Niet best, nog 2... Ik vrees dat mijn vriend na het weekend thuis kan blijven... En dan nog hopen dat het daar wegblijft, wij wonen in zuidoost groningen... Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Niet best, nog 2... Ik vrees dat mijn vriend na het weekend thuis kan blijven... En dan nog hopen dat het daar wegblijft, wij wonen in zuidoost groningen...
). kitbits schreef:sjouk_L schreef:De informatie van welke protocollen je in moet vullen staat in hoofdstuk 11.2 van het draaiboek aviaire influenza:
http://www.nvpluimveehouders.nl/images/ ... r-2013.pdf
Pagina's 109 t/m 112.
Hierin wordt duidelijk aangegeven dat voor vervoeren buiten de bufferzone alleen het herkomstbedrijf formulier meegenomen moet worden. Vervoer van paarden uit de bufferzone mag alleen als óf het herkomstbedrijf óf het bestemmingsbedrijf geen pluimvee bedrijven zijn. Dus alleen daarvoor hoef je het bestemmingsbedrijf verhaal maar in te vullen. Zolang je buiten de bufferzone bent is de bestemmingsbedrijf verklaring niet van invloed.
Voor vervoer in het bt gebied of de bufferzone moet dan ook het vervoersmiddel formulier ingevuld worden. Dit is buiten de bufferzone ook niet nodig.
Ik ben gisteren gewapend met de eigenverklaring herkomstbedrijf op pad gegaan, maar niet gecontroleerd en ook verder niemand erover gehoord. (wel helemaal oosten van het land, dus minder risico denk ik, geen pluimvee bedrijven in de buurt dus ja.....)
Knap dat je het hele document leestNaast mijn baan heb ik daar de tijd niet voor. Ga er ook van uit dat we hier niet gecontroleerd worden geen pluimveehouderijen in de buurt. Nu maar geen verre ritten plannen. Vervelend hopelijk komt er nu ff een flinke vorstperiode aan, dan zijn we van het gedonder af.
W_Empress schreef:En wat doet onze buurman? Die gooit net vrolijk al zijn kippen los! (Stuk of 20, echt los, niet in een ren. Afgelopen dagen zaten ze wel in een ren, ook niet afgedekt trouwens) We wonen midden in het dal van de ruiten Aa's, kan de vijver met daarin een paar 100 ganzen vanuit raam zien...![]()
Als mijn vriend zo weer thuis is gaat ie eerst maar eens vragen of dat een reden heeft en of meneer buurman het nieuws niet volgt...
Rivendell schreef:Ik houd al mijn vogels opgehokt. Kippen en patrijzen en kwartels. Ga ook niet op pad met wat voor dier ook. Ik zit 16 km van ter aar af. En.het stikt hier van de ganzen.