Negenjarig meisje overleden na val van paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 17:15

Freedom30 schreef:
Ik heb ook van de riemen gehoord, maar ik ben toch gaan nadenken over veiligheid in het algemeen, dit had overal kunnen gebeuren.

Niet overal... het mag bij ons absoluut niet. Manegepaard of privepaard. Je bent op manegegrond, dus een cap gaat op en de voeten in de beugel.

Anoeska

Re: Negenjarig meisje overleden na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 18:28

Dat zal allemaal best, maar manege-personeel kan echt niet overal tegelijk zijn. Kinderen die ergens op het terrein op een prive pony rondrijden kan je niet 100% in de gaten houden. Zulke ongelukken kunnen echt overal gebeuren. En of het nou wel of niet door voetjes in beugelriemen veroorzaakt is. Een ongeluk kan altijd gebeuren, al let iedereen nog zo goed op.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 18:29

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 18:33

prugelpiet schreef:
Freedom30 schreef:
Ik heb ook van de riemen gehoord, maar ik ben toch gaan nadenken over veiligheid in het algemeen, dit had overal kunnen gebeuren.

Niet overal... het mag bij ons absoluut niet. Manegepaard of privepaard. Je bent op manegegrond, dus een cap gaat op en de voeten in de beugel.

Er is niet bevestigd of het om de riemen ging, en ook in de beugel had dit kunnen gebeuren als hier geen korfjes in zitten (ja ook met veiligheidsbeugels). Dus ja dit kan nogsteeds overal gebeuren :j Kindlief had ook een cap op is wel duidelijk naar voren gebracht.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:30

Inderdaad zoals smurfie zegt is hier niets officieel over naar buiten gebracht. Veel reacties bestaan uit aannames of van horen zeggen. Daarbij hoeven artikelen in de media ook niet altijd te kloppen. Volgens mij is gelukkig niemand hier getuige geweest van dit drama en weet dus ook niemand precies wat er is gebeurt.
Het is gewoon een vreselijk ongeluk geweest wat niemand had gewild en waar vele mensen kapot van zijn. Berichten waarin verteld wordt op wat voor manier het voorkomen had kunnen worden vind ik dan ook zeer ongepast.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 21:08

Ik vermoed dat er wat berichten weg zijn, of ik lees er nu over heen.
Maar er was iemand die een verslag deed van haar instructrice die er bij was geweest.
En daar werd in verteld dat het meisje in de riemen zat.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 23:07

prugelpiet schreef:
Freedom30 schreef:

ik heb ook het stukje gelezen waarbij een getuige verklaarde dat ze met haar voeten in de riemen zat en goed werd vastgehouden.
Het kenmerk van een ongeluk is dat het vaak meerdere onverwachte dingen betreft waarop slecht of niet eens te reageren valt.
Uitsluiten dat het bij jouw op de manege niet kan gebeuren gaat mij te ver.
Wel denk ik dat op maneges die hun zaken op orde hebben minder vaak ongelukken gebeuren.
De discussie manegepaard / prive paard vind ik weinig intressant want met een prive paard mag opeens alles?

Geen van de antwoorden brengt Krissy terug, maar naleven van regels, een passende cap, bodyprotector, voeten in (veiligheids)beugels, de beugelriemen op de juiste hoogte kunnen wel een verschil maken voor anderen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 08:49

smurffie schreef:
The_Cat schreef:
maneges schaffen veiligheidsbeugels aan na krissy
toch nog een klein 'positief' vervolg aan dit

Daar had in dit geval niets veranderd geweest gezien dit geen manegepaard was maar een eigen paard.

Ja dat weet ik ook, maar ik bedoelde gewoon dat het toch goed is dat meerdere maneges blijkbaar wel over veiligheid zijn gaan nadenken