Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:37

IHN schreef:
annibel schreef:
Heeel erg dit..
Het lijkt me ook naar voor bijvoorbeeld de mensen die er altijd kwamen en de eigenaren, echt allés staat erop. Snap wel dat dit altijd zo gaat, maar zelfs de kopjes en servies uit de kasten!

Zouden de paarden die niet opgehaald worden gewoon geslacht worden? Denk sowieso dat dit voor sommige beter is.. Maar dan wel netjes in eigen land, en niet nog voor wat meer geld op transport naar het buitenland.

en ja..het is zeker naar...maar vergeet niet dat deze mensen er zelf voor hebben gekozen de regels te overtreden. dan weet je dat dit de consequenties kunnen zijn. Neemt niet weg dat mijn maag zich ook omdraait, hoor. Dit wens je niemand toe. En zoals ik begrepen heb, zijn ze altijd goed geweest voor hun cliënten en is de Belastingdienst ('s lands grootste dieven) de grootste schuldeiser.

Deze mensen hebben gefraudeerd met publiek geld, geld wat ingehouden wordt op jouw loon en wat bedoeld is om zorg mee te verlenen aan de kwetsbaren. Dat geld is gebruikt om sportpaarden mee te kopen.
Sorry hoor, maar met mensen die willens en wetens op deze manier frauderen heb ik totaal geen medelijden. En ik verbaas me over deze reactie.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:41

Wat is dat toch? De zielige kneusjes moeten worden gered (wat dat dan ook in mag houden) van de grote boze veiling. Terwijl er genoeg oudere paarden zijn die wellicht minder mankementen hebben, zonder veilingkosten.

theedoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:42

Ik zeg; niet geschoten is altijd mis KimD

Ik zou ook de curator bellen en het verhaal uitleggen :) nee heb je, ja kun je krijgen.

Verder vind ik het erg sneu voor de paardjes die geveild worden. Ik hoop alleen maar dat ze serieus geïnteresseerde particulieren als nieuwe eigenaar krijgen en niet in het handelscircuit terecht komen.

Maar eerlijk is eerlijk. Ik ga er mijn centen (en vooral de emotie die erbij gaat komen kijken) niet in steken. Heb vorig jaar al een ziek (zo gekocht) paard in moeten laten slapen, dat wil ik niet nog eens.

Mijn volgende paard wordt een 'gered projectje' uit Spanje bij Laura vandaan :) die paarden verdienen immers ook een 2e kans!

KimD

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:48

Ik heb even gebeld met de curator en de BVA, hier wordt niet aan meegewerkt tenzij je meer dan 60% boven de VP gaat zitten. Overigens ook wel logisch, er kunnen net zo goed 100 man interesse hebben. Echter is het een voordeel ik weet nu wel wat de richtprijs is van Doortje.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:49

kimberley12 schreef:
Wat moet een zorgboerderij met zoveel paarden? Is het daar dan zo groot?

Dat is de clou van het verhaal; de eigenaren hebben met geld dat voor de zorg van cliënten bedoeld was, dure sportpaarden en nog heel veel meer betaald voor privé-gebruik...

kiithos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:51

KimD schreef:
Ik heb even gebeld met de curator en de BVA, hier wordt niet aan meegewerkt tenzij je meer dan 60% boven de VP gaat zitten. Overigens ook wel logisch, er kunnen net zo goed 100 man interesse hebben. Echter is het een voordeel ik weet nu wel wat de richtprijs is van Doortje.

Neem aan dat je die hier niet gaat delen, die richtprijs ;-)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:53

KimD schreef:

Dat bedoel ik dus.

Die curator is ook niet van gisteren, die weet ook wel dat de kans dat zo'n dier veel meer op gaat brengen in de veiling groot is.

Citaat:
So what? Ik neem aan dat als je de situatie uitlegt en een lekker bod doet dat hij daar ook voor zal gaan in plaats van 40% eraf aan btw en veilingkosten.

Die veilingkosten en btw worden toch door de koper betaalt?

theedoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:54

Dat is neem ik aan 60% boven de start prijs..?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:55

Waarom ik op Doortje wil bieden?
Ze zou echt perfect zijn voor mijn moeder.
Ze spreekt ons allebei erg aan.
Maar wij gaan zeker niet boven de 500 euro incl. veilingskosten geven
aan een oud paard met ZE.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:58

Ik ga die richtprijs hier niet delen indd, en als ik zie wat Romyloverr wilt besteden maak ik een aardig kansje, als die andere bokker uiteraard niet nog hoger wilt gaan. Maar uiteraard zullen er van buitenaf ook wel bieders zijn, maar wie weet.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:01

Ik vind doortje ook leukk..

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:02

@Kim, vraagje als ze die prijs niet halen blijft het paard dan staan voor een volgende ronde? Of als de prijs die nu op internet staan wordt gehaald is paard verkocht? Puur uit interesse over hoe het werkt :)

MandyIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:02

Pff jeetje, niet alleen de paarden maar ook die spullen joh!

Ik werk zelf in de gehandicapten zorg en ik weet dat er veel gefraudeerd wordt. Het is jammer dat alles ten kosten gaat van degene die wel eerlijk zijn (bezuinigingen etc.)

Ik hoop echt van harte dat de paarden een goed plekje krijgen (dat hoop ik overigens voor alle paarden die te koop staan overal ;))
Ik heb zou zelf ook wel een paard er bij willen, ben ook al ff op zoek, maar wel een zonder gebreken.
Het paard wat ik nu heb heb ik ook na 4 jaar op rust moeten zetten en kan ik nu alleen nog voor de fun rijden af en toe. Ik wil nu wel een keer iets langer met mijn paard doen :P

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:03

De paarden worden nu geveild, ze hadden wel even hun best mogen doen, om ze even netjes te poetsen, en opnieuw te bekappen/beslaan, want hoe sommigen op hun hoeven staan, is een grof schandaal....

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:06

Ligt eraan hoever je onder de richtprijs zit. Maar dat staat ook allemaal heel specifiek in de voorwaarden.

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:07

Ik wilde zaterdag misschien wel even een kijkje gaan nemen bij (een van) de veulens. Maar ik las ergens dat er geen papieren bij zaten en deze niet gechipt zijn. Klopt dit?
Dit zou ook betekenen dat ik ze wettelijk gezien niet zou mogen vervoeren....

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:09

Het bekappen/beslaan van de hoeven zijn kosten, nogmaals de curator mag geen kosten maken. Hij mag enkel kosten maken indien de boedel hiervan profijt heeft. Ik denk dat een paard nu bekappen/beslaan geen enkele meerwaarde met zich mee zou brengen.

Ik hoop ook dat de paarden een goed tehuis krijgen, vind het jammer dat dit ten koste van de paarden moet gebeuren.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:10

Het keuringsrapport van Wedford is trouwens wel van 07-08-2012.
Dat is niet echt recent...

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:14

KimD schreef:
Ik ga die richtprijs hier niet delen indd, en als ik zie wat Romyloverr wilt besteden maak ik een aardig kansje, als die andere bokker uiteraard niet nog hoger wilt gaan. Maar uiteraard zullen er van buitenaf ook wel bieders zijn, maar wie weet.

Dankjewel, dan weet ik eigenlijk al genoeg.
Dan trek ik mij terug als bieder voor Doortje.
Dat zou alleen de prijs maar opdrijven, en ik gun KimD of een andere bokker haar zo goedkoop mogelijk :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:18

Als mag je haar lenen, want als het lukt komt ze in epen te staan. Dat is niet zover weg. ;)

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:20

Douraque schreef:
En het is niet de curator die zijn zakken vult, maar het is ten behoeve van de schuldeisers. Denk bijv. aan de ondernemers die voer/bodembedekking hebben geleverd. Je zult maar een kleine onderneming zijn die een schuld heeft, die moet toch betaald worden? Dan kan je toch niet zeggen ohh maar het zijn paarden dus die veilen wij niet. Sorry ondernemer u heeft pech?

:n Nee het is andersom, eerst de belastingdienst, DAN de curator en DAN de schuldeisers! Je denkt toch niet dat de curator al het geld wat de verkochte spullen opleveren gaat lopen verdelen onder de schuldeisers en zelf op een houtje gaat bijten ? Die zorgt écht wel dat hij/zij er zelf zéér goed uit gaat springen.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:23

Wat jij zegt is ook weer verkeerd aangezien volgens het insolventierecht als volgt werkt (afgelopen jaar nog een herhalingscursus van gehad): eerst gaat het salaris van de curator, dan de belastingdienst, dan pacht/hypotheek, dan pas de rest van de schuldeisers. Maar het salaris van de curator is door de rechtbank vastgesteld en is niet denderend hoog. Geloof mij, ken een heleboel curatoren die echt geen hoog salaris ontvangen uit de boedel.

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:40

Jammer dat Faye TM, de vosmerrie, een hartruis heeft... :( Had echt interesse in haar!
Mijn huidige e-pony lijkt sprekend op haar!

Mijn oog ligt ook op Fia Daula, kun je wat over haar vertellen Sammy?

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:46

Ik ben ook is aan het rondkijken op die site, er zitten echt super leuke beestjes tussen.
Ik ben benieuwd wat de uiteindelijke prijzen gaan worden.

Wel jammer dat de paarden die ik zo leuk vind allemaal wat hebben, er zitten leuke afstammingen bij!

faramunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:48

Vraag me af of alle info ook wel klopt.. zo zie ik dat Tara Manda, als 5 jarige de pavo cup heeft gelopen en volgens horse telex Z1 is, ipv L. In 2010 heeft ze nog Z gestart.