Optreden Totilas tijdens hengstenshow zorgt voor commotie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:44

Rath moet leren met gevoel te rijden. die duitse kilheid werkt niet. Hij is jong ... hij leert hiervan en zal nog heel veel te leren hebben in de aankomende jaren. Ik zal het hem zeker niet nadoen en ik hoop voor hem dat hij ooit de klik zal krijgen die hij wss nu wanhopig zoekt. Die jongen rijdt onder enorme druk van mam en team. Keuze in niet meer rijden van Toot zal hij niet hebben. Dus Toot en Rath gedoemd tot elkaar... wie weet vinden ze het respect voor elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:45

@Jannepauli
Waarom zou Glock de paardensport willen sponseren?

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:46

X_Michelle_X schreef:

Daar zie je ondanks de spanning toch een erg goede piaffe en een passage met een werkend achterbeen.
De pi en pa kwamen er bij MAR en Toti in Vechta totaal niet uit.

Nee, dit is een verloren kans voor Nederland.
En ik durf hier glashard te beweren dat er geen medaille zal zijn voor MAR in Londen. Er zijn minstens 5 combinaties die klassen beter zijn dan zij.

Geloof best dat MAR zijn stinkende best doet, maar hij is niet het kaliber ruiter die Edward is. Hij zal Totilas nooit zo kunnen rijden als Edward deed. Het filmpje van Vechta is imo triest en tenenkrommend.
Heel veel spanning, veel te kort in de hals, achter de ll, mond open, drafgedeelte niet goed :n

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:48

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:48

Wát hier ook de oorzaak van is, het is natuurlijk doodzonde om Toot zo te moeten zien. Ik ben sowieso geen fan van de combinatie, maar ik gun het Totilas wel om zich als vanouds te kunnen laten zien. Ik vind het dan ook heel jammer om elke keer weer een bericht te zien waarbij hij óf een blessure heeft, óf zich heeft afgemeld óf niet presteert. Op de een of andere manier zijn dat de enige berichten die we van dit koppel zien.

Ook al zou het verhaal van het korte inrijden de oorzaak zijn - waar ik mijn serieuze twijfels bij heb - dan is dat natuurlijk oerstom. Je weet dat je sinds augustus niets meer hebt laten zien en dit weer de eerste keer is, dan stap je gewoon de ring niet binnen als je maar 20 min hebt en je nog een bom onder je hebt. M.i. mag je dan als "topruiter" best even op je strepen staan en zeggen "jongens, ik heb nog even een kwartiertje nodig". Ik denk zelfs dat het publiek het nog zou begrijpen ook. Het is tenslotte koud, er is weinig tijd om los te rijden, natuurlijk is zo'n paard fris. Wat ik echter in het filmpje zie is niet zozeer frisheid, maar frustratie. MAR houdt 'm zo verschrikkelijk vast dat je het paard gewoon giftig ziet worden.

Je zou toch zeggen dat een ruiter op dat niveau met een fris paard om zou moeten kunnen gaan. Zoals anderen ook zeggen, begin idd met wat galoppades, rij die energie eruit! Maar hij maakt het alleen maar erger. Erg jammer om te zien.

Wel respect voor dat hij doorgaat ondanks alle troep die hij over zich heen krijgt; dat toont wel karakter.

lasamber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:49

Nou jongens ik was in Vechta dus mocht het live volgen!
Tong over het bit kan iedereen gebeuren maar NA dat ie weer de ring in kwam begon het "gedonder"
En over "enkele" aanwijzingen was echt geen sprake (was zijn vader/trainer ofzo?) Hij kreeg nog net geen les.
Hij volgde precies de instructies op van deze vriendelijke meneer en liet niet meer zien.

Enne over tijd te kort voor los rijden. Totilas kwam als laatst aan bod tijdens de show daarvoor had ie Bretton Woods gereden daar zat een uur tussen.
Aangezien hij toch echt over een goed team beschikt konden hij zo wisselen van paard en echt wel 3 kwartier losrijden.

zelf een Duitser zei dat Edje hem beter kon rijden :+

juli73

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:51

misschien kan de nieuwe sponsor van Gal de sportrechten overnemen? Probleem opgelost....

Blackmagic85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:59

Ik heb het filmpje net gezien. Arme Totilas. MAR trekt hem veel te veel met zijn kin op zijn borst (Ed gaf hem van voren altijd lekker de ruimte) en de oortjes die eens altijd naar voren stonden staan nu de andere kant op |(

Ze hebben het paard het plezier in zijn werk ontnomen. Dan kan je toch niet verwachten dat hij presteert? _-:(

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:00

NenaC schreef:
Waarom is totilas altijd een hot item en bijv. nooit alle talentvolle paarden die Onassis koopt, waar we vervolgens nooit meer wat van horen? :o

Ik denk dat een bescheidenere opstelling vanaf het begin van de verkoop heel wat had kunnen schelen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:01

lasamber schreef:
Enne over tijd te kort voor los rijden. Totilas kwam als laatst aan bod tijdens de show daarvoor had ie Bretton Woods gereden daar zat een uur tussen.
Aangezien hij toch echt over een goed team beschikt konden hij zo wisselen van paard en echt wel 3 kwartier losrijden.

Nou, is die smoes ook weer uit de wereld :D

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:01

Pfoe, ik werd er stil van, mijn mond viel open en ik zit hier gewoon met tranen in mijn ogen te kijken. |( Ik had toch niet kunnen denken dat het me zo zou raken...
Als je dit ziet weet je al hoe dit gaat aflopen en dat we dit wonderpaard nooit meer zien betoveren in de baan. Ik vind dat heel erg want ik hou van paarden. En ik moet ook eerlijk zijn dat het me niet eens zo veel uitmaakt wie er op de rug van het paard zit, als het paard maar happy door de baan gaat en mij in beroering kan brengen.
Die beroering is er nu ook maar dan heel anders. Het doet me echt pijn om dit te zien. Een ijverig paard dat compleet door zijn ruiter aan zijn lot wordt overgelaten en van alles probeert om zijn ruiter tevreden te stellen en zelfstandig de pi/pa en 1-ers laat zien, een ruiter die in paniek raakt omdat hij geen enkele controle heeft over zijn paard en allerlei tegenstrijdige signalen af gaat geven. Geen wonder dat Toot zo veel geblesseerd is, dat kan ook niet anders als je zo rijdt.
Ik had Toot echt graag zien schitteren op de OS maar zo als het er nu uit ziet zal hij helemaal niet aan de start verschijnen.

Jannepauli schreef:
Gisteren, precies één jaar geleden - 6 februari 2011 - maakte Totilas zijn debuut bij de hengstenshow in Vechta..
De Pers schreef toen het volgende- enkele quotes:

Mooi dat je dat nog even aanhaalt zodat we ons nog even goed herinneren hoe enthousiast en lovend iedereen destijds was. Voor MAR was het opstappen en de gouden medailles binnenhalen. Toto was zo goed gereden dat MAR er heerlijk mee rond kon sturen. Helaas rijdt MAR zo slecht en is ook zijn begeleiding zo slecht dat ze die vorm niet vast hebben weten te houden. PS en zijn team hebben blijkbaar zo weinig verstand inzicht in de rijkunst en paarden dat ze niet konden beoordelen dat Toto's vorm te danken was aan het harde werken en talent van EG-NW.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:03

Wat een spanning bij die 2!

Net wat als commentaar bij het filmpje gegeven wordt:
Ik zie een paard
Ik zie een ruiter
Maar ik zie geen combinatie! :n

Als hij op deze manier doorgaat word totilas kapot gereden denk ik.
zonde!

Zou toch mooi zijn, als ze edward weer als ruiter erop zetten, maar of dat gaat gebeuren????

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:04

Als alleen al alle 250.000 KNHS leden €60 inleggen, dan hebben we zo 15 miljoen bij elkaar om Totilas terug te kopen voor Edward Gal :j

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:06

Nou, ik vind het echt vaag. Het gaat hier gewoon om een Grand-Prix ruiter die een paard niet gereden krijgt op een hengstenshow zonder "les" van zijn vader. Want dit zijn wel wat meer dan "een paar" aanwijzingen van zijn vader. Pffffft, wat een aanfluiting. Volgende keer maar weer 3,5 uur losrijden dan :roll: ?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:07

Nexus schreef:
Als alleen al alle 250.000 KNHS leden €60 inleggen, dan hebben we zo 15 miljoen bij elkaar om Totilas terug te kopen voor Edward Gal :j

Mwhua, we kunnen hier wel van een beetje waardevermindering spreken toch? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:08

mylittlejoy schreef:
Nexus schreef:

Mwhua, we kunnen hier wel van een beetje waardevermindering spreken toch? :o

250.000 * 6 vind ik wel genoeg waarde.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:09

Als PS echt zo'n goede zakenman is doet ie EG een bijzonder lucratief voorstel om Toot weer te gaan rijden. Als dit zo door gaat is Toot over een jaar nog precies €3,95 per kilo waard.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:09

Ik vind het toch wel apart als gezegd wordt dat Matthias helemaal niet kan rijden. Het is in mijn ogen geen goede combinatie met Totilas.
Ik ken maar heel weinig ruiters die met alle paarden overweg kunnen. Een paard moet bij je rijstijl passen of andersom.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:10

Wat een afgang zeg, ze kunnen het er wel weer opgooien dat Toot een tijdje stil heeft gestaan, maar de klik is er nu eenmaal niet en zal er waarschijnlijk ook nooit komen.
Denk dat we Toot wel af kunnen schrijven voor de olympische spelen.
Jammer hoor, ik denk dat ze hem beter naar Harskamp kunnen brengen en weer door Edward laten rijden.
Dan kan die zijn megabedrag enigzins nog terug verdienen.
Want een paard uit de picture levert ook niet veel meer op.

--------------------------------------------------------------------------------

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:10

Niemand het filmpje van MAR met Bretton Woods?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:12

Paradox schreef:
Ik heb het filmpje net gezien. Arme Totilas. MAR trekt hem veel te veel met zijn kin op zijn borst (Ed gaf hem van voren altijd lekker de ruimte) en de oortjes die eens altijd naar voren stonden staan nu de andere kant op |(

Ze hebben het paard het plezier in zijn werk ontnomen. Dan kan je toch niet verwachten dat hij presteert? _-:(

Vind je?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:12

Denk niet dat dit ritje op de DVD van dhr. Schockemuhle komt van zijn hengsten. Het zal wel nog Ed zijn met zijn rit in Kentucky.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:15

janouk schreef:
Ik vind het toch wel apart als gezegd wordt dat Matthias helemaal niet kan rijden. Het is in mijn ogen geen goede combinatie met Totilas.
Ik ken maar heel weinig ruiters die met alle paarden overweg kunnen. Een paard moet bij je rijstijl passen of andersom.

Het wil niet zeggen dat hij niet kan rijden.
Absoluut wel. Hij kan beter rijden dan ik :D

Maar de combi is er niet.
Het is geen team. En dat is toch wel een vereiste als je op een paard rijdt.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:18

Hij wordt gewoon verkeerd gereden,het is te hopen dat rath zo met wat meer gevoel leert rijden dan komt het misschien nog goed??Totillas is nu in elk geval geen gelukkig paard..Denk soms dat je beter huis tuin en keuken paard kan zijn ipv van een paard met zoveel waarde ;)

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:20

janouk schreef:

Precies een jaar terug schreef de Dui pers dat de goudenmedaille zekergesteld was met de aankoop van Toot en dat hij nu veel beter getraind werd en daarom nog beter zou gaan presteren dan bij EG.

Verder hebben we nu allemaal kunnen zien dat MAR en zijn team niet het niveau hebben om een paard als Toto te kunnen trainen, ze kunnen Toot nog niet eens heel houden |(

MAR rijdt heel goed, maar is toch niet te vergelijken met een EG