Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Bizzybijtje schreef:Ayasha schreef:Dat bedoel ik maar, en heeft net als Salinero gepresteerd tot zijn 17 en Salinero was zelfs 18 geloof ik?
En beide zijn niet uit de sport gehaalt "omdat het niet meer ging".
PreciesSalinero ook, 3 Olympische Spelen meegereden
Charique schreef:Ik zeg alleen dat de achterhand slecht is en dat wordt zo gefokt tegenwoordig, dat hij verder slecht is en geen talent heeft zeg ik niet dat leggen jullie me in de mond, iedereen kan wel zien dat daar talent in zit loopt al helemaal, hoeft er alleen nog op te zitten en het er verder uit te rijden. maar toch blijf ik erbij dat ik deze achterhanden geen goede ontwikkeling vind. en ze kopen het paard op talent niet op bouw dat ze heb kopen betekend niet dat hij perfect is maar dat ze er wat in zien!! veel dressuur paarden hebben wel iets maar als ze talent hebben dan maakt het de ruiter niet zo uit als ze een foutje hebben als ze er maar mee bij de top kopen, er is een groot verschil tussen fok en rijgeschikt tegenwoordig helaas.
Charique schreef:Wat een vreselijke achterhand zeg echt kapot gefokt, lekker dat afhangende kruis weet je bijna zeker dat hij stuk gereden wordt fijne toekomst voor de rijpaarden branche!!!!!
_San87_ schreef:Charique schreef:hij is al verzameld gefokt! er zit geen afzet meer in! power kan nog komen met de leeftijd fzet niet want die bekken zijn er gekanteld op gefokt!
Huh? Hoe moet dat? Want dat zou baanbrekend zijn...
xSlvna schreef:Maar je ziet ze wel vaak sloffen, benen die in een piaffe/pirouette nauwelijks van de grond komen...

Cyrina schreef:Charique schreef:Wat een vreselijke achterhand zeg echt kapot gefokt, lekker dat afhangende kruis weet je bijna zeker dat hij stuk gereden wordt fijne toekomst voor de rijpaarden branche!!!!!
Wat een onzin... De paarden die geschikt zijn voor het hogeschool rijden zoals de Lipizzaner hebben vaak ook een afhangend kruis. Toch worden die paarden vaak gezond stokoud met werk wat veel zwaarder is dan de "gewone "GP.... En ze werken nog veel langer door ook.. 25 is geen uitzondering.
Bizzybijtje schreef:Charique schreef:hij is al verzameld gefokt! er zit geen afzet meer in! power kan nog komen met de leeftijd fzet niet want die bekken zijn er gekanteld op gefokt!
Hij kwam piafferend uit de merrie?

Citaat:Een kort paard met een licht hellend kruis verzameld idd makkelijker. Dat klopt wel.