TROS Opgelicht behandelt oplichtingszaak in de paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 14:15

Nicky1963 schreef:
secricible schreef:
Een fatsoenlijk koopcontract, eventueel icm een overboeking van de bank is het meest waterdicht.

Er is toch zeker niemand die een koopcontract opstelt bij de aankoop van een paard?

In al die jaren dat wij paarden hebben (gekocht) heeft 1 verkoper een contract opgesteld en dat
was omdat wij het dier een maand op proef kregen.

Wie heeft hier ooit een paard ge- of verkocht met contract? (is wel off topic)

Ik wel, meerdere paarden gekocht (en verkocht)met een contract erbij :), heb je netjes met de andere partij alles overlopen, geen gezeur achteraf, niet dat dat nodig is

Starbreeze

Re: TROS Opgelicht behandelt oplichtingszaak in de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 14:24

Aangezien een contract de enige manier is om eigendom aan te tonen, heb ik dat alsnog laten opstellen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 14:28

Nicky1963 schreef:
secricible schreef:
Een fatsoenlijk koopcontract, eventueel icm een overboeking van de bank is het meest waterdicht.

Er is toch zeker niemand die een koopcontract opstelt bij de aankoop van een paard?

In al die jaren dat wij paarden hebben (gekocht) heeft 1 verkoper een contract opgesteld en dat

Ik.

Toen ik mijn haflinger kocht heeft mijn vader een contract opgesteld en die is netjes getekend.
Hoe geldig dat is..geen flauw idee. Het is bijna 20 jaar geleden maar hij prijkt mooi in mijn fotoalbum :D .

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 14:32

Hmmm is "vriendin Linda" ook al niet eens in een rechtszaak verwikkeld geweest betreffende verkoop van een paard? Tenminste mocht ik de juiste Linda voor me hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 14:45

Nicky1963 schreef:
secricible schreef:

Ik koop alleen maar onder contract (wat ik zelf opstel!). Wil geen gedoe aan mn donder als de verkoper uiteindelijk het verhaal mooier maakt dan het is. Want laten we eerlijk zijn, mevrouw Judith Bok is niet de enige die nogal graag zaken onder het tapijt schuift.

Vind het zelfs raar wanneer er geen contract wordt opgesteld. Kan een hoop problemen, zoals vragen geopperd in deze zaak: Wie is eigenaar? voorkomen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 14:52

Ik heb mijn pony destijds ook verkocht met een contract en achteraf ben ik daar heel blij om geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 14:53

Rowdine schreef:
Kan een hoop problemen, zoals vragen geopperd in deze zaak: Wie is eigenaar? voorkomen.

Ben het met je eens, maar ik denk nog steeds dat er allang duidelijk is van wie het paard is, maar dat de eigenaar alle moeite doet om officieel vooral GEEN eigenaar te zijn..... Nogmaals van een kale kip kan je niet plukken.

Degenen die nu claimen eigenaar te zijn, zeggen dit omdat ze nog geld tegoed hebben van Bok. Bok heeft een paspoort afgegeven om voorlopig even van het gezeur van Spreeuw af te zijn, Bok weet dondersgoed dat een paspoort verder niet zoveel zegt. Verder kan Zieltjens geen aanspraak op het paard doen zolang niet duidelijk is of het paard van Bok is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 14:56

[***] schreef:
Rowdine schreef:
Kan een hoop problemen, zoals vragen geopperd in deze zaak: Wie is eigenaar? voorkomen.

Ben het met je eens, maar ik denk nog steeds dat er allang duidelijk is van wie het paard is, maar dat de eigenaar alle moeite doet om officieel vooral GEEN eigenaar te zijn..... Nogmaals van een kale kip kan je niet plukken.

Degenen die nu claimen eigenaar te zijn, zeggen dit omdat ze nog geld tegoed hebben van Bok.

Dat weet jij toch niet? Ik heb geen idee wie de eigenaar is hoor? Werd uit het verhaal geenszins duidelijk. Of heb jij alle stukken ingezien, mevr de rechter?

De vrouwen in de zaak claimen geen eigenaar te zijn, maar zijn bezig met een beslaglegging zodat ze het paard kunnen verkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 15:08

Rowdine schreef:
Dat weet jij toch niet? Ik heb geen idee wie de eigenaar is hoor? Werd uit het verhaal geenszins duidelijk. Of heb jij alle stukken ingezien, mevr de rechter?
:D :D :D
Maak je niet zo druk meid ;) .
Ik denk (dat schreef ik net ook al) dat het wel duidelijk is wie de eigenaar is, maar om tegen te gaan dat er beslag gelegd gaat worden, laten ze dit zo onduidelijk mogelijk. Of nee, het is niet duidelijk wie de eigenaar is, maar ik denk dat ik weet wie de eigenaar is. :j

Ben het met je eens dat de vrouwen niet claimen eigenaar te zijn, dat heb ik verkeerd omschreven (maar ja, ik ben dan ook geen rechter -:) ), maar zo kwam het op mij over in het programma en daar wordt hier in het topic over gespeculeerd.

Oh, by the way, heb jij alle stukken ingezien???

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 15:10

Raar dat zovelen het paspoort nog als eigendomsbewijs zien.
Ook het stamboek papier is geen eigendomsbewijs.

Hoop mensen met boter op hun hoofd, en de TROS ook.

Ik ben het met een aantal posters hier eens:
als je niks op je naam hebt staan dan kunnen ze ook niets in beslag nemen.
Maar ze kunnen haar wel aanklagen voor valsheid in geschrifte en oplichting.

Dat de dame met het paspoort nog geld uitgeeft aan een advocaat, ze moet langzamerhand toch weten dat ze geen eigenaar van Calypso is en zal worden. Als compensatie voor een ander paard, dat lijkt op twee maal bij de neus genomen.

De stal is ook goed bezig: Paard wordt getraind zodat het bij verkoop meer oplevert.
De eigenaar heeft daar geen opdracht voor gegeven.
De hamvraag is dan ook naar welke schuldeiser gaat dat geld?
Misschien wordt de fiscus wakker van al deze aandacht, ik vermoed dat er ook op dat gebied misschien ook wel bedrijfsschulden te vinden zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 15:10

[***] schreef:
Rowdine schreef:
:D :D :D
Maak je niet zo druk meid ;) .
Ik denk (dat schreef ik net ook al) dat het wel duidelijk is wie de eigenaar is, maar om tegen te gaan dat er beslag gelegd gaat worden, laten ze dit zo onduidelijk mogelijk.

Ben het met je eens dat de vrouwen niet claimen eigenaar te zijn, dat heb ik verkeerd omschreven (maar ja, ik ben dan ook geen rechter -:) ), maar zo kwam het op mij over in het programma en daar wordt hier in het topic over gespeculeerd.

Ik maak me niet druk. We weten pas wie de eigenaar is als de rechter uitspraak heeft gedaan.
Wanneer het om rechten gaat is op dit forum ineens iedereen advocaat of heeft een juridische achtergrond of denkt er iig een hoop vanaf te weten. Hierdoor worden zoveel onwaarheden de wereld in geslingerd. Zonde :)

Hoezo zou ik alle stukken in moeten hebben gezien? Ik pretendeer toch niks?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-04-14 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 15:11

Zeeuwtje68 schreef:
ik geloof nooit dat linda de eigenaar das gewoon een vriendin van die bok.. die spelen samen onder 1 hoedje en proberen dat paard mee te nemen en gewoon weer door te verkopen.. dat denk ik dan..

:j :j :j :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 15:17

Rowdine schreef:
Ik maak me niet druk. We weten pas wie de eigenaar is als de rechter uitspraak heeft gedaan.
Wanneer het om rechten gaat is op dit forum ineens iedereen advocaat of heeft een juridische achtergrond of denkt er iig een hoop vanaf te weten. Hierdoor worden zoveel onwaarheden de wereld in geslingerd. Zonde

Ach is dat niet een beetje inherent aan een forum? "We" weten helemaal niets en zullen hoogstwaarschijnlijk ook nooit het naadje van de kous te weten krijgen. Gaat ons helemaal niets aan.

Als we allemaal de waarheid weten is het speculeren op een forum over een onderwerp als dit niet zo leuk.

Zonde? Wat nou zonde? Voor wie? Wat gebeurt er dan? Wat gaat er fout? Wie komt er daardoor in de problemen?

Kom op zeg het is een forum van, over en door paardenmeisjes.....

Ik pretendeer ook niks. Ik speculeer alleen maar.

Gelukkig is de rest wat op Bokt en op internet staat allemaal waar.

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 15:22

Ik denk dat de hoofdmoot in dit verhaal is dat de paardenwereld uit moet kijken voor Judith Bok, ( en daar was een eerder topic ook al voor bedoeld volgens mij) handelend onder de naam JBS of JBSportpaarden, B&B of B&B sportpaarden. Of Calisto nu van haar is of niet, ze heeft duizenden , duizenden euro's aan schuld en nee ik geloof nooit dat ze dat gaat voldoen, als er maar niet NOG meer mensen de dupe worden van haar handelswijze, ook wij kunnen fluiten naar ons geld, helaas. Maar nog erger vind ik dat ze het vertrouwen van mensen die me HEEL dierbaar zijn heeft misbruikt -:(- en zegt dat ze kanker heeft.
Laatst bijgewerkt door gap op 23-04-14 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 15:22

Ashley5760 schreef:
Wij verkopen ook nooit paarden onder contract... Waarom?
Als paspoort compleet is, betaling voldaan is het paard verkocht als hij hier het erf af gaat. Voorheen mogen ze alle mogelijke onderzoeken doen maar als hij het erf af is is hij verkocht. Punt. Wij geld, zij paard en alle bijbehorende papieren.
Meer duidelijkheid kun je toch niet hebben?
Pas als je met proef, blessures, papieren die niet binnen zijn, geld dat nog betaald moet worden enz enz gaat hobzakken krijg je problemen... (wat men met contract tegen probeert te gaan).

Een contract betekend toch niet standaard dat je allerlei ingewikkelde afspraken wilt maken? Als ik iets duurs koop neem ik altijd de bon mee lijkt me met een paard ook verstandig?

Volgens mij kan je gewoon een standaard contract downloaden bij vereniging eigenpaard oid waar eigenlijk alleen maar instaat ""pietje koopt paard X van Jantje voor bedrag x op datum xx-xx-20xx" met een paar andere standaard bepalingen. Het is dan gewoon achteraf duidelijk dat het paard ook daadwerkelijk door pietje van jantje is gekocht op die datum, want als je dingen mondeling afspreek kan een van de partijen soms ineens een heel andere visie hebben op hoe zo'n gesprek is verlopen.
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 23-04-14 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 15:23

[***] schreef:
Rowdine schreef:
Wanneer het om rechten gaat is op dit forum ineens iedereen advocaat of heeft een juridische achtergrond of denkt er iig een hoop vanaf te weten. Hierdoor worden zoveel onwaarheden de wereld in geslingerd. Zonde

Ach is dat niet een beetje inherent aan een forum? "We" weten helemaal niets en zullen hoogstwaarschijnlijk ook nooit het naadje van de kous te weten krijgen. Gaat ons helemaal niets aan.

Als we allemaal de waarheid weten is het speculeren op een forum over een onderwerp als dit niet zo leuk.

Zonde? Wat nou zonde? Voor wie? Wat gebeurt er dan? Wat gaat er fout? Wie komt er daardoor in de problemen?

Kom op zeg het is een forum van, over en door paardenmeisjes.....

Ik pretendeer ook niks. Ik speculeer alleen maar.

Gelukkig is de rest wat op Bokt en op internet staat allemaal waar.

Werd er maar wat meer waarheid verkondigd. Dan zou er nu niet een verhaal gaande zijn dat als je een paard 3 maanden verzorgt, je eigenaar bent :+

Speculeren is allemaal leuk en aardig, maar bedenk wel dat je mensen daarmee ene bepaald daglicht stelt. Zou jij het leuk vinden als er over jou gespeculeerd wordt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 15:24

gap schreef:
Zeeuwtje68 schreef:
ik geloof nooit dat linda de eigenaar das gewoon een vriendin van die bok.. die spelen samen onder 1 hoedje en proberen dat paard mee te nemen en gewoon weer door te verkopen.. dat denk ik dan..

:j :j :j :j

Rowdine, volgens mij zijn er meer mensen die hetzelfde denken als ik. En als ik het goed begrijp heeft gap zelfs met deze nare mevrouw te maken gehad, of mag ik haar ook geen nare mevrouw noemen? We weten immers de "waarheid" nog niet.

En ja hoor, je mag gerust over mij speculeren. Ik ben nl een "aardige mevrouw". Ik kom niet in een televisie programma omdat mensen duizenden euro's van mij krijgen. Want laten we wel wezen, mevrouw Bok, komt op mij niet helemaal "aardig" over (understatement) ;).

Er zijn nogal wat mensen wiens vertrouwen zij beschaamd heeft.

Citaat:
Of Calisto nu van haar is of niet, ze heeft duizenden , duizenden euro's aan schuld en nee ik geloof nooit dat ze dat gaat voldoen, als er maar niet NOG meer mensen de dupe worden van haar handelswijze, ook wij kunnen fluiten naar ons geld, helaas. Maar nog erger vind ik dat ze het vertrouwen van mensen die me HEEL dierbaar zijn heeft misbruikt -:(- en zegt dat ze kanker heeft.
Dit durf ik met een gerust hart "niet aardig" noemen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-04-14 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 15:26

[***] schreef:
Rowdine, volgens mij zijn er meer mensen die hetzelfde denken als ik. En als ik het goed begrijp heeft gap zelfs met deze nare mevrouw te maken gehad, of mag ik haar ook geen nare mevrouw noemen? We weten immers de "waarheid" nog niet.

En ja hoor, je mag gerust over mij speculeren. Ik ben nl een "aardige mevrouw". Want laten we wel wezen, mevrouw Bok, komt op mij niet helemaal aardig over (understatement) ;)

Zo kinderachtig heb ik ze niet vaak gezien :7 Veel plezier met je gespeculeer, ik hoop dat het bijzonder leerzaam is :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 15:30

Rowdine schreef:
[***] schreef:

En ja hoor, je mag gerust over mij speculeren. Ik ben nl een "aardige mevrouw". Want laten we wel wezen, mevrouw Bok, komt op mij niet helemaal aardig over (understatement) ;)

Zo kinderachtig heb ik ze niet vaak gezien :7 Veel plezier met je gespeculeer, ik hoop dat het bijzonder leerzaam is :D

Dit noemen zo ook wel de weg van de minste weerstand. Dankjewel!

Ik speculeer verder (en velen met mij).

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 15:35

Ik denk ook dat de uitzending eigenlijk wel heel sterk het beeld in de hand werkt dat die Linda met haar onder een hoedje speelt? Ze wordt direct genoemd als "de vriendin van" en geeft ook geen reactie. Maar aangezien de volledige naam van die linda niet genoemd word denk ik niet dat zij daar direct heel veel last van heeft als mensen die indruk ook benoemen er zijn zoveel Linda's?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 15:35

[***] schreef:
Rowdine schreef:

Dit noemen zo ook wel de weg van de minste weerstand. Dankjewel!

Ik speculeer verder (en velen met mij).

De weg van de meeste weerstand kost me teveel tijd aangezien bokkers maar wat roepen.
Met 'aardig zijn' kom je nergens in de rechtbank. Het gaat om feiten die bewezen kunnen worden.
Al hetgeen niet bewezen kan worden, is niet waar :)

Dat zij geen aardig mens is kan iedereen aan de beelden afzien, maar het is denk ik niemands belang zaken aan te gaan nemen voor waarheid waarvan niemand weet hoe het zit.
Wie eigenaar is, Linda, Judith, of weet ik veel, geen idee :) Laten we dat nu gewoon in het midden laten.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 15:38

gap schreef:
Ik denk dat de hoofdmoot in dit verhaal is dat de paardenwereld uit moet kijken voor Judith Bok, ( en daar was een eerder topic ook al voor bedoeld volgens mij) handelend onder de naam JBS of JBSportpaarden, B&B of B&B sportpaarden. Of Calisto nu van haar is of niet, ze heeft duizenden , duizenden euro's aan schuld en nee ik geloof nooit dat ze dat gaat voldoen, als er maar niet NOG meer mensen de dupe worden van haar handelswijze, ook wij kunnen fluiten naar ons geld, helaas. Maar nog erger vind ik dat ze het vertrouwen van mensen die me HEEL dierbaar zijn heeft misbruikt -:(- en zegt dat ze kanker heeft.

Hoeveel paardenmensen (of mensen met paarden) zullen gekeken hebben naar t programma? Of hier op bokt het verhaal lezen?
Al veel eerder was bekend dat zij niet te vertrouwen is.
Ik werd een aantal maanden geleden al gewaarschuwd om haar op afstand te houden.
Heb zelf een aantal FB'vrienden die ook vrienden met JB zijn. Stel dat zij het hele verhaal niet kennen, ik kan ze toch niet gaan waarschuwen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 15:39

Rowdine schreef:
Al hetgeen niet bewezen kan worden, is niet waar
Dat is niet per definitie zo. Als iets niet bewezen is, wil dat niet zeggen dat het niet gebeurt is of niet waar. Er zijn zat mensen die vrijgesproken zijn, maar die echt wel iets gedaan hebben. Soms lukt het gewoon niet om de bewijsvoering rond te krijgen.

Rowdine schreef:
Wie eigenaar is, Linda, Judith, of weet ik veel, geen idee Laten we dat nu gewoon in het midden laten.
Ik heb wel een idee, maar ben het met je eens dat we het beter maar in het midden kunnen laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 15:54

[***] schreef:
Rowdine schreef:
Al hetgeen niet bewezen kan worden, is niet waar
Dat is niet per definitie zo. Als iets niet bewezen is, wil dat niet zeggen dat het niet gebeurt is of niet waar. Er zijn zat mensen die vrijgesproken zijn, maar die echt wel iets gedaan hebben. Soms lukt het gewoon niet om de bewijsvoering rond te krijgen.

Jep, dat had ik wat anders moeten formuleren.

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 15:55

Citaat:
Hoeveel paardenmensen (of mensen met paarden) zullen gekeken hebben naar t programma? Of hier op bokt het verhaal lezen?
Al veel eerder was bekend dat zij niet te vertrouwen is.
Ik werd een aantal maanden geleden al gewaarschuwd om haar op afstand te houden.
Heb zelf een aantal FB'vrienden die ook vrienden met JB zijn. Stel dat zij het hele verhaal niet kennen, ik kan ze toch niet gaan waarschuwen?

Punt is dat voorheen als je op google zocht naar Judith Bok er niets te voorschijn kwam, waardoor ze jaren schade heeft kunnen aanrichten, nu type je haar naam en er komt van alles tevoorschijn, dat kunnen mensen als waarschuwing meenemen, was dit jaren eerder gebeurt dan had er al veel leed voorkomen geweest.