Rio: Adelinde en Parzival hebben opgegeven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Rio: Adelinde en Parzival hebben opgegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:52

:') Nee die is er ook niet :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:54

Sammie schreef:

:= :+

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:57

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:57

Sammie schreef:

Ik wou het niet zeggen. :=

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:58

Fenrir schreef:
Bloodymary schreef:
Sneu hoor die reacties hier. Natuurlijk probeer je het, het zijn de Olympische Spelen! Parzival leek fitter, de koorts was al bijna een dag weg, die dierenartsen gaven groen licht. Maar hij bleek uiteindelijk toch nog te zwak. Nou, soit, dan gaat hij nu op stal en uitrusten. Hij is niet voor het leven beschadigd nu of zo door dat half uurtje rijden. Ik ga ook wel eens werken met koorts en dan blijk dat na een halve dag niet te lukken en dan ga je toch maar naar bed.

Je kan een paard toch niet met een mens vergelijken? Jij kan praten en voor jezelf beslissen, een paard niet. Die moet maar gewoon meedoen aan dit soort dingen omdat wij dat willen. Juist een reden om nog extra op te letten en misschien eerder het zekere voor het onzekere kiezen.

En dat heeft ze gedaan door niet door te gaan. En natuurlijk probeer je het in eerste instantie, kom op zeg, het zijn de Olympische Spelen! En wat heeft hij er nu van geleden, hij is niet omgevallen of zo, hij was alleen net niet fit genoeg om een proef te lopen. Overdreven gezeur hier zeg.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:59

Voor degene die Facebook hebben...kijk even op haar pagina...daar staat het hele verhaal door haar zelf geschreven. Dat ze de hele nacht bij hem is gebleven en geen oog dicht deed (vandaar die rode wangen en vermoeide blik?). En voor degene die het verhaal niet geloven van de insectenbeet, er staat ook een foto bij van Parzival met een heel dik hoofd.

Zelf denk ik dat ze achteraf spijt heeft dat ze toch is gestart.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:03

Ik denk vooral dat ze geen spijt heeft dat ze het geprobeerd heeft, maar vooral om al dat gezanik dat ze nu over zich heen krijgt. Om niks. Het paard is er heus niet door beschadigd.
Denk dat ze eeuwig spijt had gehad als ze het niet geprobeerd had.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:17

Ik heb Adelinde een paar keer gesproken en ze kwam op mij toen niet over als iemand die zich fel zou laten intimideren door dit gezanik gelukkig.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:20

Wat jammer! Ik heb echt te doen met haar. Zo hard gewerkt en getraind en dan moeten afgroeten. Ze heeft zeker wel aan haar paard gedacht. Het is voor ons makkelijk oordelen vanachter de computer. Het zijn inderdaad de Olympische Spelen en ze zit in een team. Dan denk je toch wel drie keer na voor je opgeeft. Ze heeft hele moeilijke beslissingen moeten maken. Respect dat ze het geprobeerd heeft en respect dat ze uiteindelijk toch voor haar paard gekozen heeft door af te groeten. De reacties hier zijn mijns inziens dan juist weer respectloos richting haar. Je zal toch in haar schoenen staan :(

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:21

Wat een ontzettend domme reacties hier van mensen lekker achter hun computertje die nog nooit onder enig druk hebben moeten presteren en dat ook nooit zullen gaan doen omdat ze liever alleen maar tijd achter hun scherm spenderen. Kortzichtig en bekrompen als je geen idee hebt wat er komt kijken op dat niveau te presteren!!
Dit is sport op het hoogste niveau waar alles op alles word gezet om een top prestatie te leveren. Paarden krijgen de beste zorg die je kunt wensen.
Het paard was ziek geweest door een allergische reactie waar alles aan gedaan is wat mogelijk was. Er is groen licht gegeven om toch te starten wat uiteindelijk niet ging en ze dus af groete.
Groot respect voor een ruiter die op haar toppen moet presteren op juist dat moment die beslissing te nemen.
paard is er niet kapot van gegaan, staat gewoon nog op 4 benen lekker te knabbelen aan zijn hooi

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:22

Ik vind dat het bij de Paardensport verplicht moet zijn voor de reserve om mee te reizen. Paarden zijn zulke kwetsbare dieren, insectensteek hier, misstapje daar en ze kunnen niet meer starten.

Ik kan me herinneren dat Anky vroeger een paard meenam als reservepaard die in kon vallen als er iets gebeurde. Idool volgens mij?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:22

Ayasha schreef:
Ik heb Adelinde een paar keer gesproken en ze kwam op mij toen niet over als iemand die zich fel zou laten intimideren door dit gezanik gelukkig.

Dat zal ook bij het topsporter zijn horen. Niet dat alles dan maar gezegd mag worden, maar volgens mij is Adelinda een professional die dit ongetwijfeld een plek zal kunnen geven. Het is allemaal zuur genoeg wat er is gebeurd met Parzival. Was het een 9-jarig paard geweest, dan zouden ze als combinatie nog alle kansen kunnen krijgen om de "schade" te herstellen, maar dit was hun laatste kans om te schitteren en te genieten. Het is sneu dat het op zo'n manier ten einde moest komen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:27

Suzanne F. schreef:
Ik vind dat het bij de Paardensport verplicht moet zijn voor de reserve om mee te reizen. Paarden zijn zulke kwetsbare dieren, insectensteek hier, misstapje daar en ze kunnen niet meer starten.

Ik kan me herinneren dat Anky vroeger een paard meenam als reservepaard die in kon vallen als er iets gebeurde. Idool volgens mij?

En als die reserves het vertikken om te doen omdat ze alleen voor eigen glorie zo'n reis willen maken en niet als 1e reserve op willen treden dan houd alles op. Er had echt wel een reserve ingezet kunnen worden maar als ze er niet zijn houd het op. En wel hier in Nederland hoog van de toren blazen over de tong, de tong was niet de oorzaak van het stoppen.
Live results Olympic Equestrian Games Tokyo, Gold Medal winner Adelinde Cornelissen with Henkie, en daar laat ik het bij.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:30

Ik denk dat zowel Adeline als Madeleine wel spijt hebben nu....

Er waren 3 amazones die niet wilden afreizen naar Rio, is zo overeengekomen met de bondscoach, ver voor de spelen van Rio.. dus als een bondscoach dit afspreekt, wie zijn wij om te roepen dat het schandalig is dat er geen reserve was, bij wie ligt dan de fout?
En ergens heeft Madeleine geen leugens vertelt toch, het is algemeen geweten dat Parzival zo vaak zijn tong erover gooit, het NK verhaal heb ik zelf gezien trouwens... dus waarom selecteert een bondscoach dan dit paard? Ervaring?
Tevens vind ik het niet kunnen dat bv Edward de kür niet meer diende te rijden tijdens het NK, dit om Voice te sparen, maar in hoever kan je dan stellen dat de ruiters met de scepter zwaaien en het voor het zeggen hebben? Dat dit nieuws maar werd bekend gemaakt tijdens de kür zelf, zal bij die andere ruiters ook niet echt leuk toegekomen zijn, want zij moesten wel.. Dit zal bv in Duitsland nooit gebeuren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:31

maximuss schreef:
Met al die mediatraining weten ze vandaag de dag wel hoe ze rond elk probleem een mooi verhaal kunnen verzinnen dus een korreltje zout is wel gewenst... Toen Valegro rust kreeg was er hier geen kat die de verklaring daaromtrent aannam, gewone rust dat kon niet hij moest wel geblesseerd zijn... En nu zouden we volgens bokt wel dit mooie "het was voor het welzijn van mijn beste vriend"-sprookje moeten geloven, puur en alleen omdat het van een Nederlander komt... Het is gewoon een paard dat qua sport op zijn laatste benen loopt (en imo al veel teveel heeft moeten verdragen) en daardoor nu mss wel een overdreven reactie gehad heeft op een spinnenbeet (lijkt me sterk dat hij het enige paard is dat daar al gebeten is).

Heb je de foto bekeken? Dit wad echt geen kattenpis hoor..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:32

Deertje schreef:
Dit zal bv in Duitsland nooit gebeuren..

Nee, inderdaad. Gevalletje manke Totilas vergeten? :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:34

Jammer, die van de NOS wordt bij mij niet afgespeeld.

Dat gezeik over Valegro toen snapte ik ook al niet. Vond het vooral mooi toen ie fris en fruitig weer de ring in ging onlangs. :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:35

Deertje schreef:

Er waren 3 amazones die niet wilden afreizen naar Rio, is zo overeengekomen met de bondscoach, ver voor de spelen van Rio.. dus als een bondscoach dit afspreekt, wie zijn wij om te roepen dat het schandalig is dat er geen reserve was, bij wie ligt dan de fout?
En ergens heeft Madeleine geen leugens vertelt toch, het is algemeen geweten dat Parzival zo vaak zijn tong erover gooit, het NK verhaal heb ik zelf gezien trouwens... dus waarom selecteert een bondscoach dan dit paard? Ervaring?
Tevens vind ik het niet kunnen dat bv Edward de kür niet meer diende te rijden tijdens het NK, dit om Voice te sparen, maar in hoever kan je dan stellen dat de ruiters met de scepter zwaaien en het voor het zeggen hebben? Dat dit nieuws maar werd bekend gemaakt tijdens de kür zelf, zal bij die andere ruiters ook niet echt leuk toegekomen zijn, want zij moesten wel.. Dit zal bv in Duitsland nooit gebeuren..

De vraag die bij mij heel erg speelt: waarom vond Madeleine het nodig om opmerking over die tong te plaatsen? Was dat om Adelinde een hart onder de riem te steken?
Het was niet aan haar om daar over te beginnen, dit was duidelijk een knap staaltje modderwerpen. Wellicht dat ze daar wel direct voor geselecteerd zou zijn geweest als dit een olympische sport was geweest.
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 11-08-16 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:35

Sammie schreef:
Deertje schreef:
Dit zal bv in Duitsland nooit gebeuren..

Nee, inderdaad. Gevalletje manke Totilas vergeten? :D

nee hoor :D ,maar heb het meer over het feit dat iedereen alle selecties heeft moeten rijden.. wie ze ook zijn...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:36

Da's dan wel een hele rare manier van "hart onder de riem steken"

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:37

Ayasha schreef:
Da's dan wel een hele rare manier van "hart onder de riem steken"

Dat vond ik nou ook. Maarja, ik ben geen topsporter dus wie weet hoe zij dat als sporters onder elkaar doen. Toch vermoed ik ergens dat ze ook op dat niveau gewoon netjes naar elkaar kunnen blijven en hun gunfactor houden.

Queen123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:38

Wat een commentaar hebben sommigen op Adelinde zeg, ongelooflijk.

Adelinde was de reserve in 2008, waar zij zelf hartstikke mee juichte voor het team. Zij was gewoon overgevlogen om daar te staan als het nodig geweest was. Dat vind ik echt een topsporter.

Het verhaal wat Adelinde op Facebook plaatste, ik had er kippenvel van. Ze hadden dit echt niet verdiend.

Ik heb echt diep respect voor Adelinde, om alles wat ze met Parzival heeft bereikt. En het optreden van gisteren had ze echt niet verdiend.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:38

Jolien87 schreef:
Deertje schreef:

De vraag die bij mij heel erg speelt: waarom vond Madeleine het nodig om opmerking over die tong te plaatsen? Was dat om Adelinde een hart onder de riem te steken?
Het was niet aan haar om daar over te beginnen, dit was duidelijk een knap staaltje modderwerpen. Wellicht dat ze daar wel direct voor geselecteerd zou zijn geweest als dit een olympische sport was geweest.

Denk dat ze dat zelf nu ook wel beseft van " dat had ik niet moeten doen " was idd niet zo taktvol...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:39

Dan zou het haar sieren als ze daar ook openbaar op terug zou komen. Tot die tijd blijft ze de eeuwige, verbitterde reserve.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:41

Reserve of niet, het had soweiso niet uitgemaakt.
De 3 hoogste scores tellen mee voor het team dus laagste viel sowieso af.

Als meerdere artsen je groen licht geven om te starten snap ik dat Adelinde is gestart. Uiteindelijk voelde hij toch niet goed aan dus afgegroet, alleen maar respect dat ze toch uiteindelijk voor haar paard koos ipv de proef uit te rijden.

Jammer dat Adelinde nu zo te zeiken wordt gezet. Doen jullie het even na allemaal?