Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gohya schreef:Is het niet iets om eens naar een bouwmarkt te gaan voor Zaagsel?
Ik weet nog wel dat wij 'vroeger' altijd gratis zaagsel kregen bij de Hubo.
En dat was altijd heel erg veel,konden we gratis in zakken scheppen en mee nemen.
Ze hadden fijn én grof zaagsel.
flettie schreef:Palletvoordeel houtkrul ligt hier al op 90 cent per pak
MiniLoe schreef:waar zijn de tijden dat boeren ruim teveel hadden voor hun vee en voor een prikkie hooi doorverkochten hihi.
MiniLoe schreef:hoop dat iedereen optijd alles binnen krijgt, vanavond en vannacht worden er weer buien verwacht, iets wat ik dus niemand gun zolang het allemaal niet droog binnen is.
vlas is hier 7.60 als je het per baaltje koopt en 7.10 als je het per 25 inkoopt.
vlas is duurder geworden doordat dat ook resten van granen zijn en deze granen opbrengst ook tegen is gevallen, ook iedereen gaat naar andere middelen zoeken dus worden dat soort alternatieve opties ook duurder
Caira schreef:MiniLoe schreef:hoop dat iedereen optijd alles binnen krijgt, vanavond en vannacht worden er weer buien verwacht, iets wat ik dus niemand gun zolang het allemaal niet droog binnen is.
vlas is hier 7.60 als je het per baaltje koopt en 7.10 als je het per 25 inkoopt.
vlas is duurder geworden doordat dat ook resten van granen zijn en deze granen opbrengst ook tegen is gevallen, ook iedereen gaat naar andere middelen zoeken dus worden dat soort alternatieve opties ook duurder
Ik heb vanmiddag nog de vlasprijs gehoord en die zit hier op 5,25
Isabonny schreef:Heb net nog een 60 balen hooi van het land gehaald voor € 2,75 per pak. Weer € 0,25 opgeslagen t.o.v. vorig jaar. Heb voor een eersteklas 1e snee bij een andere boer € 2,25 in mei betaald......
Heb nu wel genoeg voor dit hele jaar. Ben benieuwd wat de prijzen volgend jaar doen.
Was al blij dat de stroprijs niet gestegen was met zijn € 1,00 per pakje van het land af.
flettie schreef:Hier is onze 2e snede hooi net in middelgrote balen gewikkeld en het is bijna net zo droog als hooi er in gegaan. Als we nog een dag extra hadden kunnen laten liggen met dit weer dan was het perfect droog geweest voor kleine balen hooi. Helaas houdt men zich hier nogal strikt aan de Sonntag = Ruhetag en aangezien het weerbericht vanaf zondag namiddag al weer slecht is, toch maar vanavond in de rol gedaan.
14 rollen in totaal waarvan we zelf er 6 houden en de rest wordt verkocht