Jeugdinrichting voor jongen die pony ombracht na aanranding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 13:55

Ze heeft toch de andere kant gelezen?
Moet ze dan ook de 20 andere kanten van bokkers ook lezen?

Het is misschien netjes op te respecteren dat niet iedereen het eens is met de dader knuffelaars van bokt, om het maar zo oneerbiedig te omschrijven.
En lees maar eens de berichten bij Nu.nl dan zie je dat veel meer mensen dat hebben.
Verwacht geen respect voor jullie mening als er dat andersom ook niet is.

En wat me erg opvalt is het medeleven met de moeder, veel berichten daarop.
Meldt een slachtoffer zich komt er amper een zinnetje van medeleven uit.
Dat vind ik eng, echt eng.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:02

missje schreef:
saskiakefie schreef:
@Missje: Je open stellen kom je echt verder mee dan je mening doordrukken, schiet je niet echt veel mee op.

Ik druk mijn mening niet door hoor, maar wel diegene die over mijn mening inzitten.

misschien moeten meer mensen zich eens niet zo inleven en inlezen en gewoon de straffen opleggen die passend zijn bij geweld.
misschien dat ze zich dan eens van te voren achter de oren krabben en hulp zoeken ipv slachtoffers achter laten.
maar ik wil jullie wel eens horen als je moeder, vader, kind, paard of wie dan ook vermoord word.
denk dat dan het inlevings gevoel een heel stuk minder is.

hoe dan ook , ieder zn mening en mijn mening is opsluiten en de sleutel ver weg gooien zodat er nooit meer slachtoffers door hem gemaakt kan worden.
en hier laat ik het bij. Want dit topic gaat immers niet over mij en mijn mening maar over een of andere rand debiel die sex had met een paard en daarna het ook nog nodig vond om het onschuldige dier dood te maken en te verminken, ik hoop alleen maar dat het ook in deze volgorde was

Misschien als je onze reacties had gelezen dan had je gelezen dat de meeste hier in die zorg werken. En er dus verstand van hebben.. En zich daarom meer in kunnen leven.

En achter de oren krabben?? Jij denk dat hij het voor z'n lol heeft gedaan? Hij is psychisch ziek. Dus die heeft op dat moment het besef niet. Opsluiten en de sleutel weggooien heeft dus geen enkele zin.

Maargoed ik zie alweer dat er mensen zijn die hun eigen zin willen doordrijven en niet openstaan voor andere dingen :7

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:11

Je hebt inderdaad gelijk quera dat het duidelijk is dat bepaalden hun mening willen opdringen bij een ander. En dat ben je vooral zelf. Waarom mag ze geen andere mening hebben. Jij bent degene die over haar mening valt en vind dat ze haar mening moet veranderen omdat andere er volgens jouw meer verstand van hebben. Word een saaie boel als we daar altijd maar achter aan moeten lopen.

Citaat:
En wat me erg opvalt is het medeleven met de moeder, veel berichten daarop.
Meldt een slachtoffer zich komt er amper een zinnetje van medeleven uit.
Dat vind ik eng, echt eng.

Is inderdaad wel een beetje eng dat er meer compassie is voor de dader dan voor de eigenaren van de slachtoffers.

Ik weet zo gauw de naam niet maar in ieder geval sterkte. Kan goed begrijpen dat je er heel wat slapeloze nachten door gehad hebt. En wees ergens maar blij dat jezelf de dader niet betrapt hebt wie weet wat je dan gedaan had.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 11-01-14 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:13

Tigra_ schreef:
Je hebt inderdaad gelijk quera dat het duidelijk is dat bepaalden hun mening willen opdringen bij een ander. En dat ben je vooral zelf. Waarom mag ze geen andere mening hebben. Jij bent degene die over haar mening valt en vind dat ze haar mening moet veranderen.

Tuurlijk mag je een andere mening hebben. Maar als iemand niet eens de moeite neemt om de berichten door te lezen. Nee sorry die neem ik niet serieus.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:14

Overigens zal het voor mij zeker zo zijn dat als het om mijzelf gaat, ik anders reageer; dan zal emotie de overhand hebben ipv de ratio.
Snap ook wel de reacties puur uit emotie geschreven, absoluut.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:16

quera schreef:
Tigra_ schreef:
Je hebt inderdaad gelijk quera dat het duidelijk is dat bepaalden hun mening willen opdringen bij een ander. En dat ben je vooral zelf. Waarom mag ze geen andere mening hebben. Jij bent degene die over haar mening valt en vind dat ze haar mening moet veranderen.

Tuurlijk mag je een andere mening hebben. Maar als iemand niet eens de moeite neemt om de berichten door te lezen. Nee sorry die neem ik niet serieus.

Dat moet jezelf weten maar dan hoef jij jouw mening nog niet door te duwen dat ze perse alles zou moeten doorlezen voordat ze een mening mag plaatsen.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:20

Wat een heftig topic. Zelfs de moeder van de jongen, wat moet zij het vreselijk hebben :n

Ik geef toe dat ik ook even een heel kwaad gevoel kreeg bij het lezen van de openingspost.
Maar dat lijkt me menselijk..
Gelukkig even wat meer nadenken, de vooral rest doorlezen en kan ik me wat meer nuanceren.

Het is hoe dan ook vreselijk wat hij gedaan heeft, kan me niet bevatten wat er in zijn hoofd om ging. Of hoe dat kan.. Zou mij dat kunnen overkomen? Of zit dat in je vanaf je geboorte.
Ik hoop dat hij genezen kan worden, ik hoop dat echt.
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 11-01-14 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:21

Ze heeft de OP gelezen en het bericht van de moeder.
En dat lijkt mij voldoende, de rest zijn ook maar gewoon meningen van bokkers en die mening is niets meer waard dan de mening van Missje.
Al lijkt dat in dit soort topics wel dat mensen zich verheven voelen boven andere.
Is niet fijn en netjes.

@NeverGiveUp
een slachtoffer van deze dader heeft zich ook gemeldt.

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:22

quera schreef:
Tigra_ schreef:

Oke, nog 1x omdat ik nog steeds onderwerp van gesprek ben....
jou neem ik ook niet serieus omdat ik jou niet ken en niet geinteresseerd ben in jouw mening.
daarom val ik ook jouw mening niet aan, want die boeit me niet zoals ik al zei.
ieder zijn mening, leven en laten leven....ohja dat deed deze jongen helaas niet.
ach wat is ie nou zielig....opsluiten en sleutel weggooien zegt niet dat ie geen therapie moet krijgen...
maar op vrije voeten...nee iemand met zo,n rotte geestelijke ........nee

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:22

Dat heb ik gemist.. Ik heb toch alles doorgelezen? Vooral het begin. Hmm even de laatste paar terug kijken dan.

edit; Oh ik zie het al, net de vorige pagina.
Wat een hoop slachtoffers in dit verhaal zoals iemand al zei. Heel erg.
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 11-01-14 14:25, in het totaal 2 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:23

Ik heb geschreven dat ik vind dat ze dat zou moeten doen. Voordat ze een bericht typt. Mijn mening die ik gewoon mag uitten. Net als dat zij dat mag, waar ik het niet mee eens ben.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:26

quera schreef:
Ik heb geschreven dat ik vind dat ze dat zou moeten doen. Voordat ze een bericht typt. Mijn mening die ik gewoon mag uitten. Net als dat zij dat mag, waar ik het niet mee eens ben.

Citaat:
Maargoed ik zie alweer dat er mensen zijn die hun eigen zin willen doordrijven en niet openstaan voor andere dingen

Alleen spreekt zij jou niet aan op de manier zoals jij haar wel doet.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:28

Dat klopt. En zij uit zich op een manier waar ik het niet mee eens ben.

little_king

Re: Jeugdinrichting voor jongen die pony ombracht na aanranding

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:29

Dat kan en dat mag.
Als we het allemaal met elkaar eens zijn was het topic een halve bladzijde lang :)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:29

Dat klopt.
Alleen vind ik het jammer dat ze er niet eens open voor staat ;)

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:31

En jij wilt daarmee zeggen dat je wel open staat voor een andere mening?

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:33

little_king schreef:

Geloof dat zij iets meer 'recht' heeft om bij haar mening te blijven, gezien haar ervaring in die wereld.
Dan weet je toch iets beter hoe en wat.

Vind het knap dat mensen zich zo kunnen inleven. Maar ik ga ook geen dingen roepen terwijl ik er totaal niks van weet. En dan kan je best wat meer openstaan voor mensen die wel wat weten.

Maar je kan niemand dwingen.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:35

Er lopen nog altijd meer gekken rond dan dat er vast zitten. En zitten ze vast wordt de helft weer te vroeg los gelaten om weer wat uit te spoken omdat iemand die er "verstand" van heeft dacht dat dat wel kon.
Dus om te spreken over meer recht?
Mwah.
Mag ik daar anders over denken?

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:38

NeverGiveUp schreef:
little_king schreef:

Geloof dat zij iets meer 'recht' heeft om bij haar mening te blijven, gezien haar ervaring in die wereld.
Dan weet je toch iets beter hoe en wat.

Vind het knap dat mensen zich zo kunnen inleven. Maar ik ga ook geen dingen roepen terwijl ik er totaal niks van weet. En dan kan je best wat meer openstaan voor mensen die wel wat weten.

Maar je kan niemand dwingen.

Ze is 22 jaar en verder leeg profiel...waarschijnlijk net of net niet afgestudeerd.
en dan nog, haar mening hoef ik niet te delen, ik heb mijn eigen mening en waarop ik die baseer is mijn keus.
net zoals haar mening haar keus is.
snap niet dat ze hierover zo door dramt. Zij met al haar ,volgens jou, ervaring in "die" wereld zou toch beter moeten weten.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:40

Van mij wel. :')
Snap alle partijen hier goed. Snap de woede ook goed.

Recht klinkt wat over the top, maar als ik toch ervarings deskunige in iets ben, blijf je toch sneller bij die mening dan dat je van iemand op een forum dingen gaat aan nemen. Maar open staan kan geen kwaad.

Missje, ik ken haar niet, maar dat haalde ik uit verschillende zinnen. :)

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:42

Ik sta liever open voor de kant van het slachtoffer. (wat niet weg neemt dat ik het erg rot voor moeder vind)
Daar waar daar bij de andere geen enkele inleving voor lijkt te zijn.
Ik kan niet open staan voor alle kanten, dat tocht zo :+

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:45

NeverGiveUp schreef:
Van mij wel. :')
Snap alle partijen hier goed. Snap de woede ook goed.

Recht klinkt wat over the top, maar als ik toch ervarings deskunige in iets ben, blijf je toch sneller bij die mening dan dat je van iemand op een forum dingen gaat aan nemen. Maar open staan kan geen kwaad.

Missje, ik ken haar niet, maar dat haalde ik uit verschillende zinnen. :)

En ik ben nu niet zo naief dat ik zomaar vreemden ga geloven omdat ze beweren deskundigen te zijn.
zou je ook moeten doen hoor

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:46

[quote="little_king"]
Ik sta liever open voor de kant van het slachtoffer. (wat niet weg neemt dat ik het erg rot voor moeder vind)
Ik kan niet open staan voor alle kanten, dat tocht zo

oh fout gequote.

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:48

little_king schreef:
Ik kan niet open staan voor alle kanten, dat tocht zo :+

Idd mijn gedachten gaan ook uit naar de slachtoffers.
Tegenwoordig is het in betuttelend nederland zo erg dat daders hulp krijgen en geholpen worden en de slachtoffers het maar uit moeten zoeken

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:56

Wat jammer dat het niveau van dit topic met de komst van een aantal mensen beduidend is gedaald en er blijkbaar opeens op de persoon gespeeld moet worden.

Als dat in jullie ogen de enige manier is om je gelijk te halen, prima, maar ik denk dat ik de discussie dan elders voort ga zetten, waar er wel op niveau gediscussieerd kan worden. Jammer, erg jammer.