Merel Blom al enkele uren vast op Franse snelweg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__PSM__

Re: Merel Blom al enkele uren vast op Franse snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:25

Niks niet moeilijk doen...

_lautje_ schreef:
Laatste nieuws is dat de paarden nu met een trailer naar een stal worden vervoerd!!

Amaris

Denk dat jury refereerde naar dit bericht rowo:
Citaat:
Laatste nieuws is dat de paarden nu met een trailer naar een stal worden vervoerd!!

Kunt het bij nader inzien op twee manieren opvatten natuurlijk:
1 ze staan al op de trailer
2 men is nu aan het werk om het voor elkaar te krijgen

tja...

MarjaG

Nu maar hopen dat ze veilig thuis komen zonder veel vertraging verder.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:26

Die laatste foto ziet er idd veelbelovend uit.
Maar wat een pech zeg! :(

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:27

Wat fijn om te zien dat ze weer aan het rijden zijn!
en jury dat is wel erg van een mug een olifant maken......

marleeentje

Fijn dat ze weer rijden! De weg ziet er nu goed begaanbaar uit, aan de laatste foto te zien.

geerke

Britt schreef:
Er zijn wel een paar bokkers die in Frankrijk wonen meen ik, oa Geerke. Maar ik heb absoluut geen idee of dit in de buurt is..

nee....een kilometer of 700 ;)
Als het hier was,was ik er al geweest....maar hier ligt geen sneeuw.
Ik wist vorige week al dat het in het noorden ging sneeuwen,waarom zij dan niet?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:28

_lautje_ schreef:

Marley schreef:
Wat fijn om te zien dat ze weer aan het rijden zijn!
en jury dat is wel erg van een mug een olifant maken......

Dat vind ik niet Marley. Stel dat iemand anders nu net onderweg was met concrete hulp en dit bericht las ......
En nogmaals persoonlijk snap ik gewoon niet wat de beweegredenen zijn om het zo te plaatsen. Kan natuurlijk ook gewoon een miscommunicatie zijn naar de betreffende bokker toe maar helaas kom je het in het snelle internet veel te veel tegen. Er wordt maar wat geroepen, blijkt later fout te zijn, wordt nooit wat gerectificeerd.

Gister nog op fb, persoon vermist, iedereen gaat goedbedoeld delen, neemt niet de moeite om te kijken of persoon nog steeds vermist is. Vermist persoon zit allang weer op de bank. Met als gevolg dat ik de eerste vermiste personen serieus nam maar daar nu weer laconieker in wordt. En dat is toch jammer?
Laatst bijgewerkt door EllyC op 13-03-13 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

__PSM__

Hopelijk zijn ze snelnop een veilig onderkomen...

Jniena

wat verschrikkelijk.!
maar in ieder geval weer fijn dat ze verder kunnen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:30

__PSM__ schreef:
Niks niet moeilijk doen...

_lautje_ schreef:

Maar dat schreef ik toch niet?

En ik snap niet dat ze zo moeilijk doet omdat sommige berichten gewoon verkeerd worden geintrepreteerd.... Belangrijkste is toch dat ze weer rijden? En niet of dit wel of niet gezegd wordt.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:30

Bedankt voor de foto's Vief :j De laatste foto ziet er idd veel belovend uit en een mooie schone rijbaan :j

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:31

Tsjaad jury dat was bericht dat boller TG kreeg vanuit Frankkrijk van een vriendin die de trailer had geregeld. Sorry dat het niet helemaal accuraat was. Mijn diepste en meest nederige excuses daarvoor.

Nu tevreden? Wat een gezeik weer zeg.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:31

Wat maken mensen zich druk of ze wel of niet op die trailer stonden, ze rijden weer, en daar gaat het om!
Er stond nergens dat ze er ook al daadwerkelijk opstonden.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:32

Uiteraard is dat het belangrijste :j

En ik zeg zeker niet, volgens mij jury ook niet, dat jij het hebt gezegd...

Wij vragen ons enkelt af wat het nut is van foutieve berichtgeving... Zoals hier toch echt geschreven is...

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:33

Op horsus staat laatste update

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:33

bethje31 schreef:
Dit soort weer en situaties kun je niet altijd voorspellen......zeker op de autoroute verwacht je dat het wel begaanbaar blijft en dat is ook echt meestal wel zo...dit is gewoon een vervelende samenloop van omstandigheden...
Ook is niet alsof je met 4 paarden even onderweg kunt inchecken in het Holiday Inn....

Wellicht dat ze halverwege Frankrijk de nederlandse berichten niet heeft gevolgd, dat kan. Of heeft de franse weersdienst geslapen, dat weet ik niet.

Maar dat er exorbitant veel sneeuw zou gaan vallen in noord Frankrijk, dat heeft het KNMI gewoon maandagmiddag al verteld. Dus dat "iedereen" overvallen is door dit noodweer, dat valt wel mee. In de loop van maandagmiddag/ maandagavond was er dus wel gelegenheid om extra op weerberichten te letten en eventueel een extra onderdak voor de nacht te regelen.

Ik ben blij, dat men weer rijdt en ik hoop, dat het de paarden goed gaat.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:34

__PSM__ schreef:
Uiteraard is dat het belangrijste :j

En ik zeg zeker niet, volgens mij jury ook niet, dat jij het hebt gezegd...

Wij vragen ons enkelt af wat het nut is van foutieve berichtgeving... Zoals hier toch echt geschreven is...

Inderdaad!

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:37

Waarom moet Bokt altijd moeilijk doen en vallen over bepaalde genoemde zaken??!! Wat een gemekker weer!

Belangrijkste lijkt me dat Merel met paarden en andere 2 personen weer onderweg is!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:38

Blom: ‘Ik wil eraf, al is het achteruit’
Door Evelien de Vries 13 maart 2013 12:26 (0)

Foto Merel Blom

Al meer dan dertig uur staat eventingamazone Merel Blom met haar vrachtwagen muur- en muurvast op de A1 in Frankrijk, in de buurt van Lille. De amazone vreest voor de gezondheid van haar paarden. Het is van groot belang dat ze water, hooi en beweging krijgen. Ziektes als koliek en hoefbevangenheid liggen volgens de amazone op de loer. “Je moet bedenken dat de paarden net een heel zware wedstrijd hebben gelopen en dan staan ze ineens zo’n lange tijd stil. Dat is funest.”

Het verkeer op de snelweg kan niet voor- of achteruit en de situatie lijkt voorlopig onveranderlijk. Sinds zondagnacht staan de vier paarden zowat non-stop op de vrachtwagen. Blom was op de terugweg naar Nederland nadat ze de tweede prijs won met Rumour Has It in de CIC3* eventingwedstrijd Barroca d’Alva in Portugal. Maandag kwamen ze vast te staan op de A1. “Toen hadden we niet gedacht dat we nu nog steeds hier zouden staan. We waren vol goede moed, zouden even wat uurtjes slaap pakken en dan weer door”, vertelt de amazone. Die hoop veranderde snel in wanhoop. “Er zit heel veel onrust in me. We staan nu al zo lang vast op de A1. Ik wil eraf, al is het achteruit!” Blom legt uit dat het in beweging houden van de paarden geen gemakkelijke opgave is. “We hebben een klein stukje weg sneeuwvrij proberen te maken om zo wat te kunnen stappen. Het is alleen niet te doen, na vijf minuten willen de paarden heel graag de wagen weer op. Het is ijskoud en de hele situatie is natuurlijk niet te begrijpen voor ze.”

Sneeuw smelten
Blom is er inmiddels in geslaagd om water en voer voor de paarden te regelen. Eerst probeerde Blom sneeuw te smelten om zo aan water te komen, tot er een betere oplossing kwam. “Gelukkig hadden we de scooter mee op de vrachtwagen. Zo kon ik, heel voorzichtig met twee voetjes aan de grond, naar een tankstation rijden. Ik heb toen een zak gevuld met water voor de paarden, zodat we geen sneeuw meer hoefden te smelten.” De scooter bleek vaker goed van pas te komen, zo kon Blom ook naar een nabij gelegen dorpje rijden. “Daar kwam ik via een kippenboer in contact met een paardenmeisje dat hooi voor ons heeft geregeld. Gelukkig staan we bij een viaduct vast, dus we hebben het hooi vanaf het viaduct naar beneden de snelweg op kunnen gooien.”

Blom verbaast zich over de hulpdiensten in Frankrijk. “Je kunt het niet bedenken dat niemand je komt helpen, in zo’n welvaren en ontwikkeld land. Vannacht zag ik het leger langskomen, maar die reden precies de andere kant op.” De amazone heeft wel contact met het Nederlandse Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit. “Ook zij maken zich zorgen om de paarden, ze proberen stallen in de buurt te regelen, maar als we niet van de weg kunnen is ook dat geen optie.”

Noodoproep
Op de Facebookpagina van de amazone plaatst haar zus een noodoproep om zo hulp te krijgen. Met vier paarden en drie personen – de amazone zelf, haar groom en haar broer (tevens chauffeur) – proberen ze er nu het beste van te maken tot ze weer op weg kunnen. Zodra ze in Nederland aankomen zullen de paarden direct bij de dierenarts gebracht worden en daar enkele dagen ter observatie blijven.

Bron: horses

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:38

Volgens mij rijden ze al weer.. dus dat is niet de laatste update :+

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:41

Ja rijden indd weer

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:41

Jett_ schreef:
Waarom moet Bokt altijd moeilijk doen en vallen over bepaalde genoemde zaken??!! Wat een gemekker weer!

Belangrijkste lijkt me dat Merel met paarden en andere 2 personen weer onderweg is!

Shapen mekkeren. Dank voor je respect voor mijn mening.
Met je tweede zin ben ik het overigens helemaal eens.
(De post onder die van jou bevestigd alleen maar weer mijn gevoel. Het zal wel iets an deze tijd zijn en ik zal wel te oud worden :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:47

jury schreef:
Shapen mekkeren. )

Shapen? _/-\o_ weet niet wat dat zijn maar hier zijn het alleen schapen die mekkeren hoor :P
Sorry flauw!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:48

:n zaterdag hadden ze nog 33 ° nu 1.5 meter sneeuw
heb gisteren het nieuws op de franse zenders gevolgd
500 mensen vast in hun auto's , 1500 dorpen zonder elektriciteit al 2 dagen etc ..dus denk dat de omvang wel een beetje groter is dan verwacht / voorspeld ..vooral door de hevige noorderwind erbij was de zichtbaarheid nihil en krijg je van die sneeuwduinen wat tot erg gevaarlijke situaties kan leiden
het is 17 jaar geleden dat er zo'n pak sneeuw viel ..

denk dat niemand hieraan gedacht heeft
Afbeelding
en zelfs al voorspeld men wat sneeuw ..je bent op doorreis van Portugal naar Nederland ..en meestal zijn de snelwegen zelfs met sneeuw wel berijdbaar -al is het maar met file - maar echt uren stilstaan