Paard slaat op hol na schot van jager

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

terpentijn

Re: Paard slaat op hol na schot van jager

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:40

Juist, duidelijk, maar je eet dus wel ook "gewoon" gewoon (bio)vlees, uit de supermarkt, begrijp ik? Niet alleen "wild".
Geen kiloknallers uit principe, maar ander vlees wel, al dan niet van een verantwoorde slager of van een merk met verantwoord vlees?

Of eet je alleen maar uitsluitend waarvan je zélf weet waar het vandaan komt (biologisch of anderszins?)

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:12

Nee ik eet dus geen vlees uit de supermarkt. Want ik ben niet achterlijk en zo'n zogenaamd cellofaantje met een sticker biologisch erop vertrouw ik voor geen meter.

Wat we schieten eten we, of maken we klaar voor andere mensen, vooral gezinnen die niet veel hebben momenteel en afhankelijk zijn van de voedselbank, dit is een initiatief van mijn moeder.

Dus ik eet ofwel wild, of ik eet vleesvervangers die ik uiteraard wel in de supermarkt koop, of zoals ik al zei die slager in Haarlem gaan we ook heen mochten we wel eens trek hebben in een biefstuk. Of gehakt. Maar dan wel als de hele koe "verkocht" is. Kost ongeveer 15x zoveel als in de winkel, maar wel verantwoord. Maar dit gebeurt nou wat zal het zijn 3 keer per jaar hooguit.

Vlees uit de supermarkt of bio-industrie eet ik dus niet. Het is of het wild, of het is vleesvervangers. Of dus bij "de hele koe" uit Haarlem. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:11

Ik vraag me af hoeveel van die rotte appels eigenlijk effectief jager zijn, en zich niet gewoon uitgeven als eentje. Want dat kan natuurlijk ook. Wat ook nog wel eens blijkt voor te vallen, zijn kerels die wegens wangedrag uit de jachtclub worden gezet, maar die dan als stroper gewoon vrolijk verder gaan. Maar hoe weet jij als leek nu wie er effectief jager is en wie niet, als ze zich niet als aanspreekbaar opstellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:41

Of als hun wel-jager vriendjes ze als gast mee laten lopen.

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:45

Dat weet je niet. Vroeger had je dus de groene brigade die zijn opgeheven en nu moet de landelijke politie dit voorkomen. Dat gaat echt goed! Op 86% van de meldingen komt geen respons. En de meldingen waar wel respons komt worden afgedaan met niks, aangezien een agent bijna geen enkele faunawet kent. En dat kun je ze ook niet kwalijk nemen.

Vanavond vlak voor het eten werd mijn vader gebeld. Er waren door vriendelijke oplettende mensen die we kennen rare figuren opgemerkt, zij hebben de politie ook gebeld, die wel een keer kwamen (omdat de mensen de melding iets aangedikt hadden). Deze asociale idioten waren lokvoer aan het neerleggen, hadden een lichtbak in hun pick up en jachtgeweren. Konden zich tevens niet indentificeren en hadden ook gif bij zich. En dan denk ik aan het koppeltje buizerds wat we hadden op ons terrein, en dan raak je toch verdrietig. Die hebben wij namelijk niet vergiftigd. Die zaten daar al jaren.

Zaak wordt verder afgehandeld en mijn vader moet ook een aanklacht indienen. We zijn erg geschrokken dat wij nu getroffen zijn. Maar eigenlijk is het ook niet de eerste keer, kijk naar de buizerds en we hebben wel eens eerder voedsel gevonden.

Politie zal er wel weinig aan gaan doen, maar mijn vader is niet van plan het over zich heen te laten komen, maar wel degelijk een aanklacht ook in te dienen... We zullen zien hoe het loopt..

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:48

Kan je vader nu dan ook een klacht bij de jagersbond indienen? Of waren het geen geregistreerde jagers?

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:47

En dit is dus echt weer zo een voorbeeld waardoor de goede jagers in een kwaad daglicht gezet kunnen worden, zo jammer.

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 00:05

Nee Mirjamalvaro, er is zojuist gebleken dat dit dus absoluut geen jagers waren. Dit was dus een gevalletje stropers. Alles is gecontroleerd en geen van de mannen had een geldige jachtakte of heeft deze ooit in bezit gehad :(

Kimmie1 ja helemaal gelijk in, gelukkig heeft mijn vader als jager altijd goed contact met de omgeving onderhouden en daardoor wisten deze menen dat het niet klopte, en hebben zij ons dus een enorme dienst bewezen!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 03:15

Ik heb al een keer of de politie gebeld voor lui met een lichtbak.
Maar nog nooit daarna de politie gezien. Nee ik kan geen precieze locatie geven, ze reden hier nu door de straat, maar daar zijn ze ondertussen uit...zucht.

Het groepje "legale' jagers zet hier zelf fazanten uit.
Het hele jaar zitten er geen.
Dan ineens in het najaar eens tuk of 8. Die dan tijdens de jacht ook ineens weer weg zijn.
De buurman heeft ook gezien dat ze voeren.
Ook melding van gemaakt, maar helaas dat helpt niet.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:15

Wellicht dat het voeren hen is gevraagd te doen

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:28

Politie doet inderdaad niet veel tenzij je de kogelhulzen in je tuin hebt liggen of ze zich echt misdragen. Alleen het probleem is dat ze bijna niet op heterdaad te betrappen zijn. Beter is om zelf een foto of filmpje te maken en dit te melden bij de jachtopziener van de provincie. Die pakken klachten wel serieus op. Alleen een opzichter voor een hele provincie is echt te weinig.