Billy schreef:Funnyhorses, ik heb geen close encounter met een paard gehad, en ik heb geen pilletjes nodig.
Feit is, dat er vroeger honderden paarden gebrandmerkt zijn, die sloegen ook niet van zich af. Toen mijn paard gebrandmerkt werd, bleef hij gewoon staan, niks aan de hand.
En als iemand dicht achter een paard komt, en het paard kletst hem meteen vol raak, is het normaal gedrag? Kom nou, ik durf te wedden dat, als jouw paard zoiets deed als je vlak achter hem stond, dat je dat ook geen normaal gedrag vond. Dat knakworstje van die kerel is echt niet indrukwekkend genoeg om daar zo op te reageren...
Nee maar elk paard is verschillend.. er zullen genoeg paarden zijn die met brandmerken wel van zich af slaan (kijk maar naar het bekende filmpje van youtube)..
Dat is met mensen net zo: het ene meisje gaat overal mee op de bek terwijl een ander dat niet zou doen.. dus je kan niet alle mensen/paarden met elkaar vergelijken.
Om je dan gelijk te gaan beschuldige van andere dingen doe ik niet maar ergens vind ik gewoon dat die man gekregen heeft wat hij verdient heeft. Wie weet is het paard wel gewoon geschrokken.
Zag laatst ook een filmpje (weet niet of dat in dit topic was) met een paard dat sloeg omdat diegene tijdens een parade hem opjoeg en op zijn kont sloeg. Misschien heeft die man de merrie ook wel de hand even verkeerd op der kont gelegd en was de merrie daar niet van gedient. Ik weet wel dat mijn paard het niet leuk vind als je te hard op de kont slaat.. daar is hij te gevoeldig voor..