Jooon schreef:Nee, slachten voor voedsel vind ik niet respectloos. Slachten voor leedvermaak wel. Ik snap echt niet hoe je dit kunt vergelijken?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
pinuts schreef:funnyhorses.. je krijgt de schijt van mij? Ik zoek geen excuus hoor. Maar ik vind zoiets wel een moment om zelf weer even na te denken. Ik vind namelijk een stuk leer om je been net zo goed een stuk dood dier. Maar omdat wij het in nederland het normaal vinden, is het oke. Ook omdat wij lekker niet zien dat het een dier was.
Maargoed heb me mening al vaak genoeg verteld. Ik vind het net zo goed ziek, maar niet zielig. Het dier heeft niet geleden, en deze mensen hebben een rare vorm van vermaak.
Wendy_Chewie schreef:Paperboy schreef:
Het wordt pas echt vreemd als iedereen het normaal vind........ .
Dat is vooral wat me stoort hierin, ja. Dat mensen reageren met: tja, als ze dat nu eenmaal willen, moeten zij weten.
Ik vind dat een symptoom van onze samenleving waarin alles moet mogen en kunnen... Een grote nonchalance.
Toch ben ik bang dat 'respect' dan verloren gaat... Misschien is het een oude waarde, maar ik vind respect voor levende en dode wezens toch wel... essentieel.

Maar het dier lijdt er niet onder dat het daar dood ligt en dat ze er in gaat liggen... Dus in dat opzicht denk ik dan "het dier is humaan afgemaakt en tja dat mensen dan zoiets doen is niet mijn idee van feestje maar goed wie ben ik" tiny_tiger schreef:Ze moeten bij haar het zelfde doen dan weet ze wat het is
Bah, het moet niet veel gekker worden