Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:ohja? Bij mijn weten zeg ik dat alleen van Gal.![]()
Parzival is ook vaak strak maar goed, daar over is men het vrij collectief "eens" dat dat zo is.
Charlotte Dujardin zie ik tot nog toe het liefste rijden.Ja, ook die heeft net als elke ruiter wel eens foutjes en gespannen momenten maar het grootste deel van haar rijderij en trainingen en clinics zien er gewoon fijn uit.
Ik heb een paar clinics van Gal gezien IRL en ook dan kan ik het niet mooi ontspannen of los vinden.
Ik zie hem gewoon niet graag rijden vermoed ik. Daar doe je niks aan he.
Allemaal zo eng in dat halsje..
Jannepauli schreef:Bijzonder lage opmerking, is het nu echt nodig om persoonlijk te worden?Ayasha schreef:ohja? Bij mijn weten zeg ik dat alleen van Gal.![]()
Parzival is ook vaak strak maar goed, daar over is men het vrij collectief "eens" dat dat zo is.
Charlotte Dujardin zie ik tot nog toe het liefste rijden.Ja, ook die heeft net als elke ruiter wel eens foutjes en gespannen momenten maar het grootste deel van haar rijderij en trainingen en clinics zien er gewoon fijn uit.
Ik heb een paar clinics van Gal gezien IRL en ook dan kan ik het niet mooi ontspannen of los vinden.
Ik zie hem gewoon niet graag rijden vermoed ik. Daar doe je niks aan he.
Allemaal zo eng in dat halsje..
Toch wel vreemd dat ze jou nog niet aangezocht hebben als bondscoach van de Belgische dressuurploeg. Devroe kan nog veel van je opsteken. Maar och, onze Sjef heeft die positie verworven dus meid, wen er maar vast aan - stakke nekkies wordt in België ook nog wel 's de norm
kel106 schreef:Ik denk dat zonder de spanning en het bloed zouden GP paarden niet eens hun oefeningen goed kunnen doen. Als ze allemaal zo rustig waren ging dat niet
Mousmous schreef:Spanning hoort bij de sport als je wilt presteren. Je kan de 100 meter niet in weinig seconden lopen als je lekker ontspannen aan de start staat, voordat je gestart bent is de rest de 100 meter al voorbij. GP rijden is een behoorlijke krachtsinspanning en dat moet vol te houden zijn, daar is doorzettingsvermogen voor nodig, niet alleen van de ruiter, maar het paard moet er ook voor willen gaan. Net als dat springpaarden gretig op de hindernis moeten zijn. Met een paard dat de instelling heeft van ,och komt het vandaag niet dan komt het morgen wel, kom je nergens. Ja, misschien nog in het Z. Je komt in de top echt geen luie paarden tegen, ze moeten voor je willen werken en het vol kunnen houden.
Wat Undercover aangaat snap ik gewoon niet dat er hier mensen zijn die beweren dat Undercover die toch wel even verantwoordelijk was voor het binnenhalen van de gouden teammedaille, niet geschikt zou zijn voor de topsport.
Citaat:Het einddoel van dressuur is "Durchlässigkeit". Dit einddoel wordt bereikt door middel van het Skala der Ausbildung ook wel genoemd 'scala van de africhting'. Deze schaal van de africhting is gebaseerd op zes hoofdbegrippen die de hele africhtingsperiode van een paard een rol blijven spelen. Met behulp van zes stappen wordt een paard met harmonieuze en systematische opleiding opgeleid tot een Happy Athlete die een combinatie vormt met zijn ruiter en geheel in ontspanning alle hulpen doorlaat.