Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zera schreef:Ik ben net de limburger aan het lezen en zie er dit staat.
NA FATALE VAL
Veiligheidscap verplicht op concours Baexem
Tijdens de dressuurwedstrijden komend weekeinde in Baexem is het dragen van een veiligheidscap verplicht in alle klassen, ook de zwaarste klassen (Z1 en Z2) waar dat nu niet is voorgeschreven.
De organisatie van het concours in Baexem heeft dat op eigen initiatief besloten, naar aanleiding van het fatale ongeval vorige week tijdens een concours in Heythuysen. Toen kwam de Baarlose dressuuramazone Willemien van Heur-Coenen zodanig ten val dat ze aan de gevolgen daarvan is overleden.
Ik ben dit nu zo mooi over aan het typen maar er staan zeker 4 spelfouten in de krant.
Tevens vind ik geen link via de limburger. Maar ik blijf doorzoeken.
bron Dagblad de Limburger. Voor de mensen die de krant ook krijgen dit staat op pagina C7 rechts onderaan.
watje123 schreef:Echt vreselijk zoiets. Veel sterkte aan de nabestaanden.
Ik weet niet precies weet het er hier had over het donor zijn, maar zij was donor en heeft dus ook nog een operatie ondergaan voordat ze uiteindelijk is ingeslapen om het zo maar even te noemen.
Citaat:De jurys hadden niks door en niemand gaf hun iets door! Pas toen de trauma heli kwam hadden ze wat door en zijn ze accuut gestopt! Ik vind het eerder schandalig van de ruiters. Ik ben niet meer gestart met mijn tweede paard. Eerste had ik gelukkig net klaar toen het gebeurde.
Zoolgangster schreef:Wat de verwijten dat het concours "gewoon" doorging betreft: Ik kan me heel goed voorstellen dat het niet bekend was hoe erg het was op dat moment. Vandaar die ambulance, in een ambulance probeert men levens te redden/gewonden te stabiliseren en te vervoeren. Anders was er wel een ander soort wagen gekomen.