Matthias Alexander Rath traint bij Sjef Janssen ***UPDATE***

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 13:40

Cayenne schreef:
petraaken schreef:
Hoelang Traint Kittel al bij Sjef en Anky? Als dat zo al was van de tijd voordat Sjef Bondscoach werd kan hij het niet maken om dhr. Kittel niet meer verder te trainen.

Ik weet niet een precieze datum maar al zeker sinds eind 2008, als het al niet langer is.

Dan lijkt me dat een afdoende verklaring.

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 13:59

Bis es so weit ist, haben zumindest schonmal zwei von Raths Nachwuchspferden Quartier in Janssens Trainingsstall bezogen: Der als neuer Totilas gehandelte Johnson-Sohn Bretton Woods, sowie der 2004 geborene Fürst Romancier. Während Bretton Woods, wie Totilas, anteilig auch Raths Stiefmutter Ann Kathrin Linsenhoff gehört, befindet sich Fürst Romancier zur Gänze im Besitz von Paul Schockemöhle.

Rath heeft al een nieuwe Totilas klaarstaan voor de toekomst. Dus wordt het niks met Toot dan kan hij Bretton Woods bij Sjef klaar stomen als nieuwe Totilas.

Bron: http://www.pferderevue.at/?+Matthias+Ra ... 9%25%2C%2C

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:03

Ik vraag me dus ook af wat de plannen zijn met Totilas.
Niet zozeer om die woorden die zijn gekozen door een journalist, maar wat ik al eerder schreef over nu zo investeren in jonge paarden terwijl een ander paard getraint moet worden voor de OS. Plus het ontbreken van Totilas in de wedstrijdring en alle blesures. Kan allemaal zo zijn, maar alles bij elkaar maakt dat ik nieuwsgierig wordt naar wat volgt.

Paddenpad

Re: Matthias Alexander Rath traint bij Sjef Janssen ***UPDATE***

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:07

Misschien in ruil voor Totilas terug naar Ed,MAR les van Sjef?? :+ }>

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:17

Ik vind het toch wel weer geweldig hoe hier toch weer gedacht wordt dat Sjef de combinatie MAR/Totilas zou gaan trainen. Sjef zou de combinatie MAR/Totilas niet eens gaan trainen, willen trainen, zoals we in het eerste persbericht hebben kunnen lezen maar zou MAR trainen in het opleiden van Bretton Woods/Fürst Romancier. Stel nou dat Sjef dat wel was gaan doen? Sjef had duidelijk aangegeven die combinatie niet te willen trainen? Hoe moet MAR dan toetsen of de lessen van Sjef ook effect hebben op het rijden van Totilas als Sjef niet tussentijds kijkt naar MAR op Totilas?
Komt ook nog bij dat we eerst maar eens moeten gaan zien of Totilas überhaupt nog aan de start gaat verschijnen. En tegen die tijd dat Bretton Woods klaar is voor het zware GP werk, is Totilas al met pensioen.
En wat als al die uren training van Sjef MAR wel had geholpen met het verbeteren van zijn kunsten op Totilas? Zegt mij eerder wat over de kunsten van Sjef als trainer en het feit dat MAR heel leergierig is en dus ook zeer getalenteerd als ruiter. Goed, misschien is MAR een beetje naïef maar het zegt niets over zijn talent als ruiter. En dan kunnen sommigen onder ons, gewoon weer genieten van die zwarte krachtpatser met "Hollandse" roots!

Dan nog iets. Wat als Sjef nu geen bondscoach was geweest? Zou dat deze discussie anders hebben gemaakt? Ik denk het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:18

InekeN schreef:
Veel reacties hier begrijp ik niet. Ook nogal schijnheilig. Er zijn talloze toptrainers uit Nederland die buitenlanders trainen. Wat maakt het uit?! Anky traint een Spaanse, nota bene op haar zelf opgeleidde paard. Nou en?! Ik vind dat iedereen vrij moet zijn om te trainen waar hij/zij wil en dat trainers vrij moeten zijn om te trainen wie ze willen. Ook als het een NL paard was of als ze bondscoach zijn. Kom op zeg, de wereld wordt steeds kleiner en het gaat gewoon om maar 1 ding: goed rijden.
En dat denigrerende gedoe over MAR.... hij heeft meerdere paarden uitstekend opgeleid hoor. Dat het niet direct met Totilas klikt weten we niet en zo ja: dat overkomt iedereen weleens en dan hoor je er niets van. Gewoon omdat Totilas toevallig érg bekend is volgt de wereld het.

Is Anky ook niet Bondscoach van een een of ander land?

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:22

Ja, een land in verweggistan. Hier gaat het om Duitsland en de pijn van de Nederlanders na de verkoop van Totilas.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:24

karijn schreef:
Ja, een land in verweggistan. Hier gaat het om Duitsland en de pijn van de Nederlanders na de verkoop van Totilas.

Dan moeten ze maar zaterdag naar Verden gaan (hengstenshow)

Afbeelding

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:25

Joolien schreef:
Is Anky ook niet Bondscoach van een een of ander land?

Oekraine

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:30

karijn schreef:
Sjef zou de combinatie MAR/Totilas niet eens gaan trainen, willen trainen, zoals we in het eerste persbericht hebben kunnen lezen maar zou MAR trainen in het opleiden van Bretton Woods/Fürst Romancier. Stel nou dat Sjef dat wel was gaan doen?

Deze soap krijgt vast nog wel een staartje. Na de OS zal MAR wel in Erp gaan bivakkeren. Toot kan met pensioen, die krijgt hij niet meer aan het lopen, vrees ik.

Met zo'n nieuwe manier van rijden moet je ook weer onderaan beginnen en dat BeSjeffen begint met netjes overgangen rijden met behoud van impuls en nageeflijkheid. Dat duurt wel een tijdje voordat je dat als ruiter begrijpt en nog langer voordat je dat kunt overbrengen op je paard.

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:33

ChantalD schreef:
Wuis schreef:
Ik vind je verhaal wel geniaal Chantal, leuke soap. :D :D

Ik zie 'm al zo zitten thuis, op Totilas (of een ander):
Wat zei Sjef nou ook al weer? Hand zo, en dan been daar. Of was het nou helemaal los en eerst naar voren :?
Of toch eerst een beetje met een skippiebal dat m'n rug los werd...
"Paaaahap, weet jij nog wat Sjef nou zei in de ene les? Moest ik nou links of recht kijken als ik rechtdoor wil?"

Ach, hij kan altijd nog online een filmpje insturen, voor ingesproken commentaar. Of zou dat ook vallen onder concurentiebeding?
Moet het annoniem:
'Hallo meneer Sjef,
Ik heb een hele mooie zwarte soort van grote reuze Shetlanderhengst. Hij heeft bij een ander jongetje altijd heel hoog gelopen, mooi met z'n beentjes enzo, en heel blij.
Bij mij wil het nog niet zo goed, hij kijkt steeds boos en bijt in m'n billen als ik er half naast hang. Mijn papa zegt dat ik gewoon steeds het zelfde moet doen, en dat het dan vanzelf wel beter gaat, maar de meneer die de eigenaar is van mijn paard...eeehhh, pony, vindt dat niet.
Kunt u naar dit filmpje kijken en zeggen wat ik fout doe?
Alvast bedankt,
Martijntje en Tortilla'

hahahaha idd ondanks alle commotie leuk verhaal :-) :D

Wat niet wil zeggen dat ik tegen die combinatie ben!
Laatst bijgewerkt door unlimited1 op 01-02-12 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:33

Ja dat is denk ik geen interessant gegeven, dat is niet Duits :D dan kunnen wij over onze fietsen geen grapjes kwijt.......

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:34

Abacab schreef:
karijn schreef:
. Na de OS zal MAR wel in Erp gaan bivakkeren.

Daar geloof ik niks van...Sjef had met hun een afspraak en nu komt ie er op terug...moet je niet doen...
Dus wie is nu de angsthaas in deze soap. en kiest het hazenpad..?? Toch geen Cowboy maar ja dat was ook een Telegraafverhaal.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:36

Ik zou er juist trots op zijn als anderen wedstrijden winnen dankzij onze Nederlandse trainers... Dan maakt het op een gegeven moment ook niet meer uit welke combinatie wint, overal staan NL-se coaches/paarden achter ;)

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:37

Voor heel veel geld gaat Sjef vast wel in het diepste geheim in cognito naar MAR.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:38

Ohh dit hele verhaal rondom Totilas is nog spannender dan mening soap op de tv :D
Ben zooo benieuwd hoe dit verder gaat!! Ik zie het maar zo, MAR dichter bij Sjef is Totilas dichter bij Edward in mijn kronkelbrein die vind dat toti en edje weer bij elkaar moeten :))

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:39

jolanda20 schreef:
in tijden van crisis doen mensen aparte dingen.
begeleiden met jonge paarden.... MAR zal daar vast dingen van opsteken en deze gebruiken voor de training.
wat na de Spelen zal gebeuren... het zal mij niets verbazen als Sjef de training oppakt mocht NL hem geen contract aanbieden of minder geld bieden.

@Aranel... Edward zal dan voor Duitsland uitkomen en niet voor NL

Dat vind ik dan nog niet eens erg :Y) Wil gewoon die kippenvel momenten die dat duo iedereen kon bezorgen weer terug en voor welk land ze dan uitkomen vind ik minder belangrijk.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:42

Moderatoropmerking:
Zojuist heb ik een aantal berichten verwijderd. Hierbij het verzoek om deze discussie op een respectvolle manier te laten verlopen zonder de Tweede Wereldoorlog erbij te halen. Berichten met alleen een smiley of die een oneliner bevatten worden verwijderd.
Verder het verzoek om met argumenten op de inhoud van een bericht te blijven reageren en niet op de persoon. Bedankt alvast.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:47

Ceasario: je moet me wel goed quoten hoor! ;)

Ik kom met een suggestieve vraagstelling. Ik suggereer niet dat MAR na de zomer in Erp te vinden is.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:51

karijn schreef:
Ceasario: je moet me wel goed quoten hoor! ;)

Ik kom met een suggestieve vraagstelling. Ik suggereer niet dat MAR na de zomer in Erp te vinden is.

Doet de Telegraaf/bokt ook. :+

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:10

ceasario schreef:
karijn schreef:

Dan moeten ze maar zaterdag naar Verden gaan (hengstenshow)

http://img10.imageshack.us/img10/9537/totn.jpg

Tja als je zo'n foto gaat plaatsen, moet je een volgende keer niet meer gaan zeuren dat Totilas overal bij gehaald wordt natuurlijk. Je doet er zelf net zo hard aan mee.

Het gaat sommigen, mij bijvoorbeeld, helemaal niet om Duitsland en de pijn van sommige Nederlanders. Wordt er een beetje kriegel van als iemand meent alle meningen over één kam te kunnen scheren als een alwetende persoon. Mij gaat het om het feit dat SJ de leiding op zich heeft genomen van de NL dressuurequipe en in het belang daarvan moet handelen en zijn functieomschrijving moet volgen. Zijn doel is een zo goed mogelijk resultaat neerzetten op de OS.
Het maakt daarbij niet uit om wie of om welke nationaliteit het verder gaat. Het doel blijft hetzelfde.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 01-02-12 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto in link gezet, geen foto's quoten aub.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:30

Hoogmoed komt voor de val en ik vrees dat het voor Nederland een hele diepe gaat worden op deze manier...

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:51

horseyfries schreef:
Je laten beSjeffen, wordt dit het nieuwe woord van 2012? ;)

En OMG, als hij idd bij Sjef gaat lessen, mag ik dan alsjeblieft als vliegje aan de wand meeluisteren? Het lijkt me zooo lachen om Sjef op zijn vertrouwde "rustige" manier een Duitser te horen lesgeven.... :D

Zou Sjef wel weten hoe dat lichaamsdeel waar je op moet gaan zitten volgens hem in het Duits heet :D

juli73

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:56

Ik vraag me af waarom het nodig is na het verschijnen van dit nieuws zowel MAR als Sjef Jansen af te branden. MAR wil zo goed mogelijk presteren met Totilas en zoekt daarvoor hulp bij een van de beste trainers ter wereld. Dat is toch niet zo vreemd?!?
En dat Sjef vervolgens met het oog op de OS, en hopelijk een plak voor onze dressuurruiters, hen toch nog niet gaat trainen komt op mij ook niet raar over.

Misschien tijd om de achterdocht te laten varen en niet overal iets achter te zoeken. Het gaat hierbij om grote sportieve belangen en het zou raar zijn wanneer de Nederlandse bondscoach een potentiele concurrent zou gaan trainen (Ik laat Kittel hierbuiten aangezien hij al veel langer bij Sjef traint). Persoonlijk lijkt het mij voor Sjef een enorme uitdaging om MAR en Totilas weer op het oude niveau van Totilas te krijgen, uit tactisch oogpunt alleen niet zo handig....

piepenfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 16:07