piecon schreef:Geld maakt meer kapot dan je lief is..
Zeker, respectloos tegenover zo'n machtig dier!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
JudArthos schreef:Werd toch echt eventjes boos toen ik het laatste filmpje zag.
Weet niet of ik het goed gezien heb, maar staan ze nou nog met z'n allen zijn benen af te koelen? A.k.a ze weten dus zelf ook dat dit paard niet goed loopt?
JudArthos schreef:Werd toch echt eventjes boos toen ik het laatste filmpje zag.
Weet niet of ik het goed gezien heb, maar staan ze nou nog met z'n allen zijn benen af te koelen? A.k.a ze weten dus zelf ook dat dit paard niet goed loopt?
dat is normaal, was gisteren ook bloedheet daar 32 graden ofzo.
Tillie20 schreef:JudArthos schreef:Werd toch echt eventjes boos toen ik het laatste filmpje zag.
Jep.. En ik lees net dat Totilas vrijwel de hele dag in zijn box verbrengt en geen contact met soortgenoten mag ivm verwondingen. Dat paard geeft letterlijk álles wat ie in zich heeft, en dan is dit zijn dank..?
+ ook het verhoogde risico op blessures.listiglistje schreef:Nou niet te penny doen hè...paard is wel een dekhengst, die zet je niet ff vrolijk in een kudde+ ook het verhoogde risico op blessures.
Ik snap dat je geen risico gaat lopen met een paard van 14 miljoen!
Daarbij zo'n paard komt echt wel tig x per dag uit zijn hok hoor, rijden, longeren, wandelen, poetsen, stapmolen, wellicht aparte paddock etc.
Paard is ook niet anders gewend....dus daar aub niet zielig over gaan doen, paard komt echt niets te kort!
Samblabla schreef:Als je niet voelt dat je eigen paard kreupel loopt, of wel kreupel is en gewoon eigenzinnig door doet rijden dan ben je in mijn ogen geen waardig ruiter.
listiglistje schreef:Nou niet te penny doen hè...paard is wel een dekhengst, die zet je niet ff vrolijk in een kudde+ ook het verhoogde risico op blessures.
Ik snap dat je geen risico gaat lopen met een paard van 14 miljoen!
Daarbij zo'n paard komt echt wel tig x per dag uit zijn hok hoor, rijden, longeren, wandelen, poetsen, stapmolen, wellicht aparte paddock etc.
Paard is ook niet anders gewend....dus daar aub niet zielig over gaan doen, paard komt echt niets te kort!
R12312 schreef:Samblabla schreef:Als je niet voelt dat je eigen paard kreupel loopt, of wel kreupel is en gewoon eigenzinnig door doet rijden dan ben je in mijn ogen geen waardig ruiter.
Nou, dan kunnen we 90% van paardrijdend nederland wel uitschakelen. Niet rad is ook wat anders dan kreupel. Hij was ook stukken wel goed namelijk.
R12312 schreef:Samblabla schreef:Als je niet voelt dat je eigen paard kreupel loopt, of wel kreupel is en gewoon eigenzinnig door doet rijden dan ben je in mijn ogen geen waardig ruiter.
Nou, dan kunnen we 90% van paardrijdend nederland wel uitschakelen. Niet rad is ook wat anders dan kreupel. Hij was ook stukken wel goed namelijk.
Starbreeze schreef:En hele stukken niet, rij jij dan door?
Tillie20 schreef:Praat dit niet goed, is een professionele omgeving. Deze mensen zouden júist van alle mensen hier voorzichtig om mee moeten gaan. Daar heeft de rest van paardrijdend Nederland niks mee te maken imo.
R12312 schreef:Tillie20 schreef:Praat dit niet goed, is een professionele omgeving. Deze mensen zouden júist van alle mensen hier voorzichtig om mee moeten gaan. Daar heeft de rest van paardrijdend Nederland niks mee te maken imo.
Als ze hem hadden teruggetrokken had Nederland net zo goed op zn kop gestaan. Linksom of rechtsom, goeddoen kunnen ze het toch niet.
LBLGypsyCobs schreef:Ik zie veel lege plaatsen op die tribune, was die kant een rotplek om te zitten of was het overal wat leger?
Tillie20 schreef:R12312 schreef:Nou, dan kunnen we 90% van paardrijdend nederland wel uitschakelen. Niet rad is ook wat anders dan kreupel. Hij was ook stukken wel goed namelijk.
Praat dit niet goed, is een professionele omgeving. Deze mensen zouden júist van alle mensen hier voorzichtig om mee moeten gaan. Daar heeft de rest van paardrijdend Nederland niks mee te maken imo.
LBLGypsyCobs schreef:Nederland en de hele paardrijdende wereld heeft hiermee te maken, het is niet alleen fout van ruiter, trainer en eigenaren, de FEI speelt hier ook een belangrijke rol.
En die hebben blijkbaar liever show, dan dat ze aan de hele wereld laten zien dat een onzuiver paard, wat in sommige oefeningen echt moeite heeft, niet zou mogen starten.
De Romeinen lieten dieren in arena's vechten, Spanje heeft hun stierengevechten, dat noemen we barbaars.
Er lopen gekken rond die paarden open snijden, iedereen spreekt er schande van en vreest voor zijn paard.
Maar dit kan wel?
Het is niet alleen Totilas, het is heel de wijze van rijden.
Moet er echt eerst een keer een paard naar adem happend in de ring tegen de vlakte gaan of ter plekke atactisch worden door alle spanning die er op staat?
Want een enkeling heeft in de ring spanning en kropt een keer wat meer op dan gewoon, maar voor veel paarden ziet elke training er zo uit en erger.
Paarden in een circus noemen we zielig, de kunstjes onnatuurlijk, en dit dan?
Tendance schreef:Ik vind wel, dat een aantal mensen hier nu heel emotioneel overdreven heftig aan het reageren is.
Onregelmatig, ja! Hele proef, nee!
Stokkreupel, ook nee!
Jullie plaatsen Rath nu bijna in dezelfde hoek als die kerel, die meerdere merries van achteren kapotmaakt. Gaat dat niet een beetje te ver?