Britt Dekker betrapt paardenmisbruiker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: Britt Dekker betrapt paardenmisbruiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 12:05

De politie wil wel anders,maar ze mogen verder niets doen.Het is de Wet die ze veel dingen onmogelijk maakt.Ga nou niet op de politie lopen klagen,klaag over de Politiek dat ze de Wet onderhand eens moeten veranderen!

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 12:09

Ik mag toch hopen dat ze de man op zijn minst om legitimatie hebben gevraagd..

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 12:11

Ja laten we dat doen!

Wie heeft bewijs nodig, dat bewijs is alleen maar lastig.

Terug naar de tijd van de heksenjachten en de brandstapels!

-O-

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 12:17

Ik denk niet dat ze het zo bedoelen boras, maar dat ze de man hadden moeten behandelen als een mogelijke verdachte, niet meteen in de boeien slaan er achter slot en grendel :) maar verder onderzoeken wie de man is en wat hij zoal doet gezien de versufte pony..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 12:23

Eight schreef:
Ik denk niet dat ze het zo bedoelen boras, maar dat ze de man hadden moeten behandelen als een mogelijke verdachte, niet meteen in de boeien slaan er achter slot en grendel :) maar verder onderzoeken wie de man is en wat hij zoal doet gezien de versufte pony..

De man is ondervraagd en zijn spullen zijn doorzocht.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 12:29

Maar hij is niet gefouilleerd dus in principe had hij het verdovingsmiddel in zn jas kunnen zitten en dan was hij al strafbaar toch?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 12:30

gohya schreef:
De politie wil wel anders,maar ze mogen verder niets doen.Het is de Wet die ze veel dingen onmogelijk maakt.Ga nou niet op de politie lopen klagen,klaag over de Politiek dat ze de Wet onderhand eens moeten veranderen!

Toch heb ik wel m'n twijfels of de politie wel geprobeerd heeft om eruit te halen wat er eventueel in zit. Want hebben zij er een dierenarts bij gehaald die o.a. Een bloedproef bij het dier heeft gedaan? Weten we natuurlijk niet zeker maar zou mij ten zeerste verbazen als het wel zo was. En dat ligt wel binnen hun bevoegdheid.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 12:35

Lumea schreef:
Maar hij is niet gefouilleerd dus in principe had hij het verdovingsmiddel in zn jas kunnen zitten en dan was hij al strafbaar toch?

Geen idee of hij wel/niet gefouilleerd is, dat het niet vermeld is hoeft niet te zeggen dat het daarom ook gelijk niet gebeurd is.

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 12:36

Boras schreef:
Ja laten we dat doen!

Wie heeft bewijs nodig, dat bewijs is alleen maar lastig.

Terug naar de tijd van de heksenjachten en de brandstapels!

-O-

Brit zegt wat ze gezien heeft, de politie meldt volgens de uitzending dat de man zijn gegevens zijn genoteerd waarmee bevestigd wordt dat er iemand was.

Moet ik aannemen dat Brit liegt over datgene wat ze heeft gezien en gehoord?

En stel dat de man wel op heterdaad was betrapt, hoe snel loopt hij dan weer vrij rond in ziek Nederland?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 12:36

Jennyj01 schreef:
gohya schreef:

Toch heb ik wel m'n twijfels of de politie wel geprobeerd heeft om eruit te halen wat er eventueel in zit. Want hebben zij er een dierenarts bij gehaald die o.a. Een bloedproef bij het dier heeft gedaan? Weten we natuurlijk niet zeker maar zou mij ten zeerste verbazen als het wel zo was. En dat ligt wel binnen hun bevoegdheid.

Ze mogen er niet op eigen houtje een D.A. bij halen zonder overleg met de eigenaar.Mits het levens bedreigend is,dan hoeven ze niet eerst te overleggen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 12:46

En hoe wilde je dat als leek vaststellen, uitgaande van het mogelijke feit dat een dier is ingespoten met een onbekende dosis van een al even onbekend middel door een daartoe niet bevoegd persoon :?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 12:58

Dus dan ga je als politie op zoek naar de eigenaar en overleg je. Want als dit echt de man is heb je een grote landelijke zaak opgelost. Maar nogmaals lijkt het me sterk dat dat is gebeurd.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 13:49

Oke nu we het er toch over hebben,er is bij mijn paarden net een vreemde man gesignaleerd,die stond in de struiken naar de paarden te loeren en foto's te maken.Een man met lange jas,lang haar met een kaal plekje op zijn hoofd.Mijn verzorgster zag hem,hij zag haar niet.Toen hij haar zag maakte die zich snel uit de voeten.Mijn verzorgster is een rondje gaan lopen om te kijken of hij weg was.Ze zag hem lopen iets verderop en heeft een foto gemaakt,helaas alleen van de achterkant,ze durfde hem niet in te halen.Een andere wandelaar die daar elke dag zijn rondje maakt,vertelde tegen me verzorgster dat hij deze man vaker had gezien bij de paarden en dat die man zich vreemd gedroeg.
Wat moet ik hier nou mee? melden bij de politie? het punt is,er zit een psychiatrische instelling naast mijn weiland,miss is het een patiënt van daar? ik voel me dan erg lullig t.o. de politie én die man.
Wát is wijsheid?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 13:50

Jennyj01 schreef:
Dus dan ga je als politie op zoek naar de eigenaar en overleg je. Want als dit echt de man is heb je een grote landelijke zaak opgelost. Maar nogmaals lijkt het me sterk dat dat is gebeurd.

Dat vind ik idd. ook,ga op zoek naar de eigenaar,al zal dat niet makkelijk zijn soms.
Maar op eigen houtje een D.A. erbij halen? nee dat mogen ze gewoon niet,mits het levens bedreigend is.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 13:56

Nogmaals dan maar: hoe wilde je dat vaststellen zonder onderzoek door een deskundige?
Als een dier bedwelmd op de grond ligt, kan een leek daarvan de ernst niet inschatten!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:00

Een dier wat bedweld is is niet in levensgevaar,althans,dat is meestal zo.
Maar ik zeg ook niet dat de politie niets moest doen he,ik zeg alleen maar waarom ze verder niets deden.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:02

Shirley schreef:
En hoe wilde je dat als leek vaststellen, uitgaande van het mogelijke feit dat een dier is ingespoten met een onbekende dosis van een al even onbekend middel door een daartoe niet bevoegd persoon :?

Niet in gevaar??

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:05

Shirley schreef:
Shirley schreef:

Niet in gevaar??

Ja kán zeker in gevaar zijn.Maar de WET zegt deze regels Shirley,die achterlijke Wet! en politie heeft zich daaraan te houden.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:15

SAKKIA schreef:
ariannexrich schreef:
Maar wat ik totaal niet snap dat de politie die man niet heeft opgepakt terwijl die welke scherpe voorwerpen bij zich had, stel voor dat dit de paardenmishanderlaar is die al tijden bezig is? Dan hadden ze hem kunnen pakken als het hem was politie hier in Nederland doet nooit iets

Waar heb jij gelezen dat hij scherpe voorwerpen bij zich had?

Dat stond in het stukje van Facebook

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:25

Volgens mij is de eigenaar van de paarden nu niet direct een erg zzorgzaam type en zijn er al dieren bij hem zwaar verwaarloosd. Snap zijn zogenaamd geschokte reactie in de krant dan ook niet. Als je zelf dieren laat verhongeren, laat kreten met hoefbevangenheid etc. Wie zegt dat die pony verdoofd was, misschien was die wel erg verzwakt of hoefbevangen.

Het verhaal rammelt teveel om volledig geloofwaardig te zijn.

Als het paard van Britt staat waar ik vermoed dat hij staat, hebben ze zelf een pony staan die gered is van de bewuste eigenaar van de zgn misbruikte pony.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:28

vuurneon schreef:
Lumea schreef:

Geen idee of hij wel/niet gefouilleerd is, dat het niet vermeld is hoeft niet te zeggen dat het daarom ook gelijk niet gebeurd is.

In dat filmpje wat hier was gepost zeggen ze dat er niet gefouilleerd is..

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:28

fransje23 schreef:
Volgens mij is de eigenaar van de paarden nu niet direct een erg zzorgzaam type en zijn er al dieren bij hem zwaar verwaarloosd. Snap zijn zogenaamd geschokte reactie in de krant dan ook niet. Als je zelf dieren laat verhongeren, laat kreten met hoefbevangenheid etc. Wie zegt dat die pony verdoofd was, misschien was die wel erg verzwakt of hoefbevangen.

Het verhaal rammelt teveel om volledig geloofwaardig te zijn.

Als het paard van Britt staat waar ik vermoed dat hij staat, hebben ze zelf een pony staan die gered is van de bewuste eigenaar van de zgn misbruikte pony.

Zo wat een aanname hier over de eigenaar zeg :=
Ik weet niet waar jij t verhaal verwaarloosde dieren vandaan haalt, maar je aanname slaat kant noch wal

Delphi2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:42

sterregoud schreef:
truitje schreef:
Jeetje wat een idioten lopen er rond. Hopelijk is die man geschrokken en bedenkt hij zich een tweede keer voortaan!

Ik snap wel dat ze hem niet opgepakt hebben, juridisch kun je dat niet verantwoorden. Je kunt iemand niet straffen voor iets wat hij niet heeft gedaan

Deze quote had ik willen plaatsen bij mijn bericht. Hij heeft dus al wel wat gedaan, het laten versuffen, buiten bewustzijn brengen van een pony.

Volgens mij was het niet zeker dat hij dat had gedaan?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:44

NathalietjeB schreef:
Zo wat een aanname hier over de eigenaar zeg :=
Ik weet niet waar jij t verhaal verwaarloosde dieren vandaan haalt, maar je aanname slaat kant noch wal

Is geen aanname deze man heeft in het verleden paarden vaker verwaarloosd. Zoek nog even op bijvoorbeeld merrie Chanel in 2012 , was van dezelfde eigenaar.
De geredde shetlander heb ik ook van dichtbij meegemaakt.

Over de pony uit dit verhaal die ik geen concrete uitspraken ;)

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:25

Geloofwaardigheid van de politie is bij mij nu op -30graden....
Echt wat een prutsers... -:(- %) -:(-
Kan degene van de witte pony die man niet aanklagen mbt de verdovende middelen die door die knakker zijn toegebracht?
Ook geen onderzoek is er gedaan op die flapdrol zijn attributen die in zijn fietstas zat....??? :x Ik snap er niks van hoor....
Mbt de komende verkiezing van de provinciale staten is het toch wel handiger voor de politiek als zij hierin adequater handelen.