Anky van Grunsven opgenomen in EK reiningteam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quarterH

Re: Anky van Grunsven opgenomen in EK reiningteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:15

dat is inderdaad het voordeel van de KNHS, er zit veel geld en ze kunnen op dat gebied wat betekenen voor de sport, ook qua promotie als je kijkt naar 'bekendheid bij leken' van de sport ivm media aandacht.

de engelste sport, en westernsport zitten gewoon heel anders in elkaar. en aangezien de westernsport de roots in usa heeft zitten, en alle regels ed daarop zijn gebaseerd ga je dat nooit hetzelfde krijgen.

bij western is het bv ook 'normaler' om je paard in training te zetten, bv een aantal maanden. maar, een goede westerntrainer krijgt voor een trainingspaard tussen de 350 en misschien 500 euro trainingsgeld per paard, ook de toppers in europa. ik heb me laten vertellen dat een dressuurpaard in training zetten bij een goede/top dressuurtrainer makkelijk tussen de 1500 en 2500 euro per maand kost.

vergeet ook niet het grote basis verschil dat in onze sport is dat je bij western altijd een harde scheiding hebben tussen Open en Non Pro ruiters. dit zegt alleen iets over 'verdienen ze hun geld met paarden trainen/lesgeven/uitbrengen op wedstrijd of niet'.

vaak wordt gedacht dat non pro/amateur betekend dat het een lager niveau is. dat is zeker niet waar. er zijn genoeg non pro ruiters die beter rijden en hogere scores rijden van vele open ruiters ruiters.
het is alleen de keuze 'maak ik er mijn werk van' of niet die het verschil maakt.
dat verschil heb je in de engelse sport ook niet.

en zo kan ik nog tig voorbeelden noemen.
dat is niet erg, helemaal niet, verschil moet er zijn. maar daarom is het wel lastig de westernsport in het jasje van de KNHS te duwen, omdat de basis in hoe de sport is opgezet, anders is.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:25

quarterH schreef:
dat is niet erg, helemaal niet, verschil moet er zijn. maar daarom is het wel lastig de westernsport in het jasje van de KNHS te duwen, omdat de basis in hoe de sport is opgezet, anders is.

Dat idd. En bedenk dan ook dat er ook andere takken van sport zijn, die niet eens zoveel afwijken van springen/dressuur als de westernsport dat doet, die totaal niet gelukkig zijn met hetgeen de KNHS ze oplegt. Dan denk ik vooral aan de endurance- en de mensport. Aansluiting bij de KNHS heeft voor veel van hen meer na- dan voordelen gehad.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:27

nou precies zo zit het bij ons ook. fijn om te horen dat we daar niet de enige in zijn :-)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 13:09

Nog even terug komende op dit topic. Een aantal weken terug is het NRHA EK in Frankrijk geweest. Hier hebben verschillende Nederlandse ruiters podium plaatsen behaald. Dit zijn natuurlijk heel goede prestaties op hoog niveau.
Ik vraag mij af waarom dit nooit op Bokt nieuws vermeld staat???
Waarom is het altijd pas interessant nieuws over reining te vermelden als de naam Anky voorbij komt??

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 13:19

Omdat western een ondergeschoven kindje is in ons land.
Er komen zelden western topics voorbij, als het al gebeurt is het omdat iemand mooie foto's geschoten heeft van een wedstrijd.
Maar goed, western is dan ook lang niet zo groot in NL als bijvoorbeeld dressuur en springen.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 13:58

Zelfde reden als waarom er meer voetbal is op studio sport dan paardensport. Omdat meer mensen er in geïnteresseerd zijn. Niet omdat het belangrijker of beter is, maar gewoon, omdat er meer interesse in is.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 14:43

Als er altijd maar alleen rond een klein groepje reiners (Rieky, Dave..Anky) een nieuw topic geopend word dan blijft dat wereldje maar klein natuurlijk.
Wat heel jammer is aangezien er echt noemenswaardige prestaties geleverd worden op internationaal niveau!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 14:50

in duitsland wordt de reining op het FEI EK gewoon uitgezonden op tv....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 14:52

Tja en in NL zenden ze liever voetbal uit... Daar komt dressuur en springen ook maar heel sporadisch aan bod.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 15:07

rapido schreef:
Als er altijd maar alleen rond een klein groepje reiners (Rieky, Dave..Anky) een nieuw topic geopend word dan blijft dat wereldje maar klein natuurlijk.
Wat heel jammer is aangezien er echt noemenswaardige prestaties geleverd worden op internationaal niveau!

maar dat krijg je dus met verschillende bonden :7 en zeker als de beste ruiters de FEI EK een 2e rangswedstrijd vinden...

Als er wat betere ruiters zich zouden melden voor de FEI wedstrijden, hoeven ze 2e rangs Anky niet te vragen....

FEI heeft ook wat meer invloed op het commerciële gebied (Diverse media),
zet de bekendheid van de sport toch wereldwijd nog wat ff meer op de kaart!

Maar goed de NRHA is de bond...FEI is duidelijk van minder belang bij de betere ruiters.
(Om wat voor redenen dan ook bedanken ze ervoor)
Dan niet piepen dat de prestaties slecht zijn of dat ze Anky vragen voor de FEI wedstrijden.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 15:18

gaan we die discussie nu weer opnieuw beginnen? volgens mij hadden wij dat al gehad...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 15:52

Op Bokt worden alleen nieuwsberichten geplaatst die elders in het nieuws staan. Misschien een idee om de Nieuwsredactie te tippen met nieuwsberichten vanuit de westernwereld. Dan komt het wellicht wat meer onder de aandacht :)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 15:58

http://www.horses.nl/opinie/sop-en-kool/

..................................

ik lees hier 2 dingen uit;
1, laten we het niet hebben over de 'westernsfeer' in dit topic tov de sfeer bij dressuurruiters ;-)
2. hier wordt wel gekozen om de besten mee te nemen en anders gewoon NIET ipv dan maar eentje mee te nemen die eigenlijk niet goed genoeg is.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 16:06

quarterH schreef:
2. hier wordt wel gekozen om de besten mee te nemen en anders gewoon NIET ipv dan maar eentje mee te nemen die eigenlijk niet goed genoeg is.

Nouja, waarom eigenlijk niet? Ze kunnen bij de dressuur toch ook gewoon Rudi Kronsteiner mee nemen in plaats van Mattias Alexander Rath als die ziek is of zijn paard geblesseerd? Ik zie het probleem niet? :D

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:28

leuk interview met Anky waar ze toch wel op een reële manier ernaar kijkt, en eigenlijk hetzelfde zegt als wij hier hebben gedaan. Qua scores is ze eigenlijk niet goed genoeg, wel voor de publiciteit!
Ze is heel positief over de sport en beaamt ook, dat reining en dressuur rijden toch echt wel heel anders is!

http://www.westerntoday.nl/nieuws/item/ ... ek-reining

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:26

quarterH schreef:
leuk interview met Anky waar ze toch wel op een reële manier ernaar kijkt, en eigenlijk hetzelfde zegt als wij hier hebben gedaan. Qua scores is ze eigenlijk niet goed genoeg, wel voor de publiciteit!
Ze is heel positief over de sport en beaamt ook, dat reining en dressuur rijden toch echt wel heel anders is!

http://www.westerntoday.nl/nieuws/item/ ... ek-reining

LIKE!! +:)+

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:28

Wat knap...echt super hoor....paardenvrouw..

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:30

Brons :D knap!

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:46

netjes gereden alle 4!!!!!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 19:57

Ze hebben het super gedaan!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:02

Blijkbaar was Anky toch goed genoeg. :D Brons vind ik erg knap gereden. :j

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:20

petraaken schreef:
Blijkbaar was Anky toch goed genoeg. :D Brons vind ik erg knap gereden. :j

Haar punten telden niet mee omdat de andere drie hoger scoorden, een 69 score gemiddeld gaat op een ek natuurlijk nergens over :) Maar goede teamprestatie en wat een leuk interview! :D

Equisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 23:08

Zoals ik al diverse keren gezegd heb is dat ze zelf gezegd heeft dat het voor haar puur hobby is en ze niet goed genoeg is, en dat verteld ze nu zelf ook weer in diverse interviews. Zeker goed voor de publiciteit, reining komt nu meer in beeld. Alleen jammer dat door de NOS gesuggereerd wordt dat Anky bijgedragen heeft aan het winnen van de bronzen medaille. Haar score was namelijk te laag (69, toch 1 punt hoger dan ik voorspeld had) waardoor deze niet meetelde. Hulde aan de andere drie ruiters voor het winnen van de bronzen medaille! En Anky bedankt voor het spek en bonen meedoen en het promoten van de reiningsport!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 23:20

nou heel eerlijk.. als ik het goed heb begrepen hadden we al brons voordat rieky aan start kwam.. dus ook als die een 0 had gereden hadden we brons gehad....
eerlijk is eerlijk :-)

maar inderdaad, ze had de laagste score van de nederlanders.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 23:34

Dat is toch altijd in de landenwedstrijd? Dat was gisteren ook bij de dressuur. Patrick krijgt van mij net zoveel waardering als Ed, HP en Diederik. hetzelfde geldt voor springen en eventing enz. Daarbij had Nederland al brons voordat Rieky startte, dus heeft Anky dan toch een bijdrage geleverd. De druk was van de ketel voor de laatste starter. Zie bij de dressuur hoe fijn dat is.

Bah.... Als men toch zo over Patrick spreekt.....Men doet het met zijn vieren.