Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daniekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:26

Er is wel geschoten, ik woon in dat dorp en ons is uitleg gegeven door een agent. Er is een wapen getrokken en van 1 partij geschoten, niet over en weer, vandaar alleen gaten in het 'knokploeg busje'

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:27

Air schreef:
Babootje: maar wordt een paard niet meer waard als het naar de OS is geweest?

Na het debacle met Totilas lijken Olympische paarden onverkoopbaar.
Niemand wilde Valegro hebben!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:27

Maar als het haar nou om de centen te doen geweest was dan had het toch slimmer geweest om hem na de OS te verkopen? Als hij daar daadwerkelijk mee had gelopen dan zal zijn waarde wel enorm omhoog geschoten zijn.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:29

friendly schreef:
En in al die topics vind ik het niet slim. Dat je hoe dan ook je paard terug wil halen oke...maar als je denkt dat er weerstand op komt neem je een instantie mee die kan afdwingen dat je je paard echt mee kunt nemen zonder geweld.

Nee slim is het zeker niet... Maar als je je paard terug wilt en je weet geen andere oplossing.. (ik praat het niet goed overigens, maar kan wel begrijpen waarom iemand het doet)

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:30

easygoing schreef:
Maar als het haar nou om de centen te doen geweest was dan had het toch slimmer geweest om hem na de OS te verkopen? Als hij daar daadwerkelijk mee had gelopen dan zal zijn waarde wel enorm omhoog geschoten zijn.

Ligt eraan! Als het daar mis ging gaat de waarde na beneden

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:33

daniekjuh schreef:
Er is wel geschoten, ik woon in dat dorp en ons is uitleg gegeven door een agent. Er is een wapen getrokken en van 1 partij geschoten, niet over en weer, vandaar alleen gaten in het 'knokploeg busje'

In update 2 staan foto's van een busje met kogelgaten in de voorruit .... Logischerwijs zou je zeggen dat die knokploeg niet op het eigen busje zou schieten ;)

Mbt verkoop, zij is mede eigenaar en heeft dus een bepaald % van het paard, als dit minder dan 50% is lijkt me dat ze die zonder gevolgen voor de ruiter kan verkopen in principe. Als dit meer dan 50% is zou een evt nieuwe eigenaar het paard theoretisch gezien ook ergens anders kunnen stallen al zou de ruiter voor 49% eigenaar zijn.... Maar meestal zijn dat soort dingen beschreven, hopelijk in dit geval ook en anders is het mss een zure les (voor welke partij dan ook).

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:33

Als mevrouw in haar recht stond, dan zorgde ze toch wel dat ze dit spelletje netjes via advocaten zou spelen? Evt, indien mogelijk, eerst via een kort geding het paard veilig laten stellen ofzo?

Met een "knokploeg" een paard weghalen / weg laten halen vind ik nou niet echt geloofwaardig overkomen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:34

Peanutbutter schreef:
Het paard is in eigendom van Van Beelen.
Visser rijd het paard, en is geen eigenaar.

maar als die mevrouw van 2009 tot 2014 nooit betaald heeft voor training , stalling , inschrijvingen smid en dierenarts dan is dat toch een heel ander verhaal ...aan minstens 15.000 kosten per jaar heeft Visser er dus ook iets van een 75.000 € in gestopt ..mondelinge afspraken zijn daar in de meeste gevallen wel over gemaakt en dat is altijd met de afspraak "als ie een keer verkocht wordt dan : elk de helft van de opbrengst of de ruiter de helft van de meerwaarde etc .." dus dat ie hem niet mee zou geven zonder eerst op zijn rechten te wijzen ( via een advokaat in deze ) vind ik maar normaal

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:34

daniekjuh schreef:

Dus een agent heeft tegen jou gezegd dat er wel is geschoten door een partij?

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:35

Ik ontving via de politie app een bericht dat er ook twee hennepkwekerij zijn aangetroffen...

secricible

Re: Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:36

Het wordt steeds bonter.....

Roxxan

YvonneV

Cardy schreef:
friendly schreef:
En in al die topics vind ik het niet slim. Dat je hoe dan ook je paard terug wil halen oke...maar als je denkt dat er weerstand op komt neem je een instantie mee die kan afdwingen dat je je paard echt mee kunt nemen zonder geweld.

Nee slim is het zeker niet... Maar als je je paard terug wilt en je weet geen andere oplossing.. (ik praat het niet goed overigens, maar kan wel begrijpen waarom iemand het doet)

Cayenne schreef:
Ik heb Tommie gisteravond voor mijn werk gesproken en hij zat nog in de auto onderweg naar huis. Hij was op wedstrijd toen het gebeurde.
Ik blijf erbij: aan ieder verhaal zitten 2 kanten. Moeilijk. Geweld lost echter niets op en dat vind ik in dit verhaal het ergste.

Onmacht???? Hij hoorde het onderweg. Zijn vader en personeelslid mishandeld. Zijn topper was "gestolen". Het enige wat je op zo'n moment kan doen om je emoties te uiten is het op facebook zetten.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:38

Oh het wordt steeds mooier :)

Wat ik nog weet uit het verleden is dat me ooit eens verteld is dat het niet de meest makkelijke mensen zouden zijn. ( werden beschreven als 'kampers')

Maar goed doet niks af aan het rijden van Tommie die het paard toch lekker aan het lopen heeft. Niemand weet hier wat er precies gebeurd is en wat er aan vooraf gegaan is. Het is nu een beetje een tweede bartels aan het worden.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:39

amigootje schreef:
Ik ontving via de politie app een bericht dat er ook twee hennepkwekerij zijn aangetroffen...
Staat een beetje vaag omschreven in het nieuwsbericht. Is het op het erf of bij iemand anders.

Lindaonline

Roxxan schreef:
Wat verschrikkelijk allemaal. Dit gun je natuurlijk niemand.

Ik lees net op rtlnieuws dat er ook een hennepkwekerij gevonden is?

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... aire-ruzie

Welkom, je eerste post :)

Maar het is niet duidelijk op welk terrein die hennepkwekerij is gevonden.

Onali

kohtje schreef:
amigootje schreef:
Staat een beetje vaag omschreven in het nieuwsbericht. Is het op het erf of bij iemand anders.

Waar Vingino is aangetroffen. Maw toen hij dus al weggehaald was bij Tommie ;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:44

Er staat dat de omgeving is doorzocht en daar wietplantages zijn gevonden.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:48

geerke schreef:
leuke wereld die paardenwereld :j

_/-\o_ Ik dacht praktisch hetzelfde; gaat er gezellig aan toe daar, zo lekker sociaal ook vooral, met uitstekende communicatie :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:50

het is dacht ik toch wel algemeen geweten dat de paardenwereld niet de mooiste is.
Of zijn er echt nog paardenmensen zo naïef om dat wel te denken?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:50

Laatst bijgewerkt door YvonneV op 04-04-14 12:00, in het totaal 2 keer bewerkt

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:51

Paardrijden: extreme sport :')

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:53

Op RTL teletekst staat het ook al : Massale knokpartij om dressuur paard !

Vingino is in beslag genomen door de politie !

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:54

Yvonnedv: Iek! Dat meen je?! Als de Vissers hier mee te maken hebben is het allemaal geen zuivere koffie dus. Het verhaal wordt steeds gekker. (ik ga nu het artikel even lezen)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:55