Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
rockwitch schreef:Wil ik toch nog steeds graag weten waar Javi is, dit was geen Hach paard, want Javi is via hele andere wegen naar NL gekomen en aangezien ik persoonlijk de gene ben die Javi heeft geplaatst en later nog haar heeft kunnen laten trainen bij Annemarie v/d Toorn, wil ik toch wel graag weten wat er met dit Roemeense paardje is gebeurt nu, aangezien dit geen dier is wat je maar overal kan neerzetten.
kohtje schreef:Als het echt allemaal niet waar is wordt het toch tijd om je gelijk te halen via de wet. Hier ga je niets berijken,niemand weet hoe het echt zit en heeft een mening.
Je bent toch al meerdere keren vrij gesproken? Hoe krijg je het dan voor elkaar om steeds weer in de problemen te komen?
Ik geloof best dat de Blid en de dierenbescherming ook domme dingen doen.
Wel vind ik het vreemd dat als er ergens "verwaarloosde" dieren staan ze niets doen omdat er water en voer is.
karina1977 schreef:Ik denk dat dat een verstandige keuze is .
Het groeid boven je hoofd en dat heeft je nu je kop gekost .
Ik ben het met een aantal dingen die je doet totaal niet eens dat weet je , maar zal je wel dankbaar zijn voor wat je toen deed . spontaan in auto springen om 3 uur te rijden naar iemand die je eigenlijk niet kent waarvan de pony op sterven lag.
Dat is ook de reden dat ik dit verhaal wel met korrel zout durf te nemen .
En mo wat al die troelas betrefd met hun zogenaamde hetze .
Als ik jou was zou ik daar helemaal geen aandacht aan besteden , dat je nu op je gat ligt heb je niet aan hun te danken maar aan jezelf.
Koop dalijk als alles achter de rug is een leuk paard voor je dochter en ga daarvan genieten .
kohtje schreef:Als het echt allemaal niet waar is wordt het toch tijd om je gelijk te halen via de wet. Hier ga je niets berijken,niemand weet hoe het echt zit en heeft een mening.
Je bent toch al meerdere keren vrij gesproken? Hoe krijg je het dan voor elkaar om steeds weer in de problemen te komen?
Ik geloof best dat de Blid en de dierenbescherming ook domme dingen doen.
Wel vind ik het vreemd dat als er ergens "verwaarloosde" dieren staan ze niets doen omdat er water en voer is.
Lovely schreef:Even voor alle mensen die willen gaan beweren dat ik dingen verzin, of lieg of me bemoei met zaken waar ik niks mee te maken heb: ik ben op de stal geweest in het Brabantse Achtmaal, mijn paard heeft daar een week gestaan en die heb ik vervolgens weer heel snel naar huis gehaald omdat er slecht voor gezorgd werd. Dat geintje heeft mij een buitenproportioneel bedrag gekost, maar ik kon het missen en wilde alleen nog mijn paard uit de ellende weg hebben.
Als er mensen zijn die mij niet willen geloven, dan is dat prima, maar zeg niet dat ik lieg want dat doe ik niet.
Liezel1 schreef:M.b., waaaarom in vredesnaam ben jij met je hoofd op de nationale tv gekomen onder de naam Liesbeth van Meeren?? Iedereen herkent je toch.... dat had je toch kunnen weten?
Tendance schreef:GamblersCup schreef:Jemig, nog zo eentje...
Le-Zen!
In allereerste instantie werd er gezegd, dat er helemaal geen honden zijn.
Verder zegt ze dat die 3 pony's van haar zijn en dat ze die nog heeft, maar die waren toch naar hun eigenaren?
Of zijn er nu 3 pony's van haar zelf en 3 die naar hun oude eigenaren of andere eigenaren zijn gegaan?
Dan zouden dat namelijk best de verwaarloosde dieren kunnen zijn.
Jemig
.........
Er lopen nog 5 katten op de manege, die bleven daar altijd, ik woonde immers niet bij de manege.
Er lopen nog 2 pony's en 1 paard
De 4 honden zijn bij mij. Die bleven nooit op de manege.
Er is nog wel 1 hond op de manege, maar die is niet van mij, die is van de huurbaas.
Is het dan nu duidelijk?
Verder GamblersCup, vind ik het niet netjes hoe je hier reageert. Volgens mij stel ik iedere keer gewoon geïnteresseerde vragen om een beetje meer van de waarheid aan het licht te krijgen, dus snap niet waar je flauwe reactie vandaan komt.
randalinpony schreef:Citaat:Op een manege in Moerkerke Damme heeft dierenactiviste M.B. deze week enkele sterk vermagerde dieren achter gelaten.
Dit konden we uit goede bron vernemen. De activiste had al een paar jaar haar intrek genomen op een manege aan de Middelburgsesteenweg in Damme, maar de rekeningen van huur bleven onbetaald. Ook leveranciers van dierenvoeding kregen hun facturen niet betaald. Verder onderzoeken door de media, brachten eerder dit jaar aan het ligt, dat M.B. in Nederland stond aangeschreven als een oplichtster, en daardoor was uitgeweken naar België, om hier een nieuwe start te maken.
De dierenactiviste was ook voor BLID geen onbekende. Vorig jaar liet ze haar nog aansluiten bij de vzw. Maar heel vlug werden haar bedoelingen al ontdekt en werd ze aan de deur gezet. Via de vzw was het haar bedoeling, om op een goedkope manier paarden op haar manege te krijgen. Één keer had ze zonder medeweten van het bestuur van BLID, een hulpbehoevend paard naar haar manege overgebracht, door in te praten op de eigenares van het paard, terwijl haar taak enkel was informatie te verzamelen over deze gemelde toestand aan de vzw. Na haar vertrek bij BLID, richtte ze de organisatie H.A.C.H. (Help And Care Horses) op.
Deze week heeft de dierenactiviste alle toegangssleutels van de manege moeten overhandigen aan de gerechtsdeurwaarder, en is ze vertrokken zonder zich te bekommeren over de 10 katten, 2 honden en 3 paarden allen in een magere toestand. De politie heeft klacht genoteerd van de achter gelaten dieren. De paarden zijn ondertussen op een weide gezet en verder deze week zal worden uitgemaakt wat er met de dieren gaat gebeuren.
Update 21u35
In de vooravond is onze informant te weten gekomen, dat de drie paarden zijn overgenomen door de vorige eigenaar. Indien nodig had BLID ook al een onderkomen gevonden. Het zouden enkel nog de katten zijn, die een opvang kunnen gebruiken.
Leest die informant mee op Bokt.nl of zo?![]()
![]()
Allereerst vind ik het hele artikel van de BLID uiterst tendentieus: er is sprake van 'een informant' 'uit betrouwbare bron'...
Verder snap ik niet waarom de BLID zo uitgebreid uit de doeken doet dat de rekeningen niet betaald zijn (wat overigens bij het gemiddelde faillisement het geval is, maar goed.)
Dat M.B stond aangeschreven als oplichtster is ook suggestief, is ze veroordeeld als oplichterster of niet? In het laatste geval is er hier toch sprake van een gevalletje laster.Citaat:Één keer had ze zonder medeweten van het bestuur van BLID, een hulpbehoevend paard naar haar manege overgebracht, door in te praten op de eigenares van het paard, terwijl haar taak enkel was informatie te verzamelen over deze gemelde toestand aan de vzw.
Tja, dit staat er nu als regelrechte misdaad, maar wij weten de omstandigheden niet dus in mijn ogen is niet op te maken of mevrouw hier zo slecht heeft gehandeld... Ik vind het ook vreemd dat een interne kwestie, feitelijk een geschil over de juiste procedure tussen M.B en de BLID breed wordt uitgemeten om haar in kwaad daglicht te stellen.
Ik kan niet oordelen over of M.B. goed of fout gehandeld heeft in dit topic (en ook niet in eerdere gelegenheden die nu opgerakeld worden) want ik ken de feiten niet, maar ik zie ook geen aanleiding om op grond van een dergelijk insinuerend verhaaltje van een officiele dienst iemand zwart te maken.
Mijn vraag: ligt er wel of geen officiele klacht over verwaarloosde dieren? Dat is dan zeker niet via de BLID gegaan, aangezien zij het uit tweede hand moeten vernemen?
Tendance schreef:Inderdaad Lovely, de uitdaging vanuit PVD staat, dus ik denk, dat het dan toegestaan moet zijn, dat je het probleem hier op bokt verwoord.
Wel knap, dat je ervoor uit durft te komen!
Positief bedoelt hoor!
Verder wordt er gezegd, dat PVD ook lijdt onder het faillisement...
Mijn mening over dit soort zaken is:
Je weet, dat je geen geld moet uitgeven, dat je niet hebt, dus ben je zelf schuldig aan hetgeen je daarbij voelt. Dat je je min voelt snap ik, maar daar heb ik geen medelijden mee.
Wel heb ik medelijden met de gedupeerden! En daar wordt mijns inziens te weinig aandacht aan besteedt.
Deze mensen willen ook graag beleg op hun boterham.
potverdikkie schreef:Lovely schreef:Even voor alle mensen die willen gaan beweren dat ik dingen verzin, of lieg of me bemoei met zaken waar ik niks mee te maken heb: ik ben op de stal geweest in het Brabantse Achtmaal, mijn paard heeft daar een week gestaan en die heb ik vervolgens weer heel snel naar huis gehaald omdat er slecht voor gezorgd werd. Dat geintje heeft mij een buitenproportioneel bedrag gekost, maar ik kon het missen en wilde alleen nog mijn paard uit de ellende weg hebben.
Als er mensen zijn die mij niet willen geloven, dan is dat prima, maar zeg niet dat ik lieg want dat doe ik niet.
Zo, en dan nu de waarheid![]()
Jij had je paardje bij mij gestald inderdaad. Echter toen kwam die ellende op het internet hier op bokt dat ik 23 paarden gestolen zou hebben.
Jij hebt dat gelezen op bokt, en belde mij keurig en begrijpelijk dat je het verhaal op bokt eng vond, en je je paard weer op wilde halen.
Ik begreep dat, al heb ik je wel geprobeerd ervan te overtuigen dat het gelul was wat erop stond, maar affin.
Diezelfde week heb jij je paardje opgehaald, en heb jij gewoon je stalgeld terug gekregen!!!!!
Niet over liegen nu!!!
Jij was kwaad omdat je inderdaad duur voer had meegenomen, en ik had dit in een ton gedaan. Je wilde het voer mee terug, echter we konden het voer zo snel nergens in doen. Waarop je zelf zei ' hou het dan maar'.
DIT IS DE WAARHEID! EN NIETS MAAR DAN OOK NIETS ANDERS MEID!i
Wendy_Komen schreef:Sempie schreef:Ik heb enkel gezegt dat ik de eigenares ben van het paard dat ze noemde en haar veulen, maar Kwenta heb ik enkele maanden terug laten inslapen. Ze heeft het heel goed gehad bij mij en haar veulen doet het ook heel goed. Ik heb hun niet gekocht, ze vroeg er geen geld voor, maar enkel een goede thuis waar ze alle aandacht kan krijgen.
Maar jij kunt dus niet tegenspreken dat het paard wellicht in 2008 met belachelijk lange hoeven stond?
Pauline schreef:Wat ik zie is geen ondervoed paard. Wel paarden met diepe kuilen boven hun ogen en een gesloten blik. Maar dat zul je wel afdoen als ouderdom, slecht weer enz ens. Ik vind het absurd zoals je hier je manifesteert, het verhaal over je wervingsavond is heel oprecht en duidelijk.
Lovely ken ik als iemand die zeer integer is, en recht door zee.
Zoals je nu hierop reageert heb ik gegeten en gedronken, ik hoop oprecht dat alle dieren gewoon wel goed terechtkomen. En wat betreft je uitnodiging, bedankt maar ik zit niet in een periode dat ik daar tijd voor wil vrijmaken.
potverdikkie schreef:Mag ik er op wijzen dat de reden van neerlegging van de boeken hoofdzakelijk te maken heeft met de torenhoge bijdragen van acerta, de Btw-plicht, en de enorm stijgende prijzen van stro en kuil?
Uiteraard zijn er ook kleinere leveranciers waarvoor ik het inderdaad ook erg sneu vind, en ik hoop dat ik het ter zijner tijd alsnog kan zuiveren met hun.
Pauline schreef:Wel paarden met diepe kuilen boven hun ogen en een gesloten blik. Maar dat zul je wel afdoen als ouderdom, slecht weer enz ens.