Demonstratie Gert van den Hof levert klachtenbrief op

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 19:36

bruintje123 schreef:
KarmaWitch
Als je niet eens weet dat die leren broek chaps heten kan ik eigenlijk de rest al niet meer serieus nemen.
En ik weet zeker dat jij (en ik) door die wonder broek niet blijven zitten zoals hij doet.

Ik ben verder geen voorstander dit op concours te laten zien. Mede doordat de helper niet achter het paard kan blijven in deze grote bak.

Ik ben het wel eens met de andere dat er te veel gerommeld wordt door mensen die denken er verstand van te hebben.
Dat zijn de mensen die de dagelijkse boterham voor Gert creëren. Maar zijn meestal ook diegene die nu roepen dat Gert een " dierenbeul" is.

Even een naam kwijt zijn kan toch?
Heb ik ergens gezegd dan dat ik vind dat iedereen met zulke chaps kan blijven zitten?
Ik roep ook niet dat ik er alle verstand van heb etc.
Ik analyseer enkel wat ik zie betreft het paard...

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 19:53

Weetje wat ik mij afvraag he...wie zou t erger vinden om in zo een ambiance te moeten lopen?
T paard of de mens.

Volgens mij zijn er een hoop mensen teveel paarden aan t vermenselijke

Tazzey

Re: Demonstratie Gert van den Hof levert klachtenbrief op

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 19:54

Het heeft niets met vermenselijken te maken. De ambiance is al spannend op zichzelf voor veel paarden en als je dan ook nog eens extra angst opgedwongen krijgt dan is het een beetje dubbelop.

Djaropony14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 19:57

Ik vind het artikel onzin, maar ben het er wel mee eens dat den paard inrijden in zo'n ruimte niet fijn/goed is voor het dier, vind de manier opzich niet slecht maar vind wel dat ditsoort dingen thuis moeten gebeuren en niet in zo'n voor het paard bizarre situatie.

Ik ben het overigens helemaal eens met sandraaa
Laatst bijgewerkt door Djaropony14 op 02-02-15 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 19:58

NathalietjeB schreef:
Weetje wat ik mij afvraag he...wie zou t erger vinden om in zo een ambiance te moeten lopen?
T paard of de mens.

Volgens mij zijn er een hoop mensen teveel paarden aan t vermenselijke

Paarden zijn vluchtdieren, iets wat ze niet kennen, gaan ze in de natuur automatisch voor weg. Ligt ook wel een beetje aan het karakter overigens.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:21

Maar even serieus.. Gert en Bert..? :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:28

Electra63 schreef:
Tazzey schreef:
Van dat filmpje lopen bij mij de rillingen over de rug. Ik zou die man nooit op mijn paard willen zien. :n

Ik heb in de jaren best wat jonge paarden beleerd maar wel altijd op een eerlijke manier. Ik heb nog nooit een slecht paard afgeleverd. Ik heb ook nooit naar van die barbaarse methoden hoeven grijpen en ik heb er echt moeilijke gevallen bij gehad. Als ik bij 1 alleen al met het zadel in de buurt kwam trapte hij de boel kort en klein, dat was het resultaat van de methode van Gert. Dus nee dank je, ik ga liever paardvriendelijk te werk.

Misschien kan je wat referenties plaatsen ? Iedereen kan nl. wel van alles beweren :D
Over Gert is genoeg te vinden ;)

Precies. Wil je naam ook wel weten
Weten we voortaan als iemand het nodig heeft waar we naar kunnen verwijzen.
Beeld materiaal vooraf zou helemaal mooi zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:31

Majabeestje schreef:
Maar even serieus.. Gert en Bert..? :')

Moeders was niet zo creatief denk ik :')

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:31

Nou en anders ben ik wel nieuwsgierig........
Heb meteen al een paard voor je dan!! :j

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:48

Mijn bericht was geen aanval op Tazzey, maar ik hou niet van anonieme beschuldigingen. Niemand kan verifiëren of het bericht klopt. Daarbij kan je niet beoordelen of het getraumatiseerde paard, de schuld is van Gert. Misschien heeft eigenaar fouten gemaakt toen paard terug kwam? Kortom, ik weet het niet, dus kan ik niet beoordelen of dit zo is.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:51

Ik vind het alleen nog zo prettig om voor leugenaar gezet te worden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:54

Dat wordt je toch ook niet?
Maar als je net zo goed of eigenlijk beter bent dan Gert is dat toch mooi voor paarden eigenaren om te weten?
Dat ze dan vooraf weten wat voor vlees ze in de kuip hebben lijkt me normaal.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:56

Het gaat hier dus wel om onbeleerde paarden en ik vind het echt van de zotte om ze zo in te rijden. En dan ook nog in zo'n situatie, onbekend en drukte. Misschien dat 1 paard van de 1000 probleempaarden hier baat bij kan hebben deze methode maar meer ook echt niet en zeker niet inrijden.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:56

Ik zeg nergens dat ik beter ben, ik zeg alleen dat ik nog nooit een paard angstig heb gemaakt met zadelmak maken. Daar zal ik ook echt de enige niet in zijn.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:07

De methode van Gert van den Hof en ook het inrijden van een paard tijdens een dergelijk evenement even daar gelaten...

Volgens de briefschrijfster kunnen we allemaal wel stoppen met paardrijden, want het is toch allemaal een vorm van dwang en dierenkwellerij. Komt op mij een beetje over als zo'n 'geitenwollensokken-type'....

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:11

Erg hilarisch dat de briefschrijfster zelf een methode hanteert die "bereidvol communiceren" heet. Bereidvol is niets, dat woord bestaat niet. Je kunt wel berouwvol zijn of begripvol of vol van je zelf of "full of shit" maar bereidvol zijn is helemaal onmogelijk (met of zonder zwaar getraumatiseerde paarden). :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:14

Heerlijk die eeuwige discussie over Gert. Blijft een oneindige discussie.

Maar goed dat Gert er is, anders zouden er een hoop paarden onnodig biefstukjes worden door de onkunde van veel mensen.
Gert is een top paardenman.

Maar het is mooi te lezen hoe geweldig sommige bokkers zijn dat ze alles op een rustige manier kunnen, da's mooi. Bedrijfje opzetten voor de probleempaarden dus, goud geld. ;)

DaphneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:18

Ik heb eerlijk gezegd nogal een hekel aan Gert zijn manier van doen, maar dat is mijn mening :)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:19

MelanieB schreef:

Maar goed dat Gert er is, anders zouden er een hoop paarden onnodig biefstukjes worden door de onkunde van veel mensen.

Maar het is mooi te lezen hoe geweldig sommige bokkers zijn dat ze alles op een rustige manier kunnen, da's mooi. Bedrijfje opzetten voor de probleempaarden dus, goud geld. ;)

Dat bedrijfje moet het probleem niet zijn... :) nu moet je eens mensen vinden die bereid zijn hun probleempaard bij je in training te zetten. Als je dat fatsoenlijk wil doen gaat er wel wat tijd overheen en tijd is nou eenmaal geld...dan kopen ze liever een ander.... :j

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:21

Ik vind hem helemaal niet zo extreem slecht als de schrijfster van dit artikel beweert. Ja, het is niet de ideale manier en plek om dit te doen. Maar buiten dat feit, weet hij wel dondersgoed waar hij mee bezig is. Ik heb een hoop filmpjes van hem gezien, maar zoals hij van tevoren al weet te beschrijven hoe een paard gaat reageren.. Dat vind ik echt heel knap. En hoe die elke keer weer blijft zitten, daar kan menig ruiter alleen maar van dromen.

Het is niet ideaal, maar de beschrijving in het artikel is ook overdreven.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:30

gekvanfleur schreef:
MelanieB schreef:

Dat bedrijfje moet het probleem niet zijn... :) nu moet je eens mensen vinden die bereid zijn hun probleempaard bij je in training te zetten. Als je dat fatsoenlijk wil doen gaat er wel wat tijd overheen en tijd is nou eenmaal geld...dan kopen ze liever een ander.... :j

Juist, want mensen zullen alleen hun paard bij je zetten als de methode effectief is en bij paardenmensen, zoals bij Gert.
En bij Gert is het ook niet gratis. ;)

Khayalan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:36

MelanieB schreef:

Over Gert? Over alles wat je maar kan bedenken als het om dieren gaat. Er is geen enkele methode waar iedereen het mee eens is, maar er is ook geen enkele methode die bij élk paard werken. Ik vind dat je als combinatie moet kijken wat het beste bij jullie past.

De methode van Gert heb ik vrij weinig op aan te merken, behalve dat hij wel erg een show probeert neer te zetten, dat vind ik ook wel storend. Voor het paard is dat misschien niet zo, maar door er zo "leuk" over te doen durf ik bijna met zekerheid te zeggen dat hij op die manier mensen die niet beter weten op het verkeerde been zet wat betreft de opvoeding van paarden. Wat al eerder is gezegd, zijn kracht zit hem in de timing van het loslaten van druk, menig ruiter is hier niet zo precies op (het is dan ook een hele kunst) en daardoor kunnen mensen die hem gaan "nadoen" (want ja, een trainer erbij halen kost geld!) veel meer kapot maken dan ze lief is. Met de wat "zachtere" methodes is die kans kleiner. Maar toch, alsjeblieft mensen.. Als het om zoiets gevoeligs gaat als het beleren van een paard, haal er een professional bij als je dat zelf niet bent! Dat kan zoveel schelen..

Wat ik wel ook vind is dat hij te snel gaat en niet wacht tot het paard er echt klaar voor is. Dat wil niet zeggen dat ik vind dat je maandenlang moet "aanpappen", maar er toch een paar longeersessies met zadel eventueel (verschilt per paard) tussen moet gooien tot hij het zadel echt accepteert en dus klaar is voor de volgende stap. 1 ding tegelijk, het voor het paard compleet nieuw en eng. Waarom moet het allemaal zo snel tegenwoordig? Zoveel paarden die geforceerd worden, vaak als je al een weekje de tijd neemt ben je al een heel eind, maarja als het ook in 15min kan...

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:36

Hermelientje schreef:
Erg hilarisch dat de briefschrijfster zelf een methode hanteert die "bereidvol communiceren" heet. Bereidvol is niets, dat woord bestaat niet. Je kunt wel berouwvol zijn of begripvol of vol van je zelf of "full of shit" maar bereidvol zijn is helemaal onmogelijk (met of zonder zwaar getraumatiseerde paarden). :D

:+

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:44

Heike schreef:
Bonita_Bon schreef:
Ik heb het topic niet gevolgd.

Dat zou je eens moeten doen. Er is namelijk al heel veel gezegd en geschreven.

Gedaan, ik lees niks wat ik had moeten lezen om mijn mening bij te stellen. Ik ben vooral heel verbaast dat mensen het doodnormaal vinden dat een paard zo voor de leeuwen gegooid is. Doodsangst is prima, want Gert weet wat hij doet. Nee prima.
Thuis en met normale voorbereiding kan ik me vinden in wat hij doet (zijn zit is fantastisch en hij is koning in niet vallen, en ook het idee erachter is wat voor te zeggen), maar de dieren zo gebruiken voor een show -O-
Laatst bijgewerkt door Bonita_Bon op 02-02-15 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:46

Hoe ben jij zo zeker ervan dat die paarden doodangst hebben? Dat maak je er zelf van := , eigenaresse van 1 van de paarden zij dat haar paard het allemaal leuk en interessant vond en helemaal niet in de stress was..