Paard met enorm gezwel ontdekt in Wanzele **update**

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:37

Airborn schreef:
Dus jij zwaait dan als eigenaar met een toverstokje en een zieke zogende merrie is meteen weer mooi gespierd en vet, en het probleem aan dr been is ook alla seconde weer weg? Wauw, dan moet je wel hele speciale krachten hebben!

Ja tuurlijk, ik kan toveren.....
Ik snap niet waarom je hier zo boos om word, ik vind die eigenaar zeker niet degene die mensen achter zich moet hebben staan, als zon wond zo verschrikkelijk stinkt en zo verschrikkelijk groot is snap je de vermoedens toch wel???

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:53

Anoli schreef:
manex schreef:
Ik vind het helemaal niet raar dat ze van wei zijn verandert. Als je ziet wat een aandacht het allemaal krijgt, dan heb je grote kans dat dat mensen aantrekt die lekker nieuwsgierig dat paard eens even in het echt en van dichtbij willen bekijken.
Als het mijn paard was zou ik haar ook uit beeld hebben gehaald. Niemand zit toch te wachten op al die
bemoeials?

Wel meegelezen, nog niet gereageerd maar nu dan toch:

Ik vind het ook niet raar dat ze van wei is veranderd. Allemaal mensen die dat paard willen zien. Misschien wel een stel "gekken" die denken te weten wat het paard mankeert en er wat aan willen doen door:

- Paard mee te jatten uit weiland (jaja dat soort mensen bestaan echt)
- zomaar spullen gaan voeren aan paard omdat dat zou helpen (en misschien wel medicijnen van toen hun paard hetzelfde had)
- agressie... Ik zou niet graag bij mn paard gaan kijken en dan aangevallen worden door mensen die denken dat ze jou even moet straffen...

Nee hoor ik snap wel dat als de eigenaar daadwerkelijk de merrie onder behandeling heeft staan bij DA de merrie mooi heeft verplaatst.

Maar goed, zolang ik het verhaal niet hoor van de eigenaar zelf kan ik geen eerlijk oordeel geven...

Precies! Dat bedoelde ik eigenlijk, maar jij omschrijft het beter.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:35

Marleenloveu schreef:
Airborn schreef:
Dus jij zwaait dan als eigenaar met een toverstokje en een zieke zogende merrie is meteen weer mooi gespierd en vet, en het probleem aan dr been is ook alla seconde weer weg? Wauw, dan moet je wel hele speciale krachten hebben!

Ja tuurlijk, ik kan toveren.....
Ik snap niet waarom je hier zo boos om word, ik vind die eigenaar zeker niet degene die mensen achter zich moet hebben staan, als zon wond zo verschrikkelijk stinkt en zo verschrikkelijk groot is snap je de vermoedens toch wel???

hehe, das niet boos, dat is sarcastisch, heel iets anders gelukkig. En nee, snap de "vermoedens" dus niet. Ik vond het BLID zowieso geen betrouwbare bron, en we hebben simpelweg niet de informatie om vermoedens of oordelen te kunnen trekken.

LadyMadonna

Re: Paard met enorm gezwel ontdekt in het Belgische Wanzele

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:03

Misschien moeten mensen even de moeite nemen het topic te lezen? Er staat een belangrijke update op de vorige pagina

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:16

Sigrid72 schreef:
Op de Facebook pagina van het BLID was er een hele discussie, welke vervolgens door het BLID werd weggehaald. Hierin zei het BLID dat ze geen dierenarts hebben om een diagnose te stellen, dat ze zelf ook niets van paarden kennen, maar dat een "paardenliefhebber" hen had gezegd dat het paard "kanker" had. En ja, die persoon zou dan wel gelijk hebben.

Ik wees het BLID er toen op dat ze moesten opletten met het stellen van dergelijke diagnoses als ze niet door een expert werden gesteld (de eigenaar kan immers nadien vervolgen voor laster en eerroof), en dat dan het gewoon plaatsen van de foto's volstond om iets aan de kaak te stellen. Het BLID begon me toen gewoon uit te kafferen, als dat ik verwaarloosing wil goedpraten en heeft nadien de discussie gewist.

Feit is dus dat het BLID eigenlijk gewoon een vereniging van dierenliefhebbers is, waarvan de meesten niet eens iets van paarden afweet. Diezelfde vereniging vindt endurance bv. barbaars.

Met berichtgeving van het BLID is het dus altijd oppassen.

Merrie ziet er dramatisch uit, maar met bovenstaande ben ik het helemaal eens. heb BLID een beetje gevolgd en wat een sensatiezoekende, speculerende, onprofessionele club is dat!

Als er aanleiding is hoop ik dat de FOD met de eigenaar in gesprek gaat...

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:45

randalinpony schreef:
Sigrid72 schreef:
Op de Facebook pagina van het BLID was er een hele discussie, welke vervolgens door het BLID werd weggehaald. Hierin zei het BLID dat ze geen dierenarts hebben om een diagnose te stellen, dat ze zelf ook niets van paarden kennen, maar dat een "paardenliefhebber" hen had gezegd dat het paard "kanker" had. En ja, die persoon zou dan wel gelijk hebben.

Ik wees het BLID er toen op dat ze moesten opletten met het stellen van dergelijke diagnoses als ze niet door een expert werden gesteld (de eigenaar kan immers nadien vervolgen voor laster en eerroof), en dat dan het gewoon plaatsen van de foto's volstond om iets aan de kaak te stellen. Het BLID begon me toen gewoon uit te kafferen, als dat ik verwaarloosing wil goedpraten en heeft nadien de discussie gewist.

Feit is dus dat het BLID eigenlijk gewoon een vereniging van dierenliefhebbers is, waarvan de meesten niet eens iets van paarden afweet. Diezelfde vereniging vindt endurance bv. barbaars.

Met berichtgeving van het BLID is het dus altijd oppassen.

Merrie ziet er dramatisch uit, maar met bovenstaande ben ik het helemaal eens. heb BLID een beetje gevolgd en wat een sensatiezoekende, speculerende, onprofessionele club is dat!

Als er aanleiding is hoop ik dat de FOD met de eigenaar in gesprek gaat...

Ze zijn in iedergeval flink aan het gummen op hun pagina.......

randalinpony

Re: Paard met enorm gezwel ontdekt in Wanzele **update**

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 16:42

Ik blijf het maar beroerd vinden dat Bokt als doorgeefluik voor laster, ongefundeerde indianenverhalen en speculaties wil dienen....

Ik heb er echt niets tegen dat er toezicht wordt gehouden op de manier waarop mensen met dieren omgaan, maar mij lijkt een gedegen onderzoek door een veterinair en toezichthoudende instanties op zijn plaats indien nodig, niet allerlei hysterische, overtrokken reacties op het internet.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 17:27

randalinpony schreef:
Ik blijf het maar beroerd vinden dat Bokt als doorgeefluik voor laster, ongefundeerde indianenverhalen en speculaties wil dienen....

Ik heb er echt niets tegen dat er toezicht wordt gehouden op de manier waarop mensen met dieren omgaan, maar mij lijkt een gedegen onderzoek door een veterinair en toezichthoudende instanties op zijn plaats indien nodig, niet allerlei hysterische, overtrokken reacties op het internet.

tja...wat ik zie op die foto liegt er toch niet om hoor....godzijdank komen de geuren niet door mijn scherm heen.
Ik weet niet wat voor da dit aan het behandelen is en sinds wanneer....

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 17:34

Ik zou wel eens de mening van een andere dierenarts willen horen....

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:25

manex schreef:
Ik vind het helemaal niet raar dat ze van wei zijn verandert. Als je ziet wat een aandacht het allemaal krijgt, dan heb je grote kans dat dat mensen aantrekt die lekker nieuwsgierig dat paard eens even in het echt en van dichtbij willen bekijken.
Als het mijn paard was zou ik haar ook uit beeld hebben gehaald. Niemand zit toch te wachten op al die
bemoeials?

Ik zou z'n paard niet eens in een wei in het zicht zetten.

Die van mij is erg ziek geweest vanwege naar binnen geslagen droes.
Beest heeft 5 weken amper een hap gegeten, was sterk vermagerd.
Maar die zette ik ook niet aan de weg,

Ik heb een heel sterk vermoeden dat dit een kwestie is van wat geld toe schuiven aan een DA en snel een andere weide pakken.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:34

Ga maar eens op een kankerafdeling in het ziekenhuis met je neus boven een tumor in een vergevorderd stadium hangen...
Kanker stinkt inderdaad. :\ Mijn zusje is verpleegster en heeft regelmatig te maken met zulke dingen. Ze noemt het één van de meest mensonterende en schokkende dingen die ze tegen komt.
En de tumoren/wonden van de patiënten in een ziekenhuis worden ook echt wel verzorgd hoor.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:40

Ik zeg ook niet dat zoiets niet gruwelijk eruit kan zien.

Alleen in dit geval geloof ik het gewoon niet.
mijn intuitie zegt mij nu gewoon wat anders...
Z'n paard zet je gewoon niet aan de weg!

En dan verplaatsen (allemaal een beetje stiekem) en dan ineens zeggen: ja maar ze is onder behandeling.
En wie zegt dat dit nog paardwaardig is op dit moment?

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:45

Deze wond ziet er niet uit alsof hij verzorgd is of wordt.......
Mijn PERSOONLIJKE gedachte: hier is ergens iets niet in de haak...

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 01:53

randalinpony schreef:

Helemaal mee eens... Ik hou van bokt, en vind de nieuwspagina leuk om allerlei feitjes en nieuwtjes te weten te komen enzo, jammer genoeg draait het niet vaak genoeg om feitjes. Als dingen zomaar overgenomen worden en tot 'nieuws' gebombardeerd worden, zouden ze wel even gecheckt mogen worden, anders mag er wat mij betreft een 'suggestieve pagina' komen, in plaats van alles maar op de voorpagina te plaatsen :o Zoiets heeft gewoon geen nieuwswaarde?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 01:56

Wat erg bah. ;(

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 09:41

Het zou dan misschien naar discussies verplaatst kunnen worden, bedoel je?

Als het over indianenverhalen gaat, die staan op zo veel topics, daar is geen beginnen aan.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 09:50

Het maakt nogal verschil of een orgaan dat voor veel mensen toch een bepaalde autoriteit heeft, zoals de BLID, zulke verhalen rondstrooit of de gemiddelde bokker....

En als blijkt dat verhalen van zulke instanties niet kloppen, mag bokt zich ook best verantwoordelijk genoeg tonen om een rectificatie toe te passen op beginposts.

Als regelmatig blijkt dat verhalen niet gefundeerd blijken kan je ook besluiten om van bepaalde organen geen publicaties meer over te nemen.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 10:36

Het is dan niet aan bokt om een rectificatie te plaatsen. Zij vermelden dat het om een publicatie van die instantie gaat. De instantie zelf zou een rectificatie moeten maken, waarnaar bokt dan zou kunnen verwijzen.

Maar bokt kan volgens mij niet iets rectificeren wat een ander zegt, daar zijn zij niet verantwoordelijk voor...

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 10:51

Bokt heeft genoeg signalen binnen inmiddels om te weten dat de BLID soms erg ongefundeerd te werk gaat, en meewerken aan het verspreiden van informatie waarvan je redelijkerwijs kunt aannemen dat het niet klopt, is in mijn ogen meewerken aan lasteren....

Als ik jou een naar verhaal vertel over iemand, jij weet dat ik regelmatig lieg omdat ik mijn feiten niet check maar toch een verhaal wil vertellen, maar je maakt het wel wereldkundig op een forum waar duizenden mensen het kunnen lezen, ben je dan niet verantwoordelijk?

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:07

Niet als ik er duidelijk de bron bij vermeld.
(Ik zou het sowieso niet doon hoor, daar niet van).
Maar het is toch duidelijk dat bokt citeert, of niet?
#gaat even spieken#

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:28

Een paard maar binnen zetten omdat je bang bent dat anderen een mening over hebben wat is dat voor onzin! :( En vanaf een foto zien of het paard in behandeling is of niet en wat de merrie heeft..wauw.. geef mij zo’n gave…Frisse buiten lucht, dat is altijd goed! Wat denk je als je een merrie en een veulen dag en nacht binnen gaat zetten wat dat met de stal doet, het continue draaien op een “kleine plek” de warmte…mmm lekker broeierig voor bacteriën.. En wat dachten jullie aan het veulen ook gewoon maar dag en nacht binnen zetten?? Kom op zeg.. Lekker buiten laten die 2
Maar als de merrie werd ontdekt op een stal met zo’n been neee dat was dan ook weer niet goed.. Ik weet zeker dat er niemand de eigenaar echt kent en even gewoon vraagt van goh kan ik misschien helpen..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:39

lekker buiten....dan kunnen de vliegen er tenminste eitjes in leggen. 8)7

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:45

geerke schreef:

Nee hoor zie jij nu vliegen buiten zodra het maar iets rond de 0 graden wordt gaan vliegen dood... gelukkig zijn er binnen in de stal geen vliegen :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 11:50

mebianca schreef:
geerke schreef:

Nee hoor zie jij nu vliegen buiten zodra het maar iets rond de 0 graden wordt gaan vliegen dood... gelukkig zijn er binnen in de stal geen vliegen :')

Wij hebben hier nog steeds vliegen hoor. Ik had er afgelopen week nog een binnen zitten.
Het is sowieso nog vrij warm voor de tijd van het jaar.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:56

En het is nog nieteens 0 graden geweest.

Even buiten het verhuizen en de constatering van de BLID... De verzorging van deze wond is sowieso in een te laat stadium begonnen... Ik vind het schandalig dat het paard er zo bij loopt, dit gebeurd namelijk niet in 1 nacht.