Documentaire Totilas donderdag te zien op Nederland 1

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:46

sharon_quiz schreef:
Ik ga de documentaire vanmiddag even terug kijken. Ben na alle reacties erg benieuwd!

Wat ik bokkers vooral zie afvragen is of de familie Rath goed gedaan heeft aan de koop van Totilas. Maar wat ik me afvraag is, wat heeft Glock hiervan geleerd? Zullen ze een volgende topper toch zelf behouden, wat er ook geboden wordt?

beetje op blijven letten he. Glock sposorde Gal toen nog niet! Ze hebben wel geprobeerd om voor Gal totilas terug te kopen maar daar wil Fam rath niet aan

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:46

Ik blijf het nog steeds bijzonder vinden dat ze nu met dat paard bij Jef trainen terwijl ze jaren lang die methode hebben verafschuwd en de mensen die zo reden met de grond gelijk hebben gemaakt. Wel grappig dat het nu dan daardoor beter gaat met deze combinatie. Ik vond hem onder Gal wel een mooi paard, nu heb ik er eigenlijk niks meer mee. Maar ik wens ze alle succes van de wereld.

sharon_quiz

Re: Documentaire Totilas donderdag te zien op Nederland 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:49

Oeps, didn't know that!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 10:06

Mensen die zeggen niets te weten over de vele haat-en dreigmails naar de Vissers en naar Rath toe hebben duidelijk een stuk gemist :-)

Ik heb het altijd sneu gevonden hoe Rath door het slijk is gehaald door vele Nederlanders. Ik gun hem dan ook alle succes met Toot!

En joh die stiefmoeder is gewoon een blije penny-moeder :-)

jopline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 10:14

Geluk is niet te koop, fijn dat Jef hem traint, Rob Renirie weer zijn hoeven doet en hoop dat eigenaars zo wijs zijn dat Edwin Gal hem weer rijdt en uitbrengt. Daar groeit Toti van en brengt zijn sperma weer winst op, nu slijt hij alleen maar. Toti en Bonfi hebben de mazzel gehad om bij de kenners te kunnen uitblinken. Er zijn meer goede paarden, maar die worden kapot gereden en zijn dan maar 800 euro waard. Landen, vlaggen en bonden zijn niet belangrijk, het gaat om het welzijn van een topsportpaard en dat was in de film goed te zien. Wat stalkers betreft, daar zit overheid achter zoals dierenbescherming, tis afgunst, want aan manege, handelspaarden, proef en broodfok doen ze niks.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 10:20

tja mensen die dreigmails gaan sturen die zijn in mijn ogen niet helemaal goed bij hun hoofd en gaan veel en veel te ver. Met alle respect hoor maar ik zou mijn paard ook een strik omdoen als ik de rest van mijn leven helemaal klaar ben met werken en ook mijn kinderen zich nergens zorgen over hoeven te maken.

Wat ik me wel afvraag waar fam Visser gebleven is Eerst reed zij ook nog maar je ziet ze nergens meer op wedstrijden.

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 10:24

Wat nog onduidelijk is gebleven of de stiefmoeder van Rath er direct al met geld bij inzat bij de koop, of dat dit pas later is gebeurd. Want PS heeft eerst nog andere ruiters zoals Werth benaderd.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 10:29

Ik heb helaas niet alles gezien van de docu. Ik wist niet dat het uitgezonden werd. Mijn moeder zat te zappen en ineens hoorde ik de naam van totilas vallen.

PS is een zakenman en die heeft echt niet het achterste van zijn tong laten zien in die docu. MR heeft denk ik weinig keus gehad. PS heeft gewoon niet gedacht dat er geen enkele duitse topruiter zijn vingers er niet wou aan branden. Gelijk hadden ze. Rath zijn stiefmoeder is over bepaalde dingen veel te naïef geweest en ja dan val je door de mand. Verder zijn er dingen geweest die nogal dubieus waren. Zoals dat rare beslag van duitse hoefsmid. Ander beslag, andere manier van rijden etc kan leiden tot stress. Stress die dan weer voor blessures zorgt in welke vorm dan ook.

Sjef vond ik heerlijk. :D GEwoon recht voor zijn raap. +:)+ In zijn binnenste geniet hij enorm dat de duitsers hebben moeten kapituleren. }> Denk dat Sjef op zijn kop mag gaan staan als Anky niet wil verkopen dan verkoopt ze niet. Blanco cheque of niet. :D

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 10:36

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 02-03-24 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 10:41

petraaken schreef:
Ik heb helaas niet alles gezien van de docu. Ik wist niet dat het uitgezonden werd. Mijn moeder zat te zappen en ineens hoorde ik de naam van totilas vallen.

PS is een zakenman en die heeft echt niet het achterste van zijn tong laten zien in die docu. MR heeft denk ik weinig keus gehad. PS heeft gewoon niet gedacht dat er geen enkele duitse topruiter zijn vingers er niet wou aan branden. Gelijk hadden ze. Rath zijn stiefmoeder is over bepaalde dingen veel te naïef geweest en ja dan val je door de mand. Verder zijn er dingen geweest die nogal dubieus waren. Zoals dat rare beslag van duitse hoefsmid. Ander beslag, andere manier van rijden etc kan leiden tot stress. Stress die dan weer voor blessures zorgt in welke vorm dan ook.

Sjef vond ik heerlijk. :D GEwoon recht voor zijn raap. +:)+ In zijn binnenste geniet hij enorm dat de duitsers hebben moeten kapituleren. }> Denk dat Sjef op zijn kop mag gaan staan als Anky niet wil verkopen dan verkoopt ze niet. Blanco cheque of niet. :D

Het is wel makkelijk praten hoor, ik denk als anky iets minder welvarend was de boel heel anders had kunnen lopen. Maar het is wel de afweging die je maakt. Koop je zelf een paard en bepaal je dus ook zelf of je wel of niet verkoopt of rij je voor eigenaren. Edward heeft een paar eigen paarden maar zijn toppaarden zijn niet van hem, hoe goed een contract ook is er zijn altijd ontbindende factoren en dus kansen dat de paarden kunnen vertrekken of dat je je sponsor kwijt raakt

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 10:41

Wat een adembenemend verhaal,
Ik vond het sneu voor Edward dat hij verkocht werd terwijl dit niet afgesproken was.
En zeker ook dat het hem beloofd was.
Dat vond ik niet kunnen van de familie Visser. Maar dat terzijde

Hij heeft het zo te zien erg goed bij Rath en zijn familie.
De klik is echt niet zo magisch als bij Edward maar er is iig vooruit gang.
Ik ben heel benieuwd of we meer gaan zien van die combinatie.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 10:43

Ik begrijp niet, als het echt niet werkt tussen die twee, dat ze hem niet verkopen hoor!! Je wilt toch gewoon het beste voor het paard en als dat ergens anders is dan is dat ergens anders.

Wil niet zeggen dat hij perse terug moet naar Edward Gal hoor. Maar vraag me af wat je met een peperduur paard moet als je er niks mee hebt en niks mee kan. Nu lijkt het allemaal goed te komen en ben ik heel benieuwd hoe ze gaan presteren in Frankrijk straks :j

Begrijp me niet verkeerd, ik gun ze echt alle geluk van de wereld met Totilas en hoop echt dat we straks een top combinatie in de ring zien, die alles en iedereen er af rijdt. Puur om iedereen een lange neus te kunnen maken.

Maar stel, het werkt echt niet en het gaat ook niet meer werken. Waarom dan niet zo eerlijk zijn je verlies te nemen en toch te verkopen aan bijvoorbeeld Glock?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 10:44

Excuseme schreef:
Wat nog onduidelijk is gebleven of de stiefmoeder van Rath er direct al met geld bij inzat bij de koop, of dat dit pas later is gebeurd. Want PS heeft eerst nog andere ruiters zoals Werth benaderd.

Ik denk dat dit gebeurd is toen Rath hem ging rijden.

Heb de documentaire ook gezien. Sneu. Vooral voor het paard. Schandalig dat Jiska v/d Akker zo afgeserveerd is en weet je wat het mooie is? De enige die gelukkig is is de stiefmoeder van Rath zelf schijnbaar...

Gal heeft geld gebeurd en is zijn toppaard kwijt, Vissers hebben geld gebeurd en zijn hun status en aanzien kwijt, PS heeft betaald en is zijn geld en gouden medaille kwijt en Rath zelf... Tja... Die heeft liever BW omdat hij daar tenminste van kan genieten en niet constant bij elke beweging bij hoeft na te denken.

Het is een heel, heel sneu verhaal... Geld maakt niet gelukkig. Inderdaad, de druk wordt dan te groot. Maar waarom houdt de stiefmoeder van Rath het paard kostte wat kost wel, en moest Nederland verkopen? Vanwege het risico 15.000.000 - 800 euro? Gaat het dan niet om geld, macht en aanzien en is iedereen daar nu hopeloos in gefaald, ten koste van dit wonderpaard?

Ik hoop oprecht dat dit paard ooit weer kan stralen. Hoop zelfs dat Duitsland Toot onderbrengt bij EG... Maar dat zal gezien de reactie van de KNHS op het bondscoach vs. trainingsverhaal ook wel onder het mommetje... Medailles verspelen niet geaccepteerd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 10:48

Ik denk zelf dat er bij de familie visser meer achter zit.. Kees heeft al zn hebben en houwen in NL ook verkocht en is naar Engeland vertrokken. (Dit is overal terug te vinden), mede door de bedreigingen en het uitgekotst worden door hippisch Nederland. Ik denk dat hij zich ook uit de voeten heeft gemaakt omdat zijn broer en diens zoon hun zaakjes niet zo goed op orde hadden wat bijna nog een debacle voor Hippisch Nederland kon betekenen met London, die nu van Glock is..

Ik denk dat er bij de Vissers wel meer speelde waardoor Totilas uiteindelijk wel verkocht kon worden terwijl het eerst steeds nee, nee en nee was..

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 10:50

Ik heb net de docu teruggekeken en je zag dat edward en totilas een klik hadden die alexander en totilas niet hebben. En dat vind ik jammer, edward en totilas waren zo'n geweldig team, Edward had totilas zo geweldig aan het lopen, en dat krijg je niet terug.
Een paard kan wel zo'n geweldig paard zijn op zich maar vormt zich door een goede ruiter en dat was Edward voor totilas in mijn ogen.

Maargoed het zijt zo,
Ik hoop dat alexander totilas nog veel kan bieden, en wens hun veel succes in de topsport!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 10:57

SAKKIA schreef:
Ik begrijp niet, als het echt niet werkt tussen die twee, dat ze hem niet verkopen hoor!! Je wilt toch gewoon het beste voor het paard en als dat ergens anders is dan is dat ergens anders.

Wil niet zeggen dat hij perse terug moet naar Edward Gal hoor. Maar vraag me af wat je met een peperduur paard moet als je er niks mee hebt en niks mee kan. Nu lijkt het allemaal goed te komen en ben ik heel benieuwd hoe ze gaan presteren in Frankrijk straks :j

Begrijp me niet verkeerd, ik gun ze echt alle geluk van de wereld met Totilas en hoop echt dat we straks een top combinatie in de ring zien, die alles en iedereen er af rijdt. Puur om iedereen een lange neus te kunnen maken.

Maar stel, het werkt echt niet en het gaat ook niet meer werken. Waarom dan niet zo eerlijk zijn je verlies te nemen en toch te verkopen aan bijvoorbeeld Glock?

Ik denk dat Linssenhoff haar ego dat niet toelaat en bij PS brengt hij geld met zijn dekkingen.

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 10:57

kitty_gomez schreef:
Ik twijfel geen seconden dat Toot ook goed verzorgd word bij de buren.. maar wat ik het pijnlijke vind; is dat de magie totaal weg is. De magie die Ed en Toot samen hadden.... iets waar iedereen met stilte en kippenvel naar keek...

Iets wat nu totaal weg is, ik zie nu gewoon een Toot ik de ring.. zonder er iets magisch en kippenvel bij te voelen..

Een klik moet je voelen en kan je niet kopen... Mar voeld meer voor zijn andere zwarte paard. Ik begrijp dat ze Toot niet meer verkopen, maar wat is het zonde dat de magische combinatie Ed en Toot niet meer samen in de ring kan zien..

Helemaal mee eens...

Stiekem hoop ik dat ze ooit nog bedenken om hem toch aan Glock te verkopen...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 10:58

Jans schreef:
Ik denk zelf dat er bij de familie visser meer achter zit.. Kees heeft al zn hebben en houwen in NL ook verkocht en is naar Engeland vertrokken. (Dit is overal terug te vinden), mede door de bedreigingen en het uitgekotst worden door hippisch Nederland. Ik denk dat hij zich ook uit de voeten heeft gemaakt omdat zijn broer en diens zoon hun zaakjes niet zo goed op orde hadden wat bijna nog een debacle voor Hippisch Nederland kon betekenen met London, die nu van Glock is..

Ik denk dat er bij de Vissers wel meer speelde waardoor Totilas uiteindelijk wel verkocht kon worden terwijl het eerst steeds nee, nee en nee was..

jeetje dat zou inderdaad wel eens de reden kunnen zijn. Ik wist niet eens dat het broers waren dus ik had zo ver nog niet gedacht.

jopline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 10:59

Het gaat niet om geld, macht ed, tis afgunst. Duitsland heeft altijd gedomineerd in de paardensport, KNHS is overheid, daar worden politieke keuzes gemaakt. Anky & Jef blijven net als Van Gaal dicht bij zichzelf en daar kom je het verst mee. Als ze EG Toti weer laten rijden, dan wordt het weer magisch, zo niet, erg dom. Rath heeft goede paarden genoeg, zelfs de beste trainer met Jef van de wereld. Jiska vd Akker wilde Toti kopen, maar fokker vroeg te veel en alleen als je klasse van EG hebt dan zie je Toti genieten. Prachtig *D

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 11:02

dat denk ik inderdaad ook, hoewel volgens de berichten Kees zich in 2005 al had laten uitkopen... echter via leuke constructies kun je natuurlijk nog wel aandelen hebben.. maar geen vinger in de pap zegmaar.
Daarnaast (heb de quote 500 even bekeken) had hij in 2009/2010 nog 141 mln vermogen en inmiddels 80 miljoen (schattingen van de quote500). Dat is een forse vermindering... nu zal een (ex) vastgoedman waarschijnlijk altijd wel (wat) investeringen in vastgoed hebben en zijn de jaren 2009-2013 nu niet bepaald makkelijk geweest voor vastgoedmagnaten en projectontwikkelaars, maar toch

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 11:09

SAKKIA schreef:

Verlies te nemen? Rath heeft de laatste grote wedstrijd in Aken met alle toppers erbij gewoon gewonnen hoor! Ok Valegro was iets uit vorm, maar hij liep top daar. Tuurlijk de magie die edward had met hem komt niet zomaar terug maar op dit moment scoort hij maar iets minder aan punten dan toen met edward hoor dus om nu te zeggen neem je verlies. Dat vind ik pas toepasselijk als hij niet eens in de buurt kan komen van de wereldtop

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 11:11

Mark my words: Totilas is op de komende Wereldkampioenschappen het paard om te verslaan.

Buiten Damon Hill, denk ik niet dat Valegro, Undercover of Parzsival in de buurt kunnen komen strakjes. Ik denk dat het gaat tussen Totilas en Damon Hill

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 11:17

Love_myhorse schreef:
kitty_gomez schreef:
Ik twijfel geen seconden dat Toot ook goed verzorgd word bij de buren.. maar wat ik het pijnlijke vind; is dat de magie totaal weg is. De magie die Ed en Toot samen hadden.... iets waar iedereen met stilte en kippenvel naar keek...

Iets wat nu totaal weg is, ik zie nu gewoon een Toot ik de ring.. zonder er iets magisch en kippenvel bij te voelen..

Een klik moet je voelen en kan je niet kopen... Mar voeld meer voor zijn andere zwarte paard. Ik begrijp dat ze Toot niet meer verkopen, maar wat is het zonde dat de magische combinatie Ed en Toot niet meer samen in de ring kan zien..

Helemaal mee eens...

Stiekem hoop ik dat ze ooit nog bedenken om hem toch aan Glock te verkopen...

Hoop ik ook nog steeds, maar nadat ik mevrouw Linsenhoff aanhoorde gisteren is mijn laatste sprankje hoop eigenlijk de grond in geboord. Dat laat haar ego echt niet toe :n
Misschien dat Rath het zelf nog wel zou willen aangezien hij toch meer lijkt te hebben met Bretton Woods.
Maar stiekem hoop ik dat Rath faalt op de WEG en dat hij dan weer terug gaat naar Edward :+

Ik moest er wel om grinniken dat ze alles uit Nederland moeten halen om tot succes te komen. Eerst uiteraard het paard, vervolgens de trainer en hoefsmid en dierenarts :+

Djonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 11:17

Ik vond het wel heel komisch dat Paul S. de kans heeft gekregen om Totilas te kopen van de fokker, maar dat hij daar in eerste instantie niet op in is gegaan. Daarna moest hij hem hebben en heeft hem uiteindelijk ook gekocht voor veel meer geld...
Ik vraag me dan wel af of Paul. S. een beetje zicht heeft op paarden. Dit omdat hij in eerste instantie hem niet wilde kopen terwijl de 'kenner' ziet dat het een topper is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 11:19

Wat ik begreep is Paul. S destijds nooit naar totilas komen kijken.