Stichting Paardenopvang Amsterdam moet deuren sluiten-update

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:14

Bekapping schreef:
Vandaag nog bij de KVK gekeken maar de vereffenaar staat nog steeds niet ingeschreven,vooralsnog is oud bestuurder Lesley Gravendaal nog steeds bevoegd.
Dus nee we hebben geen bewindsvoerder!

Is dat niet de vereffenaar? Heb even wiki erbij gepakt http://nl.wikipedia.org/wiki/Vereffening

Vereffening is het laatste stadium in het ontbindingsproces van een rechtspersoon. Dit volgt op de formeel juridische ontbinding. Bij het ontbindingsbesluit worden de zogenaamde vereffenaars aangewezen. Meestal zijn dit de voormalige bestuurders of directeuren.

Bekapping

Re: Stichting Paardenopvang Amsterdam moet deuren sluiten-update

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:54

Afgelopen zaterdag hebben we alles moeten inleveren aan ene Paul Vermeij die zei dat hij de vereffenaar was.Hij was in gezelschap van het oude bestuur

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:38

Is het wel zo slim dat je zomaar al deze informatie online zet?
Ik vind dat niet zo netjes en professioneel :o

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:41

Hmm nou ik vind het een vreemd zaakje.. ook met de vereffenaar dat die samen met bestuur komt.. je zou zeggen dat deze voor schuldeisers komt en niet in belang van oude bestuur..

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:59

Ik neem aan dat deze informatie die ik geef niet geheim is!
Weet je wat niet netjes en professioneel is?
De groep vrijwilligers achterlaten met 20 paarden ,een stel andere dieren en een grote schuld

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:17

Nou inderdaad en niet netjes is nog zacht uit gedrukt!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 19:59

Applaus voor de vrijwilligers, dat jullie de dieren toch nog zo goed mogelijk hebben verzorgd. En vooral samen met dierenbescherming goed onderdak voor ze hebben gevonden. +:)+

Geheim of niet: ik zou zo'n naam niet noemen in een topic. Daar vind ik het risico op in een beerput getrokken worden te groot ;)

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 09:03

En het is een hele grote beerput!

PettieP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 12:51

Ik had op Facebook iets gelezen dat het oude bestuur was opgestapt omdat er een nieuw proffesioneler bestuur het roer wilde overnemen? Daar lees ik niets meer van. Of worden zij ook onder oud bestuur gerekend?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:08

Zie pagina 4.

PettieP schreef:
Ik had op Facebook iets gelezen dat het oude bestuur was opgestapt omdat er een nieuw proffesioneler bestuur het roer wilde overnemen? Daar lees ik niets meer van. Of worden zij ook onder oud bestuur gerekend?

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:22

Nee hoot zij worden zeker niet tot het oude bestuur gerekend.Zij konden geen doorstart met de Stichting maken omdat er teveel schulden zijn

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:36

Bekapping schreef:
Afgelopen zaterdag hebben we alles moeten inleveren aan een man die zei dat hij de vereffenaar was.Hij was in gezelschap van het oude bestuur

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:56

Hoe zit het nu met de konijnenopvang, dat is toch ook van haar?

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 14:05

Als ik het goed heb begrepen dan gaat die ook dicht

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 14:21

Kun je misschien vertellen (eventueel via pb) wat je ervan weet? Valt de stichting over te nemen, wat gebeurt er met de konijnen enz.

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 16:53

Ik heb me helemaal niet bezig gehouden met de afdeling konijnen,deze opvang is nog wel open en er zitten ook nog konijnen.Als ik jou was zou ik even contact met de konijnenopvang opnemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 17:32

Goede vraag Geryon :j

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 17:34

Stichting Paardenopvang in liquidatie en ontbonden.
Bron KVK

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:37

Vandaag ben ik gebeld door Paul Ruiter de zelfbenoemde vereffenaar.
Voor de goede orde:
Een vereffenaar is enkel bevoegd als hij is aangewezen door de rechtbank.
Deze vereffenaar heeft dus geen enkel recht van spreken en kan niets eisen of opdragen daar hij ten tijde van zijn intreding direct de stichting liet ontbinden. De entiteit als zodanig "Stichting Paardenopvang Amsterdam" bestaat dus niet meer. Niemand hoeft zich dan ook iets aan te trekken van een oud bestuurder noch van de vereffenaar. Op het terrein van de voormalige paardenopvang heeft enkel de kadastrale eigenaar nog wat te vertellen en verder dus niemand. Formeel zijn er nu dus geen eigendommen meer van de Stichting daar er geen feitelijke Stichting meer bestaat.
De heer Paul Ruiter is voornemens alles te gelde te maken wat er nog ligt. Dit is een onrechtmatige daad ook al heeft hij toestemming van het oude bestuur. Het oude bestuur was geen bestuur meer en alle door lesley getekende papieren zijn niet rechtgeldig. Lesley was gezamelijk bevoegd en heeft dus in strijd met de statuten en inschrijving KvK gehandeld daar zij alleen beslissingen heeft genomen. Ze had eerst een medebestuurder moeten aanwijzen.
Het telefoonnummer van Paul Ruiter is *op te vragen via PB*...dit nummer is 24uur in de lucht en dus speciaal voor deze taak aangeschaft om ook net zo makkelijk weer te kunnen worden uitgeschakeld. Paut Ruiter heeft zijn Prive gegevens afgeschermd in de KvK. Ik ben nu bezig deze gegevens boven water te krijgen.
De opzet van Paul Ruiter is zoveel mogelijk geld te vergaren en dit natuurlijk niet in evenredige porties te verdelen onder de crediteuren maar zijn eigen nota mee voldoen. Ook zal de heer Ruiter alles zolang mogelijk trachten te vertragen om zodoende een rookgordijn aan te leggen en de crediteuren uiteindelijk met lege handen achter te laten.
Het mag niet zo zijn dat Michelle Polman hiermee wegkomt en ik wil dan ook alle crediteuren adviseren zsm het faillissement aan te vragen van de stichting.
Polman heeft alle op de veiling aangekochte paarden op haar prive naam laten registreren. Dit is in strijd met de statuten en valt onder aanrekenbare bestuurdersdwaling. De nota is namelijk voldaan met geld uit de stichting en dus indirect met gelden van de donateurs. Het voltallige bestuur heeft meegwerkt aan dit mismanagement.
Niet geheel onbelangrijk:
Polman cs hebben dus paarden die betaald zijn met geld van donateurs in prive verkocht aan zogenaamde adoptieklanten. Het ontvangen geld heeft Polman in eigen zak gestoken en het luttele adoptiebedrag in de stichting gestort.
Polman cs hebben de zadels en hoofdstellen uit de stichting verduisterd, hun
verweer is: er is geen deugdelijke administratie dus niet te bewijzen.
Polman cs heeft de shovel uit de boedel verkocht (in ruil voor) en hiermee andere schuldeisers benadeeld.
Het voormalige bestuur beschuldigd de heer van Brussel (voormalig penninmeester) van de verduistering van ruim 20k (heb ik zwart op wit) maar besluiten om onduidelijke redenen hiervan geen aangifte te doen.
Antoinette heeft zich Kenzo toegeeigend zonder duidelijke omschrijving van het hele traject.
In strijd met de statuten werden Ponies en Paarden in lease gegeven ondanks dat deze Paarden niet meer geschikt waren om te berijden.
Verder zijn er zaken aan het licht gekomen waarvan duidelijk gesteld kan worden dat deze in strijd zijn met het correct verzorgen van de dieren.
Polman heeft met gelden uit de Stichting haar eigen prive nota's betaald.
Er worden op dit moment nog 22000 bestanden door gespit die gewist waren.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:41

Zooooooo wat een beerput! Hoop dat je alles uitgezocht en boven water krijgt zodat deze mensen alsnog aangepakt kunnen worden!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:43

Dat dacht ik dus al toen de vereffenaar met bestuur aankwam! Wat een ratten zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:43

:oo lekkere beerput , ruikt het er nog lekker?

Diep respect Bekapping , ik snap volkomen dat je compleet in shock bent . En die shovel ja was een inkopper , wat zullen er vele mensen woest zijn

Eifelopfok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:36

Jee, Bekapping, dit is niet te geloven. Ik hoop echt dat ze hier niet mee weg komen, maar ga er van uit dat daar alles aan gedaan wordt. Jullie hebben het recht aan jullie kant.
Ben blij dat de meeste paarden een goed tehuis hebben gevonden. Maar ben eens temeer treurig om het lot van First en de andere veilingpaarden.

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:03

gadver wat een smerig zaakje.
om het zo over de rug van donateurs en zieke paarden te spelen. Ik heb er geen woorden voor. Word er gewoon kwaad van.

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:11

Ik voel schaamte dat ik een tijd geleden het nog zo voor de Stichting heb opgenomen.
Hoe heb ik dat durven zeggen en zelfs anderen ervan beschuldigd dat ze aan First wilde verdienen.
Wat zou ik dat lieve paard nu een veulen gunnen op een grazige weide in Duitsland