Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
stef schreef:Ik schrik me ook het apenzuur als de ramen hier in de sponningen staan te trillen omdat er weereens een straaljager door de geluidsbarrière moest...
Ach, overleef ik ook wel weer...
stef schreef:Flettie: in geval van een trauma ligt het natuurlijk heel anders, maar: hoe vervelend het misschien ook is, je leeft wel nog steeds. Dus ja, ook jij overleefd dergelijke knallen...
Sprintje: extra informatie.... Zouden ze precies kunnen zeggen: beste inwoners van werkendam: woensdag middag in kwart voor twaalf vliegen we door de geluidsbarrière ? Geen idee. Van mij hoeft het iig niet. Ik weet dat ik in een oefen gebied zit, en dat accepteer ik.
Tat_jana schreef:anneliesdj schreef:True.
Traumaheli vind ik geen vergelijking omdat dat een kwestie van leven of dood is, sneu als mijn paard dan in de sloot springt en zijn been breekt maar op dat moment vind ik de buurman wel belangrijker
Caira; volgens mij vliegen ze op het filmpje een stuk lager dan op jouw foto.
Dus jij hebt werkelijk liever als de oorlog uitbreekt dat de helis en vliegtuigen niet geoefend hebben zodat jou paard rustig bleef ( en je buurman niet gewond raakte ) maar houdt er geen rekening mee dat jou buurman dan strax staat te knokken voor ons land ?
En daarbij een heli is een heli of dat nou trauma politie of defensie is.. Ik vindt ze allemaal belangrijk en misschien defensie wel even meer een trauma gaat vaak om 1 dooie defensie rekening duinden dooien of wel slachtpartij...
En waarom praten we met ze alle over rekening houden ? Waarom houden wij geen rekening met defensie.. Waarom houden wij er geen rekening mee dat deze mensen zich inzetten voor ons land.. Zich rot oefenen om ons land te kunnen redden in geval van nood... Nee wij vinden een beginner of zorgmedewerker vele malen belangrijker.. Maar geloof me met ongeoefend defensie personeel gaan die toch wel dood of het nou vroeg of laat gebeurd..
En dan vraag ik me ook nog af waarom je het idee hebt dat een koe jou niet vreselijk verwonden kan.. Weet niet of je welleens koeien in paniek gehad hebt.. Die beuken gewoon dwars door je hekje heen hoor
Sprintje schreef:Er is hier volgens mij niemand die zegt dat defensie niet zou mogen oefenen. Maar er wordt wel gevraagd om goede communicatie en een risico assessment van de oefeningen. Daar moet je toch gewoon op een normale toon over kunnen praten. Ik zou ook niet blij zijn met zo'n helicopter in de achtertuin of daar nu paarden staan of niet. Puur omdat ik mezelf het apezuur zou schrikken. Maar als je weet dat het gaat gebeuren is dat al een heel ander verhaal.