Rath en Totilas winnen Grand Prix met topproef.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 00:18

MariekeS_ schreef:
Die arme Rath, jongen kan het ook nooit van z'n leven meer goed doen :n

In de ogen van velen niet nee, maar dat zal ook hij wel weten. En dat wist hij ook toen hij hieraan begon ;)

MariekeS_ schreef:
Alle media aast op negatief nieuws over hem.
NATUURLIJK staan ze bij de losrijring om ieder foutje vast te leggen!!
Van iedere ruiter kan je wel zo'n rapportage maken met negatieve foto's.
Er zullen vast en zeker genoeg momenten zijn geweest dat Toot gewoon wél netjes met lucht gereden wordt, maar nee, natuurlijk plaatsen ze die foto's juist niet want dat is niet de sensatie die de Duitsers (en Bokt) wil :x :roll:

Nou niet zo zeer ieder foutje. Op de foto's kun je duidelijk zien dat het niet telkens een foutje is, maar dat hij Toti écht op die manier getraind word. En als je verder kijkt, zie je dat verderop het neusje er fijner uit is ;)

MariekeS_ schreef:
Wat wordt er toch weer lekker op de man gespeeld... een medaille op de OS Rath niet gunnen vind ik erg kortzichtig...hij is absoluut niet de enige die zijn paard zo rijdt.

Mbt die gouden medaille gaat het mij er niet om hoe hij zijn paard rijd, maar om hoe hij eraan is gekomen en wat eraan vooraf is gegaan.

MariekeS_ schreef:
Nogmaals, van Anky, EG, Adelinde etc zijn óók dit soort rapportages te maken ;) :roll:

En daarom moeten we dit goedkeuren? Wie zegt dat we verkeerd rijgedrag van onze landgenoten wél goedkeuren?

MariekeS_ schreef:
Voor de duidelijkheid, ik keur het niet goed, maar vind het ontzettend kortzichtig om zó persoonsgericht Rath hiervoor wéér door het slijk te halen...

Dus we moeten dit voorbij laten gaan alsof het niets is?

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 00:19

JessicaD88 schreef:
Mindfields schreef:
Ik zie toch duidelijk beter achterbeengebruik hier, dus het is voor het paard beter op deze manier.

Haha hilarisch!! Nog in de overtuiging dat MAR op de klassieke manier rijdt en dat een beter achterbeen veroorzaakt. Toch jammer dat dat dan niet zo blijkt te zijn :P

Inderdaad, hilarisch......

Wat ik dan weer echt "hilarisch" vind, is dat ook de "klassieke" methode niet meer blijkt te werken bij paarden die LDR gereden zijn (geweest)
Dat er al veel langer over nagedacht is, door de exploitanten van Totilas, om toch de LDR-methode te gaan gebruiken, was al duidelijk door artikelen een tijdje geleden om te gaan trainen bij Sjef Janssen.

Een medaille blonk teveel en niet te vergeten de investering die gedaan is.

Wellicht een soort Unicef voor paarden gaan oprichten?

VinandoW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 00:21

MariekeS_ schreef:
VinandoW schreef:
Er zijn in dezelfde rapportage ook foto's te zien dat hij anders wordt gereden, misschien de rapportage even bekijken?

:z die héb ik bekeken ;)

Daar staan toch foto's bij waar hij wel met lucht wordt gereden? Die worden dan toch wel geplaatst?
Waarom doe je er zo'n poppetje bij? Ik vroeg me alleen af of je alle foto's had bekeken. Nu is het net of ik iets heel doms zeg.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 00:35

Waar ik vooral op wil doelen is de kracht van de media in zoiets :)
Plaats lukraak een stel foto's en iedereen kots hem uit.. Is het wéér niet goed.
Waar de meerderheid een paar uur geleden nog zachtjes enthousiast was is het ineens door een paar foto's helemaal mis.

En terecht ook ;) want het is natuurlijk niet zoals we zouden hopen...
Al vind ik dat sommige mensen zich gewoon best wat genuanceerder uit zouden mogen drukken.
En, daarnaast ook gewoon beseffen dat deze foto's echt niet uniek zijn en van veel combinaties gemaakt kunnen worden als er maar genoeg gedreven fotografen langs de kant staan ;)

Er valt aan de hand van deze rapportage ook vrij weinig écht te oordelen. Zo is onbekend in welke tijdsspan alle plaatjes geschoten zijn, wat de werkelijke verhoudingen van het goed/slecht losrijden waren etc.

Alleen hebben bokkers gewoon zo snel een slecht woord klaar dat ik daar gewoon een beetje van geschrokken ben :o
Ik vind het een bizar fenomeen...dat is het vooral...

En nee, we hoeven verkeerd rijgedrag van onze landgenoten niet goed te keuren en er is inderdaad ook vaak zat commentaar geweest op het rijden van deze en gene.
Alleen heb ik nog nooit zo vaak het woord 'bah' in een topic gelezen, alsof hij werkelijk ZOveel erger is...
De wrok van het hele Totilas gebeuren zit schijnbaar ZO diep dat er altijd mensen zullen zijn die zich er nooit over heen zullen kunnen zetten.

@ VinandoW: excuses :) ik had het iets anders kunnen verwoorden, ik doelde meer op de selectie van de foto's en ik snap nu waarom je denkt dat ik ze niet gezien heb :) En de smiley was omdat ik even geïrriteerd was door het feit dat er meteen geoordeeld wordt alsof ik een reactie plaats zonder uberhaupt de moeite genomen te hebben de foto's te bekijken...

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 00:36

Wat een ophef hier zeg.

Heb zowel de foto's van het losrijden als de proef geheel bekeken.

Ben niet bekend genoeg net de LDR methode om hier mijn mening over te gaan spugen. Zo te lezen wordt er niet alleen door Rath maar ook door andere topcombi's op deze manier getraind alleen is het nu bij hem vastgelegd en vallen mensen daar over.

Ik vond puur de proef er wel erg fijn uit zien. Ontspannen ruiter, ontspannen paard. Mooie combi en een mooie proef.

Dit staat voor mij even los van zijn trainingsmethodes omdat ik ook geen idee heb hoe Adelinde of Anky bv traint, voor het zelfde geld doen die dit ook in de training alleen is dat niet voor het publiek zichtbaar.
Laatst bijgewerkt door MarliesV op 29-04-12 00:37, in het totaal 1 keer bewerkt

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 00:37

Marjoow schreef:
MariekeS_ schreef:
Wat wordt er toch weer lekker op de man gespeeld... een medaille op de OS Rath niet gunnen vind ik erg kortzichtig...hij is absoluut niet de enige die zijn paard zo rijdt.

Mbt die gouden medaille gaat het mij er niet om hoe hij zijn paard rijd, maar om hoe hij eraan is gekomen en wat eraan vooraf is gegaan.

:')
Zullen we dan alle ruiters die hun paard gekocht hebben maar uitsluiten van deelname? :Y)

VinandoW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 00:44

MariekeS_ schreef:
Waar ik vooral op wil doelen is de kracht van de media in zoiets :)
Plaats lukraak een stel foto's en iedereen kots hem uit.. Is het wéér niet goed.
Waar de meerderheid een paar uur geleden nog zachtjes enthousiast was is het ineens door een paar foto's helemaal mis.

En terecht ook ;) want het is natuurlijk niet zoals we zouden hopen...
Al vind ik dat sommige mensen zich gewoon best wat genuanceerder uit zouden mogen drukken.
En, daarnaast ook gewoon beseffen dat deze foto's echt niet uniek zijn en van veel combinaties gemaakt kunnen worden als er maar genoeg gedreven fotografen langs de kant staan ;)

Er valt aan de hand van deze rapportage ook vrij weinig écht te oordelen. Zo is onbekend in welke tijdsspan alle plaatjes geschoten zijn, wat de werkelijke verhoudingen van het goed/slecht losrijden waren etc.

Alleen hebben bokkers gewoon zo snel een slecht woord klaar dat ik daar gewoon een beetje van geschrokken ben :o
Ik vind het een bizar fenomeen...dat is het vooral...

En nee, we hoeven verkeerd rijgedrag van onze landgenoten niet goed te keuren en er is inderdaad ook vaak zat commentaar geweest op het rijden van deze en gene.
Alleen heb ik nog nooit zo vaak het woord 'bah' in een topic gelezen, alsof hij werkelijk ZOveel erger is...
De wrok van het hele Totilas gebeuren zit schijnbaar ZO diep dat er altijd mensen zullen zijn die zich er nooit over heen zullen kunnen zetten.

@ VinandoW: excuses :) ik had het iets anders kunnen verwoorden, ik doelde meer op de selectie van de foto's en ik snap nu waarom je denkt dat ik ze niet gezien heb :) En de smiley was omdat ik even geïrriteerd was door het feit dat er meteen geoordeeld wordt alsof ik een reactie plaats zonder uberhaupt de moeite genomen te hebben de foto's te bekijken...

Oke, gelukkig maar :) Ben het verder wel met je eens

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 00:46

xSwanHeart schreef:
Marjoow schreef:

:')
Zullen we dan alle ruiters die hun paard gekocht hebben maar uitsluiten van deelname? :Y)

Nou ik geloof dat er een hoop ruiters zijn die hun paard níet zo klaargestoomd hebben gekregen, maar het paard zelf verder hebben opgeleid tot dit niveau ;)

Vhagar

Re: Rath en Totilas winnen Grand Prix met topproef.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 01:27

Wauw ziet er VEEL beter uit, lekker ontspannen! Gelukkig maar, ik ben heel bij voor ze allebei.
Maar die houding van MAR := Hij ligt haast op z'n rug bij het uitstrekken en die hoofdbewegingen bij piaffe :=

En wat betreft een paar van die kin-op-de-borst-foto's, dat zijn gewoon momentopnames. Je ziet dat hij een ophouding maakt aan de positie van zijn elleboog en hand; zo rijd je niet een heel rondje maar is een korte beweging lijkt mij :)* Wel goed dat ie zich probeert aan te passen aan het paard toch.

Het achterbeen is niet veel beter geworden vind ik, maar is wel meer in verhouding met het voorbeen.
Bij EG liep het voorbeen voor een 10 en het achterbeen voor een 8. Nu is het meer een 8,5 en een 8 geworden.

VinandoW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 01:42

Laura_Zodine schreef:
Wauw ziet er VEEL beter uit, lekker ontspannen! Gelukkig maar, ik ben heel bij voor ze allebei.
Maar die houding van MAR := Hij ligt haast op z'n rug bij het uitstrekken en die hoofdbewegingen bij piaffe :=

En wat betreft een paar van die kin-op-de-borst-foto's, dat zijn gewoon momentopnames. Je ziet dat hij een ophouding maakt aan de positie van zijn elleboog en hand; zo rijd je niet een heel rondje maar is een korte beweging lijkt mij :)* Wel goed dat ie zich probeert aan te passen aan het paard toch.

Het achterbeen is niet veel beter geworden vind ik, maar is wel meer in verhouding met het voorbeen.
Bij EG liep het voorbeen voor een 10 en het achterbeen voor een 8. Nu is het meer een 8,5 en een 8 geworden.

Volgens mij stond er onder de foto's dat hij minuten lang zo heeft gereden, weet natuurlijk niet of het waar is ;)

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 01:49

Ik zal er kort over zijn:

Ik blijf het jammer vinden dat Totilas bij ons weg is, Maar voor Mar is het erg fijn en goed voor zn vertrouwen dat hij nu SAMEN met totilas een proef neerzet ipv al die miscommunicaties.
Dat vind ik voor beide fijn en denk dat dat voor Toot ook relaxter is die weet denk ik iets beter van wat Mar verwacht en dat geeft 'verbondenheid"tussen die 2 dat dat nog veel meer 'moet'ja mee eens maar dit is wel n begin voor hun samen en voor Mar denk ik wel een oppepper..

Wat LDR betreft: ik ben geen voor of tegenstander: ik denk dat het per paard verschilt in wat werkt en wat niet. en dat een ruiter daar naar moet kijken.niet elke methode is toepasbaar op elk paard daar moet je als ruiter balans in zoeken..

Ook niet iedere ruiter kan LDR op de juiste manier uitvoeren en dan is het wellicht wel funest, Ik denk dat de ruiters die weten wat ze doen en die dit toepassen hier geen schade aan t paard toebreggen maar het een soort van losmaken van bepaalde spiergroepen willen bevoorderen, <- let wel mits op de juiste manier word uitgevoerd.

Ik denk dat LDR verkeerd toegepast in de zin van dat een ruiter t probeert maar niet helemaal weet hoe en wanneer en hoe lang wel schade kan geven maar geldt dat niet voor elke trainingsmethode?
in de foto's zie ik trouwens ook gewone foto's ik denk persoonlijk dat 'minutenlang"een overdreven term is geweest

Rath lijk het NOOIT goed te kunnen doen,Ik ben geen fan van familie Rath maar vind dit toch wel sneu die jongen doet zn best ik denk dat hij echt wel t beste voor toot wil En dat meer de mensen er om heen zorgen voor alle heisa

Wat duitse pers betreft:

Ik vindt het niet fair dat de duiters eerst zeggen totilas is beter af bij gal,(ongeacht of dat als klik tussen ruiter en paard algemeen gezien wel of niet zo is ) omdat totilas volgens duitse media toen echt een wereldpaard was en daarna sinds hij bij Rath is niet meer maar zodra hij dan wel een goede proef neer zet de manier van losrijden de schuld geven, Dat kan ik niet rijmen met hem onder gal beter vinden en gelukkiger vinden lijken dan spreken ze zichzelf tegen.

Ben het er wel mee eens dat het apart is dat Mar apart traint/losrijdt Daar veroorzaak je dit soort gezever ook mee,Vindt wel dat iedere deelnemer op het zelfde terrein zou moeten losrijden :j Want juist door wellicht als enige ergens anders los gaan rijden ookal was dat maby vanwege het feit dat rath wat rust wilde Door apart ergens anders te gaan rijden vestiig je JUIST de aandacht op jou en je paard en wordt elk dingetje wat opeens anders lijkt qua rijden uitvergroot, Pers is soms echt vervelend! dan zoeken ze gewoon iets om discussies uit te lokken, dan wel om iem naar beneden te halen.

Voor Rath is deze wedstrijd een enorme opkikker en dat gun ik m wel :)

Nu afwachten hoe het verder verloopt

&*oeps dat kort houden qua reactie is niet helemaal gelukt :+ *

Siesz52

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 02:11

Jammer dat vader Rath schijnt te denken dat LDR een integraal onderdeel is van "de Nederlandse africhtingsschool."

Ik vond Totilas wel erg veel met de oren naar achteren lopen en met zijn staart zwiepen, volgens mij tekenen die erop wijzen dat een paard zich niet echt happy voelt.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 02:47

cherie78 schreef:
(...) Dat er al veel langer over nagedacht is, door de exploitanten van Totilas, om toch de LDR-methode te gaan gebruiken, was al duidelijk door artikelen een tijdje geleden om te gaan trainen bij Sjef Janssen.

Een medaille blonk teveel en niet te vergeten de investering die gedaan is.

Mooi gezegd. Een kat in het nauw maakt rare (vreemde) sprongen. Het originele idee (Klassiek) werkte niet snel (goed) genoeg. Jammer.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 06:58

Ik word zo moe van al die kritiek. Ik kan me niet eens voorstellen hoe moedeloos Mathias Rath daar van moet worden. :Z
En dan te bedenken dat de kritiek nog erger gaat worden richting de Olympische Spelen :O

:r

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 07:09

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 07:46

whahahaha, briljant!
:D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 07:49

Ik zou niet weten bij wie ik Totilas anders onder het zadel had willen zien (behalve bij Edward en Happie natuurlijk). Ik denk zomaar dat hij veel beter terecht gekomen is dan een heleboel mensen denken.
Ik hoop deze combinatie op de OS te zien! Dat gaat vast wel lukken :) Hulde voor Rath en de manier waarop hij met alle kritiek omgaat.

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 07:57

Cayenne schreef:
Ik hoop deze combinatie op de OS te zien! Dat gaat vast wel lukken :) Hulde voor Rath en de manier waarop hij met alle kritiek omgaat.

:r
Ook al is Totilas op deze wijze bij zijn vorige ruiter getraint (wat ik betwijfel), dan nog is het niet goed te keuren dat Rath op dezelfde dier-onvriendelijke wijze Toot verder moet drillen. Hij zou zijn eigen verantwoording moeten nemen. De familie Rath geeft altijd hoog op dat ze zo klassiek en diervriendelijk trainen. Maar het blijkt wel als er belangen in het spel komen zij deze zonder meer over boord gooien. Walgelijk!! :(

En dan heeft de Nederlandse trainings methode het gedaan?..... Nee, diegene die op Toot zit is degene die aangesproken moet worden. Hij is altijd nog verantwoordelijk voor zijn eigen daden.

cantaloop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 08:02

Na het laatste vertoon wat totaal was mislukt, ziet dit er toch niet verkeerd uit.
Tuurlijk zouden er verbeterpunten zijn.
Ga zelf eens op het paard van een ander zitten. Ieder paard went aan zijn / haar ruiter.
Gal heeft de knopjes er op gezet dus zul je niet zomaar met je eigen manier van rijden hetzelfde effect kunnen krijgen. In mijn ogen heeft Gal hem zeer waarschijnlijk ook zo gereden als Rath bij het inrijden heeft gedaan. Logisch dat Rath naar de Nederlandse methodes grijpt als zijn methode niet werkt.

Geef die man het voordeel van de twijfel en Totilas staat nu eenmaal in Duitsland en er is niemand die daar iets aan verandert.
Wees blij met het beeld wat je zag, Toot begint weer te showen, als fan van Toot moet je daar blij mee zijn. Wie weet wat er gebeurt als hij hem zo rustig door kan rijden en er niet op iedere slak zout gelegd wordt. Gun die man ook wat, de hele wereld valt over hem heen. Met net rijden presteerde hij volgens iedereen niet, nu rijd hij zoals vele andere ruiters, rijdt een goede proef en is het nog niet goed.
Niet dat ik een voorstander ben van de rollkur maar Rath heeft het niet uitgevonden, reken hem er dan ook niet op af.

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 08:05

cantaloop schreef:
Na het laatste vertoon wat totaal was mislukt, ziet dit er toch niet verkeerd uit.
Tuurlijk zouden er verbeterpunten zijn.
Ga zelf eens op het paard van een ander zitten. Ieder paard went aan zijn / haar ruiter.
Gal heeft de knopjes er op gezet dus zul je niet zomaar met je eigen manier van rijden hetzelfde effect kunnen krijgen. In mijn ogen heeft Gal hem zeer waarschijnlijk ook zo gereden als Rath bij het inrijden heeft gedaan. Logisch dat Rath naar de Nederlandse methodes grijpt als zijn methode niet werkt.

Geef die man het voordeel van de twijfel en Totilas staat nu eenmaal in Duitsland en er is niemand die daar iets aan verandert.
Wees blij met het beeld wat je zag, Toot begint weer te showen, als fan van Toot moet je daar blij mee zijn. Wie weet wat er gebeurt als hij hem zo rustig door kan rijden en er niet op iedere slak zout gelegd wordt. Gun die man ook wat, de hele wereld valt over hem heen. Met net rijden presteerde hij volgens iedereen niet, nu rijd hij zoals vele andere ruiters, rijdt een goede proef en is het nog niet goed.
Niet dat ik een voorstander ben van de rollkur maar Rath heeft het niet uitgevonden, reken hem er dan ook niet op af.

Hoe kun je nu blij zijn met de wetenschap die je nu hebt? :?
Rath hoeft Totilas helemaal niet op deze wijze de ring in te rijden. Het is een volwassen kerel die dit willens en wetens doet.
Het feit dat je dit goedkeurd vind ik persoonlijk walgelijk.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 08:07

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 08:08

In de dikke van dale:
Bokt: Maakt van elke muis een olifant :+

Werkelijkwaar, ik zie het jullie niet doen hoor :n

Ik ben blij dat ze elkaar eindelijk wat aan het aardig vinden zijn! Fijn voor Toot en fijn voor Rath.

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 08:08

ceasario schreef:
Doma_clasica schreef:
[En dan heeft de Nederlandse trainings methode het gedaan.

Onderstaande...is ook geen schatje..maar daar zijn ook een berg beelden van te vinden, maar dan is het off-topic.

http://www.toffi-images.de/de/training- ... iaz-fu.jpg

hahaha, dat is hogeschooldressuur. Klassiek noemt men dat geloof ik. :D

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 08:09

WinBinChes schreef:
In de dikke van dale:
Bokt: Maakt van elke muis een olifant :+

Werkelijkwaar, ik zie het jullie niet doen hoor :n

Ik ben blij dat ze elkaar eindelijk wat aan het aardig vinden zijn! Fijn voor Toot en fijn voor Rath.

Denk jij werkelijk dat Totilas Rath een leuke aardige kerel vind? :?

12sterre34

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 08:13

Electra63 schreef:
Ik denk, dat ALLE paarden veel gelukkiger zijn in de wei, ook manegepaarden, hobby-paarden, politiepaarden, recreatiepaarden, bosslofpaarden enz. :D

Hier ben ik het niet mee eens. Onze paarden worden zeer zuur, dwars, en komen letterlijk om aandacht vragen als ze enkele dagen niet bereden en dus geen aandacht hebben gehad. En ja, zij staan 24/7 buiten met schuilstal met z'n drieen. Ik ben van mening dat ieder paard minimaal 10 uur per dag buiten moet staan (liefst 24/7) in combinatie met een afwisselende training (dus niet iedere keer dat je rijdt alleen maar in die bak rondstruint. Maar dat je 3x per week dressuurt, 1x sprongetje/balkjes lopen inbouwt en 1 of 2x een buitenrit maakt.

Van paarden voor eeuwig in de wei laten lopen als ze dit niet gewend zijn zonder aandacht en bereden worden is absoluut niet paardvriendelijk. Kom hier maar eens kijken als ze 4dagen niet bereden zijn..