Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ElCamino schreef:Tja... Spiritdancer...tot nu toe lees je hier alleen mensen die het wél goed regelen, iedereen heeft commentaar maar heeft wél een droge paddock, wél droge plekjes, wél een schuilstal....daar hoor je me niet over.Natuurlijk zijn er middenwegen etc etc
Maar ik vind als je ECHT geen geld meer hebt, of een veranderende situatie hebt waardoor het financieel minder gaat dat je redelijk moet zijn en je paarden weg moet doen. Verkopen is kl*te maar wanneer je moet kiezen tussen nare omstandigheden waarin ze niet happy zijn of een nieuwe baas zoeken die wel geld heeft....dan verkoop ik mijn paarden wel ja!
En ik blijf bij mijn standpunt dat een standaard weiland, zonder schuilstal of box, zonder droge plekken om te liggen niet kan! Ook al is het nu erg nat ( vind ik een butt-excuus) , dan zoek je tijdelijk wat anders... Weilanden waar je niets mag bestraten of bouwen zijn leuke zomer-weilanden maar ongeschikt om je paard het hele jaar door op te houden. En dát zijn nu net de dingen die ik bedoel.
Natuurlijk is overdag in de blubber en 's nachts binnen b.v. beter dan 24/7 op stal maar dat bedoel ik niet.Wel een beetje redelijk blijven met lezen he....
Quellian schreef:Russell, wat zou jij doen met de pony van Repelsteel?
En dan inslapen even niet als optie, want ze heeft het dier pas 3 weken, dus je moet een dier wel de kans geven om op te knappen
russel schreef:Lovely schreef:Ach, er was toch een tijd terug ook zo'n vrouw opgepakt omdat ze haar paarden verwaarloosde. Daarover werd hier op bokt ook nog gezegd dat die beestjes tenminste buiten stonden...
Ik heb altijd maar weer, de mensen die zich identificeren met die plaatjes en het goed keuren, hebben de zelfde toestanden, die ze dan en masse goed gepraat willen krijgen om een scheef getrokken norm te kunnen stellen
Arabesk schreef:Ja al die paardjes in de blubber moeten gewoon lekker in een klein hokkie van 3x3 met een dikke laag stro, veel beter!!
marjan1986 schreef:@repelsteel: Dit klinkt mischien heel hard. Maar aan je verhaal te lezen heeft die arme pony erg veel pijn en heb ik grote twijfels of dit ooit nog goed komt en de pony een pijn vrij leven kan lijden, is het daarom niet beter om hem verder leed te besparen en hem in te Laten slapen?
idefix4 schreef:Daar moet je in Spanje mee aankomen. Daar is het niet eens vlak in sommige gebieden en daar redden de paarden het ook. Een paard kan heel goed over een oneffen stuk lopen. Dat is goed voor de spieren van je paard. Dan moet ie eens nadenken over hoe hij moet lopen. Mijn paard wordt 13 dit jaar en hij heeft nog nooit blessures gehad, omdat ie over een oneffen stuk terrein moest lopen. Maar ja, hij heeft ook geen ijzers onder, dus hij heeft geleerd om zijn voeten te gebruiken.
russel schreef:Zand bevriest niet zo snel..mijn buitenbak is gisteren netjes glad getrokken en de paarden kunnen er gewoon lekker in, het zand is stevig, maar niet bevroren en het is geen hink stap met gaten en punten lopen..
schrikdraad schreef:horsetopshop
nee ze kiezen er niet zelf voor.
Er zijn namelijk geen goed geboden alternatieven.
Zoals ik en andere al schreven modder is niet overal nodig. Daar kun je wat aan laten doen.
Mijn paarden kunnen dus wel kiezen en staan dus nooit in de natte gedeeltes (modder heb ik niet eens.)
Als jij een droog stuk zou hebben kozen ze niet voor de modder.
Nu vraag je aan een dier dat van buiten zijn houd blubber of stal. Dat is geen eerlijke keuze
Lovely schreef:Ach, er was toch een tijd terug ook zo'n vrouw opgepakt omdat ze haar paarden verwaarloosde. Daarover werd hier op bokt ook nog gezegd dat die beestjes tenminste buiten stonden...
russel schreef:Ik woon op een extreem nat gebied en de laatste dagen is het droog geweest, genoeg droog om met deze vorst een droge bak te hebben..Maar ik heb een gedraineerde bak en dat zal wellicht wel een handje helpen, want mijn longeerbak is dat niet en die is idd hard, maar dat is ook omdat de kleilaag er onder is gemengd met het zand.
Er onder is de bak ook hard hoor, maar een bovenlaag van ong. 5 cm is droog en los en met die zon en het er door lopen, word hij steeds zachter.
Lovely schreef:Dus jullie ([naam], Quellian) vinden dat een paard zichzelf maar naar de knoppen moet helpen ihkv 'hij doet het zelf' ?? Terwijl je als verstandige paardenbaas allang in had moeten grijpen?
russel schreef:Ik heb toch al tal van opties aangegeven???/ Dier moet gewoon niet op die puntige ondergrond lopen, maar kennelijk is dat allemaal te moeilijk om dat van te voren in te schatten...