commerciële dienstverlener (Equicare) is ook niet OK..

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 16:29

Jannepauli schreef:
Lukraak iets overnemen van een commerciële dienstverlener (Equicare) is ook niet OK..

Dat stelt toch ook niemand?

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 16:56

Jannepauli schreef:

Dan kan je wel helemaal niks aannemen want iedereen is in een bepaalde vorm een commerciele dienstverlener. Dierenartsen, trainers, FEI etc...

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 18:00

damian23 schreef:
Jannepauli schreef:

Dan kan je wel helemaal niks aannemen want iedereen is in een bepaalde vorm een commerciele dienstverlener. Dierenartsen, trainers, FEI etc...

Uiteindelijk zit iedereen er om centjes te verdienen!!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 19:22

Umeo schreef:
Charlotte Dubardin komt in mijn ogen aardig in de buurt :j

Ik hoor niemand meer over Carl Hester, daar kan ik dus met veel plezier naar kijken.

maralyn

Re: Update Adelinde mogelijk aangeklaagd voor dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 19:53

Bah r12312 wat n nare arrogante toon zeg.
En al dat ikke ikke ikke.
Plus geen onderbouwing.

Veel geblaat weinig wol.

Ik denk dat t wel mee valt voor adelinde...
En de discussie. Niet mijn probleem

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 20:38

Kinke schreef:
Umeo schreef:
Charlotte Dubardin komt in mijn ogen aardig in de buurt :j

Ik hoor niemand meer over Carl Hester, daar kan ik dus met veel plezier naar kijken.

Ben ik het absoluut mee eens!

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 20:40

Ik kijk zelfs liever naar Carl dan naar Charlotte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 21:06

Moderatoropmerking:
De discussie is prima, maar wij willen wel graag verzoeken om het op de bal te houden, fatsoenlijk te blijven en elkaar met respect te benaderen. Zo kunnen wij hier samen zorgen voor een goede sfeer waar iedereen vrij is om zijn/haar mening te geven.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 21:07

Ja Charlotte kan af en toe wel wat sterk zijn in de hand, dat heeft Carl minder inderdaad :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 22:02

damian23 schreef:
Jessix schreef:
I
Wat betreft Adelinde. Ik vind haar een zeer onvriendelijke ruiter. (wat overigens niets zegt over de persoon en of zij wel of niet gek is op haar paarden) De manier waarop er vandaag de dag wordt gereden in de topsport heeft er voor gezorgd dat ik er vaak maar een paar minuten na kan kijken voor ik de tv afzet, vol afschuw. Jammer voor Adelinde dat het aan haar gericht is, deze claim. Maar ik denk toch echt dat het tijd wordt voor de FEI dat deze zijn eigen regels gaat naleven. En ik denk dat we wel wat nieuwe naar die regels opgeleiden juryleden kunnen gebruiken.

Je hebt gelijk. Het betreft hier de aanklacht tegen Adelinde. Maar ik denk dat ze daar niks mee opschieten. Het is de FEI die ze moeten aanpakken. Hun regels zijn duidelijk en die moeten ze gewoon gaan handhaven. Dan is het heel snel gedaan met die LDR/Rollkurrijders. Want ieder logisch nadenkend mens kan toch begrijpen dat dit niet gezond is en je hier paarden pijn mee doet. Gelukkig zijn er wel steeds meer dierenartsen die zich hierover uit durven spreken. Als dierenarts ga je toch niet standaard paarden inspuiten omdat de ruiter het paard overbelast?

http://www.equicare-plus.com/dierenarts ... ten-weten/
http://www.equicare-plus.com/de-nadelig ... r-trainen/

Dat las ik gisteren dus ook....laag rond rijden geeft artrose aan de nekwervels...maar helpt wel om KS te voorkomen.Dat word kiezen dus...of artrose in de hals of KS...of er gewoon helemaal niet opstappen. :+

Rooompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 22:07

Jessix schreef:
Interessante discussie en al 10 pagina's zonder ingrijpen van een mod! +:)+
Misschien moeten we het dan ook ontopic houden en de neusriemen discussie verder laten.

Wat betreft Adelinde. Ik vind haar een zeer onvriendelijke ruiter. (wat overigens niets zegt over de persoon en of zij wel of niet gek is op haar paarden) De manier waarop er vandaag de dag wordt gereden in de topsport heeft er voor gezorgd dat ik er vaak maar een paar minuten na kan kijken voor ik de tv afzet, vol afschuw. Jammer voor Adelinde dat het aan haar gericht is, deze claim. Maar ik denk toch echt dat het tijd wordt voor de FEI dat deze zijn eigen regels gaat naleven. En ik denk dat we wel wat nieuwe naar die regels opgeleiden juryleden kunnen gebruiken.

Helemaal mee eens. Ik zit al met afschuw naar de foto van het topic te kijken. Ik vind het bizar dat menig mens dit 'mooi' of zelfs hoopt ook op dit 'niveau' te kunnen rijden. Ik schaam me kapot dat dit het voorbeeld is voor een hoop ruiters hier..
Voor mij nog altijd onbegrijpelijk dat zo'n ruiter als Adeline gek is op haar paarden, en er alles voor over heeft. Juist de mensen in de topsport zouden toch alles moeten en willen weten over Biomechanica, correct gebruik van het lichaam van zowel ruiters als paard, en alles tot in de puntjes moeten weten over het nastreven van de regels van de FEI..
Ik begrijp daar werkelijks niets van. En dan zo afschuwelijk grof je paard dubbelgevouwen door de piste rijden.. hoe is het toch in hemelsnaam mogelijk en getolereerd.. Zal wel weer een geldkwestie zijn.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 22:27

Het is bokt.nl :+ Waarom zou ik geloofwaardiger over moeten komen. Ik geef mijn mening, wat jullie daar mee doen moet jezelf weten. En of je het geloofwaardig vind zal mij echt niet boeien.

Rooompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 22:48

R12312 schreef:
Het is bokt.nl :+ Waarom zou ik geloofwaardiger over moeten komen. Ik geef mijn mening, wat jullie daar mee doen moet jezelf weten. En of je het geloofwaardig vind zal mij echt niet boeien.

Je vindt het anders wel nodig om een ander zijn kennis af te kraken en betweter te spelen, op niet zo'n aardige toon. Als het je toch niet boeit wat een ander vindt, laat je reacties dan ook zitten en reageer niet op zo'n onvriendelijke toon.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 22:56

Rooompie schreef:
R12312 schreef:

Je vindt het anders wel nodig om een ander zijn kennis af te kraken en betweter te spelen, op niet zo'n aardige toon. Als het je toch niet boeit wat een ander vindt, laat je reacties dan ook zitten en reageer niet op zo'n onvriendelijke toon.

We leven in een vrij land. Volgens mij bepaal ik dat nog altijd zelf.

Ik heb de ziekte aan mensen die geld verdienen over de rug van de onzekere paardenmens die alles voor hun paard over hebben. Dus ja, dat soort mensen kraak ik tot het bot af en zal ik de rest van mijn leven blijven doen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 05:35

Alsof de ruiters op hoog niveau dat niet doen?
Met pak m dr maar ff door. Zet zn kin maarop de borst?
Prik m maar ff aan?

Ook lessen op gp niveau worden zo gegeven bij menig ruiter.
En daar betaal je dan 120 euro per uur voor en mist er nog n hoop techniek doordat ook gp ruiters tenminstr een aantal oa ook adelinde...voor de snelle weg kiezen en zo snel als t kan naar dr gp willen.

Heb adelinde zelf zien rijden voor n aankoop van n nieuw paard.
Maar op de mijne zal ze nooit stappen.

En r 123 if you cant say something nice....??

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 06:17

R12312 schreef:

Misschien wordt het tijd om de pismerrie in jezelf even weer op stal te zetten.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 06:22

:D
Jennyj01 schreef:
R12312 schreef:

Misschien wordt het tijd om de pismerrie in jezelf even weer op stal te zetten.

:D :D

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 07:29

geerke schreef:
Dat las ik gisteren dus ook....laag rond rijden geeft artrose aan de nekwervels...maar helpt wel om KS te voorkomen.Dat word kiezen dus...of artrose in de hals of KS...of er gewoon helemaal niet opstappen. :+

Lang en laag (vwnw, met de neus voor de loodlijn) helpt KS voorkomen. Bij laag en rond kan de schoft niet uitwaaieren, de rug niet bollen en de wervels van de rug (KS) niet verder van elkaar komen. Dus LDR is ook niet goed voor de rug.

Afbeelding
Afbeelding