Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ninz schreef:Waar kan ik ergens de gehele proef van adelinde cornelissen terugkijken? Kan het niet vinden namelijk
Fenrir schreef:Bloodymary schreef:Sneu hoor die reacties hier. Natuurlijk probeer je het, het zijn de Olympische Spelen! Parzival leek fitter, de koorts was al bijna een dag weg, die dierenartsen gaven groen licht. Maar hij bleek uiteindelijk toch nog te zwak. Nou, soit, dan gaat hij nu op stal en uitrusten. Hij is niet voor het leven beschadigd nu of zo door dat half uurtje rijden. Ik ga ook wel eens werken met koorts en dan blijk dat na een halve dag niet te lukken en dan ga je toch maar naar bed.
Je kan een paard toch niet met een mens vergelijken? Jij kan praten en voor jezelf beslissen, een paard niet. Die moet maar gewoon meedoen aan dit soort dingen omdat wij dat willen. Juist een reden om nog extra op te letten en misschien eerder het zekere voor het onzekere kiezen.
Ayasha schreef:Ik heb Adelinde een paar keer gesproken en ze kwam op mij toen niet over als iemand die zich fel zou laten intimideren door dit gezanik gelukkig.
Suzanne F. schreef:Ik vind dat het bij de Paardensport verplicht moet zijn voor de reserve om mee te reizen. Paarden zijn zulke kwetsbare dieren, insectensteek hier, misstapje daar en ze kunnen niet meer starten.
Ik kan me herinneren dat Anky vroeger een paard meenam als reservepaard die in kon vallen als er iets gebeurde. Idool volgens mij?
maximuss schreef:Met al die mediatraining weten ze vandaag de dag wel hoe ze rond elk probleem een mooi verhaal kunnen verzinnen dus een korreltje zout is wel gewenst... Toen Valegro rust kreeg was er hier geen kat die de verklaring daaromtrent aannam, gewone rust dat kon niet hij moest wel geblesseerd zijn... En nu zouden we volgens bokt wel dit mooie "het was voor het welzijn van mijn beste vriend"-sprookje moeten geloven, puur en alleen omdat het van een Nederlander komt... Het is gewoon een paard dat qua sport op zijn laatste benen loopt (en imo al veel teveel heeft moeten verdragen) en daardoor nu mss wel een overdreven reactie gehad heeft op een spinnenbeet (lijkt me sterk dat hij het enige paard is dat daar al gebeten is).
Deertje schreef:Ik denk dat zowel Adeline als Madeleine wel spijt hebben nu....
Er waren 3 amazones die niet wilden afreizen naar Rio, is zo overeengekomen met de bondscoach, ver voor de spelen van Rio.. dus als een bondscoach dit afspreekt, wie zijn wij om te roepen dat het schandalig is dat er geen reserve was, bij wie ligt dan de fout?
En ergens heeft Madeleine geen leugens vertelt toch, het is algemeen geweten dat Parzival zo vaak zijn tong erover gooit, het NK verhaal heb ik zelf gezien trouwens... dus waarom selecteert een bondscoach dan dit paard? Ervaring?
Tevens vind ik het niet kunnen dat bv Edward de kür niet meer diende te rijden tijdens het NK, dit om Voice te sparen, maar in hoever kan je dan stellen dat de ruiters met de scepter zwaaien en het voor het zeggen hebben? Dat dit nieuws maar werd bekend gemaakt tijdens de kür zelf, zal bij die andere ruiters ook niet echt leuk toegekomen zijn, want zij moesten wel.. Dit zal bv in Duitsland nooit gebeuren..
Ayasha schreef:Da's dan wel een hele rare manier van "hart onder de riem steken"
Jolien87 schreef:Deertje schreef:Ik denk dat zowel Adeline als Madeleine wel spijt hebben nu....
Er waren 3 amazones die niet wilden afreizen naar Rio, is zo overeengekomen met de bondscoach, ver voor de spelen van Rio.. dus als een bondscoach dit afspreekt, wie zijn wij om te roepen dat het schandalig is dat er geen reserve was, bij wie ligt dan de fout?
En ergens heeft Madeleine geen leugens vertelt toch, het is algemeen geweten dat Parzival zo vaak zijn tong erover gooit, het NK verhaal heb ik zelf gezien trouwens... dus waarom selecteert een bondscoach dan dit paard? Ervaring?
Tevens vind ik het niet kunnen dat bv Edward de kür niet meer diende te rijden tijdens het NK, dit om Voice te sparen, maar in hoever kan je dan stellen dat de ruiters met de scepter zwaaien en het voor het zeggen hebben? Dat dit nieuws maar werd bekend gemaakt tijdens de kür zelf, zal bij die andere ruiters ook niet echt leuk toegekomen zijn, want zij moesten wel.. Dit zal bv in Duitsland nooit gebeuren..
De vraag die bij mij heel erg speelt: waarom vond Madeleine het nodig om opmerking over die tong te plaatsen? Was dat om Adelinde een hart onder de riem te steken?
Het was niet aan haar om daar over te beginnen, dit was duidelijk een knap staaltje modderwerpen. Wellicht dat ze daar wel direct voor geselecteerd zou zijn geweest als dit een olympische sport was geweest.