Gouden merrieveulen 2012: Nevaeh Ddu overleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ankje11

Re: Gouden merrieveulen 2012: Nevaeh Ddu overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:33

Kippenvel!
Mooi geschreven.

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 18:19

Veel te lang al niet meer op bokt geweest en lees het nu pas...

Maaar whaat? Nevaeh? Dat kan niet... Was altijd zo fan van die kleine draak.. Hoop dat ze nu haar rust heeft... Y;(

Muzefee, nog heel veel sterkte, wat zal dit een groot verdriet en gemis voor je zijn.. :(:)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:53

Heartbreaking, zo'n jonge meid nog
The Sunshine in your life... Ik weet het wel een klein beetje....
Ik ben zo wel eens jonge honden (Dobermanns) verloren... En ik heb al 30 jaar Dobers. maar wat gebeurt: Mijn allerliefste van allen jonge bruine Dobermeid Sweetie: die viel op zo'n jonge leeftijd nog,voor mijn ogen dood neer... hartstilstand. Ik was totaal en compleet verpletterd. Haar zusje werd nog geen drie weken, moest ik laten inslapen op eerste Kerstdag.... Ik ga dus niet zeggen, dat het makkelijker wordt, mettertijd. Het slijt wel, maar echt over, gaat het nooit. Ik ben er nog kapot van.
Je kunt ook woedend wordend over de oneerlijkheid van zo'n jong afscheid .. ik weet dat je dan ook wel eens denkt: "had dan maar helemaal nooit geboren... dan hadden we hier sowieso nooit door gehoeven... jij niet... en ik niet" Maar dat is iets dat je denkt in je onstilbare pijn.
Juist dat, die bekendheid van Nevaeh Ddu maakt het des te onverdraaglijker dat ze er definitief niet meer is.. en aan de andere kant misschien draaglijker... wie kende haar niet immers, ze is gekend en gezien, ze heeft misschien heel kort geleefd, maar ze is door zo velen gezien, verkozen, en betreurd... ze WAS er, en is tot op dit uur nog niet vergeten.
Natuurlijk zal ze er altijd zijn en blijven: niet door Bokt natuurlijk... maar door de tedere herinneringen die jij aan haar hebt...
De kleine meid had dacht ieder nog een mooi leven voor zich... dat dit niet zo mocht zijn is onbegrijpelijk,
maar in het leven zijn zo veel dingen zo totaal onbegrijpelijk...

Dat Nevaeh in de korte tijd dat ze bestond, zich heeft gemanifesteerd als het mooiste BOKt-veulen, is zowel fantastisch als triest. Ze heeft zich goed en duidelijk laten zien, ze zal niet vergeten wordenZe was er ooit.

Ik hoop dat ik met jouw toestemming een schilderij van haar mag maken, wat ik je graag zou willen schenken, naar aanleiding van een door jou uitgekozen foto (ik ben kunstschilder, specialiteit paarden) als aandenken. Klik even op mijn profiel voor mijn werk.

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:13

wat verschrikkelijk:( heel veel sterkte en mooi geschreven !

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 22:24

terpentijn schreef:
Ik hoop dat ik met jouw toestemming een schilderij van haar mag maken, wat ik je graag zou willen schenken, naar aanleiding van een door jou uitgekozen foto (ik ben kunstschilder, specialiteit paarden) als aandenken. Klik even op mijn profiel voor mijn werk.

Jeetje wat een hartverwarmerd initiatief van je!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 22:47

Bedankt terpentijn, mooie woorden! :)

En natuurlijk mag je een schilderij van haar maken, dan moet ik nog wel even gaan graven door de vele 1000-den foto's die ik van Nevaeh heb. Heel erg bedankt!!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 13:55

Met graagte aangeboden, zo kan ik haar wellicht op mijn schildersmanier helpen "vereeuwigen".

Zoek als jij er aan toe bent (ik kon zelf bijv. na het plotse verlies van mijn lievelings-Doberteefje Sweetie hele lange tijd absoluut niet naar haar foto's kijken, maar dat is voor ieder anders) in alle rust je fotomateriaal door, ik hoor het wel als je zo ver bent!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 13:57

Dat vind ik echt een heel mooi aanbod van je terpentijn!! Lijkt niets, maar als eigenaar is het zo "leuk" (als is leuk een totaal misplaatst woord hier) om zulke aandenkens van je paard te hebben.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 14:25

Wat een super mooi gebaar! :)

jst_lyske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:41

Brok in mijn keel en tranen in mijn ogen na het lezen van jou verhaal. Veel te jong, zo plotseling. Heel veel sterkte met het verlies van zo'n mooie meid!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 16:17