Bokker Novalues van start in de Mongol Derby

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 10:47

Das nie hard nie :n Hoop dat alles oke is.

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 10:49

Ze staat idd al een hele tijd stil voor mijn gevoel. Of de tracker is (weer) stuk of er is iets anders aan de hand? Ze neemt in ieder geval niet de makkelijkste route zo te zien.

chocobroodje

Re: Bokker Novalues van start in de Mongol Derby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 10:51

De meeste zijn onderlangs gegaan zo te zien. Ah misschien valt het wel mee allemaal :D

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 10:53

De tracker doet het nog wel, want er zijn kleine slingertjes in haar route te zien. En anders zou de snelheid ook 0 km/h zijn lijkt mij. Nee, er moet echt iets aan de hand zijn. Zelfs wandelend ga je nog sneller dan 2 km/h.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 10:55

Wel afhankelijk van het terrein natuurlijk. In Nederland loop je zo 6 km/h, in de bergen of jungle is 2 km/h soms al een hele mooie snelheid...

Leuk om dit op deze manier 'n beetje te volgen :)

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 10:56

Misschien heeft ze een paar minuten stil gestaan, om de route te checken oid? Of omdat ze een rotbok heeft :Y) Dat haalt het gemiddelde ook snel omlaag natuurlijk.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:00

Ze zit nu op vlak terrein en Chris kan heel goed in de bergen lopen dus in allebei de gevallen zou ze harder moeten gaan.
Misschien is het paard kreupel.
Ze staat nu al een uur vrijwel stil.

Maar ik zal ophouden met mijn pessimistische gepost. :x :D

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:01

Ik denk idd dat het gewoon de moeilijke kant van berg is. Meesten zijn idd ook via andere kant gegaan...
Wellicht wel helemaal geen goede paden/ veel grind/ erg rotsachtig enzo?! of ze merkt dat ze steeds niet goed "on track" zit en is idd kaart aan t lezen e.d....
en/ of misschien dat de pony's ook wel goed de weg kennen en daar misschien niet echt vooruit wil omdat ook gewend is aan andere kant van berg te gaan?!

Heb ik op vakantie namelijk ook wel eens gehad :+ We mochten na paar dagen keer vrij buitenrijden, maar paard wilde echt niet verder die van vriendin liep nog redelijk maar mijne echt met de rem erop, achteraf bleken we dus "verkeerd" te rijden (op pad waar ie nooit kwam) :+ toen we weer op bekend pad uitkwamen ging ie ineens weer stuk vlotter :')

maar ze heeft idd echt maar paar km in 2u gereden -O- maar hopelijk gaat t vanaf 21 weer als een Turbo :):)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:19

LindyH ben ook bezorgd dat er iets niet goed gaat met Chris. Laten we hopen dat we ons vergissen en er iets logisch aan ten grond slag ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:21

pien_2010 schreef:
LindyH ben ook bezorgd dat er iets niet goed gaat met Chris. Laten we hopen dat we ons vergissen en er iets logisch aan ten grond slag ligt.

Chris red zich wel joh! ze denk ik alleen de weg een beetje kwijt. Komt wel weer goed :D

Sienna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:24

Mij lijkt het alsof ze niet echt op de vlakte rijdt maar op licht hellend terrein. Ze gaat ook beetje uit de richting inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:28

Sienna_ schreef:
Mij lijkt het alsof ze niet echt op de vlakte rijdt maar op licht hellend terrein. Ze gaat ook beetje uit de richting inderdaad.

Ik denk dat ze over de berg heen wil omdat ze gezien heeft dat ze aan de andere kant moet zijn. En dat kost natuurlijk tijd.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:33

Oehh ze maakt het zich zelf wel lastig zo te zien, denk dat het heel lastig navigeren is daar. Maar ze komt er wel :D Ik geloof ook dat het gewoon een heel lastig stuk is, er zullen ook weinig paden/mogelijkheden zijn en als je dan het terrein niet kent kun je voor lastige beslissingen komen te staan (rij ik door of draai ik om)

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:33

Zo te zien wel. Ze lijkt nu middenin de bergen te zitten. Ja kost veel tijd.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:39

Anoniem schreef:
pien_2010 schreef:

Chris red zich wel joh! ze denk ik alleen de weg een beetje kwijt. Komt wel weer goed :D

Ja denk dat je gelijk hebt want met uitvergroten van de kaart is duidelijk dat ze aan het klimmen is en vanaf 11.17 uur is snelheid boven de 3 KM per uur uitgekomen en zat eerst boven de 2 KM.

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:59

ze maakt het zich zelf idd lastig... en ze gaat dit stukje erg langzaam.

Hopelijk heeft ze bij de volgende wissel een vlotte pony en kan ze een flink stuk inhalen.

Hoe die eerste het doet begrijp ik niet... volgens mij zit die continu in galop hahahah

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 12:07

Flinke 'rant' op de twitter, maar:

"Please be assured we are keeping track of penalties and time credits and the sums will get done - better to finish and change order once... ...dust settled than to hold riders at stations while time is "served"."

En SJ is gewoon heel goed denk ik, stond een update op twitter dat paard gewoon met een prima hartslag de HS binnenkwam dus ze kon zo weer door.

Hoop dat Chris snel weer wat vaart kan gaan maken, en dat ze niet te veel spierpijn heeft :))

mamajolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 12:14

Toch de verkeerde kant van de bergkam zoals ik al schreef ;) Gelukkig doen degene die na haar komen hetzelfde :D

Zodra ze hierover is, kan ze weer vaart gaan maken. Ze heeft nog heel wat uren vandaag om te rijden! Go Chris!

Edit: Ze zit op 21!!
2e Edit: tis wel een erg recht lijntje, zou haar tracker het weer niet doen?
Laatst bijgewerkt door mamajolijn op 12-08-14 12:17, in het totaal 2 keer bewerkt

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 12:16

Oehh nu idd midden op berg, had gedacht dat ze nog wel ff rechtdoor zou blijven gaan langs bergkam, maarja wij zien dat mooi van boven :+ maar als je daar rijdt en idd merkt dat je steeds naast route zit en er ook nog steeds niemand anders komt terwijl je zo langzaam gaat dan wil je natuurlijk eigenlijk zsm naar goede track maar pff pittig zo dwars over berg 8-) ze gaat wel weer ietsie harder (3.06) +:)+

Komen er nu wel 2 in volle snelheid ook aan zelfde kant aan...

Echt best spannend om zo e.e.a. te volgen := Ik hoop dat ze als aan andere kant is lekker aan inhaalslag op Heather begint *duim duim*

en die 1st die is blijkbaar heel goed in navigeren en tempo maken maar toch op niveau dat paard ook aankan want idd nog geen hartslag penalty's of zo dus hop hop door :=

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 12:20

8-) kijk ik nog eens ff op tracker en nu zo door berg zit ze zelfs alweer op 6.96km/h :):)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 12:21

Kan helaas niet volgen via de site, maar heeft ze nu door de bergroute wel een stuk afgesneden? Of is ze juist ingehaald?

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 12:23

En ze is op HS21 *\o/* Nu flink door bikkelen :D

@Iris, de bergkam liep recht vanaf 20 naar 21, je kon er links of rechts langs maar links kwam je dan niet bij 21 uit maar moest je eerst de berg over. De meesten zijn er dus rechts langs gegaan maar Chris, en de mensen na haar, links, en het lijkt dat Chris zich toen besefte dat ze de berg over moest en dus maar recht omhoog is gegaan :))

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 12:33

Killyenn schreef:
Flinke 'rant' op de twitter, maar:

"Please be assured we are keeping track of penalties and time credits and the sums will get done - better to finish and change order once... ...dust settled than to hold riders at stations while time is "served"."

Dat klinkt idd alsof ze't aan het eind allemaal wel recht gaan trekken *plaatsvervangend opgelucht :D *

Hopelijk pakt Chirs zo een fit paardje met flinke conditie zodat ze even een sprintje kan trekken om die bergkam goed te maken
Wat betreft diverse opmerkingen die ik hier las over d'r snelheid: niet vergeten dat wat wij zien alleen horizontale beweging is en kilometers in vogelvlucht. Bij klimmen gaat ze echt wel harder dan 2 km. p.u. maar die 2 km. is alleen maar wat wij op de kaart zonder 't hoogteverschil zien. Dat maakt kaartlezen en routes bepalen dus ook zo lastig (en iets waar heel veel mensen die minder goed kaart kunnen lezen zich op verkijken). Een route van 5 km. op de kaart kan wel 20 werkelijk gereden kilometers zijn.
Chris is ervaren als het om route bepalen in de bergen gaat dus die weet zich daar echt wel te redden, ook mét paard. Of ze af zal stappen weet ik niet, lijkt me met deze paardjes niet verstandig want ik vermoed dat je ze dan ook heel rap kwijt bent en dan heb je een groter probleem.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 12:35

Iris82 schreef:
Kan helaas niet volgen via de site, maar heeft ze nu door de bergroute wel een stuk afgesneden? Of is ze juist ingehaald?

Ze reed 1st gelijk op met Heather die dus wel aan goede kant van berg reed en nu dus al halverwege 21 naar 22 is, dus ze is wel wat achter geraakt hierdoor, maar gezien ze nu weer snelheid aan t maken is en heather toch nog niet zó ver voor is geraakt denk ik dat ze daar wel weer voorbij komt 8-)
en lees in Killy-enn gelukkig dat de tijd aan t eind gecorrigeerd wordt +:)+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 12:39

Mogen ze vandaag weer doorrijden tot ongeveer 14.30 uur?