Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

daffie1986 schreef:en juist daarom zou je dus die dieren af moeten maken als stichting. Je laat andere mensen betalen om een dier dat veel geld kost te onderhouden. Zou het wezen dat je geld nodig hebt voor een dure ingreep en zou het beestje daarna gewoon kunnen leven vindt ik het een ander verhaal.

RedPassion schreef:daffie1986 schreef:en juist daarom zou je dus die dieren af moeten maken als stichting. Je laat andere mensen betalen om een dier dat veel geld kost te onderhouden. Zou het wezen dat je geld nodig hebt voor een dure ingreep en zou het beestje daarna gewoon kunnen leven vindt ik het een ander verhaal.
Ah ja, ik was even vergeten dat geld voor velen de enige drijfveer is in dit leven.![]()
Je laat andere mensen niet betalen, ze kunnen er voor kiezen om te betalen om zo'n dier een kans te geven. En die dieren kunnen na een ingreep, of met bepaalde medicatie toch prima leven? Daar gaat het nou juist om. Genoeg dieren (en mensen) die chronisch ziek zijn, maar toch met medicatie en een wat aangepast leven een geweldige tijd kunnen hebben. Zijn zij dat dan niet waard, alleen omdat ze duurder zijn in het onderhoud dan een gezonde soortgenoot?
Mensen die dieren opvangen krijgen juist vaak de dieren die tussen wal en schip vallen, door een gebruiksaanwijzing of medische redenen, en die mensen vangen niet op om al die dieren dan maar af te laten maken omdat het anders wel erg duur wordt.

Cassidy schreef:Ja, doneren is vrijwillig, maar ik begin dat gebedel om meer en altijd maar meer goed zat te worden. Als het nou nog constructief besteed zou worden zoals bij Brooke, dan zou ik er nog vrede mee hebben, maar ik zie geen verbetering?
Budgetteren is belangrijk binnen een stichting. Kom je met je budget niet toe, dan ga even goed kijken naar je uitgavenpatroon.

Cassidy schreef:Dankjewel. Als je het niet erg vindt ga ik me daar morgen in verdiepen. Had al lang in bed willen liggen. Welterusten voor straks. En als je de begrotingen voor PINS voor dit jaar hebt, dan is geloof ik iedereen daar blij mee, scheelt weer zoekwerk.

Cassidy schreef:Je bent nu wel aannames aan het doen, met name de opmerking dat geld voor velen de enige drijfveer is in het leven. Ja, doneren is vrijwillig, maar ik begin dat gebedel om meer en altijd maar meer goed zat te worden. Als het nou nog constructief besteed zou worden zoals bij Brooke, dan zou ik er nog vrede mee hebben, maar ik zie geen verbetering? Sterker nog, alle berichten die komen vertellen dat het ondanks alle moeite alleen maar slechter wordt? En ik zie geen ingrepen? Ik zie paarden met permanente schade, waar geen ingreep meer mogelijk is, in leven gehouden worden. Niets mis mee als je daar de middelen voor hebt. Heb je dat niet meer, dan moeten er beslissingen genomen worden.
Cassidy schreef:Budgetteren is belangrijk binnen een stichting. Kom je met je budget niet toe, dan ga even goed kijken naar je uitgavenpatroon. Houdt dat in dat je veel uit moet geven aan een paar paarden, maar met dat bedrag meer paarden zou kunnen redden, dan vraagt dat om actie. Moeilijke actie, maar durf op dat moment beslissingen te nemen. En als ik alle filmpjes zo bekijk, kan Laura dat pertinent niet.
Cassidy schreef:Naar ons wijzen omdat wij dingen zien die fout gaan, en dan meteen roepen dat geld de wereld regeert omdat een ander de prioriteiten niet kan stellen....
Cassidy schreef:Je kunt je geld nu eenmaal maar eenmaal uitgeven. En je daarvan bewust zijn betekend niet dat je leven wordt geregeerd door geld. De opvang van een paard, is nu eenmaal wat kostbaarder dan de opvang van een rat. Ze leven doorgaans ook langer....
Houden van is loslaten. En dan maakt het niet uit of je het dier al jarenlang kent, of dat hij pas recent in je leven is gekomen.
RedPassion schreef:Houden van is soms loslaten, absoluut. Maar voor mij, en ik durf zomaar aan te nemen dat dat voor veel mensen die opvangen geldt, betekent dat niet dat er dieren die nog een kans hebben worden afgemaakt vanwege geld. Als een dier er te slecht aan toe is sta ik meteen bij de dierenarts. Maar als een dier met (dure) medicatie nog een jaar kan leven is er geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om het af te laten maken omdat ik voor dat geld ook drie anderen kan onderhouden. Zo zakelijk en gevoelloos werkt houden van nou juist niet...
RedPassion schreef:Feitelijk is dat zo. Maar een doel van opvangen is toch juist om net die 'kneusjes' een kans te geven? De gezonde dieren vinden makkelijker een plekje. Hoe doe je dat dan gevoelsmatig? Ik zou het niet kunnen en van wat ik hier begrijp van jullie kan de eigenaresse van deze paardenopvang dat ook niet. Ik snap dat heel goed. Je gaat juist opvangen om dieren te kunnen helpen, niet om er een hele berekening op los te laten wanneer een dier binnenkomt en voor euthanasie te gaan wanneer het iets duurder uitkomt dan begroot.
RedPassion schreef:Houden van is soms loslaten, absoluut. Maar voor mij, en ik durf zomaar aan te nemen dat dat voor veel mensen die opvangen geldt, betekent dat niet dat er dieren die nog een kans hebben worden afgemaakt vanwege geld. Als een dier er te slecht aan toe is sta ik meteen bij de dierenarts. Maar als een dier met (dure) medicatie nog een jaar kan leven is er geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om het af te laten maken omdat ik voor dat geld ook drie anderen kan onderhouden. Zo zakelijk en gevoelloos werkt houden van nou juist niet...
Gini schreef:Een correct business plan, wat is onze capaciteit, wat vangen we op en wat niet, wat stellen we ter adoptie en waar trekken we de grens van lijden. Wat zijn onze doelstellingen, wat is daarvoor ons budget en welke buffer hebben we. Met wie werken we samen.
Een correct zakenplan dus.
DAT doet het hem.