Nieuw proevenboekje: A-X binnenkomen en groeten afgeschaft

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 08:28

Tendance schreef:
[naam] schreef:
Er zit per provincie toch 1 persoon in het forum?

Per regio/provincie heb je mensen, die in vergadering gaan over de ingebrachte onderwerpen een soort regio forum (ik geef het even een naam) zeg maar en daarvan is er 1 per provincie, die de uitkomsten van de gesprekken binnen het officiële forum, dat met de KNHS communiceert, ventileert/inbrengt.
Dat zijn dan de officiële forummensen.

Is er ooit kans geweest om op te geven voor zo'n subforum? Ik ken enkel de sollicitatieprocedure voor het forum zelf.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 08:29

vonneke schreef:
Maar ik ben benieuwd. Ik hoorde gister dat iemand de proeven geoefend had een tijd geleden maar zich niet meer zo goed kon herinneren wat er veranderd was.

Ben in iig blij dat het laten vervallen van de verplichte eerste proef geen doorgang heeft gevonden.

Hoop ook niet, dat ze dat alsnog oppakken.
Het is natuurlijk nog geen 1 april.
Zou het, helemaal voor organisaties, onmogelijk maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 08:31

vencedor schreef:
Het eerste waar ik aan denk is: is het niveau zo diep treurig dat deze aanpassingen nodig zijn... Het wordt zo wel heel laagdrempelig.

Ik denk dat dat genoeg mee gaat vallen. Het niet halthouden op AC maakt de proef niet pr definitie zoveel eenvoudiger.

Wat er exact bedoeld wordt net eenvoudiger zullen we zien bij het uitkomen van de nieuwe proeven.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 08:33

vonneke schreef:
Is er ooit kans geweest om op te geven voor zo'n subforum? Ik ken enkel de sollicitatieprocedure voor het forum zelf.

Naar mijn weten is het enkel mogelijk geweest om te solliciteren naar een functie binnen je provincie (subforum) en is de voorzitter daarvan automatisch degene geworden die in het landelijke forum de uitkomsten bespreekt.
Maar het kan best zijn, dat per provincie er andere keuzes gemaakt zijn voor het verkiezen van mensen voor het "subforum".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 08:35

Tendance schreef:
[naam] schreef:
Maar ik ben benieuwd. Ik hoorde gister dat iemand de proeven geoefend had een tijd geleden maar zich niet meer zo goed kon herinneren wat er veranderd was.

Ben in iig blij dat het laten vervallen van de verplichte eerste proef geen doorgang heeft gevonden.

Hoop ook niet, dat ze dat alsnog oppakken.
Het is natuurlijk nog geen 1 april.
Zou het, helemaal voor organisaties, onmogelijk maken.

Dan heb je straks paarden die ZZL lopen die nooit geen travers gelopen hebben ondanks dat ze ooit in de B begonnen zijn hihi.

En idd. Wat voor startlijsten krijg je dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 08:35

Tendance schreef:
[naam] schreef:

Naar mijn weten is het enkel mogelijk geweest om te solliciteren naar een functie binnen je provincie (subforum) en is de voorzitter daarvan automatisch degene geworden die in het landelijke forum de uitkomsten bespreekt.
Maar het kan best zijn, dat per provincie er andere keuzes gemaakt zijn voor het verkiezen van mensen voor het "subforum".

Dat zou zo maar kunnen.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 08:39

bruintje123 schreef:
Sizzle schreef:
In de tijd van de 120 en 156 proeven was er helemaal niet genoeg plek voor alle onderdelen :+
Ja er zat een kwart keertwending in sommige, nou poehee. Zo veel moeilijker was dat niet.

Misschien zijn we nu langzaam in een tijd gekomen waar je MET je paard wil werken ipv: het dier heeft maar gewoon te doen wat ik eis.

Ik denk dat we nu in de tijd aangeland zijn van we als ruiter dulden geen goede les meer want we weten alles zelf wel beter.

Electra63 schreef:
Ik ben in 1976 begonnen met wedstrijden bij de pony's. Ik ben altijd met wp thuis gekomen (ook wel met 2 per proef), dus of het vroeger zoveel strenger was, kan ik mij niet herinneren. :D

In die tijd had je zo'n 25/30 starts per ring hier in de regio.
En de eerste 5/7 plaatsen hadden winst.
Geen idee hoeveel er dat nu hebben om eerlijk te zijn.

dit beeld zag je ook bij ons (NKB brabant zuid-oost limburg noord).... en ben ik er als jong meisje slechter van geworden...nee hoor!

in de tijd was de paardensport nog nooit ze druk! was ook een "hels"karwei om je uberhaupt te kunnen selecteren voor regio kamp laat staan de NKB kampioenschappen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 08:41

FriesWytske schreef:
Urielle schreef:
Ben wel benieuwd wat het juryplatform heeft aangedragen? Ik heb als ruiter wel voorstellen ingediend, dat zijn niet deze.

Ben dan heel benieuwd naar welke voorstellen jij hebt ingediend? :o

Even uit mijn hoofd want ik heb veel getypt per klasse, wel alleen tot M2 omdat ik nog nooit hoger gestart ben.

De klasse B wat afwisselender maken qua figuren en overgangen zoals bijv slangenvolte 4 bogen of een slangenvolte 3 bogen en de middelste boog in stap.

In de klassen B en L het halsstrekken coëfficiënt x2 geven.

In het L zat ik meen het halsstrekken steeds op dezelfde hand, dit afwisselen. Minder vaste volgordes hanteren (bijv niet elke proef galop na het wijken of wat was het).

Controleoefeningen zoals diagonaal met overgang terug op X ipv middendraf, middellijn zonder zijgangen etc.

Het gat tussen M1 en M2 weer wat kleiner maken door het M1 wat pittiger te maken, bijvoorbeeld de kwart keertwending weer terug in te voeren.

In het M2 zowel sb als travers terug in dezelfde proef. Die rare lijn eruit waarover zoveel geklaagd is.

Goh ik weet het allemaal niet meer. Ik heb toen alle proeven uitgespit hahaha, aangegeven wat ik goed vond in de oude proeven en wat ik graag anders zou zien. De tendens was niveau omhoog ipv omlaag omdat ik het belangrijker vind dat de africhting fijn is dan dat het paard zo lekker kan bewegen van Nature.

Anoniem

Re: Nieuw proevenboekje: A-X binnenkomen en groeten afgeschaft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 08:52

Lees mee! Halsstrekken ook in 'hogere' klasses, goede zaak lijkt me. Ik zou graag zien dat de basissport in Europa een beetje gelijkgetrokken zou gaan worden.....

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 08:58

Urielle, ik had inderdaad ook iedere proef doorgespit, maar het is alweer zo'n tijd geleden.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 11:06

Laura01234 schreef:
Duidelijk dat er extra uitleg wordt toegevoegd! Al vind ik het lichtrijden in de uitstrekte draf wel erg vreemd... op M2 (en ook al wel op M1) niveau mag er toch wel verwacht worden dat je dit kan terwijl je doorzit? ..

xMercury schreef:
[ Een goede ruiter kan inderdaad doorzitten in middendraf, maar niet iedereen kan dit. Ik vind het juist een onwijs pluspunt voor de paarden zelf!

Dan kun je goed zien hoeveel er onregelmatig zijn. :P

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:09

Change3x schreef:
Hoe zit het met een zweep rijden in het M? Dat zou toch ook ingevoerd worden?

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Weet iemand hier meer van?

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:18

Wanneer worden de nieuwe proeven gepubliceerd?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:46

_tarja_ schreef:
Change3x schreef:

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Weet iemand hier meer van?

Ook dit is als idee ingediend, maar er is nog geen besluit over naar buiten gekomen.
We zullen wat dat betreft en ook andere reglementswijzigingen moeten wachten op nieuws vanuit de KNHS.
Vaak in januari/februari bekend en dan gaan de wijzigingen in per 1 april.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 19:03

Tendance schreef:
Change3x schreef:

Ook dit is als idee ingediend, maar er is nog geen besluit over naar buiten gekomen.
We zullen wat dat betreft en ook andere reglementswijzigingen moeten wachten op nieuws vanuit de KNHS.
Vaak in januari/februari bekend en dan gaan de wijzigingen in per 1 april.

Het gebruik van de zweep zou een reglementswijziging zijn en staat los van het veranderen van de proeven. Hopelijk komt dit per januari idd naar buiten.

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 19:21

heeft hier wel niet veel mee te maken, maar wat ik ook heel apart vindt.

Had laatste keer ergens wedstrijd betaalde maar 8 euro inschrijfgeld per proef, was uiteindelijk 6e en kreeg nog 25 euro?!?!
Had vandaag ergens wedstrijd inschrijfgeld 10 euro per proef, was 4e en kreeg 'maar' 8 euro?

Mogen dit verenigingen zelf bepalen of komt dat ook van de knhs uit

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 19:42

Bij 12,50 en lager per proef mag de vereniging zelf de prijs bepalen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 19:45

Urielle schreef:
Bij 12,50 en lager per proef mag de vereniging zelf de prijs bepalen.

Bij de subtop bepalen ze het alsnog zelf, terwijl je daar per proef een stuk meer betaald dan 12.50 :P

Ben je 2e in de Grand Prix win je € 15 euro :+

Niks te klagen in de basissport!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 19:53

Neeeee, wat erg! :oo

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 20:09

Boven de 12,50 startgeld moet de tarievenlijst van de knhs aangehouden worden.

En Zwolle had voorheen startgeld 10 euro en 1e prijs 15 euro en een dekje.
2e 10 euro en vanaf de 3e prijs 5 euro.
Nu schijnt dat aangepast te zijn, maar was echt schandalig als je je bedenkt, dat er in die rubriek 48 combinaties L springen aan de start kwamen.

Maar goed. In het vraagprogramma staan altijd exact de kosten en de prijzen, dus je kunt er ook voor kiezen om bepaalde wedstrijden om deze reden niet te rijden.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 22:36

Dan denk ik met weemoed nog weleens terug aan de knf wedstrijden. 1e 5x inschrijfgeld en als 5e nog je inschrijfgeld terug was heel gebruikelijk. Sommige wedstrijden mijd ik inderdaad nu. Ruiters laten starten op een knollenveld en 1e een liksteen en een waardebon ter waarde van het inschrijfgeld vind ik een belediging.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 22:47

Basis is echt niet slecht, althans hier in de regio niet.....
subtop is hilarisch, een fles wijn, envelop met net je inschrijfgeld er bijna uit, en als je veel geluk heb een pot poeder voor je paard.

Volgende week is hier een basiswedstrijd met goedgevulde pot, zelf voor B en L1 ruiters!

http://www.inschrijfsysteem.nl/inschrij ... 111839.pdf

+ De beste drie van elke rubriek kunnen starten in de FINALE op zondag waar de volgende geldprijzen zijn te winnen:

€ 300,- € 200,- € 100,- € 50,- € 50,- + regl. volgprijzen € 50,-.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 22:54

Het halsstrekken in de hogere klasses vind ik echt een top idee! Daar gaan mensen echt door de mand vallen!

Verder denk ik dat er veel paarden blij zijn dat hun baasje mag lichtrijden tijdens het uitstrekken :D
Overigens vind ik dat er nog veel meer gelet mag worden op diervriendelijk rijden. Vanmiddag stond ik bij het losrijden te kijken en daar ging het zo vreselijk grof er aan toe, dat ik het jammer vond dat er geen KNHS official was, want er hadden meerdere mensen uitgesloten mogen worden.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 23:02

R12312 schreef:
Het halsstrekken in de hogere klasses vind ik echt een top idee! Daar gaan mensen echt door de mand vallen!

denk je, ik denk dat het wel meevalt....ik acht hier in de regio dat 90% dat wel kan.
Persoonlijk had ik liever 2 x uberstreichen gezien in het Z, ik denk dat er dan meer door de mand vallen dan met halsstrekken :D

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 23:16

Door de mand vallen met 1 onderdeel? Lijkt me niet.
Ik had ook liever het uberstreichen gezien, vind ik ook wat passender in het Z proeven als ik eerlijk ben, kost ook minder tijd als ze de proeven toch korter willen maken.