Paul Schockemöhle: geen andere ruiter op Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:04

Tafje schreef:
Voorlopig krijgt Toot rust las ik net op horsus. Mar gaat zich richten op zijn andere paarden en Bretton Woods. Hoeven we hier dus even niet meer te speculeren :o

Heb je een link? Vind het nl niet. *nieuwsgierig*

Tafje

Re: Paul Schockemöhle: geen andere ruiter op Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:07

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:09

ik heb zaterdag al geroepen dat ik vreesde dat hij zondag niet zou starten. Dit heeft hij wel gedaan, tegen mijn voorspelling in. Ik denk dat we Toot voorlopig niet meer terugzien.

zonde!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:09

Paultje vangt bij elk leven veulen van Toot 8000 euro, alleen dekking 4000 en nog eens 4000 wanneer het veulen gezond is, Totilas zal dus nog wel een jaar moeten presteren en als het even kan een gouden medaille op de OS want dan is de vraag naar dekkingen nog hoger. Eerlijk gezegd denk ik dat Paul het meeste geld gaat halen uit de dekkingen van zijn eigen merries ( mocht Toot erbij passen) en deze te verkopen of op te fokken voor de hengstenkeuring. Och, met deze dekprijs is hij na 1000 dekkingen al hypotheekvrij voor Paultje dus Toot moet gewoon presteren en nog belangrijker, zijn kinderen ook over twee á drie jaar. Anders klapt het Totilassprookje voor Paul snel uit elkaar.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:10

Maar rust in de topsport is vast geen rust zoals bij ons. Ik denk, dat dit een afleidingsmanoeuvre is...
Gewoon achter de schermen doortrainen en zeggen, dat hij rust heeft.
Misschien wel heel slim! Krijgen ze eindelijk de tijd om een combi te vormen.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:10

Je zou denken dat MAR nu 'juist' doortraint met Toot om de puntjes op de i te krijgen voor de OS.. ik snap het dus niet helemaal...

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:13

bigone schreef:
Paultje vangt bij elk leven veulen van Toot 8000 euro, alleen dekking 4000 en nog eens 4000 wanneer het veulen gezond is, Totilas zal dus nog wel een jaar moeten presteren en als het even kan een gouden medaille op de OS want dan is de vraag naar dekkingen nog hoger. Eerlijk gezegd denk ik dat Paul het meeste geld gaat halen uit de dekkingen van zijn eigen merries ( mocht Toot erbij passen) en deze te verkopen of op te fokken voor de hengstenkeuring. Och, met deze dekprijs is hij na 1000 dekkingen al hypotheekvrij voor Paultje dus Toot moet gewoon presteren en nog belangrijker, zijn kinderen ook over twee á drie jaar. Anders klapt het Totilassprookje voor Paul snel uit elkaar.

Ik denk, dat we ons geen zorgen hoeven te maken om PS, dat is zo´n zakenman, die heeft dit allemaal al wel doordacht, dus denk best dat het goed komt. Daarom denk ik ook, dat het heel slim is om de sportrechten te verkopen, daar verdien je het minst aan.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:16

Even off topic: las net dat Utopia ook is erkend bij het KWPN.. dus weer een goede dekhengst erbij ;-)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:19

Juist omdat hij een zakenman is hoop ik dat het met Toot goed afloopt, als hij over twee jaar genoeg uitgemolken is heb je zomaar kans dat hij voor heel veel geld naar een buitenlandse "penny" gaat waarvan pappie teveel geld heeft, misschien dat Edward dan inmiddels de Lotto heeft gewonnen en hem terugkoopt want ondanks dat ik MAR het voordeel van de twijfel geef ben ik er na afgelopen weekend niet meer zo van overtuigd dat het allemaal wel goed komt, zag een paard wat niet met plezier aan het werk was en dat doet pijn. En dat heeft niets te maken met lang of kort een kombinatie dat heeft te maken met het hele leven van dit paard op dit moment.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:23

ik denk dat de rust die totilas krijgt meer met rath is en dat hij waarschijnlijk wel aan de bak moet om te dekken
ze zullen wel rietjes willen vullen

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:25

Hoho PS is een zakenman met een hart voor paarden. Deze combi maakt hem zo succesvol denk ik.
Ken je PS persoonlijk of ken je hem via mensen...

En hoe weet jij nu hoe zijn leven precies is... Ik denk, dat je daar maar weinig met volle zekerheid over kan zeggen.

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:43

Suelza schreef:
Adil schreef:
Hey, daar zeg je wat zeg.... :')

Ik denk echter dat de sportrechten niet gelijk zullen staan aan 50% bezit (hoewel alles wat gewoon wordt 50-50 gaat), PS is wel gehaaid dus hij zal wel zo'n contract opstellen dat er opties (in zijn voordeel uiteraard) vrij blijven.

En geef hem eens ongelijk! Dat zou ik ook doen als ik zo'n peperduur paard op stal zou nemen :')

De familie Linsenhoff is niet zo rijk geworden/gebleven omdat ze zo dom zijn hoor :D Die weten ook wel hoe je een contract moet opstellen.

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:45

bigone schreef:
Juist omdat hij een zakenman is hoop ik dat het met Toot goed afloopt, als hij over twee jaar genoeg uitgemolken is heb je zomaar kans dat hij voor heel veel geld naar een buitenlandse "penny" gaat waarvan pappie teveel geld heeft, misschien dat Edward dan inmiddels de Lotto heeft gewonnen en hem terugkoopt want ondanks dat ik MAR het voordeel van de twijfel geef ben ik er na afgelopen weekend niet meer zo van overtuigd dat het allemaal wel goed komt, zag een paard wat niet met plezier aan het werk was en dat doet pijn. En dat heeft niets te maken met lang of kort een kombinatie dat heeft te maken met het hele leven van dit paard op dit moment.

Naast een goed zakenman is het ook een paardenliefhebber. Waarom kan dat bij zoveel bokkers nooit samengaan?

Die man weet prima hoe je paarden moet managen op het hoogste nivo. Beter dan wij met zijn allen bij elkaar.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:48

Dat had ik inderdaad ook al genoemd, maar blijkbaar kan dat inderdaad niet samen gaan.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:52

Tendance schreef:
Dat had ik inderdaad ook al genoemd, maar blijkbaar kan dat inderdaad niet samen gaan.

Ach ja, volgens de meeste bokkers zijn alle handelaren ook per definitie slecht....Vreemd dat ik juist meer van het andere soort ken...Zal wel aan mij liggen :')

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:54

Tendance schreef:
Maar rust in de topsport is vast geen rust zoals bij ons. Ik denk, dat dit een afleidingsmanoeuvre is...

Ieder ander ruiter zou eerst goed hebben getraind en elkaar afgetast voor met grote bombarie in de ring te verschijnen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:55

Ik ook! Een handelaar moet juist niet slecht voor zijn paarden zijn, want dat zie je terug aan de paarden en dat verkoopt niet.
Ik zie veel meer slechte particulieren, die altijd maar 1 paard hebben, dan slechte handelaren...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:58

F_Orumster schreef:
Tendance schreef:

Ieder ander ruiter zou eerst goed hebben getraind en elkaar afgetast voor met grote bombarie in de ring te verschijnen.

Alleen is Totilas niet van MAR maar van PS....

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:01

Dat weet ik wel, maar die zou toch ook tot dat inzicht kunnen komen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:03

Misschien gaat 't thuis wel rete strak en dachten ze, we starten gewoon. En blijkt het op wedstrijden niet zo lekker te lopen.

Dan moet je toch wedstrijden rijden om daar routine in te krijgen. :). Gewoon een hersenspinsel, hoor.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:04

Adil schreef:
Alleen is Totilas niet van MAR maar van PS....

En van stiefmams...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:05

@ San, daar heb je ook gelijk in.

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:07

F_Orumster schreef:
[

Hij moet niets, hij mag dat helemaal zelf weten.

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:07

_San87_ schreef:
Misschien gaat 't thuis wel rete strak en dachten ze, we starten gewoon. En blijkt het op wedstrijden niet zo lekker te lopen.

Dan moet je toch wedstrijden rijden om daar routine in te krijgen. :). Gewoon een hersenspinsel, hoor.

Volgens mij een vrij normale gedachte hoor :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:54

Alleen is het op dat niveau wel belangrijk om je paard 300 % voor elkaar te hebben voor je gaat, dan kun je je op wedstrijd nog wat permitteren. Dit soort dingen blijven de juryleden toch bij. En de GP is nou niet bepaald een klasse om voor de ervaring te gaan rijden ;)