Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Syrianda schreef:Ik kan me niet voorstellen dat je naar een andere partij dan de dierenarts gaat als je paard ziek is.
Tuurlijk zijn er meer wegen die naar Rome leiden.
Maar een dierenarts is voor een ziek dier en niet een iriscopist.
supertammy schreef:Waar de gewone diergeneeskunde stopt, gaat het alternatieve soms verder
lailapri schreef:Ik doe ook precies contra als ik bevangen pony's krijg, pluk ze regelmatig zo bij de buurman weg, zetten geen stap. Ik jaag ze op 10keer per dan enkele minuten net iets harder als ze willen en zonder medicatie in enkele dagen al heel anders. Dierenarts komt weer kijken en neemt medicatie weer mee terug. Twee redenen, ik wil eigenlijk niet zoveel kosten maken voor pony van een ander en het lijkt te werken. Alle drie van dit jaar doen ze het weer. Een op mijn werk en twee bij mij thuis. Uiteraard bel ik wel de dierenarts en de hoefsmid en heb ik de medicatie gewoon staan mocht het niet snel verbetering geven. Zo heb ik over nog wel wat dingen mijn bedenkingen, maar ik ga er niet mee langs de deuren om als therapeut anderen te helpen.
ikke schreef:Syrianda schreef:Ik kan me niet voorstellen dat je naar een andere partij dan de dierenarts gaat als je paard ziek is.
Tuurlijk zijn er meer wegen die naar Rome leiden.
Maar een dierenarts is voor een ziek dier en niet een iriscopist.
En als die dierenarts het ook niet weet? Als zelfs Utrecht niet verder komt dan: atypische kreupelheid.....
Ik ga Utrecht niks verwijten; ze hebben echt alles uit de kast getrokken wat ze beschikbaar hadden, maar het gaf geen bevredigend resultaat. Wie er harder de pé in had, de dierenarts of ik, laat ik in het midden.
Hebben die regelzieke sukkels daar ook een antwoord op? Ik heb namelijk absoluut NIET de illusie dat ik een uniek geval ben.........
Mogen ze tegen die tijd terug komen. Tot die tijd maak ik mijn eigen beslissingen wie ik wat laat doen.
R12312 schreef:ikke schreef:Als zelfs Utrecht niet verder komt dan: atypische kreupelheid.....
.
Voor kreupelheden moet je ook niet in Utrecht zijn. Dat is algemeen bekend in paardenland.
S_en_Z schreef:Algemeen bekend in paardenland.. okay.. Universiteit Utrecht bedoel je?
Waar zijn ze dan zo universeel in? Paardjes aaien?
Maar ondanks ze niet verder komen dan atypische kreupelheid cashen ze wel de rekening voor de onderzoeken....
Plaatsen we die onder de categorie kwakzalvers? Of gaan we een advocaat in de arm nemen en even naar t BIG register wijzen?
S_en_Z schreef:Had mn post al aangepast, ik heb geen ervaringen met Utrecht. Lingehoeve ook niet.
Met weinig verschillende praktijken eigenlijk (even afkloppen). Met mijn eigen DAP heb ik ook goede en slechte ervaringen maar dat heeft meer met de dierenartsen te maken. Met de ene heb ik meer dan de ander en wie bij mij 1x de plank mis heeft geslagen mag nooit maar dan ook Nooit meer bij mijn paard in de buurt komen
Ruitje; niet te kort door de bocht aanhalen die opmerking van mij he.
Ik verwacht dat als zij niets kunnen vinden ze me doorverwijzen naar iemand die dat wel kan en niet dat ik buiten de deur gezet wordt met de opmerking "en doei".
Kom niet om weggestuurd te worden met een diagnose die ik zelf ook al gesteld heb. Logisch toch?
aikon schreef:R12312 Wat "grappig" dat jij weet dat mensen hier met 1 pony/paard niet zo veel verstand hebben dan de gemiddelde manege/pensionhouder.![]()
Niet om het een of ander, maar de gemiddelde pensionhouder heeft niet zoveel kennis en kunde als dat ik heb.(en meerdere paarden eigenaren met mij) Met alle gevolgen van dien voor de paarden en financiële gevolgen voor de eigenaren.
Ik spreek uit ervaring.
In mijn omgeving vertrouw ik geen enkele pensionhouder meer mijn pony's toe. Ze weten niet wat paarden als basis behoefte nodig hebben. Zeker op het gebied van voeding heb ik veel onenigheid gehad. Pony's die goed in hun vel zaten veranderde in gratenpakhuizen. Nee, pensionhouders weten veel meer dan de gemiddelde paarden eigenaar.
Ik zou het zeker niet erg vinden als manege en pension paarden een jaarlijkse controle krijgen. Een eigenaar die daar zijn/haar paard stalt heeft vaak weinig in te brengen op voeding/uren buiten/mestbeleid/medische verzorging.
Nicky1963 schreef:Mijns inziens is de KNMD vooral bezig om de eigen inkomsten veilig te stellen. Alternatief goedkoper? Niet mijn ervaring. Dierenartsen ter zake kundiger? Ook niet altijd. Een (half)jaarlijkse verplichte keuring?? Zijn ze helemaal belatafeld! Nee, niet meewerken aan deze vorm van geldklopperij. Dit is echt te kort door de bocht.