Van Uytert en Paul Schockemöhle kopen dekhengst Metall

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 13:03

Rambogirl schreef:
Ik mag hopen dat meneer Schockemöhle spoedig bankroet gaat!! :(

Je bent wel erg hopeloos en gegeneerd voor je eigen land dat je alle goede paarden uit Nederland wegkoopt, om Duitsland ook weer een keer succes te laten hebben.

En zelfs dan lukt het nog niet!! :+ :Y)

Beetje rare reactie.. Helemaal gezien de vader van Totilas in 1995 "weggekocht" is uit Duitsland (geen punt, maar om even een vergelijking te maken). Iedereen heeft recht om paarden in Nederland te kopen. Bedenk je ook dat de familie Visser zelf heeft besloten Totilas te verkopen. En ik geef ze geen ongelijk. Zo zijn ook de eigenaren van Bretton Woods akkoord gegaan met de verkoop, ze waren niet verplicht te verkopen.
En ook Nederland is schuldig aan "goede paarden wegkopen uit het buitenland", denk aan Bonfire, Salinero, Sunrise.. Meer recent moet je bijvoorbeeld denken aan Lissaro van de Helle (al meerdere keren kampioen geweest in Duitsland) en Lord of Loxley (die ook al een carrière in Duitsland kende) die allebei door Edward Gal worden gereden.
Iedereen heeft het recht paarden te kopen waar hij of zij wil, dus waarom er zo'n punt van maken?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 13:08

Wat ik het meest opvallend vind is dat de kopende partij aan de schandpaal wordt genageld, maar over de verkopende partij (die dan toch net zo "schuldig" is), hoor je ze niet... Beetje struisvogelpolitiek zo

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 13:09

Illusion schreef:
PS is een geweldige handelaar, die weet wat hij doet. En hij doet 't goed.
Mocht willen dat wij zo'n handelaar hadden in NL.

+:)+
Ik ook! Eentje, die het geen schande vindt om te investeren in goede paarden uit het buitenland.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 13:50

stef schreef:
Wat ik het meest opvallend vind is dat de kopende partij aan de schandpaal wordt genageld, maar over de verkopende partij (die dan toch net zo "schuldig" is), hoor je ze niet... Beetje struisvogelpolitiek zo

Hey, Stef snapt 'm! :D

En weet je, nog een klein geheimpje...Het was waarschijnlijk lang niet op een 12 pagina lang topic uitgelopen wanneer gewoon "iemand" Metall had gekocht...Maar nu is het Paul Schockemöhle en Bokt laat zich weer van zijn beste kant zien, bravo :roll:

Je zou toch echt haast gaan denken dat bepaalde bokkers een aantal jaren zijn blijven haken...

Great balls of fire :D

Kendra

Re: Van Uytert en Paul Schockemöhle kopen dekhengst Metall

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 14:16

En toen Metall naar Zweden ging een aantal jaren geleden maakte niemand zich daar druk over....

Ik vind het een mooie deal.
Bij Brouwer hebben ze Metall de afgelopen jare in ere gehouden en nu kunnen ze mooi wat verdienen.
Van Uytert (komt gewoon uit NL) en Schockemöhle hebben er een leuke hengst bij.
Metall blijft beschikbaar voor de NL fokkerij en krijgt opnieuw de mogelijkheid zich te bewijzen als vaderdier.

Alleen maar winnaars.....

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 14:18

Helemaal gelijk Kendra!

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 14:23

Dat PS in Nederland shopt is alleen maar een goed teken! Houdt in dat wij goede beestjes rond hebben lopen!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 14:24

_Veronique_ schreef:
Dat PS in Nederland shopt is alleen maar een goed teken! Houdt in dat wij goede beestjes rond hebben lopen!

Goed en anders, ik denk dat vooral het "bloed verversen" interessant is.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 14:25

Dat zeker ook.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 14:26

Ayasha schreef:
petraaken schreef:
Die hetze over Totilas kan ik nog snappen maar Metall liep niet eens meer in de sport dus ja dan snap ik dit ook niet zo goed.

Echt? Snap jij dat?
Zou je het mij dan willen uitlegge -iig een poging wagen- want ik krijg het niet aan elkaar geknoopt.

Wat is daar zo moeilijk aan? Met Totilas hadden ze een zekere medaillewinnaar voor een Olympische medaille (kleur laat ik nog in het midden) Voor het landenteam was Totilas een erg grote waarde wat betreft teammedailles voor EK, WK en OS. Hij liep percentages die nog geen enkele ruiter heeft gereden met een paard. Duitsland kwam er gewoon niet aan te pas met hun sterkste team. Dan is hij ineens verkocht voor een gigantisch bedrag naar de grootste concurrent van Nederland. Dit kan je vergelijken met een Toptransfer in het voetbal.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 14:26

Adil schreef:

Daar schaf je geen rotzooi voor aan hoor

Ik weet dat het moeilijk voor je is, maar ze hebben inderdaad bepaalde kwaliteiten nodig, zoals achterbeen gebruik bij PS zijn dressuurfokkerij

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 14:30

petraaken schreef:
Wat is daar zo moeilijk aan? Met Totilas hadden ze een zekere medaillewinnaar voor een Olympische medaille (kleur laat ik nog in het midden) Voor het landenteam was Totilas een erg grote waarde wat betreft teammedailles voor EK, WK en OS. Hij liep percentages die nog geen enkele ruiter heeft gereden met een paard. Duitsland kwam er gewoon niet aan te pas met hun sterkste team. Dan is hij ineens verkocht voor een gigantisch bedrag naar de grootste concurrent van Nederland. Dit kan je vergelijken met een Toptransfer in het voetbal.

Maar dit krijgt alleen PS om zn oren, en niet de verkoper... Ik weet zelfs niet eens hoe de beste man (of vrouw?) heet, want de enige naam die je langs ziet komen is PS, PS, PS....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 14:32

sarabande schreef:
Adil schreef:

Ik weet dat het moeilijk voor je is, maar ze hebben inderdaad bepaalde kwaliteiten nodig, zoals achterbeen gebruik bij PS zijn dressuurfokkerij

Zou je misschien beter willen lezen en je foute oordelen daar willen laten waar ze horen?

Citaat:

Goh, denk je niet dat ik daarom schreef: Goed en anders?

Citaat:
ik denk dat vooral het "bloed verversen" interessant is.

Ik denk, ik denk, ik denk, ik ik ik ik ik ik ik ik ik ik. Ja? Ik vind het vooral interessant. Misschien Doet PS 't 'm om een hele andere reden, maar ik ik ik ik ik ik ik ik ik, imo, mijn mening, mijn gedachte ik ik ik ik ik ik ik...IK vind dat vooral interessant...

Duidelijk? Dank u :Y)

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 16:48

sarabande schreef:
Adil schreef:

Adil bedoeld juist dat Metall de interessante aanwinst is op de fokkerij van PS als ik het zo lees :)

Kyaral

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 17:07

vind dat de nederlandse fokkers zichzelf alleen maar een schouderklopje kunnen geven, de buitenlanders kopen niet voor niets onze paarden. Dat doen ze niet omdat ze zo slecht gefokt zijn en zo slecht presteren. Wij kleinkikkerlandje doen het zo slecht nog niet in de paardenwereld en de grote landen om ons heen moeten de paardjes van ons kopen.
Nou prima toch, wij nederlandse fokkers kunnen alleen maar zeggen kijken weer een nederlands paard.
Vind dat het trots zijn op onze paarden ver te zoeken is hier lees alleen maar jalouzie en dat terwijl ze in het buitenland jalours zijn op onze mooie goede paarden.
Heb overigens ook een Metall zoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 17:16

stef schreef:
petraaken schreef:

Maar dit krijgt alleen PS om zn oren, en niet de verkoper... Ik weet zelfs niet eens hoe de beste man (of vrouw?) heet, want de enige naam die je langs ziet komen is PS, PS, PS....

Kees Visser, de eigenaar van een investerings(!)maatschappij :).

Metall kan best veel toevoegen aan de Duitse dressuurfokkerij denk ik.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 09:48

Goed toch , het geeft een extra dimensie aan het hele gebeuren. Er lopen veel nederlandse fokprodukten /3 /3 /3 hoog in de sport mee, als daar 1 goed van presteert , dan worden de aanverwanten voor de handel interresant.
Persoonlijk vind ik het wel wat hebben.....betekent dat als het nederlands fokprodukt het in de sport goed doet, het met de handel ook lekker gaat.En om nou zo foute beeldvorming van Paul Schockemohle te creeren...hij heb gewoon geld en smaak :)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:16

Ferro bloed zal denk ik goed passen qua achterbeen gebruik op dat Sandro Hit bloed maar ook in combinatie met Rubinsteinbloed.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:28

petraaken schreef:
Ferro bloed zal denk ik goed passen qua achterbeen gebruik op dat Sandro Hit bloed maar ook in combinatie met Rubinsteinbloed.

:j
Denk ik ook. Ik denk een hele goede zet voor Duitsland.
Edit: Plus dat er via Ramiro ook weer Ramses bloed terugkomt.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:23

sarabande schreef:
Adil schreef:

@ ThePast03; Dit keer zal ik het anders omschrijven.

Sara waarom is Metall rotzooi, jij hebt er zelf ook mee gefokt en dat was een mooi product dus waarom is Metall rotzooi??

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:24

Bomba schreef:
Adil bedoeld juist dat Metall de interessante aanwinst is op de fokkerij van PS als ik het zo lees :)

Jep :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:36

hilden1971 schreef:
@ ThePast03; Dit keer zal ik het anders omschrijven.

Sara waarom is Metall rotzooi, jij hebt er zelf ook mee gefokt en dat was een mooi product dus waarom is Metall rotzooi??

Het is maar wat je wilt lezen he, ben blij dat je tenminste inziet dat ik niet schrijf dat Metall rotzooi is, wellicht even de hele discussie teruglezen.

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:06

ceesje schreef:
Persoonlijk vind ik het wel wat hebben.....betekent dat als het nederlands fokprodukt het in de sport goed doet, het met de handel ook lekker gaat.En om nou zo foute beeldvorming van Paul Schockemohle te creeren...hij heb gewoon geld en smaak :)

Helemaal mee eens!