Sigrid72 schreef:Op de Facebook pagina van het BLID was er een hele discussie, welke vervolgens door het BLID werd weggehaald. Hierin zei het BLID dat ze geen dierenarts hebben om een diagnose te stellen, dat ze zelf ook niets van paarden kennen, maar dat een "paardenliefhebber" hen had gezegd dat het paard "kanker" had. En ja, die persoon zou dan wel gelijk hebben.
Ik wees het BLID er toen op dat ze moesten opletten met het stellen van dergelijke diagnoses als ze niet door een expert werden gesteld (de eigenaar kan immers nadien vervolgen voor laster en eerroof), en dat dan het gewoon plaatsen van de foto's volstond om iets aan de kaak te stellen. Het BLID begon me toen gewoon uit te kafferen, als dat ik verwaarloosing wil goedpraten en heeft nadien de discussie gewist.
Feit is dus dat het BLID eigenlijk gewoon een vereniging van dierenliefhebbers is, waarvan de meesten niet eens iets van paarden afweet. Diezelfde vereniging vindt endurance bv. barbaars.
Met berichtgeving van het BLID is het dus altijd oppassen.
Merrie ziet er dramatisch uit, maar met bovenstaande ben ik het helemaal eens. heb BLID een beetje gevolgd en wat een sensatiezoekende, speculerende, onprofessionele club is dat!
Als er aanleiding is hoop ik dat de FOD met de eigenaar in gesprek gaat...