Applaus voor Rath en Totilas tijdens tweede hengstenshow

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:42

Ayasha schreef:
_San87_ schreef:
Het zou best kunnen, hoor. Ik heb daar zelf altijd een beetje moeite mee omdat ik dat iets echt menselijks vind. Maar aan de andere kant, waarom zou het ook niet kunnen, paarden kunnen ook duidelijk genieten van een kroel door de manen, waarom dan niet van publiek :D.

Kroel of aai is fysiek contact he. Ze kroelen elkaar ook. :) (knabbelen bij de schoft enz)

Ja, dat weet ik. Na het werk zal ze ook vast een kroel of aai krijgen. Dus koppelt ze meer publiek aan meer fysieke aandacht en wordt ze daar enthousiast van en gaat meer haar best doen, of zo.

Fiffill schreef:
_San87_ schreef:
Het zou best kunnen, hoor. Ik heb daar zelf altijd een beetje moeite mee omdat ik dat iets echt menselijks vind. Maar aan de andere kant, waarom zou het ook niet kunnen, paarden kunnen ook duidelijk genieten van een kroel door de manen, waarom dan niet van publiek :D.

Ach het kan best logisch zijn toch, als ze goed d'r best doet krijgt ze ook meer aandacht (van die mensen bijvoorbeeld). Het hoeft dat dier natuurlijk niet per se om de show te gaan :)

Ik denk dat het inderdaad de fysieke beloning is die eraan hangt dan dat ze de show perse leuk vindt. Neemt niet weg dat ze de aandacht dus leuk vindt en daar gaat het om, toch :D. Maar goed, we dwalen af.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:43

pfff, ik heb er hier ook zo'n eentje, echt een tuthola showbeestje

ze liep vroeger voor de kar, nooit op wedstrijd geweest maar als ze in de gaten had dat er mensen keken ging haar koppie er op, werden de passen groter en ruimer
en hoe meer kijkers hoe meer ze zich uitsloofde en spanning, haha, ja leuke spanning, madam is voor de duvel niet bang of onder de indruk
is 1.15 maar denkt dat ze 1.80 is en alles moet wijken

je hebt echt showpaarden(honden enz), net zogoed als je mensen hebt die graag in de belangstelling staan

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:43

Ik denk ook niet dat zo'n paard denk "hey, mensen, daar zal ik me eens voor uitsloven!" maar bijv de link mooi lopen > aandacht is niet zo moeilijk te leggen. Het zal ook aan het karakter van je paard liggen, om die reden zal ook niet elk paard een top wedstrijdpaard worden natuurlijk. Ik denk dat het ene paard een wedstrijd als 'leuker' kan ervaren dan de ander.

Edit: deze is ook zo'n 1.15, maar dat weet ze zelf niet hoor _O-

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:45

welsh zeker? :D

Fenrir

Re: Applaus voor Rath en Totilas tijdens tweede hengstenshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:45

Noppes... kruising Dartmoor... maar de vader is onbekend, dus wie weet ;)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:50

ach, kijk in de natuur, daar showt een haan bijvoorbeeld ook, of neem een korhoen
hengsten showen zich ook naar de merries

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:55

CharleyT schreef:
horseyfries schreef:
Ja dat denk ik echt.... Mijn paard was dolblij toen hij na een jaar stappen na een blessure voor het eerst weer mee mocht op wedstrijd, hij kickt op publiek en slooft zich dan helemaal uit, en begint te hinniken vanaf het moment dat ik de vrachtwagen inlaad. Als je paard NIET blij is als je een dressuurproef met hem rijdt, doe je iets fout of heeft je paard het verkeerde "beroep" en had hij misschien bosritten paard moeten worden ipv dressuurpaard....

Als je een paard echt kent ken je ook het verschil tussen "oren naar voren want er is iets engs en ik wil zien wat het is" en "oren naar voren want oh wat heb ik een lol dat ik dit doe". Net zoals oren naar achteren soms concentratie betekent en soms ontevredenheid. Aan de ruiter om zijn paard zo goed te kennen om die nuances te kunnen onderscheiden.

Mooi romantisch verhaal hoor, maar ik geloof er geen fluit van. Na een periode stappen is alles weer nieuw, spannend etc. Veel energie opgebouwd en dus fris en fruitig op vreemd terrein. Uitsloven voor publiek, ja hoor, tuuuurlijk, ik zet er hele grote vraagtekens bij. Maar voel jij het zo aan, prima, niks mis mee, geniet samen met je beestje, daar gaat het tenslotte om.

Ook als hij niet geblesseerd was geweest sloofde hij zich uit voor publiek, en niet pas als ze begonnen te klappen, dus met spanning door het applaus heeft het ook niets te maken. Gelukkig ken ik mijn paard iets beter dan dat jij hem kent, en dat jij het niet geloofd is prima, het zegt veel over je dat je die mening al klaar hebt zonder het paard te kennen. Betekent dat je niet openstaat voor een ander inzicht dan het jouwe ;)

Het is een gekend fenomeen, ook bij tuigpaarden en bij ultieme keuringspaarden.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:56

spatter schreef:
ach, kijk in de natuur, daar showt een haan bijvoorbeeld ook, of neem een korhoen
hengsten showen zich ook naar de merries

Idd

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:02

Ja om te kunnen voort planten. Welk punt wil je daar mee maken? :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:11

Dat ligt ook wel iets anders idd... zeker als het om merries gaat.. :+

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:19

De discussie is zo langzamerhand niet alleen off-topic, maar begint zich ook op een nogal .... (vul maar in) niveau te bewegen. Als we eens alle rif-raf, slimmigheidjes, vliegenafvangen etc. eens weglaten en Rath's eerste filmpje tijdens de persconferentie (zie eerdere link) en de laatste Vechta presentatie bekijken en daar commentaar opgeven.
In het eerste filmpje liep het paard nog zoals ingeprint door Gal. In het laatste filmpje van Vechta zie je het resultaat na meer dan een jaar trainen bij Rath.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:47

@ horseyfries:
Dus als je van mening verschilt(lees : het met jouw inzicht niet eens bent) sta je niet open voor een ander inzicht. Nou, dat zal dan wel, geen probleem hoor.
Ik heb gewoon niets met het toedichten van menselijke emoties aan paarden, das dan mijn inzicht:).

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:57

manubres schreef:
Mmm...het wordt nu wel heel interessant. Naar mijn mening ga je iets proberen als je denkt dat je het ook kunt.
En als je gaat proberen verder te gaan vanaf 92%...dan heb je toch wel een hoge pet op van jezelf.

[/quote]Maar waar staat dat hij wil proberen die 92% meteen te evenaren? Je hebt toch kunnen lezen in het stukje dat hij zegt niet te verwachten de scores van Gal te gaan rijden? En vervolgens dat hij gaat proberen het net zo goed te doen als Gal.

Er staat nergens dat hij er 100% van overtuigd is dat het gaat lukken, hij sprak gewoon een wens uit, niks mis mee, lijkt mij :). En wie zegt dat hij de capaciteiten niet had om toentertijd hoog te gaan scoren met Toot? Niemand had de combinatie ooit zien rijden, dus hij heeft imo niks raars gezegd :).[/quote]

Goh!...nog geen slotje?
Dan nog maar even wat schrijven.....
Ik heb Rath horen zeggen dat hij verder wilde gaan waar Gal is gestopt.....en of hij dat echt wilde of wilde proberen dat weet ik niet precies.
Maar als hij verder wilde gaan waar Gal gestopt is dan is dat toch vanaf 92%??????

En over die andere discussie. Ik geloof best dat als een paard gewend is aan wekelijks in de ring te staan, ze het kunnen missen. Maar als hij gewend is altijd in de wei te staan zal hij de wedstrijdring echt niet missen. Paarden zijn volgens mij gewoontedieren en houden van eenzelfde ritme.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 20:05

manubres schreef:
Goh!...nog geen slotje?
Dan nog maar even wat schrijven.....
Ik heb Rath horen zeggen dat hij verder wilde gaan waar Gal is gestopt.....en of hij dat echt wilde of wilde proberen dat weet ik niet precies.
Maar als hij verder wilde gaan waar Gal gestopt is dan is dat toch vanaf 92%??????

En over die andere discussie. Ik geloof best dat als een paard gewend is aan wekelijks in de ring te staan, ze het kunnen missen. Maar als hij gewend is altijd in de wei te staan zal hij de wedstrijdring echt niet missen. Paarden zijn volgens mij gewoontedieren en houden van eenzelfde ritme.

Nee, nog geen slotje. Als je dat zo graag wilt, vraag je er een aan.

Maar hij zegt dus nergens dat hij eventjes 92% gaat scoren. Hij zegt dat hij wil gaan proberen verder te gaan waar Gal gebleven is, dus op hetzelfde niveau blijven en dat uitbouwen. Omdat hij ook zegt dat hij op wedstrijden niet verwacht zo hoog te gaan scoren, is het doel dus ook niet 92% scoren.

En met vijf vraagtekens minder was je vraag me ook duidelijk, hoor ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 20:12

Bij 6:27 zie je trouwens iets komisch, is iemand dat opgevallen? :)) :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-02-12 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 20:13

Genoten van het filmpje. Mooi gereden, vriendelijke ruiter en het oogt al veel ontspannender. Knap van Rath want hij staat toch wel onder behoorlijke druk.
Tja en op 6.27 worden de benen even gestrekt en dat ziet er grappig uit :+

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 20:27

Peanutbutter schreef:
Tsja .. ik doe het hem niet na, maar het hele spectaculaire is er af !!
Wel fijn voor MAR dat het stukken beter is gegaan ..

Kan me voorstellen dat hij zich er ook flink klote over gevoeld heeft en hij weet dat vooral de NL ers zich over smullen bij een fiasco.

Dat gevoel heb ik dus ook, blijft een geweldig paard maar onder Gal was het zo een spektakel om naar te kijken! Dat mis ik helaas..

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 00:13

Wuis schreef:
Bij 6:27 zie je trouwens iets komisch, is iemand dat opgevallen? :)) :+

Bedoel je dat rare gewapper met z'n beide benen? Dat doet hij een paar seconden later ook nog een keer als hij weer opstart.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 02:24

Hij wappert sowieso erg. Handen, benen, en hij beweegt mee alsof hij op een zeeschip zit. Naja, zal wel een persoonlijke irritatie zijn maar ik vind die Rath er gewoon niet mooi opzitten. :')

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 05:26

Meen je dat nou?
Edward was altijd veel meer aan het wiebelen en porren met zijn benen, valt me juist iedere keer op dat Rath een veel stillere beenligging heeft.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 11:16

Lovely volgens mij verzint ze niets hoor. Dat is haar interpretatie van wat Rath gezegd heeft, jij interpreteerd dat anders. Iedereen zijn mening zeg je, waarom pas je het dan niet zelf toe?

Ik vind dat we wel kunnen stellen dat Totilas anders loopt. Of het beter of slechter is, is voor iedereen persoonlijk. De ene vind dit mooi, de andere dat. Dat is toch prima? Ik vind het tweede filmpje in elk geval al stukken beter uitzien :j

Sjoukie1305

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 12:18

Ik heb het filmje nu voor de 3e keer bekeken in de hoop dat ik weer kon gaan genieten, maar helaas is dat niet gelukt. Is het jullie ook opgevallen dat de hele voorwaartse drang (voornamelijk in draf) verdwenen is? Op een bepaald moment krijg ik het gevoel dat MAR een uitgestrekte draf wil rijden, maar er komt gewoon helemaal niets (rond de 1.50min). Ik hoop wel dat ze de steigende lijn door gaan zetten, maar fan van deze ( in mijn ogen statische) combinatie ben ik niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 12:53

Waves schreef:
Hij wappert sowieso erg. Handen, benen, en hij beweegt mee alsof hij op een zeeschip zit. Naja, zal wel een persoonlijke irritatie zijn maar ik vind die Rath er gewoon niet mooi opzitten. :')

Veel slechter dan Gal kan ie onmogelijk zitten..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 13:01

Moderatoropmerking:
Zojuist een aantal off topic berichten verwijderd. Vanaf hier graag weer on topic, bedankt alvast.

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 13:09

Ayasha schreef:
Waves schreef:

Veel slechter dan Gal kan ie onmogelijk zitten..

De beste stuurlui staan aan wal!