EK Aken: Edward Gal uitgebeld tijdens Grand Prix Special

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:32

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:35

Zó zonde, moest helaas net voor Edwards proef werken, dus had even mn mobiel naar het toilet genomen :') Je zag de uitdrukking op zijn gezicht bij het 'halthouden' al dat het niks mee ging worden. Arm beest, wist gewoon niet meer hoe hij ermee om moest gaan. Gelukkig is Edward een geweldige ruiter die daar wel mee om kan gaan. Neemt niet weg dat het ongelooflijk jammer is...

Frieskee

Re: EK Aken: Edward Gal uitgebeld tijdens Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:37

heeft iemand het filmpje ervan ? Dat Gal vandaag samen undercover reed.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:37

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:38

LindyH schreef:
Ik snap eigenlijk niet dat die groom niet gewoon gegaan is. Gal was toch al gediskwalificeerd. Of zou ze dan fysiek zijn tegengehouden? Of een hoge boete hebben gekregen?

Wel treurig dat bepaalde toppaarden blijkbaar zo sensibel zijn dat ze eigenlijk niet meer normaal kunnen functioneren. Dat moet je toch niet willen als sport en fokkerij?

Vaak is dit juist wel de kwaliteit van de betere sportpaarden, die hebben allemaal wel iets aparts.
Niet verkeerd bedoeld, maar de wat gewonere makke beren, missen juist net dat extra om excellent te kunnen presteren. Voorwaarde is uiteraard wel dat de ruiter dan extra kwaliteit moet hebben om hier juist mee om te kunnen gaan, dat valt niet altijd mee....

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:38

Zijn er starttijden voor morgen bekent? En zonee tijds indicatie?
Op de site van chio staat 10.00 uur maar ik heb dit progamma:
Afbeelding

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:42

Half twee. Startvolgorde is de omgekeerde uitslag van vandaag. Laatste als eerst. Charlotte, de winnaar dus als laatste.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:44

zillionke schreef:
heeft iemand het filmpje ervan ? Dat Gal vandaag samen undercover reed.

Ja ik ben ook wel benieuwd

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:46

Ik heb het net geplaatst...

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:48

damian23 schreef:
LindyH schreef:
Ik snap eigenlijk niet dat die groom niet gewoon gegaan is. Gal was toch al gediskwalificeerd. Of zou ze dan fysiek zijn tegengehouden? Of een hoge boete hebben gekregen?

Wel treurig dat bepaalde toppaarden blijkbaar zo sensibel zijn dat ze eigenlijk niet meer normaal kunnen functioneren. Dat moet je toch niet willen als sport en fokkerij?

Sensibel...aangeboren of aangeleerd?

Aangeleerd zou des te erger zijn, dus ik hou het op aangeboren. :)
Maar in feite maakt het niet uit. Een paard moet gewoon zo in elkaar zitten dat hij naar een prijsuitreiking kan. Beetje schrikkerig is tot daaraantoe, maar twee dagen later normaal de ring weer in kunnen lijkt me toch niet te veel gevraagd.

Als dit zo doorgaat hebben we straks compleet gestoorde paarden die een dijk van een proef kunnen lopen maar die gesedeerd per helikopter in de ring gedropt moeten worden. :+

Knakker schreef:
Vaak is dit juist wel de kwaliteit van de betere sportpaarden, die hebben allemaal wel iets aparts.
Niet verkeerd bedoeld, maar de wat gewonere makke beren, missen juist net dat extra om excellent te kunnen presteren. Voorwaarde is uiteraard wel dat de ruiter dan extra kwaliteit moet hebben om hier juist mee om te kunnen gaan, dat valt niet altijd mee....

Dat begrijp ik heel goed, maar daardoor loop je juist het gevaar om steeds meer op die éne kwaliteit te fokken en de andere kwaliteiten, zoals evenwichtig gedrag, te negeren. En dat is een gevaarlijke ontwikkeling vind ik. We hebben bij de Golden Retrievers gezien hoe mis zoiets kan gaan.
Daarom zeg ik, dat moet je niet willen als sport en fokkerij.

Armitage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:04

petje af voor Edward hoe hij de situatie gehandeld heeft. beter als dat malle wijf met die paraplu. alsof het grootste onrecht was aangedaan. ik ben natuurlijk voor de britten maar dit gun je niemand. hopelijk blijft het hierbij en gaat het vanaf nu weer prima

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:06

Ik durf te wedden als je zo'n geflipt paard gewoon eens buiten zet met een vriendje en voldoende ruwvoer geeft, dat ie een stuk opknapt na enige tijd. Heb op de paddock paradise meerdere gestoorde paarden zien opknappen. Paarden worden niet gestoord geboren of gefokt, maar gestoord gemaakt: eenzame opsluiting, alleen beweging onder de man of in de stapmolen en nooit enige echte eigen bewegingsvrijheid.

Als wij opgesloten worden op een wc waar we alleen aan het handje een paar uur per dag uitkomen. Dan space je 'm toch ook als je na een paar weken ineens op een atletiekbaan wordt losgelaten? Je hebt wekenlang weinig prikkels gehad en geen sociale contacten. *doing doing prrrrrrtietoetoetoe*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:08

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-08-15 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:10

Arabesk schreef:
Ik durf te wedden als je zo'n geflipt paard gewoon eens buiten zet met een vriendje en voldoende ruwvoer geeft, dat ie een stuk opknapt na enige tijd. Heb op de paddock paradise meerdere gestoorde paarden zien opknappen. Paarden worden niet gestoord geboren of gefokt, maar gestoord gemaakt: eenzame opsluiting, alleen beweging onder de man of in de stapmolen en nooit enige echte eigen bewegingsvrijheid.

Als wij opgesloten worden op een wc waar we alleen aan het handje een paar uur per dag uitkomen. Dan space je 'm toch ook als je na een paar weken ineens op een atletiekbaan wordt losgelaten? Je hebt wekenlang weinig prikkels gehad en geen sociale contacten. *doing doing prrrrrrtietoetoetoe*

https://video.xx.fbcdn.net/hvideo-xpf1/ ... e=55CFC84C

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:16

En zelfs gras!!!!! Arabesk!
Niet eens een zandpaddock. Sorry,maar verdiep je eerst in de feiten, voordat je iemand veroordeelt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:16

Ik durf te wedden dat arabesk niet erg op de hoogte is van het reilen en zeilen rondom undercover..

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:17

Sammie schreef:
Ik durf te wedden dat arabesk niet erg op de hoogte is van het reilen en zeilen rondom undercover..

Inderdaad.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:24

Die foto van Nadine met Hans Peter, met die zak met appels! :+:

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:24

Sammie schreef:

Understatement.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:26

Sammie schreef:

Heb het filmpje net zitten kijken. Een paard dat zo flipt is niet normaal. En nog maar te zwijgen over het bloed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:26

Utixo schreef:
Die foto van Nadine met Hans Peter, met die zak met appels! :+:

Leuk hé :D Zo staan er nog veel meer schattige foto's op. Dochtertje van Gerco die de paarden vol drukt met snoepjes, ook zo aandoenlijk.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:28

Arabesk schreef:
Sammie schreef:

Heb het filmpje net zitten kijken. Een paard dat zo flipt is niet normaal. En nog maar te zwijgen over het bloed.

Dus? Je beweert vervolgens dat dat komt omdat ie niet buiten komt en dat ie gedrag tzt niet meer zal vertonen als ie buitenkomt. Hij komt buiten.. :)*

Je hebt wrs ook niet erg veel ervaring met hoog in het bloedstaande paarden? Zomaar een gok en tegelijkertijd een vraag, want een paard kan dus wel degelijk zó flippen van spanning en angst. De gemiddelde tinker misschien niet, maar er zijn wel degelijk paarden die een dergelijke spanning op kunnen bouwen ook als ze buiten komen..

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:33

Arabesk schreef:
Sammie schreef:

Ik denk dat jouw paard ook bloed als ie op zijn tong bijt, zoals iedere tong dat doet. Hij moet zeker hard werken, en heeft meer spanning in zijn leven dan bosklospony's, maar dit is gewoon botte pech voor Edward en zeker geen rijtechnische fout.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:33

Zo ontzettend veel stress kun je een beest niet aandoen. Als ze echt zo psychisch doordraaien moet je je afvragen of topsport met paarden nog wel zo eerlijk is.......

Maar ja dit is bokt, dus _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ bij 'onze'dressuur ruiters. Ach en wee, wat sneu allemaal en jee wat zeuren die Duitsers toch telkens over onze manier van rijden, poe poe is allemaal jaloezie peeuw peeuw.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 15-08-15 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:34

Ik herinner me nog een filmpje van een krabbelende arabier........ ondanks het Paradijs liep zij voor geen meter. Dus door dit Paradijs gaan paarden zeker niet beter lopen........ :D