dan voorkom je ook al wel wat ongelukken hoor!

Dan heb je het toch ook meteen allebei?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Johanna59 schreef:In de tijd dat het verplicht werd om met een helm op een bromfiets te rijden, sputterde ook iedereen tegen.
Vonden ook dat ze het zelf mochten beslissen. En nog zie je wel eens jeugd zonder helm eventjes gauw ergens heen rijden. Prachtig toch, dat ze weten dat hun niets overkomt.
Zo is het ook in de paardensport. Gewoon een helm. Alle klasses. Of is het in de paardensport: wie mooi wil zijn moet pijn lijden?
Het hoedje heeft alleen meerwaarde voor de ijdele ruiters en amazones. Hoe laat ik zien, dat ik Z ben.
Als het van een hoedje af moet hangen, om te kunnen zien dat je Z bent, moet je heel erg gauw stoppen met rijden.
Fitzroy schreef:Nou idd, Zonnetje.
En lezen kan Johanna ook al niet.
QueenE schreef:Ik vind het altijd wel grappig dat hier op Bokt altijd iedereen heel hard roept cap op, en je op wedstrijd bijna iedereen met een hoedje in het Z ziet rijden
Fitzroy schreef:Nou idd, Zonnetje.
En lezen kan Johanna ook al niet.
themuisje schreef:QueenE schreef:Ik vind het altijd wel grappig dat hier op Bokt altijd iedereen heel hard roept cap op, en je op wedstrijd bijna iedereen met een hoedje in het Z ziet rijden
dat komt omdat de meesten die zeggen dat er met cap gereden moet worden nooit in de Z zullen geraken
Tegen de tijd dat je met hoedje mag hebben ze waarschijnlijk een andere mening.
daNiielle_ schreef:Een hoedje staat me niet, dat is mijn reden.
En nogmaals, ik ben veel te blij met mijn leven. Ik geniet van het rijden, maar dat wil ik wel zo veilig mogelijk doen.
Erg kort door de bocht om te zeggen dat grotendeels 'nooit Z zullen worden'.
Wat een afgunst toch weer.
Johanna59 schreef:Begrijp niet helemaal 'waarom ik niet kan lezen'.
Het is ook stom van me, om op dit soort topics te reageren.
Elke keer loop ik er weer in. Echt advies aannemen,
wil hier op Bokt gewoon niet. Dat er mensen zijn met meer verstand
en inzicht in paarden, wordt vaak niet gesnapt.
Zorgelijk.
Johanna59 schreef:Het hoedje heeft alleen meerwaarde voor de ijdele ruiters en amazones. Hoe laat ik zien, dat ik Z ben.
Als het van een hoedje af moet hangen, om te kunnen zien dat je Z bent, moet je heel erg gauw stoppen met rijden.
Fitzroy schreef:Johanna59 schreef:Begrijp niet helemaal 'waarom ik niet kan lezen'.
Het is ook stom van me, om op dit soort topics te reageren.
Elke keer loop ik er weer in. Echt advies aannemen,
wil hier op Bokt gewoon niet. Dat er mensen zijn met meer verstand
en inzicht in paarden, wordt vaak niet gesnapt.
Zorgelijk.
Pardon?? Ik denk dat ik met meer dan 30 jaar paardenervaring toch wel recht van spreken heb, je hebt het niet tegen een pennymeisje![]()
Ik reageerde overigens op onderstaande quote van jouJohanna59 schreef:Het hoedje heeft alleen meerwaarde voor de ijdele ruiters en amazones. Hoe laat ik zien, dat ik Z ben.
Als je nl. wel het topic had gelezen had je ook kunnen lezen dat de meeste Z-ruiters zich er helemaal niet op voor willen laten staan dat ze Z rijden, maar dat ze het hoedje veel chiquer vinden en in het Z nu eenmaal de eerste mogelijkheid is dat je dat hoedje weer op kunt zetten indien verantwoord.
Aieshja schreef:Aan 't eind van de dag beschermt een cap beter dan een hoedje.
Waarom niet je schedel & hersenen optimaal beschermen als dat kan?
Ik hoop niet dat men denkt ''wie mooi wilt zijn, moet pijn lijden'' Want er zal maar eens gebeuren dat je paard struikelt, een onschuldig bokje geeft of ergens van schrikt waardoor je op je hoofd valt en je levenlang aan een hersenbeschadiging vast zit omdat een hoedje mooier staat.
Mijn hersenen zijn mij meer waard dan een hoedje.