Eerste zoon Totilas goedgekeurd en aangekocht door Glock [v]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Eerste zoon Totilas goedgekeurd en aangekocht door Glock [v]

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 10:50

Dat bedoel ik maar, en heeft net als Salinero gepresteerd tot zijn 17 en Salinero was zelfs 18 geloof ik?
En beide zijn niet uit de sport gehaalt "omdat het niet meer ging".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:02

Ayasha schreef:
Dat bedoel ik maar, en heeft net als Salinero gepresteerd tot zijn 17 en Salinero was zelfs 18 geloof ik?

Precies :j Salinero ook, 3 Olympische Spelen meegereden :=

rehtse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:04

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:07

Bizzybijtje schreef:
Ayasha schreef:

Best knap voor krom gefokte bokken met afhangende kruizen he?

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:07

Btw, voor Glock is €100 000 peanuts è... dus op dat bedrag zou ik me niet miskijken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:09

Ayasha schreef:
Bizzybijtje schreef:

Best knap voor krom gefokte bokken met afhangende kruizen he?

Mwoah :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:10

Hmm alsnog lijkt het me sterk dat ze het zouden neerleggen voor een Shet... Lijkt me toch wel dat ze iets zien in dit dier als ze dat geld neertellen, peanuts of niet.. dergelijke bedrijven worden en blijven niet rijk omdat ze onbezonnen investeringen doen.

Charique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:13

Ik zeg alleen dat de achterhand slecht is en dat wordt zo gefokt tegenwoordig, dat hij verder slecht is en geen talent heeft zeg ik niet dat leggen jullie me in de mond, iedereen kan wel zien dat daar talent in zit loopt al helemaal, hoeft er alleen nog op te zitten en het er verder uit te rijden. maar toch blijf ik erbij dat ik deze achterhanden geen goede ontwikkeling vind. en ze kopen het paard op talent niet op bouw dat ze heb kopen betekend niet dat hij perfect is maar dat ze er wat in zien!! veel dressuur paarden hebben wel iets maar als ze talent hebben dan maakt het de ruiter niet zo uit als ze een foutje hebben als ze er maar mee bij de top kopen, er is een groot verschil tussen fok en rijgeschikt tegenwoordig helaas.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:14

talent en potenieel ligt in hun bouw... Een slecht gebouwd paard gaat niet succesvol GP lopen.. hoe kan een rijgeschikt paard nu slecht gefokt zijn? :?

En ach.. Ik heb het gisteren nog over een ander paard gezegd (geen GP paard overigens):
Beter een diamant met een foutje dan een volmaakte kiezelsteen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:17

Charique schreef:
Ik zeg alleen dat de achterhand slecht is en dat wordt zo gefokt tegenwoordig, dat hij verder slecht is en geen talent heeft zeg ik niet dat leggen jullie me in de mond, iedereen kan wel zien dat daar talent in zit loopt al helemaal, hoeft er alleen nog op te zitten en het er verder uit te rijden. maar toch blijf ik erbij dat ik deze achterhanden geen goede ontwikkeling vind. en ze kopen het paard op talent niet op bouw dat ze heb kopen betekend niet dat hij perfect is maar dat ze er wat in zien!! veel dressuur paarden hebben wel iets maar als ze talent hebben dan maakt het de ruiter niet zo uit als ze een foutje hebben als ze er maar mee bij de top kopen, er is een groot verschil tussen fok en rijgeschikt tegenwoordig helaas.

Een paard met een slechte achterhand zal nooit kunnen verzamelen.

Charique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:21

hij is al verzameld gefokt! er zit geen afzet meer in! power kan nog komen met de leeftijd fzet niet want die bekken zijn er gekanteld op gefokt!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:45

Hij is... verzameld... Gefokt... ?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:46

Charique schreef:
hij is al verzameld gefokt! er zit geen afzet meer in! power kan nog komen met de leeftijd fzet niet want die bekken zijn er gekanteld op gefokt!

Huh? Hoe moet dat? Want dat zou baanbrekend zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:50

Charique schreef:

Hij kwam piafferend uit de merrie?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:53

Zoals zij het zegt worden de paarden met een gekanteld bekken gefokt (kan best, als paarden worden geboren met een gekanteld bekken en je fokt hiermee)... Ik weet het niet, paarden worden ook steeds langer gefokt dus ik zou het niet gek vinden als Charique gelijk heeft. Heb overigens geen verstand van exterieur, dus kan er zelf niet in meepraten.

Charique, maar is die bouw dan zo slecht, ongezond?

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:53

Charique schreef:
Wat een vreselijke achterhand zeg echt kapot gefokt, lekker dat afhangende kruis weet je bijna zeker dat hij stuk gereden wordt fijne toekomst voor de rijpaarden branche!!!!!

Wat een onzin... De paarden die geschikt zijn voor het hogeschool rijden zoals de Lipizzaner hebben vaak ook een afhangend kruis. Toch worden die paarden vaak gezond stokoud met werk wat veel zwaarder is dan de "gewone "GP.... En ze werken nog veel langer door ook.. 25 is geen uitzondering.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:55

_San87_ schreef:
Charique schreef:

Een kort paard met een licht hellend kruis verzameld idd makkelijker. Dat klopt wel.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:59

maar als ze kunnen verzamelen moeten ze toch ook kunnen afzetten? afzet is toch onderdeel van een correcte verzameling? Verzamelen betekent niet dat ze mogen gaan sloffen... (in tegendeel eigenlijk als ik het goed begrepen heb.. )

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:03

Maar je ziet ze wel vaak sloffen, benen die in een piaffe/pirouette nauwelijks van de grond komen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:04

xSlvna schreef:
Maar je ziet ze wel vaak sloffen, benen die in een piaffe/pirouette nauwelijks van de grond komen...

Hoe kunnen benen nou ver van de grond komen als er zoveel gewicht mee gedragen wordt? :)

Sloffen is iets heel anders. Dat is dat er gewoon geen activiteit of kracht in zit, dat ze dus maar 'meesloffen'.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:07

Cyrina schreef:
_San87_ schreef:

Een kort paard met een licht hellend kruis verzameld idd makkelijker. Dat klopt wel.

Dat is wat anders dan verzameld gefokt zijn.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:44

Cyrina schreef:
Charique schreef:
Wat een vreselijke achterhand zeg echt kapot gefokt, lekker dat afhangende kruis weet je bijna zeker dat hij stuk gereden wordt fijne toekomst voor de rijpaarden branche!!!!!

Wat een onzin... De paarden die geschikt zijn voor het hogeschool rijden zoals de Lipizzaner hebben vaak ook een afhangend kruis. Toch worden die paarden vaak gezond stokoud met werk wat veel zwaarder is dan de "gewone "GP.... En ze werken nog veel langer door ook.. 25 is geen uitzondering.

Tussen een wat afhangend kruis van de Lippizaner en die van het Engelse Volbloed met een hoog afhangend kruis en een daarmee achter de massastaand achterbeen zit een wereld van functioneel verschil.

Afbeelding

Afbeelding

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:48

Bizzybijtje schreef:
Charique schreef:

_O-

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:55

Bizzybijtje schreef:
Charique schreef:

Gefokt, niet geboren....dus technisch gezien ging hij er piafferend ín, toch?

Hoe dan ook, ik ben wel benieuwd of we met de jaren deze hengst tegen zullen gaan komen in de top.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 13:00

Cyrana
Citaat:

Kort of lang? Ten opzichte van wat? Bij evenwichtig gebouwde paarden gaat het om de geometrische (= harmonisch) verhoudingen die het paard in staat stellen om de massa in balans te verplaatsen waarbij een hogere verzameling de bewegingen gracieuzer maken.

http://www.fokt.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=16&t=16101