Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Je zag de uitdrukking op zijn gezicht bij het 'halthouden' al dat het niks mee ging worden. Arm beest, wist gewoon niet meer hoe hij ermee om moest gaan. Gelukkig is Edward een geweldige ruiter die daar wel mee om kan gaan. Neemt niet weg dat het ongelooflijk jammer is... listiglistje schreef:beeldmateriaal https://www.youtube.com/watch?v=MOjg25gi7ik
LindyH schreef:Ik snap eigenlijk niet dat die groom niet gewoon gegaan is. Gal was toch al gediskwalificeerd. Of zou ze dan fysiek zijn tegengehouden? Of een hoge boete hebben gekregen?
Wel treurig dat bepaalde toppaarden blijkbaar zo sensibel zijn dat ze eigenlijk niet meer normaal kunnen functioneren. Dat moet je toch niet willen als sport en fokkerij?
damian23 schreef:LindyH schreef:Ik snap eigenlijk niet dat die groom niet gewoon gegaan is. Gal was toch al gediskwalificeerd. Of zou ze dan fysiek zijn tegengehouden? Of een hoge boete hebben gekregen?
Wel treurig dat bepaalde toppaarden blijkbaar zo sensibel zijn dat ze eigenlijk niet meer normaal kunnen functioneren. Dat moet je toch niet willen als sport en fokkerij?
Sensibel...aangeboren of aangeleerd?

Knakker schreef:Vaak is dit juist wel de kwaliteit van de betere sportpaarden, die hebben allemaal wel iets aparts.
Niet verkeerd bedoeld, maar de wat gewonere makke beren, missen juist net dat extra om excellent te kunnen presteren. Voorwaarde is uiteraard wel dat de ruiter dan extra kwaliteit moet hebben om hier juist mee om te kunnen gaan, dat valt niet altijd mee....
Arabesk schreef:Ik durf te wedden als je zo'n geflipt paard gewoon eens buiten zet met een vriendje en voldoende ruwvoer geeft, dat ie een stuk opknapt na enige tijd. Heb op de paddock paradise meerdere gestoorde paarden zien opknappen. Paarden worden niet gestoord geboren of gefokt, maar gestoord gemaakt: eenzame opsluiting, alleen beweging onder de man of in de stapmolen en nooit enige echte eigen bewegingsvrijheid.
Als wij opgesloten worden op een wc waar we alleen aan het handje een paar uur per dag uitkomen. Dan space je 'm toch ook als je na een paar weken ineens op een atletiekbaan wordt losgelaten? Je hebt wekenlang weinig prikkels gehad en geen sociale contacten. *doing doing prrrrrrtietoetoetoe*
Arabesk schreef:Sammie schreef:Ik durf te wedden dat arabesk niet erg op de hoogte is van het reilen en zeilen rondom undercover..
Heb het filmpje net zitten kijken. Een paard dat zo flipt is niet normaal. En nog maar te zwijgen over het bloed.

Arabesk schreef:Sammie schreef:Ik durf te wedden dat arabesk niet erg op de hoogte is van het reilen en zeilen rondom undercover..
Heb het filmpje net zitten kijken. Een paard dat zo flipt is niet normaal. En nog maar te zwijgen over het bloed.
bij 'onze'dressuur ruiters. Ach en wee, wat sneu allemaal en jee wat zeuren die Duitsers toch telkens over onze manier van rijden, poe poe is allemaal jaloezie peeuw peeuw.