Rath & Totilas niet naar Londen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:19

Electra63 schreef:
xx_Horsiex schreef:
Maar je weet ook niet in welke gradatie MAR Pfeiffer heeft dus kan je ook niet oordelen of hij wel of niet in staat is om de OS te rijden.

Daar oordeel ik ook niet over. Maar ik kreeg de indruk dat Margrathea een tourafstand uitrijden met een gebroken ledenmaat niet zo bijzonder vond ;)

Als oud wielrenner kan ik je wel vertellen dat de adrenaline door je lichaam giert. Bekend is dat adrenaline pijnperceptie remt. Dus dat is geen vergelijking met paardensport en pfeiffer en ik denkt dat Margrathea dat bedoelde.

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:22

Hoe sneu ook voor Matthias, alles rondom het fenomeen Totilas ontaard inderdaad lieverlee in een soap. Het is te hopen dat beiden het bijltje er niet bij neergooien..... Je zou er toch moedeloos van worden?? -O-

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:23

Gulpje schreef:
Arme Totilas staat ondertussen te huilen in seine stalle nu hij weet dat alle Bokkertjes zoveel ruzie maken om hem ;(

Afbeelding

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:31

s6801881 schreef:
Als oud wielrenner kan ik je wel vertellen dat de adrenaline door je lichaam giert. Bekend is dat adrenaline pijnperceptie remt. Dus dat is geen vergelijking met paardensport en pfeiffer en ik denkt dat Margrathea dat bedoelde.

Maar heb jij als wielrenner dan wel met een gebroken ledenmaat een tourafstand gereden?
Ik heb daar namelijk respect voor.
Wat betreft Pfeiffer, er zijn mensen die kunnen gewoon naar school of werken (in een wat langzamer tempo). Niet iedereen is van Pfeiffer doodziek en tot nergens meer in staat. En hierbij vel ik geen oordeel over de mate waarin Mar dit heeft.
Ik vind dit soort vergelijkingen namelijk een beetje dom. ;)

Amandavd

Re: Rath & Totilas niet naar Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:39

Alsof je een God bent omdat je de Tour uitrijdt met een gebroken ledemaat, er doen zoveel mensen races of wedstrijden met een gebroken ledemaat.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:41

Ach...na de OS gaat Sjef hem trainen en dan haalt hij noch viele Erfolge! en misschien wel weer een mooie OS over 4 jaar! Of Edward krijgt stiekem Totilas mee en dan gaat ie Undercover..niemand die het merkt! ;)

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:43

xx_Horsiex schreef:
Alsof je een God bent omdat je de Tour uitrijdt met een gebroken ledemaat, er doen zoveel mensen races of wedstrijden met een gebroken ledemaat.

Juist, het gebeurt dagelijks dat mensen nog 30km doorfietsen met een gebroken heup. Bikkels zijn die hollanders toch! :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:53

xx_Horsiex schreef:

Nee, eitje joh, stelt niets voor. Je zal maar Pfeiffer hebben, dat is pas erg.
:D

Wat een flauwekul, ik haak af :evaw:

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:57

Dat zeg ik niet, maar heel bijzonder is het niet, er zijn genoeg artikelen op internet over mensen die met gebroken ledematen of wat dan ook races of wedstrijden lopen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:58

Een rit uitrijden omdat je niet weet dat je iets gebroken hebt is wat anders dan wanneer je weet dat je een gebroken heup hebt en vervolgens de rest van de etappes gaat rijden. Dat doet niemand.
En is imo ook niet te vergelijken met paardrijden met Pfeiffer.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 15:18

Apochewinta schreef:
Hoe sneu ook voor Matthias, alles rondom het fenomeen Totilas ontaard inderdaad lieverlee in een soap.

Ja, van wie zou hij het gekregen hebben? Dat daar nog geen wilde roddels over gaan zeg! :+

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 15:24

Ik vind de vergelijking met de gebroken heup op de TdF ook niet op zijn plaats. Pijn, daar kun je doorheen. Zoals eerder gezegd; verstand op nul en gáán.

Maar als je hele lichaam niet meewerkt van de vermoeidheid, dan kun je niet gaan, en je verstand op nul bij een dressuurproef?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 15:25

wat jammer ;(

hellow123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 15:33

mylittlejoy schreef:
SaskiaKa schreef:
Wat ik niet helemaal snap is dat ze nu al weten dat MAR over drie weken niet in staat zal zijn om te starten.

Terwijl ze twee weken geleden wel konden vertellen dat hij deze week beoordeeld zou worden. Als hij daadwerkelijk zo'n grote troef zou zijn, had ik hem gewoon geselecteerd. Je heb toch een reservecombinatie mee toch? Dan kan je die gewoon achter de hand houden als hij toch niet voldoende hersteld blijkt te zijn.

Mijn gevoel zegt dat het allemaal gewoon wat te convenient is. Elke keer dat hij zich kan meten met de échte toppers, is er een onvoorziene omstandigheid waardoor hij er niet is. Ik zeg niet dat hij niet ziek is, maar ik denk dat er meer speelt dat de Pfeiffer alleen waardoor hij niet start.

Juist, dat zou ik ook zeggen! Ik heb iig het gevoel dat er niet alles aan gedaan is danwel wordt om toch naar de OS te kunnen gaan. Over dit onderwerp zal nog lang worden nagepraat, en iedereen heeft zijn/haar mening en gedachte. Mijn mening blijft dat je als topsporters alles opzij zet voor de OS! En ja ook als het betekend dat je naderhand langer nodig hebt om te herstellen.....

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 15:42

Totilas shirt zullen wel in de aanbieding zijn nu :+

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 15:51

hellow123 schreef:
Juist, dat zou ik ook zeggen! Ik heb iig het gevoel dat er niet alles aan gedaan is danwel wordt om toch naar de OS te kunnen gaan. Over dit onderwerp zal nog lang worden nagepraat, en iedereen heeft zijn/haar mening en gedachte. Mijn mening blijft dat je als topsporters alles opzij zet voor de OS! En ja ook als het betekend dat je naderhand langer nodig hebt om te herstellen.....

Precies mijn gedachten MAR mist gewoon de topsport mentaliteit en dat is helaas ook niet te koop....

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 15:55

Marjoow schreef:
Ik vind de vergelijking met de gebroken heup op de TdF ook niet op zijn plaats. Pijn, daar kun je doorheen. Zoals eerder gezegd; verstand op nul en gáán.

Maar als je hele lichaam niet meewerkt van de vermoeidheid, dan kun je niet gaan, en je verstand op nul bij een dressuurproef?

Tuurlijk kan dit met vermoeidheid, maar je moet wel willen!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 16:08

manie schreef:
Marjoow schreef:

Nee, als je lichaam niet meewerkt kan dat niet :n

Willem47

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 16:09

manie schreef:
[

Willen?
Denkt niemand hier dat een duitse bondscoach en een teamarts hier niets over te vertellen hebben? De bloedwaardes waren niet goed, dus heeft niets met willen te maken.

Het team kiest heel verstandig voor iemand die wel fit is.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 16:13

Ik vind het knap dat deze beslissing genomen is, het is niet verantwoord om op een levend dier te stappen terwijl je weet dat je gezondheid dit niet toe staat. Het zou ook niet eerlijk zijn tegenover het paard omdat je weet dat hij meer kan als je wel normaal kan functioneren.

Het is dus niet te vergelijken met een gebroken heup nog 30km te fietsen (respect overigens)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 16:15

manie schreef:
Marjoow schreef:

oh wow als het nou eens zo simpel was :roll:

Bloedwaardes zijn bloedwaardes, daar kan geen mentaliteit tegenop. Gezondheid gaat gewoon voor, heeft idd niets met willen te maken.

Heel erg jammer dat we Totilas nu niet in aktie kunnen zien, maar een verstandige keuze, ook vanuit het team gezien.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 16:18

Je kan zoveel willen als je wilt maar als je geen energie hebt voor je lijf dan kom je nergens. Dan is opstaan al een opgave. Altijd lekker makkelijk praten als je niet in de schoenen van een ander staat maar wel je oordeel klaar hebt.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 16:23

manie schreef:
Marjoow schreef:

Dus als je hartstikke vermoeid bent maar gewoon in de auto stappen omdat je per se ergens heen wilt moet ook maar kunnen?
Beetje kromme vergelijking misschien, maar hoeveel ongelukken gebeuren er per jaar wel niet van mensen die veel te vermoeid achter het stuur gaan zitten? Ik heb het zelf ook een keer bijna op de scooter gehad. Als jij hartstikke vermoeid op een paard gaat zitten, denk jij dan dat je een normale proef kan rijden? Dan kan je nog zoveel willen, maar als je lichaam niet kan dan lúkt het niet.

Vriendin van mij heeft ook pfeiffer gehad, heeft maanden min of meer alleen maar op bed gelegen omdat ze helemaal niks kon. Broertje heeft ook pfeiffer gehad. Ook heel vermoeid, moest halve dagen gaan werken en dan maximaal een dag of 4 in de week om niet om te hoeven vallen van de vermoeidheid, maar hij kon nog wel meer dan dat zij gekund heeft.

Daarnaast vind ik, net als vele volgens mij, het wel verdacht dat er zo ongeveer bij elke grote wedstrijd wel iets lijkt te zijn. Maar goed, over wat er wel en niet precies waar is of achterliggende redenen heeft heb ik zo geen zin in om op in te gaan. Weten gaan we het waarschijnlijk toch nooit doen, maar vraag me wel af of we Totilas ooit nog een keer zullen zien schitteren. Wacht het wel af. Zo niet, ontzettend zonde van het paard.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 16:27

Maar jij weet toch ook niet hoe erg hij het heeft, je oordeelt dan toch ook maar wat?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 16:30

Bloodymary schreef:
Maar jij weet toch ook niet hoe erg hij het heeft, je oordeelt dan toch ook maar wat?

Ik denk, dat als hij het dus echt niet zo heel erg had, dat ze het wel hadden geprobeerd. Die Duitsers willen MAR en Toti ook aan de start zien ;)