Isabell Werth plaatst spontane video van haar en Satchmo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 10:28

LiVetime schreef:
Batlow schreef:
Nou nou, als je mij en grand prix paard geeft die alle oefeningen kan en mij even verteld hoe ik die oefeningen rij, kan ik zo zonder zadel met halster rondjes rijden. Zo moeilijk is zonder zadel rijden toch niet? :Y)

Jij bent grappig :D
Voordat je je paard in de Grand Prix hebt en dán nog even zonder zadel en met halster de oefeningen eruit rijdt..

Ik mag toch hopen dat als iemand een paard naar de Grand Prix kan rijden toch ook wel zonder zadel kan rijden... en wat dat bitloos betreft.. misschien ben ik daar teveel aan gewend, maar ik zie daar het bijzondere niet van in.

SSDesign

Re: Isabell Werth plaatst spontane video van haar en Satchmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 11:03

Ik vind het in ieder geval een erg leuk filmpje om te zien :D

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 11:44

Misschien vind Isabel Werth het ook niet zo bijzonder. Maar het blijft wel een feit dat je zelden tot nooit een bekend GP dressuurpaard op filmpjes ziet buiten de wedstrijden en eventueel een training of clinic na.
Dit is daarom gewoon een leuk filmpje omdat het weer eens heel wat anders dan anders is.
Snap daarom ook totaal niet waarom er (tact- en respectloos) commentaar op gegeven moet worden.
Laat haar lekker hobbelen met haar gepensioneerde paard.
Voor mijn part gaat ze er achterste voren op zitten. Zou ik ook leuk vinden als zoiets op film kwam.
Maar ja, verbeter de wereld en begin eerst maar eens bij jezelf. Ik denk dat de meesten daar al werk genoeg aan hebben.
Niks zo makkelijk om een ander, zeker anoniem, af te branden.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 11:48

Ruga schreef:
Alddable schreef:
Paardrijden behoor je vanuit je zit te doen, wanneer je vanuit je zit rijd, heb je al die hulpmiddelen helemaal niet nodig. Dat laat het filmpje zien.

Sorry maar wat een naïviteit.. hij loopt z'n rondje ja, maar aan de mond en de oren kan je zien wat dat paard gewend is, wat hij geleerd heeft en waar hij zich aan verwacht. Zelfs zonder bitten probeert hij ze te ontwijken bij iedere ophouding 8)7 Als het iets bewijst is het dat dressuur uit series circustrucjes bestaat die er onder dwang van het bit en de sporen zijn in gedrild.

De enige reden voor dat filmpje is dit http://www.youtube.com/watch?v=4sgCMIs- ... q&index=13
en het idee dat ze haar imago gaat kunnen opblinken door eens 'schijnbaar dwangloos' rond te rijden (met een paard wat tot zijn 19 op haar gebruikelijke en niet alleen in mijn ogen bedenkelijke wijze getraind is).
En als je Bokt lees, jep, dat heeft haar PR figuur erg goed bedacht, de overgrote meerderheid van de (dressuur)ruiters trap daar blind in.

Ik verbaas me elke keer weer in zo'n topic hoeveel mensen zo negatief in het leven staan, dat ze gewoon overal gelijk het allerslechtste niet alleen van denken, maar ook nog durven op te schrijven.

Jaren geleden is er op de duitse tv al een filmpje te zien geweest van Isabell die zonder zadel en op een halster in de bak lol met d'r knol heeft. Dus hoe jij hier glashard durft te stellen dat het alleen nu en puur en alleen als PR gedaan wordt zegt ten eerste dat je niet veel van haar verleden weet, en ten tweede dat je zelf zonder enig bewijs gelijk het meest negatieve kan denken wat maar mogelijk is.

Zoals iemand al schreef, al dat soort negatieve reacties zegt veel meer over de mensen die het schrijven, dan over de ruiter waar het om gaat.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 11:53

Helemaal mee eens Jenny. Echt spijtig dat hier zoveel mensen toch nog negatief over zijn.
Doe het maar eens na hoor! Diep respect voor haar en Satchmo, dat moeten we hebben!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 12:01

horseyfries schreef:
Ik verbaas me elke keer weer in zo'n topic hoeveel mensen zo negatief in het leven staan, dat ze gewoon overal gelijk het allerslechtste niet alleen van denken, maar ook nog durven op te schrijven.
Jaren geleden is er op de duitse tv al een filmpje te zien geweest van Isabell die zonder zadel en op een halster in de bak lol met d'r knol heeft. Dus hoe jij hier glashard durft te stellen dat het alleen nu en puur en alleen als PR gedaan wordt zegt ten eerste dat je niet veel van haar verleden weet, en ten tweede dat je zelf zonder enig bewijs gelijk het meest negatieve kan denken wat maar mogelijk is.

Zoals iemand al schreef, al dat soort negatieve reacties zegt veel meer over de mensen die het schrijven, dan over de ruiter waar het om gaat.

Ik vraag mij altijd af, waarom mensen zo negatief over anderen moeten zijn? Is het jaloezie? In Nederland is het natuurlijk, doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg? En als je je hoofd boven het maaiveld uitsteekt, wordt die snel afgehakt. :D

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 12:07

Die mensen vinden zichzelf blijkbaar vreselijk goed, en denken dat ze geen fouten maken, hoe moet je anders zo veel commentaar op een ander kunnen leveren. Dat is meteen al de eerste fout die ze maken, en daarbij de stap maken om een onuitstaanbaar mens te zijn. Waar ze vaak zelf niet eens erg in hebben omdat alles aan een ander ligt :D Ik vraag me af of het niet ook een beetje dommigheid kan zijn??? Maar ja, dat weet ik niet zeker.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 12:13

Mousmous schreef:
Die mensen vinden zichzelf blijkbaar vreselijk goed, en denken dat ze geen fouten maken, hoe moet je anders zo veel commentaar op een ander kunnen leveren. Dat is meteen al de eerste fout die ze maken, en daarbij de stap maken om een onuitstaanbaar mens te zijn. Waar ze vaak zelf niet eens erg in hebben omdat alles aan een ander ligt :D Ik vraag me af of het niet ook een beetje dommigheid kan zijn??? Maar ja, dat weet ik niet zeker.

Dat kan best hoor :D

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 12:26

Ik vind het eerder dommigheid om eerst te zeggen dat je de wereld bij jezelf moet verbeteren mousmous, om vervolgens anderen zwart te gaan maken om jezelf op te hemelen :) Als je iets roept, pas het dan zelf ook toe.

Misschien is het uberhaupt een beetje dommigheid, dat er zolang altijd op wordt doorgegaan en er daardoor wel weer een slotje zit aan te komen omdat het totaal offtopic gaat :)

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 12:33

Kun je, los van het feit dat het een bekende dressuurruiter op een bekend dressuurpaard stellen, dat dit paard ontspannen en met plezier rondloopt?

Dat is een goeie vraag die ieder voor zich zou kunnen beantwoorden.

Zoveel mensen, zoveel wensen: Iedereen heeft blijkbaar verschillende ideeën over wat plezierig is voor ruiter en paard.
Dat dit direct zo negatief wordt opgevat, dat kritische kijkers als azijnzeikers worden bestempeld, dat vind ik jammer.
Want zo kan een open gesprek over wat nu wordt verstaan onder 'lol met je knol' en 'happy athlete' nooit ontstaan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 12:50

swartbeessie schreef:
Kun je, los van het feit dat het een bekende dressuurruiter op een bekend dressuurpaard stellen, dat dit paard ontspannen en met plezier rondloopt?

Zoveel mensen, zoveel wensen: Iedereen heeft blijkbaar verschillende ideeën over wat plezierig is voor ruiter en paard.
Dat dit direct zo negatief wordt opgevat, dat kritische kijkers als azijnzeikers worden bestempeld, dat vind ik jammer.
Want zo kan een open gesprek over wat nu wordt verstaan onder 'lol met je knol' en 'happy athlete' nooit ontstaan.

Ik zie een paard vol met energie die met plezier zijn oefeningen doet. Een paard, die "ondanks" of "dankzij" de dressuursport er nog topfit en energiek uitziet op 19-jarige leeftijd, na een lange (zware) wedstrijdcarriere :D .

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 12:51

swartbeessie schreef:

Een open gesprek daarover is al jaren niet meer mogelijk op Bokt. :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:00

Janine1990 schreef:
swartbeessie schreef:

Misschien moet er eerst een definitie komen van: "lol met je knol" en "happy athlete" :D , daar verschillen de meningen sowieso al over. ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:04

Electra63 schreef:
Misschien moet er eerst een definitie komen van: "lol met je knol" en "happy athlete" :D , daar verschillen de meningen sowieso al over. ;)

Daarom kunnen die begrippen ook niet gedefinieerd worden :P

Dit levert gewoon eeuwig en altijd discussie op hier en uiteindelijk gaat het hard tegen hard. Kennis en gebrek aan kennis aan beide zijden van het slagveld.

Kingie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:06

Leuk filmpje om te zien, jammer dat er zoveel negatieve reacties zijn..

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:14

12 pagina's gezeur over dit filmpje vervolgens worden er ook nog filmpjes opgedrongen die volgens de plaatsers wél goed zijn...gaathetnog.nl? :')
Waarom moet dit nu tot in den treuren worden geanalyseerd en/of beschimpt? Het is gewoon een leuk filmpje van een topamazone die laat zien dat ze ook zonder zadel en hoofdstel haar oefeningen kan doen, meer niet. Is dat het nu echt waard om pagina's lang over door te mieren? Popcorn anyone?

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:24

Gulpje schreef:
12 pagina's gezeur over dit filmpje vervolgens worden er ook nog filmpjes opgedrongen die volgens de plaatsers wél goed zijn...gaathetnog.nl? :')
Waarom moet dit nu tot in den treuren worden geanalyseerd en/of beschimpt? Het is gewoon een leuk filmpje van een topamazone die laat zien dat ze ook zonder zadel en hoofdstel haar oefeningen kan doen, meer niet. Is dat het nu echt waard om pagina's lang over door te mieren? Popcorn anyone?

Nou idd, had al verwacht dat weer kansloze discussie zou worden.
Beetje jammer, vind gewoon leuk om iemand zo eens in heel andere stijl te zien.
Ik heb ook geen behoefte om diegene af te zeiken, maar goed daarom reageer ik ook zo goed als niet op bokt en bekijk ik alleen de leuke filmpjes en topics en lees zo min mogelijk gemekker wat er onder staat
-O-

OT : leuk dat ze zich zo 'bloot' durft te geven

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:36

Het is inderdaad een kansloze discussie op het moment dat een andere mening van een bokker wordt aangevallen door 100 bokkers :D En tot in den treure wordt behandeld en gequote.

Valt mij vaker op dat er graag voor schaap wordt gespeelt en een big drama wordt gemaakt. :)
Maar de herhaling en quote's zijn niet geplaatst door de eigenaren van die posts.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:39

Janine1990 schreef:
swartbeessie schreef:

I know. Och, het is fijn dat mensen meningen met elkaar delen.
Maar de toegevoegde waarde van die meningen zit er 'm in dat mensen ook naar elkaar luisteren.
Dat hoeft helemaal niet te betekenen dat je elkaar hoeft te overtuigen, ieder zijn mening.
Maar je eigen ideeen ontstijgen over wat goed en fout is, dat blijkt helaas een uitdaging.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:49

swartbeessie schreef:
I know. Och, het is fijn dat mensen meningen met elkaar delen.
Maar de toegevoegde waarde van die meningen zit er 'm in dat mensen ook naar elkaar luisteren.
Dat hoeft helemaal niet te betekenen dat je elkaar hoeft te overtuigen, ieder zijn mening.
Maar je eigen ideeen ontstijgen over wat goed en fout is, dat blijkt helaas een uitdaging.

Nou, volgens mij wordt er wel geluisterd, of in dit geval gelezen.
Maar in reactie op dat luisteren/lezen worden er bij andere mensen woorden in de mond gelegd. Afgeleid uit een uitspraak/reactie.
Tsjah, dan strandt je discussie toch wel helaas...

En meningen accepteren is ook nogal een issue.

Het is allemaal zo simpel. Maargoed, was er niet eens een Belgisch duo dat een programma had met sketches? Eén van die sketches was in een kantine, waar mensen een forumdiscussie naspeelden. Epic _/-\o_
Gelukkig zijn we in het echt niet allemaal zo assertief en agressief :D

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 14:02

Goed, dit is een beetje een meta-discussie.
Om mensen weer soort van on-topic te laten typen: Ik wil alleen maar toevoegen dat ik blij ben dat er van die 'negatieve' mensen rondlopen. Wellicht zet het anderen tot nadenken - opnieuw: Helemaal overtuigen hoeft helemaal niet aan de orde te zijn, maar onszelf een keer achter het oor krabben en nadenken over de dingen die we als vanzelfsprekend, logisch en normaal beschouwen, dat zou toch een geschenk zijn.

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 14:08

Bijzonder leuk filmpje van Isabel, waarbij ze toont dat al die boelsjit hulpstukken helemaal niet nodig zijn en ze veel plezier lijkt te hebben!

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 14:30

Vind het een erg leuk filmpje om te zien :j Ik doe het haar niet na.
Er zijn zeker dingen die niet helemaal netjes gaan, maar ik rijd ook niet altijd helemaal netjes en zonder zadel al helemaal niet. Met halster hoef ik op m'n fjord niet eens te proberen want dan neemt hij al helemaal een loopje met me :=

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 14:45

swartbeessie schreef:

Daar heb je een punt swartbeessie.

Als een willekeurige bokker een filmpje had geplaatst, precies hetzelfde als de eerste seconden uit het Isabelle filmpje dan was bokt te klein geweest. Dat weet ik zeker.
'valse knik' 'spanning' 'te hard in de hand'

Later vind ik het filmpje wel beter worden hoor, en ik bekritiseer Isabelle ook echt niet (heb ik het recht niet toe) maar dat de eerste seconden er héél lekker uitzien, vind IK van niet nee... :n

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 14:48

@ air

Volgens mij heb je een probleem met lezen. Ik zal de laatste zijn die mezelf op zal hemelen.
Maar ik zal wel altijd proberen mezelf te verbeteren, een perfekt mens bestaat tenslotte niet, dus nog werk zat aan mezelf.

Daarbij, we mochten toch ons mening zeggen? ik ook dus. En ik vroeg me iets af, heb niemand dom genoemd.