Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wat fijn dat dat bestaat
Maar tuurlijk, ik ben een penny en een leek en een scholier met internet verstand en zie liever vergemeste paarden dan die dunnerds. Give me a break.
Gelukkig is het ook een bepaald soort mensen die deze opmerkingen maakt en is dat het soort dat perfect in de wereld van de tuigpaarden en de sport past. JA, iets waar ik helemaaaal niet in thuis hoor. En goh, wat ik ben ik daar blij om
Maar dan krijgen we de discussie NH vs traditioneel en ga zo maar door. Dat is hier niet aan de orde.

laraxXxemma schreef:ik had het gehoord!
echt zoooo sneu, en ik snap dat manege's sinterklaasen geen paard meer willen uithuren, want de meeste kunnen niet eens rijden en willen dat paardje dan een hele dag
echt zooo sneu
Mootje01 schreef:Ik lees al deze berichten en moet toch even reageren. Zelf ben ik zeker meer dan tien jaren werkzaam geweest bij Stalhouderij Kuipers en ging mee op de koets bij Kuipers zelf en reed een paar paarden van hem. Want niet alle tuigers van hem zijn zadelmak. Nog nooit heb ik gezien dat hij zijn paarden slecht behandelde, 's avonds voor hij gaat slapen krijgen ze allen nog een plak hooi voor de nacht, controle of er geen paarden in onmacht zijn en gaat deze stalhouder van 84 jaar naar bed. Om vervolgens 's ochtends rond 06:00 uur alweer over de stal te lopen om te voeren en te mesten. Tot op de dag van vandaag gaat dit zo. Dat zijn stallen niet zo modern zijn als van andere paardenmensen?? So what, volgens mij gaat het er nog altijd om dat je je beesten goed verzorgt en dat ze droog staan. Erg sneu voor Horava, ken het paard zelf ook, maar dit kan gebeuren. Kuipers geeft zn paarden geen Sedasan of iets dergelijks om voor de tocht rustig te zijn in tegenstelling wat maar al te vaak gedaan wordt in de paardensport- handel of werk, maar neemt ze naar zijn goedkeuring voordat ze weg gaan, in volle natuurlijkheid mee. En tuurlijk zijn de paarden "wat druk" als ze met zn allen op pad gaan. Bezweet?? Ja zou ik ook zijn als ik ongeveer 3 kwartier tot een uur joggend naar de stad moet komen, om vervolgens in een optocht moet stoppen en weer aan moet trekken. En idd paarden kunnen niet aangeven hoe ze zich voelen of gaan voelen. Moeten we nu ook de ruiter of eigenaar van Hickstead gaan aanvallen?? Want die valt ook na het nemen van een hindernis helaas dood neer. En die zag er toch gezond en niet schraal uit? Dus laten we nou ophouden met die vinger te wijzen want dan zijn er wel andere zaken op de wereld waar we ons druk over moeten maken.