Totilas niet naar Wereld Ruiterspelen in Normandië

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:11

N0a schreef:
HorseTimeXL schreef:
Wat ik begreep van Charlotte Dujardin van wat zij op haar Facebook had neergezet, was dat Totilas vandaag een of andere scan zou krijgen? Ik weet niet waar zij de informatie vandaan heeft maar zal er wel verstand van hebben dus wie weet weten we vandaag meer over hoe ernstig het zal zijn.

Firstly I just want to echo what some have already said and wish Totilas a very swift recovery.

Ze wil dus graag herhalen wat velen al hebben gezegd; dat ze Totilas een snel herstel wenst. Dus geen echo als in scan :+ :')

Ja dat weet ik maar er stond ook nog iets anders als je verder las. Ik zal even zoeken. O ja er stond iets over dat ze vandaag de GSCE resultaten zouden krijgen:)
Laatst bijgewerkt door HorseTimeXL op 21-08-14 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:13

N0a schreef:
Simbaa schreef:
Ik ben nu naar Sjef aan het luisteren. Klinkt niet best! Hij zou zich aangetikt hebben met zijn ene hoef het andere been. Meteen een dikke zwelling en hij belast het been vrijwel niet. Sneu!

Apart. Sjef zei eerder tegen horses dat ze na de training pas achter kwamen. Want toen die warm was gelopen zag je er niks van. Anders had die toch meteen op drie benen moeten staan?

Ja dat was inderdaad een beetje tegenstrijdig. Hij zei dat ze er na de training achter kwamen, maar dat hij het been toen amper wilde belasten.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:15

Uiteraard weten we niet wat er gebeurd was als hij bij Edward gebleven was. Maarrrr.....na de verkoop van Toot zijn er voor hem zoveel veranderingen te verwerken geweest dat ik me niet kan voorstellen dat dat een positieve invloed heeft gehad. Andere omgeving, andere ruiter, andere trainingsmethode, andere hoefsmid met andere ijzers/stand, etc, etc. Misschien dat dat een te grote omschakeling voor het paard is geweest. Nu nog terug naar Edward (wat überhaupt nooit gaat gebeuren) zou daar niets aan veranderen en zou alleen maar betekenen dat Toot wéér uit z'n inmiddels vertrouwde omgeving wordt gehaald. Daar schiet het dier niets mee op en zijn prestaties zullen daardoor niet persé verbeteren.

Het is ontzettend zuur dat Rath (weer) moet afmelden. Ik hoop dat hij nog echt eens aan een echt groot toernooi mee gaat doen, maar ik reken er zo langzamerhand niet meer op.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:15

Apart verhaal inderdaad. Ik neem aan dat je toch wel merkt als je paard maar op drie benen wil lopen. Hopelijk valt de schade mee! Of is er al bekend wat de daadwerkelijke schade is? Peesblessure of breuk lijkt dan het meest logische.

Felicxa

Re: Totilas niet naar Wereld Ruiterspelen in Normandië

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:17

Volgens mee is Toot gewoon stuk (aan het gaan). Topsport is nou eenmaal ongezond en helemaal met die achterlijke bewegingen van Totilas.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:27

Wat ontzettend triest voor Matthias... ben je eindelijk weer op de goede weg, komt dit op je pad.
Maar wat ik me echt afvraag, als deze reeks gebeurtenissen gebeurd was bij Edward, hadden jullie dan ook zo gereageerd? Ik heb het idee dat veel bokkers het niet kunnen verkroppen dat Toot (misschien op het juiste tijdstip) verkocht is aan Matthias. Wie weet was Toot wel al eerder slecht aan het worden maar werd het gewoon niet naar buiten gebracht....
Ik begin het vermoeden te krijgen dat Toot op zijn best is geweest en nu terugloopt. Net wat finliox zegt dat topsport ongezond is en die bewegingen van Toot helemaal...

Ik heb wel eens een proef gezien van Mat en Toot, maar ik vond het er niet geweldig uitzien. Maar ik hou me er verder niet mee bezig en ook niet met de Tootsoap.

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:56

Ik weet niet wat Rath en schockemoehle er allemaal mee doen maar ik begin sterk het vermoeden te krijgen dat we Totilas niet meer terug gaan zien... Zonde van zo'n geweldig paard...

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:58

Ik hoor steeds weer mensen die vinden dat we de combi Gal en Totilas los moeten laten.

Ik heb misschien op mijn 44e nog steeds een teveel Penny- achtige gevoelens...maar dat maakt de omgang met paarden vaak wel mooi, maar soms ook extra moeilijk. Zoals het uit elkaar gaan van de combi Edward en Totilas.

Sommigen kunnen het nuchter en zakelijk bekijken, maar dat lukt mij nog steeds niet en gaat denk ik ook niet meer gebeuren.

Voor mij voelt het alsof een combinatie gebasseerd op Ware Liefde uit elkaar is gerukt, waarbij Totilas is "uitgehuwelijkt" aan een partner die totaal niet bij hem past. De relatie is puur gebasseerd op geld en macht en niet op liefde en gevoel. Daarom heb ik bij deze combi nooit de MAGIE en BETOVERING gevoeld die er voorheen was.....en dat gaat ook niet meer komen bij mij.

Totilas is een goed paard en Rath een aardig goede ruiter, maar samen is er te weinig magie om tot de hoogte van Gal te komen....

Anderen zullen zeggen, sprookjes bestaan niet (al komt het er wel heel dichtbij met de boze stiefmoeder)...en dat blijkt dus ook te kloppen :D

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:59

manubres schreef:
Anderen zullen zeggen, sprookjes bestaan niet (al komt het er wel heel dichtbij met de boze stiefmoeder)...en dat blijkt dus ook te kloppen :D

_O-

Whoknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:24

Citaat:
Ik hoor steeds weer mensen die vinden dat we de combi Gal en Totilas los moeten laten.

Ik heb misschien op mijn 44e nog steeds een teveel Penny- achtige gevoelens...maar dat maakt de omgang met paarden vaak wel mooi, maar soms ook extra moeilijk. Zoals het uit elkaar gaan van de combi Edward en Totilas.

Sommigen kunnen het nuchter en zakelijk bekijken, maar dat lukt mij nog steeds niet en gaat denk ik ook niet meer gebeuren.

Voor mij voelt het alsof een combinatie gebasseerd op Ware Liefde uit elkaar is gerukt, waarbij Totilas is "uitgehuwelijkt" aan een partner die totaal niet bij hem past. De relatie is puur gebasseerd op geld en macht en niet op liefde en gevoel. Daarom heb ik bij deze combi nooit de MAGIE en BETOVERING gevoeld die er voorheen was.....en dat gaat ook niet meer komen bij mij.

Totilas is een goed paard en Rath een aardig goede ruiter, maar samen is er te weinig magie om tot de hoogte van Gal te komen.... :D

Dit is het. Echt zo voel ik het ook.
En magie is simpelweg niet en nergens te koop. Voor al het geld van de wereld nog niet.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:30

manubres schreef:

Totilas is een goed paard en Rath een aardig goede ruiter, maar samen is er te weinig magie om tot de hoogte van Gal te komen....

Ik kan het gevoel wel begrijpen, maar ik zou toch zeggen dat je Rath tekort doet als je zegt dat het gebaseerd op geld macht en niet op liefde en gevoel is. Die mensen zijn wel echt helemaal hoteldebotel op Totilas en hebben het allerbeste met hem voor. Ik geloof ook heilig dat niet ligt aan de toewijding en de liefde voor Totilas. Waar ik het wel met je eens ben is dat de magie ontbreekt. Ik krijg zelf het gevoel dat het gewoon not meant to be is voor deze combinatie.

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:30

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:31

Whoknows schreef:
Citaat:

Totilas is een goed paard en Rath een aardig goede ruiter, maar samen is er te weinig magie om tot de hoogte van Gal te komen.... :D

Dit is het. Echt zo voel ik het ook.
En magie is simpelweg niet en nergens te koop. Voor al het geld van de wereld nog niet.

Meh haha. Denk dat je toch echt wel een klik nodig hebt hoor om 82% procent te rijden. En dan Rath nog een aardig goede ruiter te noemen :+ autsj...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:31

En toch reed rath met totilas vrijwel dezelde scores de afgelopen keer(en) als dat totilas met edward reed. Het is allemaal niet zo zwart/wit de emotie die bij veel mensen erbij komt kijken , zij hebben het paard gepikt, is hoger dan het feit of rath totilas wel of niet aan lopen krijgt...

De magie waar iedereen het over heeft is je eigen beleving en je eigen beleving die kan inderdaad niemand kopen ;)

Whoknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:39

Op de een of andere manier heeft het niet de "Gal factor" Het sprankelen, het stralen.
En Rath doet zijn stinkende best. En Totilas doet hard mee. Maar toch....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:41

Maar dat is jouw eigen beleving :) ik vond totilas de laatste wedstrijd juist beter door zijn lijf bewegen en losser dan ik hem ooit heb zien doen.

Whoknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:43

Dressuur is beleving :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:45

Jep maar daarom is het dus niet zoals veel mensen doen overkomen de enige waarheid dat totilas onder gal veel beter liep dat is eigen beleving dat bedoel ik ermee :)

Whoknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:47

nee da's waar, maar Gal was op zijn beurt natuurlijk ook nog niet klaar met Totilas.
Doel Gal: nog beter rijden.
Laatst bijgewerkt door Whoknows op 21-08-14 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

gabypony9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:47

Elke keer wat zonde .... Volgensmij is het een smoes. Bij edward heeft hij volgensmij nooit blessures gehad en na de verkoop ineens wel.. Zonde zo'n goed paard. Ik zie toto graag terug bij edward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:50

Dit dus..

Air schreef:
Volgens vele bokkers gaan ze voor de lol de Wereld Ruiterspelen afzeggen terwijl ze net weer goed scoren op wedstrijden.... Ik vind het toch echt geloofwaardiger dat ie een blessure heeft. Mischien moeten er een aantal mensen wat minder roddelblaadjes lezen als zijnde waarheid :(:)

En zoveel pech bestaat.... hoe sneu het ook is. Betekend niet dat het daarom leugens zijn... schaam je diep als alles waar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:50

Whoknows schreef:
nee da's waar, maar Gal was op zijn beurt natuurlijk ook nog niet klaar met Totilas.

Is Rath dat wel dan?

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:51

ach ja dit was te verwachten, net zo'n verhaal als toen met Rath zijn Pfeiffer?????
heel jammer van het paard...

Whoknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:52

even met een quote
Laatst bijgewerkt door Whoknows op 21-08-14 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Whoknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:54

Yvank_ schreef:
Whoknows schreef:

Is Rath dat wel dan?

Nee ook niet :) Maar ik denk toch, en met alle respect voor Rath, dat Gal uiteindelijk het hoogst haalbare neer kon zetten.