SBS6 komt met nieuw paardgerelateerd televisieprogramma

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Re: SBS6 komt met nieuw paardgerelateerd televisieprogramma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:41

We hebben wel wat meer paarden gezien :Y)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 12:47

Tweede aflevering in mijn ogen al beter dan de eerste, maar misschien ook omdat ik al wist wat er ongeveer ging komen :+

Die interviews met ondernemers kunnen ze zo veel beter met zo weinig moeite. Het is nu constant hetzelfde:
"Wat kun je daar over vertellen? "
"Wat is nu de grootste uitdaging in jouw werkgebied?"
"Nou dat is duidelijk, bedankt voor je komst"
Laat wat meer beelden zien. Bij die man die trainingsapparaten voor paarden ontwikkelt ben ik onwijs benieuwd naar bijvoorbeeld zo'n loopband in actie. Hoe hard kan een paard daarop, hoe leer je een paard daarop lopen? Ik snap dat een cameraman naar een locatie sturen pecunia's kost, maar de ondernemers betalen al een klap geld om uberhaupt aan tafel te mogen zitten, maak dan op z'n minst een mooi stukje televisie.

Bij Blue Hors mooie beelden én een voice-over +:)+ . Echter zie ik allemaal gave dingen voorbij komen, zoals een bakdeur die zelf automatisch sluit. Laat daar wat meer over zien, vertel hoe het werkt, in plaats van razendsnel vertellen wat Blue Hors is en hoeveel merries ze wel niet dekken per jaar (totaal niet relevant voor de 'equipage' - tot voor dit programma een voor mij onbekend woord - namelijk). Laat een ruiter/stalmedewerker een rondleiding geven en vertellen wat ik zie.

Dan twee stukjes die in mijn ogen niet thuishoren in dit programma. Een stuk over huiden en vachten, in notabene een paardenprogramma. Je ziet nog mooi een afgeschoten zebrakop aan de muur, achter die man. En verticale beplanting :? Wat moet mijn paard daar mee, behalve het opvreten? Kortom, niet relevant en kan eruit gelaten worden. Is geen aanwinst voor het programma.

De onderdelen die wél leuk zijn, zijn zo snel gemonteerd. Niet een paar rustige shots en héél eventjes stilte of muziek, maar de gesproken tekst ratelt maar door zodat alles zo snel mogelijk weer klaar is. Dat is echt zonde. Slechte montage, alles véél te snel achter elkaar door. Neem iets meer rust, en prop niet zoveel mogelijk onderdelen in een programma.

Verder miste ik nu onze Paardenmakelaar Roos en haar vitaminespuiten :') Waar is zij gebleven?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:02

Heb het vanmorgen ook bekenen en eh....
Nooit weer :D Zonde van mijn tijd.
Sodeju wat was dat inhoudelijk slecht. Met name die interviews... a mai... echt slecht.

Ging dit echt over paarden?

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:04

Ik miste de paardenmakelaar ook wel, had een goede tip verwacht.. Die vitaminespuit tip was toch wel de beste die ik ooit had gehoord hoor!

Afbeelding

Ze had op iemand gereageerd op feestboek maar daar staat dat ze ons vorige week zou verrassen, typfoutje of komt ze niet meer? ;(

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:07

Ze kan sowieso niet echt fantastisch typen of wel?
Zal volgende week nog 1 keer kijken en dan vind ik het wel leuk geweest, ben benieuwd naar de verrassing.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:23

Ik denk dat mijn paarden die verticale beplanting wel leuk hadden gevonden.....
Helaas ben ik niet zo luxe dat ze breedbeeld hebben op stal, gaan ze er ook niet over zeuren.

Af en toe lijken het net foto's die voorbijkomen zonder toelichting, flits flits flits......

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:30

Bij de ruitersportzaak kwamen inderdaad de foto's van hun site langs. Had daar liever een rondleiding door de zaak gezien.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:47

FriesWytske schreef:
Bij de ruitersportzaak kwamen inderdaad de foto's van hun site langs. Had daar liever een rondleiding door de zaak gezien.

ja? Was voor mij gewoon reclame, zou niets toegevoegd hebben, iedere ruitersportzaak is wel zo ongeveer hetzelfde.

MelissaYM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:02

Bledder :')

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:24

Shadow0 schreef:
MissYvette: die stal in Denemarken was de Blue Hors-fokkerij, en ze waren daar op een evenement. (Niet nader gespecificeerd, maar ik neem aan dat het ging om een presentatie van de fokproducten of iets dergelijks.) Daar had ik zeker meer van willen zien - je kijkt een programma rondom paarden toch oa voor de paarden. Maar, een deel van de informatie was dus wel gegeven.

Echt? Dat deel heb ik gemist dan maar ja, had dan ook best moeite mn aandacht erbij te houden :+ jammer dat ze niet meer over dat evenement of over fokproducten vertelden. Kwam mij meer over alsof ze de zadelkamers aan het promoten waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:32

Ik zou het interessanter vinden als ze gewoon bij de maneges in Europa (of buiten Europa) gingen filmen, in plaats van super luxe dure stallen. Laten zien wat de paardensport in houd ook voor de recreatie ruiter en de wedstrijd ruiter. Ik vond die mensen in het programma stuk voor stuk bekakt en alleen maar uit op reclame voor hun eigen bedrijf.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:46

noorhermans1 schreef:
Ik miste de paardenmakelaar ook wel, had een goede tip verwacht.. Die vitaminespuit tip was toch wel de beste die ik ooit had gehoord hoor!

[ [url=m/O94mDX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze had op iemand gereageerd op feestboek maar daar staat dat ze ons vorige week zou verrassen, typfoutje of komt ze niet meer? ;(

Mensen in de normale prijsklasse? :')

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:48

Dat evenement in Denemarken bij blue horse was voor Horses.nl wel voldoende aanleiding om inhoudelijk iets over te schrijven en een column aan te wijden. Zeker die dame zonder benen die we 1,5 seconden in beeld hadden (waarom eigenlijk, waarom tonen als je er verder niets mee doet of over zegt?!)
Helaas is deze informatie de redactie van dat SBS-programma volledig ontgaan :=

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:54

Dees schreef:
Dat evenement in Denemarken bij blue horse was voor Horses.nl wel voldoende aanleiding om inhoudelijk iets over te schrijven en een column aan te wijden. Zeker die dame zonder benen die we 1,5 seconden in beeld hadden (waarom eigenlijk, waarom tonen als je er verder niets mee doet of over zegt?!)
Helaas is deze informatie de redactie van dat SBS-programma volledig ontgaan :=

Ik vond dat ook erg verwarrend en vroeg me al af of ik de link tussen het aangepast rijden en het evenement in Denemarken had gemist.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 15:12

Over de amazone zonder benen schreef Dirk Willem Rosie een column voor de Paardenkrant.
http://www.horses.nl/opinie/de-nieuwe-anky/

Gemiste kans van SBS dat ze daar niets mee gedaan heeft.
Zeker nadat men 'aan tafel' ook al 3 seconden had gesproken over para-paardrijden.
Maar goed, dit is wellicht wel teveel diepgang en rode draad voor het niveau wat in de redactie van dat televisieprogramma ziet :=

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 16:51

Verticale planten, echt reuze interessant _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Zoefferd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:10

zal mijn paard leuk vinden die planten. Maar dan wel een verticale appelboom plant :))

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 10:41

Waarom wordt er eigenlijk besloten zo'n programma te maken als je dus duidelijk geen idéé hebt van wat mensen graag willen zien?

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 10:50

Mensen willen wel verschijnen in zo'n programma met hun bedrijf als reclame, waar ze natuurlijk voor betalen dus op die manier komt er wel geld binnen bij sbs6 ;)

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 12:55

Ik heb Roos van de vitamine spuit gemist. Ahhh, zat ik net te wachten op haar volgende briljante tip waar ik op moet letten als ik een paard ga kopen.
Misschien heeft ze zich wel teruggetrokken na alle negatieve uitlatingen hier op Bokt :D

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:00

haha, ja, was DE tip....

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 09:54

Ik heb het net terug gekeken..wat een bagger zeg..
Helemaal niks aan.
Jammer, ik had wel gehoopt dat er een keer een mooi, leuk en leerzaam paarden progamma komt, maar nee hoor..

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:33

gisteren terug gekeken en was weer waardeloos en erg oninteressant :x :O

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:23

ik vond het eerlijk gezegd nog slechter dan de vorige aflevering
het geluid was idd tenenkrommend
en de onderwerpen ook zo erg, weer dat ding die die balen sjouwt
maar ja, zoals ik al eerder zei; ben blij dat er in ieder geval iets met paarden op TV is
werkt er niemand bij sbs die toevallig op bokt zit ofzo?
kan deze dan aub deze pagina's van ons lezen
krijgen we echt interessante tv

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 08:55

Bart misschien een uurtje Bokt-tv per week regelen? Onderwerpen worden genoeg aangedragen, connecties zijn er ook wel en ik denk dat het dan een 10 x beter programma wordt dan dit :j