Blessure voor Totilas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manic

Re: Blessure voor Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 22:26

Ik zie nog steeds het verschil niet tussen de ene verstapping en de andere, sorry.

Het is een paard. Paarden hebben soms auw.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 22:28

manic schreef:
Ik zie nog steeds het verschil niet tussen de ene verstapping en de andere, sorry.

Het is een paard. Paarden hebben soms auw.

Dat zeg ik het gaat niet zozeer om de verstapping want ja dat kan elke malloot gebeuren idd.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 22:37

verstappen kan elk paard .
Toen ik het filmpje zag dacht ik gelijk bij de eerste beelden he fijn hij rijdt op een trensje ziet er goed uit , maar daarna die laatste sessie schrok ik wel begon met het jaknikken op de linkerhand , toen zag ik de robocop ijzers en daarna mond goed open vond het er niet fijn uitzien jammer.
Vond de omgeving en het huisje en stallen van Rath wel WOW.
Wat mij ook opviel toen hij stilstond met losse teugel dat je best een ondernekkie ziet bij Toti , kan ook omdat hij omhoog aan het kijken is.
Natuurlijk hoop ik dat hij in 2012 op topniveau is hij hoort er gewoon bij.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 23:01

s0173957 schreef:
En waar haal jij die kul vandaan??

Het is niet omdat het een Duitser is dat hij niet met een paard kan rijden...

Ik weet dat jij nogal anti Nederlands (wat doe je eigenlijk op een Nederlands forum als je er zon ergernis van hebt :? ) en pro Duits bent, maar daar heb ik het helemaal niet over

Ik heb het over een ruiter die heel goed met paarden met zon speciaal karakter kan omgaan en een andere ruiter die dat klaarblijkelijk niet kan.

En dat is geen kul, maar gewoon zo als het is

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 23:02

Zoals ik al eerder zei..

Volgens mij heeft het niets met rijstijl of het paard of het verleden bij edward te maken,. Een paard verkopen en weghalen uit omgeving en voornamelijk bij vaste ruiter is ALTIJD een risico,.. kijk ook naar de andere paarden zoals Okidoki, die is ook niet voor niets verloren gegaan, miscommunicatie, omdat het paard "opnieuw" afgesteld moet worden, nog geen top-combinatie met nieuwe ruiter = meer kans op ongeluk bij daadwerkelijke miscommunicatie, kan NARE gevolgen hebben. ZEKER op topniveau, elk klein foutje.. maar daarom is het ook Topsport.

Topsport is immers (IMO!) het balanceren tussen het uiterste en nét daaroverheen= blessure.

muiszje schreef:
Goed op elkaar ingespeeld, soepeltjes afgesteld, heldere communicatie tussen beide.. = minder kans op blessures.
Edward en Toot waren een super combinatie, MAR en toot (nog?) totaal niet, geen combinatie = ruis in communicatie= grotere kans op blessures. Zwart-wit gezien :o

Vind het heel jammer voor het paard. Paard hoeft niet per se in de ring te verschijnen van mij. Is dat voor hem nou echt leuk?! elk optreden is stress, hoe positief die ook is, het is wel stress. Paard moet maar presteren,,voor wat? voor ons kijkplezier?

al die mensen hier: "die zien we niet meer in de ring terug".. :n

Natuurlijk vind ik het ook mooi om hem te zien, maar toot heeft opeens te leven met blessures en gedwongen rust, andere trainingen, ruiter op zn rug die hij soms deels nog niet begrijpt, en die sowieso in een totaal vreemde taal tegen hem spreekt, qua hulpen.

Edward en Toot was als olie, dat liep (niet zoals ik het graag zie overigens, maar het was echt een mega combinatie), die waren perfect op elkaar afgesteld, mijn inziens is dat 1 van de grootste factoren om blessures in te dammen..

erg jammer allemaal, maar vooral voor toot, die heeft het allemaal maar te verduren.

en dat allemaal om die belachelijk veel miljoen die we innen..

En die speculatie over Lingh.. vind het echt een pracht paard.
Was indertijd, in mijn ogen, echt een naam voor de toekomst. Maar als ik Lingh vergelijk met de paarden die op dit moment in de top lopen of net daaronder (parzival, Toot etc, maar ook bijv de jonge hengsten die ik voorbij zie komen tegenwoordig) , zou ik toch denken dat hij qua kwaliteit niet meer mee zou komen. Ontwikkeling he.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 23:13

@Muiszje, Parzival net onder de top? Of begrijp ik je verkeerd?

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 23:18

easygoing schreef:
@Muiszje, Parzival net onder de top? Of begrijp ik je verkeerd?

nee, tuurlijk niet :D
beetje ongelukkige zin inderdaad.

piepenfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 23:37

Citaat:
[pien_2010] schreef:
Wat ik me weleens af vraag is wat het rijden in het systeem van Edward Gal doet met de fysieke gesteldheid en gezondheid van een paard, in dit geval gedaan heeft gedaan met Totilas. Let wel dit zijn mijn persoonlijke vragen waar ik geen antwoord op heb, maar die wel altijd bij me opkomen als ik Mathias Rath, een bijzonder goede klassieke ruiter, zie rijden op Totilas. En natuurlijk zijn we allemaal trots op en fan van onze NL ruiters. Maar ik durf daar ook wel kritisch naar te kijken

Niemand kent de feiten over wat er aan de hand is.
Wat we allemaal kunnen bedenken is dat het haast een onmogelijke klus voor een klassiek opgeleide ruiter moet zijn om dit modern, mechanisch gereden paard op een klassieke manier te gaan rijden.
Het is een nobel streven van Mathias Rath, maar het paard zit nu tussen 2 systemen in: eerst op heel veel druk in LDR gereden (iedereen kan de Youtube beelden erbij pakken), nu klassiek gereden: het paard is in de war.

Zou zomaar kunnen [pien_2010]

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 23:38

Ayasha schreef:
Marjoow schreef:
Hoe weet jij dat nou, heb je met hem gesproken ofzo :Y)

Dat lijkt me gewoon een kwestie van logisch redeneren met oog op de aard van het paard. Als ze instinctief en van nature liever zouden dressuur lopen met een zadel op hun rug en een bit in hun mond, werden ze inmiddels wel geboren met de optie om zichzelf op te zadelen. Maar neen, voorlopig worden ze nog geboren als grazers die óók gereden kunnen worden.

Ach het is een paard, zijn toekomst is net als die van elk levend wezen onduidelijk. Misschien ligt ie morgen dood, misschien loopt ie over 2 jaar wel weer 92%. Niemand van ons kan dat met zekerheid zeggen. Afwachten en kijken of ie nog en keer mee gaat lopen of niet.

Ik vind je post een grote onzin. Spijt me verschrikkelijk. Ik heb paarden zien wegkwijnen omdat ze niet meer aan het werk konden. Die vonden het werk echt veeeel leuker dan saai in een weiland staan :=

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 00:14

M_D_H schreef:
de optie werd vanmorgen aangedragen door een vriendin van mij...
kennen jullie Lingh nog? liep op GP met Edward, ze waren behoorlijk goed en leuk samen :))
ze waren volgens mij ook eens een keer reserve voor het team op de os, maar zeker weten doe ik dat niet :n
in ieder geval, Lingh werd verkocht aan een Amerikaan :)
en daarna hebben we nooit meer wat van hem gehoord...
Toot loopt op het hoogste niveau met Edward... wordt verkocht... en de ene blessure na de ander vindt plaats...
mischien... (ik zeg gewoon wat zou kunnen hoor, bijt mijn hoofd er niet af :o ik denk liever niet aan deze optie) maar mischien heeft Edward hem wel gewoon kapot gereden... zou kunnen toch?
ik bedoel maar, zoals die vriendin ook al zei: meerdere paarden van Edward zijn na verkoop gewoon nooit meer terug gekomen op het niveau dat ze liepen met Edward...

maar nogmaals... ik denk niet dat het deze optie is hoor :n

Lingh stond nog in de laatste editie van het duitse mag St. Georg... En ook nog in dat grote, Duitse hengstenboek (2012-2013). Miss doet hij nu wel een andere sport... ;-). Grapje, maar Lingh is ook de jongste niet meer...

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 01:11

M_D_H schreef:
dat noem ik niet echt bepaald "we horen nog wel van" youtube is een media forum ja dat is waar, maar schijnbaar is Lingh niet goed genoeg meer om internationaal te lopen op het hoogste niveau...
iets wat hij wel heeft gedaan en zeker kon!!

Toen Lingh verkocht werd, zat hij al over de top van zijn kunnen. Had toen eens een interview gelezen van Edward waarin hij aangaf het fijn te vinden voor Lingh dat deze het rustig aan mocht gaan doen. Omdat de amazone een wat lager niveau van hem zou vragen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 02:19

Moderatoropmerking:
Zojuist een heleboel berichten verwijderd die op de persoon gespeeld waren en/of off topic. Het lijkt mij duidelijk dat dit niet de bedoeling is in dit topic en vanaf hier worden dit soort berichten dus ook gewoon verwijderd.
Graag met argumenten op de inhoud van een bericht reageren en niet op de persoon. Bedankt alvast.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 02:29

Ik blijf in een niet te stoppen lachstuip zitten over al dat gezeik over Totilas, inclusief persoonlijke vetes. Man man man. Het gros van de mensen kan hun eigen paard niet eens blessurevrij houden op B niveau. Talloze topics over de mensen die al een jaar aan het stappen zijn ivm een peesblessure, paarden naar de slacht/ingeslapen vanwege Kissing Spines of HKO, noem het maar, en veel daarvan is te herleiden naar de rijderij. Toot heeft zich verstapt. Hij liep dinsdag duidelijk nog goed. Of het nu zo gereden wordt zoals je het graag ziet of niet, we vinden van elke topruiter wel wat namelijk. De een zit beroerd en krijgt toch tienen, de ander pleurt direct achterover van het paard als ze de teugels los zou laten in de uitgestrekte draf, maar daar zeggen we niks van want dat zijn NL ruiters en die doen automatisch alles goed. MAR is een schietschijf geworden voor alle gefrustreerden onder ons die blijkbaar IETS nodig hebben om telkens maar weer op af te reageren. De discussies zijn elke keer exact hetzelfde, kunnen we in het volgende Toot topic niet gewoon alle posts uit het vorige Toot Topic posten? Dan zijn we snel klaar en is alles weer even gezegd.

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 02:31

Applaus voor Mindfields!
Ik hoop niet dat Totilas dit leest, hij zou zich doodschamen voor al dit gemiep uit zijn geboorteland :D

Jazzfan123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 02:48

Mindfields schreef:
Ik blijf in een niet te stoppen lachstuip zitten over al dat gezeik over Totilas, inclusief persoonlijke vetes. Man man man. Het gros van de mensen kan hun eigen paard niet eens blessurevrij houden op B niveau. Talloze topics over de mensen die al een jaar aan het stappen zijn ivm een peesblessure, paarden naar de slacht/ingeslapen vanwege Kissing Spines of HKO, noem het maar, en veel daarvan is te herleiden naar de rijderij. Toot heeft zich verstapt. Hij liep dinsdag duidelijk nog goed. Of het nu zo gereden wordt zoals je het graag ziet of niet, we vinden van elke topruiter wel wat namelijk. De een zit beroerd en krijgt toch tienen, de ander pleurt direct achterover van het paard als ze de teugels los zou laten in de uitgestrekte draf, maar daar zeggen we niks van want dat zijn NL ruiters en die doen automatisch alles goed. MAR is een schietschijf geworden voor alle gefrustreerden onder ons die blijkbaar IETS nodig hebben om telkens maar weer op af te reageren. De discussies zijn elke keer exact hetzelfde, kunnen we in het volgende Toot topic niet gewoon alle posts uit het vorige Toot Topic posten? Dan zijn we snel klaar en is alles weer even gezegd.

De spijker op zijn kop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 05:40

En ook ik ben het er helemaal mee eens!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 09:26

Eens Mindfields.
Toch denk ik dat het heel goed ook met een andere hoefsmid te maken kan hebben. De balans is dan anders, de hoeven worden anders ondersteund, de stand is iets anders etc. Ik denk dat ze Rob maar eens weer moeten vragen.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 09:58

Tsjjjaaa wat gebeurt er als je een superstar bent dat er over je gel*ld word :D

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 10:44

Mindfields schreef:

Dat hij dinsdag nog goed liep wil helemaal niets zeggen. Wel eens van pijnstillers gehoord?
De ijzers zeggen genoeg lijkt mij. Je gaat deze niet voor de lol eronder zetten.
Uit eigen ervaring weet ik wat voor een gevolgen verkeerd zetten op de voeten kan veroorzaken. En die smid die ik heb gehad was niet de eerste de beste.
Laatst bijgewerkt door Schangah op 03-12-11 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 10:47

Weer een hoop toptrainers, ruiters en hoefsmeden erbij hier. :D

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 10:48

Wilawander schreef:
Weer een hoop toptrainers, ruiters en hoefsmeden erbij hier. :D

Mijn info komt uit betrouwbare bron, dus klets ik niet uit mijn nek. De nieuwe smid is gewaarschuwd geweest geen mooie voetjes te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 10:49

Iedereen zit hier wel over die ijzers te zeuren maar er was toch maanden geleden al voorbij gekomen dat alle paarden bij hun op stal zulke vreemde ijzers krijgen? Kan zijn dat ik me vergis maar meen me echt zoiets te herinneren.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 10:57

Wuis schreef:
Iedereen zit hier wel over die ijzers te zeuren maar er was toch maanden geleden al voorbij gekomen dat alle paarden bij hun op stal zulke vreemde ijzers krijgen? Kan zijn dat ik me vergis maar meen me echt zoiets te herinneren.

:D Ik zei toch al, elke keer wordt er weer exact hetzelfde gepost in Toot topics....

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 11:11

De tijd zal het leren, ik weet dat zijn eerder probleem door de smid is veroorzaakt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 11:12

Mindfields schreef:
:D Ik zei toch al, elke keer wordt er weer exact hetzelfde gepost in Toot topics....

En dat blijf je herhalen in ieder Toot topic en vooral dat mensen met een andere mening dan de jouwe zich niet meer mogen uiten.