Paard verbrijzelt hoofd van aanrander

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:11

Billy schreef:
Funnyhorses, ik heb geen close encounter met een paard gehad, en ik heb geen pilletjes nodig.
Feit is, dat er vroeger honderden paarden gebrandmerkt zijn, die sloegen ook niet van zich af. Toen mijn paard gebrandmerkt werd, bleef hij gewoon staan, niks aan de hand.
En als iemand dicht achter een paard komt, en het paard kletst hem meteen vol raak, is het normaal gedrag? Kom nou, ik durf te wedden dat, als jouw paard zoiets deed als je vlak achter hem stond, dat je dat ook geen normaal gedrag vond. Dat knakworstje van die kerel is echt niet indrukwekkend genoeg om daar zo op te reageren...

Nee maar elk paard is verschillend.. er zullen genoeg paarden zijn die met brandmerken wel van zich af slaan (kijk maar naar het bekende filmpje van youtube)..
Dat is met mensen net zo: het ene meisje gaat overal mee op de bek terwijl een ander dat niet zou doen.. dus je kan niet alle mensen/paarden met elkaar vergelijken.
Om je dan gelijk te gaan beschuldige van andere dingen doe ik niet maar ergens vind ik gewoon dat die man gekregen heeft wat hij verdient heeft. Wie weet is het paard wel gewoon geschrokken.
Zag laatst ook een filmpje (weet niet of dat in dit topic was) met een paard dat sloeg omdat diegene tijdens een parade hem opjoeg en op zijn kont sloeg. Misschien heeft die man de merrie ook wel de hand even verkeerd op der kont gelegd en was de merrie daar niet van gedient. Ik weet wel dat mijn paard het niet leuk vind als je te hard op de kont slaat.. daar is hij te gevoeldig voor..

daffodil

Re: Paard verbrijzelt hoofd van aanrander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:12

En wat nou als het de veearts was geweest? Die had er ook achter gestaan en die had misschien wel zijn hele arm naar binnen gebracht.......dan had het verhaal toch wel heel anders geworden en had de merrie een enkeltje slacht gekregen gok ik zo!

Ik praat niet goed wat die vent gedaan heeft, maar helemaal normaal gedrag van die merrie is het natuurlijk ook niet!

maureen_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:15

nee die merrie moet zich lekker laten aanranden!! Wat is dat nou weer voor onzin. je weet toch helemaal niet wat die vent precies deed? Misschien heeft hij haar ervoor wel bewerkt met een voorwerp ofzo.

Die vent heeft gewoon zn verdiende loon, zieke geest.

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:17

Inderdaad maureen_85 ! Niemand weet wat die vent gedaan heeft, alleen dat t niet normaal is! Ik vind het raar dat jullie puur natuurlijk gedrag van een dier bestempelen als "t beest is fals".. Zoals ik al zei als t een hitsige hengst was geweest had ie ook een klap voor z'n snuitje gekregen als ze geen zin had gehad.. dat is de natuur van t beestje.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:19

Oh dus als je je merrie wilt laten insemineren en je merrie schopt die persoon helemaal naar het andere eind van de wereld is dat ook normaal? Beetje bijzondere redenatie. Jullie vermenselijken dat paard en gaan er van uit dat dat dier besef heeft van "aanranding", dat is dus echt volstrekte onzin!

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:22

daffodil schreef:
Oh dus als je je merrie wilt laten insemineren en je merrie schopt die persoon helemaal naar het andere eind van de wereld is dat ook normaal? Beetje bijzondere redenatie. Jullie vermenselijken dat paard en gaan er van uit dat dat dier besef heeft van "aanranding", dat is dus echt volstrekte onzin!

Meestal is je merrie dan hengstig he... en laat ze zoiets wel toe. daarbij maakt t nogal een verschil of t baasje er naast staat om t dier vast te houden en het op klaar lichte dag gebeurt. Ipv dat er midden in de nacht een vreemde vent komt die aan je muts gaat zitten.

Daarbij heeft t niets met vermenselijken te maken, helemaal niet juist. Elk dier slaat een vent (als in mannelijk dier) van zich af als ze niet in haar vruchtbare periode zit... dat is 100% dierlijk niets menselijks aan.
Laatst bijgewerkt door OldSkipper op 15-06-11 10:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:23

daffodil schreef:
En wat nou als het de veearts was geweest? Die had er ook achter gestaan en die had misschien wel zijn hele arm naar binnen gebracht.......dan had het verhaal toch wel heel anders geworden en had de merrie een enkeltje slacht gekregen gok ik zo!

Ik praat niet goed wat die vent gedaan heeft, maar helemaal normaal gedrag van die merrie is het natuurlijk ook niet!

Nogmaals een paard snapt over het algemeen dat verschil wel en voelt aan wat de intenties zijn van iemand. Mijn paard begrijpt als ik een horzel doodsla ook dat het niet bedoeld is om hem te slaan. Gisteren nog knalde ik per ongeluk met de houten achterkant van de borstel tegen zijn hoofd met poetsen. Niks aan de hand, paard begrijpt dat het een ongelukje is en ik kon gewoon verder met poetsen op zijn hoofd.
Dit is een vreemde man, met verkeerde intenties, die stiekem de weide inloopt, in de hoop dat niemand hem ziet, waarschijnlijk in de schemer/donker (precies zoals een roofdier het ook zou doen), heel normaal dat daar anders op gereageerd wordt dan op een veearts die gewoon normaal komt binnenlopen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:24

Ik kan het nog mooier maken, bij mijn paard is een inwendige echo gemaakt en mijn paard is een ruin dus wat zou die dan moeten doen? De dierenarts naar de andere wereld schoppen?

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:24

Bah, smerige kerel. Boontje krijgt z'n loontje. Wellicht was een opblaaspop toch veiliger geweest. :D

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:25

Dat deed jouw dierenarts dan vast ook niet stiekem in z'n uppie midden in de nacht in het donker in de wei. Pff denk eens na voordat je wat neer zet zeg!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:26

Als hengst op een niet-hengstige merrie wilt springen vangt ie toch ook klappen???

Ik snap je probleem niet zo.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:32

daffodil schreef:

Een merrie die dit doet weet de eigenaar er waarschijnlijk van.. als de veearts dan moest komen dan was hij of verdooft of in een opvoelbox gezet.. gekluisterd
Dus dat is gewoon onzin. Er zijn genoeg fokmerrie die slaan als je daaraf erin gaat zitten vroeten..

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:34

daffodil schreef:
Ik kan het nog mooier maken, bij mijn paard is een inwendige echo gemaakt en mijn paard is een ruin dus wat zou die dan moeten doen? De dierenarts naar de andere wereld schoppen?

Zoals ik al zei een ruin kan ook prima in een opvoelbox met sedatie of een praam om hoor.. maar jou veearts sluipt niet snacht de wei in.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:36

@ Billy
Het is toch ook niet de eerste keer dat die vetlap dat bij dat paard heeft geprobeerd.
Een dier voelt heus wel of je als mens wilt helpen of dat er snode plannen in beeld zijn.
Paarden worden niet voor niets gevoelsdieren genoemd.

En kom aub niet met 'vroeger' aankakken!Niet alles is goed hoe het vroeger ging hoor.
Dat paard had waarschijnlijk al een gruwelijke hekel aan die kotsbrok na de eerste keer,als dat varken het dan tóch nog es doet bij dat dier dan mag zo'n paard van mij zn kop ervanaf trappen!
Had ie zn slurf maar tussen de kastdeuren moeten klappen!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:38

Maar zoals ik al zei,elke malloot word tegenwoordig goed gepraat en en slachtoffer heeft het nakijken!
Wat zijn we toch goed in excuses zoeken maar de waarheid wil niemand zien!
Waarheid is dat zo'n figuur niet hoort los te lopen in de maatschappij!
Waarheid is dat het paard GOED heeft gereageerd!

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:39

Vind ik ook, zie de gruwel beelden van t paardje wat pas dood geslagen is nog voor me.. wou dan die die vent ook een flinke rotschop verkocht had! ;( T word tijd dat de dieren eens van zich af leren slaan!

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:43

daffodil schreef:
OldSkipper schreef:
Dat deed jouw dierenarts dan vast ook niet stiekem in z'n uppie midden in de nacht in het donker in de wei. Pff denk eens na voordat je wat neer zet zeg!

Aan jouw reacties te zien, denk ik meer na dan jij :+

Nogmaals jullie vermenselijken dat paard, geen paard ziet zoiets als aanranding. Ik praat niet goed wat die vent gedaan heeft,die moet daarvoor gestraft worden maar een merrie die zo uithaalt, dat vind ik persoonlijk niet normaal.......

Reageer dan ook even op mijn reactie met de opvoelbox.. want wat jij zei daar was echt gewoon onzin. Er zijn geneog paarden die slaan.. zowel als fokmerrie als rijpaard.. als eigenaar weet je dat gelukkig en zo weet je veearts dat ook ..
Ik ga toch ook niet bij een vreemd paard in de wei aan de kont zitten (zit zowiezo niet aan anders mans spullen/dieren)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:44

Daffodil: Dan lees je over mijn reactie heen, het is namelijk wél normaal gedrag.

Een paard dat opgevoeld moet worden doen ze ook niet meer zomaar hoor, of kluisteren, of een opvoelbox, of alleen een praam is voldoende. Diverse DA's die op die manier klappen gehad hebben hoor, inseminatoren eveneens.
Laatst bijgewerkt door Chaos op 15-06-11 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:46

Pffff rustig rustig, ik werk gewoon hoor! Het gaat hier zo snel dat ik niet eens de kans krijg om te reageren. Nee dit is niet in een opvoelbox gebeurt en ook niet onder verdoving en die merries die geïnsemineerd worden, daar gebeurt dat zeker niet bij.

Ik blijf erbij dat jullie zo'n paard echt teveel menselijke eigenschappen toedichten, die hebben ze niet dus dat is volstrekte onzin.

Ik kom er gewoon weer niet tussen :D Ik zou het overigens wel prettig vinden als er normaal gereageerd wordt in plaats van dat er persoonlijk aangevallen wordt. Op deze berichten tem ik overigens direct.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:46

Chaos schreef:
Daffodil: Dan lees je over mijn reactie heen, het is namelijk wél normaal gedrag.

Een paard dat opgevoeld moet worden doen ze ook niet meer zomaar hoor, of kluisteren, of een opvoelbox, of alleen een praam is voldoende. Diverse DA's die op die manier klappen gehad hebben hoor, inseminatoren eveneens.

_/-\o_ go nikkerssssss jij vat hem :')

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:48

daffodil schreef:
Pffff rustig rustig, ik werk gewoon hoor! Het gaat hier zo snel dat ik niet eens de kans krijg om te reageren. Nee dit is niet in een opvoelbox gebeurt en ook niet onder verdoving en die merries die geïnsemineerd worden, daar gebeurt dat zeker niet bij.

Ik blijf erbij dat jullie zo'n paard echt teveel menselijke eigenschappen toedichten, die hebben ze niet dus dat is volstrekte onzin.

Ik kom er gewoon weer niet tussen :D Ik zou het overigens wel prettig vinden als er normaal gereageerd wordt in plaats van dat er persoonlijk aangevallen wordt. Op deze berichten tem ik overigens direct.

'
Nee maar als je paard wel slaat dan doe je hem toch in een opvoelbox.. dan loopt de DA ook geen gevaar.. wat deze man deed in een weitje dat gaat gewoon niet.. sorry hoor maar ik vind het gewoon een domme redenering..

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:49

@ daffodil, ik weet niet wat voor een paarden jij hebt, maar die van mij begrijpen donders goed of iets goedschiks of kwaadschiks is. En ja, op het moment je hun pijn doet zullen ze je ook een rot schop verkopen en terecht! Wat betreft die vieze kerel, net goed!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:50

Heeft niets met dommigheid te maken, ik blijf zeggen dat die man gestraft moet worden voor wat hij deed, jullie kunnen een hoop zeggen maar ik praat niet goed wat ie gedaan heeft. Ik vind alleen de actie van de merrie buitensporig.

Jessix, mijn paard is voor iedereen te zien en blijkbaar goed opgevoed.....

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:50

daffodil schreef:

Daar is niets menselijks aan, elk dier zal zichzelf verdedigen tot een zeker punt.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:51

paard reageerd niet voor niets zo, wat denk je waarvoor de meeste paarden in een opvoelbox gaan, echt niet omdat ze waarschijnlijk lekker stil zullen staan alles alles verkramt als die hele arm van die DA even een bezoekje komt brengen hoor :') maar vind het toch best knap dat die merrie zo hoog uit kan halen na een gezicht toe,ookal zijn ze niet zo groot in spanje. Vind het opzich best wel n goeie van die merrie, wie zegt dat die merrie niet herhaaldelijk gewaarschuwd heeft? Of een paard het écht als aanranding ziet denk ik niet, maar snap best die dáár nou even niet op zit te wachten!
de gene met een hengst/ruin onder ons maken m ook wel is schoon..