Paard omgekomen bij intocht Sinterklaas *toevoeging*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re: Paard omgekomen bij intocht Sinterklaas *toevoeging*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 23:48

respect voor de organisatie,maar bah wat walg ik van die sensatiebakken er om heen :\

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 23:53

Ik vind die vrouw wel onlogisch redeneren, is het een helderziende dat ze de dood aan zag komen? Of wou ze gewoon graag op tv???

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 23:54

Het tweede denk ik...ze ziet eruit of ze nog nooit een paard van dichtbij gezien heeft, gewoon een sensatietokkie...

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 00:06

Ondertussen vind ik de topictitel meer en meer walgelijk worden. Paard omgekomen. Echt belachelijk net of er een eng ongeluk is geweest maar het was gewoon een oud paard wat omviel.
Nonsens dat dit paard om kwam, dit was doodgewoon een ouder paard wat stierf in het harnas.ooooh ik hoop dat mijn jonge generatie zo vanuit het niks omdondert!!!!!!!!!!!!!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 00:14

Hij is wel omgekomen, t is niet dat ie weer opstond :=
Al had gewoon 'overlijdt' ook prima gekund.

Wat had de brandweer trouwens het paard keurig opgetild zeg! Echt een fijn beeld, voor zover een dood paard natuurlijk fijn kan zijn om te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 00:16

Joh, dat zo'n vrouw met geen benul op de tv komt zeg. Wat Kuipers zegt, het is gewoon domme pech geweest. Paarden zien er prima uit, maar de leek ziet liever dikkerds, alsof dat een teken van gezondheid is :roll: .

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 08:53

Gewoon pech inderdaad. Als het paard niet dood gegaan was had die vrouw ook geen tv momentje gehad dus dat is makkelijk achteraf gepraat, had ik dat ook wel kunnen zeggen. :){ <:)

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 09:16

Ach gelukkig mogen we ook nog verschil van mening hebben he! :Y) Wat fijn dat dat bestaat :') Maar tuurlijk, ik ben een penny en een leek en een scholier met internet verstand en zie liever vergemeste paarden dan die dunnerds. Give me a break. :') Gelukkig is het ook een bepaald soort mensen die deze opmerkingen maakt en is dat het soort dat perfect in de wereld van de tuigpaarden en de sport past. JA, iets waar ik helemaaaal niet in thuis hoor. En goh, wat ik ben ik daar blij om :D Maar dan krijgen we de discussie NH vs traditioneel en ga zo maar door. Dat is hier niet aan de orde.
Veel plezier met jullie topic. Als het de ene richting maar op wijst hier op bokt, dan is iedereen tevreden. Ik trek me handen er vanaf.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 10:11

Ik ken Kuipers heel goed, ik heb een aantal jaren geleden bij hem stagegelopen en hij is een klant van mijn vader. Er is geen man die zo lang volgens mij al zijn rondjes in Groningen rijd. Een man met liefde en een enorme kennis over paarden. De dood van dit paard kost hem wel een paar nachten slaap, geloof mij dat maar!

Het probleem wat ik zie aan hand van het filmpje is dat de shetlanders voor dit span lopen. De paarden zijn gewend in de stad te lopen,maar als je paarden steeds in moet houden, worden ze heet, ook paarden die al ouder zijn.
Volgens mij is het niet een slechte keuze geweest om deze paarden mee te laten lopen, maar de keuze waar ze te laten lopen......

Grass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 12:21

Ik heb eigenlijk wel behoorlijk met Kuipers te doen. Die arme man, al zo veel jaren in het vak, verliest voor zijn ogen zijn paard en komt met 5 paarden thuis i.p.v. met 6. En dan krijgt hij ook nog zo'n enorme emmer met sh*t over zich heen... Sjongejonge... Het moet niet gekker worden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 12:42

Gelukkig zijn er genoeg mensen wel achter hem staan en daardoor hoop ik ook dat hij volgend jaar nog kwiek genoeg is om weer plaats te nemen op de bok :j

yv_on

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:06

Ben het met essy eens.

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:45

Kijk, als paarden nou konden praten had het dier misschien wel gezegd bij het inspannen dat ie zich niet lekker voelde.... of had zijn spangenoot wel gezegd dat hij vandaag niet naast dat stuk sjaggerijn wilde lopen. Helaas werkt het niet zo en dus kan het gebeuren dat het span, want al jaren netjes naast elkaar heel veel kilometers per jaar maakt, die dag niet lekker loopt en elkaar opjut. En dan kan het ineens gebeuren dat eentje onwel wordt en komt te overlijden. Helaas gebeurt dus ook bij mensen in het verkeer, met alle gevolgen van dien. Dit was deze dag met een paard tijdens de intocht van Sint: niet meer en niet minder. Er gaan dagelijks paarden dood en de meeste daarvan hebben niet deze respectabele leeftijd en zoveel van Nederland gezien.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 17:02

ik had het gehoord!
echt zoooo sneu, en ik snap dat manege's sinterklaasen geen paard meer willen uithuren, want de meeste kunnen niet eens rijden en willen dat paardje dan een hele dag
echt zooo sneu |(

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 17:04

laraxXxemma schreef:
ik had het gehoord!
echt zoooo sneu, en ik snap dat manege's sinterklaasen geen paard meer willen uithuren, want de meeste kunnen niet eens rijden en willen dat paardje dan een hele dag
echt zooo sneu |(

Alleen hier zat niemand op en de eigenaar was er ook gewoon bij.

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 17:05

laraxXxemma schreef:
ik had het gehoord!
echt zooo sneu |(

als je het topic had gelezen had je kunnen weten dat dit niet om een sinterklaas paard gaat,maar om een paard wat in de optocht mee liep en een kaar met fruit trok in een twee span

vind het ook erg naar voor kuipers,een man die al zolang in het vak zit,dat hij door dit ongeluk zo enorm veel negatieviteit over zich heen krijgt.

iilovemc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 22:20

vind het maar sneu

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 23:28

iilovemc schreef:
vind het maar sneu

Tja, de dood is nooit leuk, hoe die ook komt, plots of verwacht.

Mootje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:15

Ik lees al deze berichten en moet toch even reageren. Zelf ben ik zeker meer dan tien jaren werkzaam geweest bij Stalhouderij Kuipers en ging mee op de koets bij Kuipers zelf en reed een paar paarden van hem. Want niet alle tuigers van hem zijn zadelmak. Nog nooit heb ik gezien dat hij zijn paarden slecht behandelde, 's avonds voor hij gaat slapen krijgen ze allen nog een plak hooi voor de nacht, controle of er geen paarden in onmacht zijn en gaat deze stalhouder van 84 jaar naar bed. Om vervolgens 's ochtends rond 06:00 uur alweer over de stal te lopen om te voeren en te mesten. Tot op de dag van vandaag gaat dit zo. Dat zijn stallen niet zo modern zijn als van andere paardenmensen?? So what, volgens mij gaat het er nog altijd om dat je je beesten goed verzorgt en dat ze droog staan. Erg sneu voor Horava, ken het paard zelf ook, maar dit kan gebeuren. Kuipers geeft zn paarden geen Sedasan of iets dergelijks om voor de tocht rustig te zijn in tegenstelling wat maar al te vaak gedaan wordt in de paardensport- handel of werk, maar neemt ze naar zijn goedkeuring voordat ze weg gaan, in volle natuurlijkheid mee. En tuurlijk zijn de paarden "wat druk" als ze met zn allen op pad gaan. Bezweet?? Ja zou ik ook zijn als ik ongeveer 3 kwartier tot een uur joggend naar de stad moet komen, om vervolgens in een optocht moet stoppen en weer aan moet trekken. En idd paarden kunnen niet aangeven hoe ze zich voelen of gaan voelen. Moeten we nu ook de ruiter of eigenaar van Hickstead gaan aanvallen?? Want die valt ook na het nemen van een hindernis helaas dood neer. En die zag er toch gezond en niet schraal uit? Dus laten we nou ophouden met die vinger te wijzen want dan zijn er wel andere zaken op de wereld waar we ons druk over moeten maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:58

Mootje01 schreef:
Ik lees al deze berichten en moet toch even reageren. Zelf ben ik zeker meer dan tien jaren werkzaam geweest bij Stalhouderij Kuipers en ging mee op de koets bij Kuipers zelf en reed een paar paarden van hem. Want niet alle tuigers van hem zijn zadelmak. Nog nooit heb ik gezien dat hij zijn paarden slecht behandelde, 's avonds voor hij gaat slapen krijgen ze allen nog een plak hooi voor de nacht, controle of er geen paarden in onmacht zijn en gaat deze stalhouder van 84 jaar naar bed. Om vervolgens 's ochtends rond 06:00 uur alweer over de stal te lopen om te voeren en te mesten. Tot op de dag van vandaag gaat dit zo. Dat zijn stallen niet zo modern zijn als van andere paardenmensen?? So what, volgens mij gaat het er nog altijd om dat je je beesten goed verzorgt en dat ze droog staan. Erg sneu voor Horava, ken het paard zelf ook, maar dit kan gebeuren. Kuipers geeft zn paarden geen Sedasan of iets dergelijks om voor de tocht rustig te zijn in tegenstelling wat maar al te vaak gedaan wordt in de paardensport- handel of werk, maar neemt ze naar zijn goedkeuring voordat ze weg gaan, in volle natuurlijkheid mee. En tuurlijk zijn de paarden "wat druk" als ze met zn allen op pad gaan. Bezweet?? Ja zou ik ook zijn als ik ongeveer 3 kwartier tot een uur joggend naar de stad moet komen, om vervolgens in een optocht moet stoppen en weer aan moet trekken. En idd paarden kunnen niet aangeven hoe ze zich voelen of gaan voelen. Moeten we nu ook de ruiter of eigenaar van Hickstead gaan aanvallen?? Want die valt ook na het nemen van een hindernis helaas dood neer. En die zag er toch gezond en niet schraal uit? Dus laten we nou ophouden met die vinger te wijzen want dan zijn er wel andere zaken op de wereld waar we ons druk over moeten maken.

Amen

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 18:00

Mooi gezegd mootje01