Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

laura123456 schreef:wat ik als gewone ruiter ( niet hoge dressuur) jammer vind is dat het lijkt alsof hij zijn mond zo vaak opent. ik weet niet of dit al meerdere mensen is opgevallen? ik vind ook de muziek persoonlijk ook echt erg en het penny gehalte heel hoog
paardjes123 schreef:manubres schreef:Het gaat er mij niet om of het er vriendelijk en rustig uitziet...voor mij gaat het er om of het die 86% waard is en of hij straks medaillewaardig is. Dit is wel het hoogste niveau en geen amateurwedstrijdje...
Maar eerlijk=eerlijk hij rijdt beter dan vorig jaar, maar de punten zijn mi niet verdiend.
Kan wel zo zijn dat het volgens jou er niet om gaat of het er vriendelijk en rustig uit ziet. Maar voor mij is dat wel een voorwaarde om plezierig, naar het hoogste niveau te kunnen kijken.
JessicaD88 schreef:Het is precies wat Electra zegt, dat MAR de schuld bij het paard legt, getuigt niet van het toepassen van de klassieke leer (ook niet van de Nederlandse trouwens). Dus voor degene die zo driedubbel achter MAR stonden met name vanwege zijn 'klassieke methode', misschien wordt het tijd dat jullie eens objectief kijken naar wat hij nou echt laat zien. In plaats van álles wat MAR doet goed te keuren alleen maar omdat hij 'klassiek' rijdt.
(Overigens ben ik zelf niet van mening dat MAR klassiek rijdt. Maar er lijken nogal wat mensen te zijn die hem de hemel in prijzen alleen maar omdat hij de klassieke school zou volgen).
JessicaD88 schreef:Het is precies wat Electra zegt, dat MAR de schuld bij het paard legt, getuigt niet van het toepassen van de klassieke leer (ook niet van de Nederlandse trouwens). Dus voor degene die zo driedubbel achter MAR stonden met name vanwege zijn 'klassieke methode', misschien wordt het tijd dat jullie eens objectief kijken naar wat hij nou echt laat zien. In plaats van álles wat MAR doet goed te keuren alleen maar omdat hij 'klassiek' rijdt.
(Overigens ben ik zelf niet van mening dat MAR klassiek rijdt. Maar er lijken nogal wat mensen te zijn die hem de hemel in prijzen alleen maar omdat hij de klassieke school zou volgen).
Paddenpad schreef:JessicaD88 schreef:Het is precies wat Electra zegt, dat MAR de schuld bij het paard legt, getuigt niet van het toepassen van de klassieke leer (ook niet van de Nederlandse trouwens). Dus voor degene die zo driedubbel achter MAR stonden met name vanwege zijn 'klassieke methode', misschien wordt het tijd dat jullie eens objectief kijken naar wat hij nou echt laat zien. In plaats van álles wat MAR doet goed te keuren alleen maar omdat hij 'klassiek' rijdt.
Nou volgens mij volgt hij de Montessori school daar mogen ze ook zomaar wat aanklooien!!
Cheytjuh schreef:sammy1 schreef:de beste stuurlui staan aan wal.wat een commentaar.
Niemand kraakt in dit geval de combinatie onredelijk af, ik zie zelfs nauwelijks afkraken, alleen onderbouwde meningen. (Maar Rath is zo zielig, al zielig genoeg dat hij zo onder druk staat, dus mogen we maar geen commentaar leveren, want zelfs als zijn paard duidelijk in protest de ring door gaat, moet hij gewoon 83% kunnen scoren en gewoon onder gejuich en applaus de prijs in handen krijgen)
Daarbij, iedereen weet dat Grand Prix rijden niet makkelijk is, niet zomaar door iedereen te behalen is, en ja, er wordt dus ook wat van je verwacht. En als je als Grand prix combinatie, met deze voorstelling komt, dan kun je zeker 'commentaar' , kritiek, of wat dan ook verwachten. En iedereen mag die ook geven, we leven in een vrij land.
Ook zonder dat je zelf Grand prix rijdt kun je gewoon het niet eens zijn met een optreden van een grand prix combinatie, de beargumentatie dat je geen commentaar mag geven wanneer je niet zelf op het niveau rijdt is zo ontzettend achterhaald.
Ik herken de namen van de juryleden trouwens ook niet als mensen zijnde die zelf hoog gepresteerd hebben in de sport, mogen zij dus ook niet jureren ?. Misschien is dat ook wel de reden van het blind zijn voor deze duidelijke haperingen ?
Ja, je kunt er eeuwen over door discusseren, maar ik vind het echt zo ontzettend 'penny' dat mensen geen mening mogen geven over deze combinatie, puur alleen omdat ze zelf niet op het niveau rijden, of omdat Rath al genoeg druk op zich heeft. Sorry, maar dat is gewoon niet realistisch. Laat mensen gewoon hun mening geven zonder die flauwe, niet onderbouwde opmerkingen die anderen de mond snoeren, jeetje.......
janouk schreef:gelijk heb je.Ik word al zo moe van al dat gezeur over Rath, Totilas en de combinatie.Alleen maar negatief. Er kan geen positief woord vanaf.
Kan je nagaan hoe moede familie Rath moet worden.
Ik vond het altijd zo mooi om te kijken hoe uren/weken/maanden/jaren training samen moeten komen in de ring op het juiste moment.
Iedere topsporter weet hoe moeilijk het is om te pieken op de juiste momenten of je nu voetbalt, turnt, schaatst, etc. En dan nog als je alles thuis voor elkaar lijkt te hebben, dan moet het er op de wedstrijd nog uit zien te komen.
Je moet omgaan met je eigen spanning, de spanning van het team om je heen, de andere deelnemers, het publiek, etc. en dan ook nog de spanning van je paard. Op vreemd terrein, ver weg van huis.
Hoe moeilijk is dat.![]()
En dan moet je de ring in en moet het gebeuren.
Natuurlijk is het thuis allemaal veel gemakkelijker. Dat weet iedereen hier die wedstrijden rijdt.
Ik word zo moe van al dat gezeur![]()
Paddenpad schreef:Bizzybijtje schreef:Ik denk niet dat hij op een paard van 10 miljoen zomaar wat aan zit te klooien hoor.
Ze moeten blij zijn dat ze er nog 10.000 Euro voor krijgen zo verkloot is tie!Helaas!!
Bizzybijtje schreef:Ik denk niet dat hij op een paard van 10 miljoen zomaar wat aan zit te klooien hoor.
Waves schreef:Bizzybijtje schreef:Ik denk niet dat hij op een paard van 10 miljoen zomaar wat aan zit te klooien hoor.
Och, ze zetten ook een middelmatige (ok, beter dan ik naar dressuurmaatstaven maar niet in de topsport) ruiter op het paard omdat rijke stiefmama dat nou eenmaal graag ziet. Als ze puur zakelijk naar dit paard hadden gekeken hadden ze het sowieso niet zo aangepakt. Het is allemaal emotie.
Bizzybijtje schreef:JessicaD88 schreef:Het is precies wat Electra zegt, dat MAR de schuld bij het paard legt, getuigt niet van het toepassen van de klassieke leer (ook niet van de Nederlandse trouwens). Dus voor degene die zo driedubbel achter MAR stonden met name vanwege zijn 'klassieke methode', misschien wordt het tijd dat jullie eens objectief kijken naar wat hij nou echt laat zien. In plaats van álles wat MAR doet goed te keuren alleen maar omdat hij 'klassiek' rijdt.
Ik wist niet dat rollkur ook onder de klassieke school viel tegenwoordig.
Electra63 schreef:Paddenpad schreef:
Ze moeten blij zijn dat ze er nog 10.000 Euro voor krijgen zo verkloot is tie!Helaas!!
Daar wil ik hem wel voor hebben. Er staan er zat voor die prijs op MP, maar die hebben toch echt niet het niveau van Toot
Paddenpad schreef:laura123456 schreef:wat ik als gewone ruiter ( niet hoge dressuur) jammer vind is dat het lijkt alsof hij zijn mond zo vaak opent. ik weet niet of dit al meerdere mensen is opgevallen? ik vind ook de muziek persoonlijk ook echt erg en het penny gehalte heel hoog
Nou dat is jou niet als enige opgevallen,maar ik denk dat Totilas playbackt op de muziek en MAR zijn armen, benen ,handen en hoofd swingen ook lekker mee incl het linker voorbeen van Totilas,sorry mensen het ziet er niet uit,kan er niet meer van maken,barslecht!!![]()
play_coy schreef:nouja voor allen die zo veel commentaar leveren, het is duidelijk dat ze er wel gaan komen, als je de combi vergelijkt met tijden terug, zeker beter dan toen. Het is zeker niet makkelijk om een paard dat jaren door een ander is gereden naar je eigen hand te zetten, dat kan onwijs veel tijd kosten.. Daarbij pluspuntje, misschien wel brave proef en minder expressie dan bij gal, maar vind het er wel vriendelijker uitzien!
sarabande schreef:play_coy schreef:nouja voor allen die zo veel commentaar leveren, het is duidelijk dat ze er wel gaan komen, als je de combi vergelijkt met tijden terug, zeker beter dan toen. Het is zeker niet makkelijk om een paard dat jaren door een ander is gereden naar je eigen hand te zetten, dat kan onwijs veel tijd kosten.. Daarbij pluspuntje, misschien wel brave proef en minder expressie dan bij gal, maar vind het er wel vriendelijker uitzien!
En waar gaan ze komen volgens jou, want er is nu al jaren geen enkele vooruitgang. En je zou zeggen dat ze nu wel lang genoeg aan elkaar hebben kunnen wennen.
Een OS medaille haal je niet door er vriendelijk (en ook dat vind ik dus helemaal niet anders zou er niet zoveel verzet zijn) uit te zien